LSI چیست

LSI چیست

LSI چیست ؟ معنی کلمه LSI مخفف کلمات Latent Semantic Indexing میباشد. به طور کلی این مورد مورد به ویژگی و خصوصیات نهفته معنایی کلمات ارتباط دارد. کاربرد اصلی سیستم LSI جهت درک بهتر معانی پنهان کلمات میباشد. به این صورت که برای شناخت دقیق تر کلمات به کار گرفته میشود. در گذشته گوگل قادر به فهم کلمات نبود. برای مثال اگر شما در خصوص سیب جستجو میگردید ، گوگل نمیدانست که سیب چیست. از این رو تنها به تعداد و چگالی کلمات کلیدی داخل متون سایت ها متکی بود. اما امروزه با استفاده از سیستم LSI و با آنالیز دیگر سایت ها و اطلاعات بدست آمده از سایت ها گوگل قادر به فهم دقیقکلماتی مانند سیب میباشد. در ادامه به معرفی دقیق تر این موضوع خواهیم پرداخت.

معرفی LSI ، سیستم تشخیص معانی کلمات گوگل چیست :

به طور کلی LSI مخفف عبارت Latent Semantic Indexing و به معنی فهرست بندی معنایی نهفته کلمات است. درواقع LSI تکنیک تشخیص درست کلمات و موضوع یک صفحه ی اینترنتی است. از سیستم LSI یا تشخیص معانی کلمات در موتورهای جستجو مانند گوگل برای کشف ارتباط بین کلمات و عبارت ها استفاده میشود. امروزه با کمک این سیستم ، باید بدانید موتورهای جستجو به اندازه ای هوشمند هستند که ارتباط معنا و مفهوم محتوای شما را با کلمات کلیدی به کار رفته در متن محتوا، تشخیص دهند.

کلمات LSI چیست :

کلمات LSI به کلماتی گفته میشود که با یک مفهوم یا عبارت خاص ارتباط معنایی دارد. برای مثال برای کلمه درخت کلماتی مانند درخت میوه ، درخت چیست ، بزرگترین درخت دنیا ، کاشت درخت ، درخت چنار و… میتواند کلمات LSI مرتبط با کلمه درخت باشد. این کلمات با استفاده از سیستم LSI توسط موتور جستجو شناخته میشوند. که برای مثال به گوگل میفهماند درخت در ارتباط با میوه است. یا از طرفی درخت موجودی با قابلیت کاشت میباشد. برخی از افراد این کلمات را با مترادف اشتباه میگیرند. که در ادامه این مورد اشاره میشود.

خدمات سئو سایت

تفاوت کلمات LSI و کلمات مترادف :

برخی از افراد این کلملات کلیدی را با کلمات مترادف یکی میپندارند. اما واقعیت این است که LSI چیزی فراتر از مترادف است. هر کلمه ای که شما به عنوان یک کلمه کلیدی در نظر میگیرید، در واقع بخش کوچیکی از یک دایره بزرگ از کلمات کلیدی مرتبط است. زمانی از LSI استفاده کردید که وارد این دایره شوید و کلمات مرتبط دیگر این دایره هم در متن وارد کنید.

کاربرد کلمات LSI :

یکی از مهمترین کاربرد های کلمات کلیدی LSI، کمک به موتورهای جستجو در فهم ارتباط میان کلمات کلیدی و محتوا وب سایتها است. با استفاده از کلمات کلیدی LSI، به راحتی می توان به گوگل در شناخت کامل محتوا کمک کرد. از کلمات LSI محبوب برای ایجاد محتوایی محاوره ای و یا عامیانه استفاده نمایید. استفاده از عبارت کلیدی خاص می تواند نتایجی مشابه با موضوع مورد بحث شما در بر داشته باشد. به این صورت، شما بیش از حد از یک عبارت کلیدی استفاده نمی کنید و مطلب را برای مخاطب غیرقابل خواندن نمی کنید. با به کار گیری کلمات کلیدی، مخاطبین می توانند به نتایج جستجو خود سریع تر و آسان تر دست پیدا کنند که همین امر باعث افزایش آمار بازدیدکنندگان سایت خواهد شد. لازم به ذکر است که سه الگوریتم پاندا ، الگوریتم پنگوئن و الگوریتم مرغ مگسخوار در خصوص کلمات LSI در درون سایت ها بسیار توجه دارند.

مشاور سئو سایت

روش یافتن کلمات LSI محبوب :

همان ط.ر که گفته شد ، تمامی کلمات مرتبط با یک کلمه کلیدی خاص جزء کلمات LSI شناخته میشوند.  اما سیستم تشخیص معانی کلمات کلیدی در گوگل به کاربران کلمات LSI محبوب را نشان میدهد. پس از جستجو هر عبارتی اگر در انتها صفحه جستجو را مشاهده کنید میبینید که یک لیست از کلمات کلیدی مرتبط با کلمات جستجو شده به کاربر معرفی میشود. این مرتبطترین و محبوب ترین کلمات LSI هستند. البته کلمات پیشنهادی گوگل در هنگام جستجو نیز نوعی از این کلمات میباشند.

نتیجه گیری :

در این مقاله به معرفی سیستم LSI در موتورجستجو ها پرداختیم. پس از پیشرفت بسیار ، موتوجستجو گوگل توانست به عنوان اولین موتور جستجو از سیستمی به نام LSI برای شناخت بهتر و مفاهیم کلمات استفاده کند. این سیستم بر مبنای سیستم های AI میباشد. این سیستم به گوگل در شناخت و معانی پنهان و ارتباط کلمات با دیگر موضوعات کمک بسیاری کرد. از این رو گوگل با کمک کلمات بدست آمده از سیستم LSI و شناخت کامل آن توانست به سطح بسیار بالاتری از نظر کیفیت نتایج برسد.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *