الگوریتم پاندا چیست

الگوریتم پاندا چیست

الگوریتم پاندا یکی از سیتسم های مؤثر در رتبه بندی سایت ها از طرف گوگل میباشد. در گذشته الگوریتم های گوگل را مورد برسی قرار دادیم. در آن مقاله به توضیح مختصری در خصوص آن هر کدام از آن ها پرداخته شد. در این مقاله قصد توضیح کاملی در خصوص الگوریتم پاندای گوگل را داریم.

الگوریتم پاندا گوگل :

الگوریتم پاندا در سال 2011 برای جلوگیری از تولید محتواهای بی ارزش توسط گوگل ایجاد شد. در آن زمان به دلیل وجود سایت های بسیار برای برخی برای رقابت آسان تر دست به تولید محتوا های اسپم و نامناسب صرف نظر از ارزش اطلاعات آن کردند. لذا گوگل برای مبارزه با این وضعیت نا بسامان با ایجاد سیستمی بسیار پیچیده مبارزه کرد. وظیفه اصلی و مهمی که الگوریتم پاندا گوگل بر عهده دارد این است که کیفیت محتوا را مورد بررسی قرار دهد و میزان رضایت کاربران را هم در نظر بگیرد، برخی از افراد بر این باور می باشند که این الگوریتم بیشتر بر روی محتواهای تکراری تمرکز می کند، در واقع باید این افراد بدانند که عملکرد الگوریتم پاندا گوگل بسیار پیچیده تر است و تنها بر روی این عامل تمرکز ندارد. علت اصلی به وجود آمدن الگوریتم گوگل پاندا این است که محتواهای بی کیفیت را به خوبی شناسایی کند و با آنها مبارزه نماید.

بر اساس این الگوریتم دیگر محتواهایی که بی ارزش هستند و کوتاه می باشند نشان داده نمی شوند. نتایج جستجو برای محتواهایی با ارزشی می باشد که جذاب و منحصر به فرد باشند. البته بر خلاف برخی از افراد باید گفت که محتوا های بسیار طولانی تأثیری بر رنکینگ سایت ندارند. به عبارت دیگر تمامی محتوای یک صفحه باید در ارتباط با آن صفحه باشد.

خدمات سئو سایت
خدمات سئو سایت تضمینی و اقتصادی

موارد قابل برسی مرتبط با الگوریتم پاندا گوگل :

برای جلوگیری از جریمه شدن توسط الگوریتم پاندا رعایت نکاتی در بهینه سازی و سئو سایت الزامی میباشد. در ادامه به مورادی که توسط الگوریتم پاندا گوگل جریمه میشوند را مورد برسی قرار میدهیم. این موارد به شرح زیر میباشد :

  • تبلیغات آزاردهنده
  • تکرار بیش از حد کلمات کلیدی در صفحه
  • رعایت نکردن نکات ویرایشی و نگارشی
  • استفاده از عبارات و ترکیب های تکراری
  • پایین بودن ارزش و کیفیت محتوا

تأثیر تبلیغات در سایت با توجه به الگوریتم پاندا :

شاید در گذشته تبلیغات آزاردهنده زیادی در بسیاری از صفحات وب وجود داشت. به این صورت که در برخی از سایت ها به هنگام کلیک بر لینک پاپ آپ های بسیاری مشاهده میکردید که در برخی موارد منجبر به منصرف شدن شما از جستجو میشد. الگوریتم پاندا بسیار بر این مورد حساس میباشد. به طوری که در صورت استفاده کردن بیش از اندازه از پاپ آپ ها و تبلیغات در سایت خود شما را به طور کل از نتایج حذف میکند.

حساسیت به اسپم کلمات در پاندا گوگل :

یکی دیگز از حساسیت الگوریتم پاندا گوگل اسپم و تکرار بیش از اندازه کلمات کلیدی میباشد. گوگل توجه زیادی بر این موضوع دارد. چرا که در گذشته برخی از سایت های سود جو با شناخت بهتر عملکرد گوگل دست به اسپم کلمات کلیدی در سایت خود زدند. از این رو با اینکه محتوای کامل مصنوعی و بی معنی داشتند اما در لینک های اول گوگل قرار میگرفتند. از پاندا گوگل تمامی این سایت ها را جریمه کرد. و امروزه مشاهده میکنید که دیگر از این دسته سایت ها در نتایج وجود ندارد. برای جلوگیری از جریمه شدن توسط الگوریتم پاندا باید از اسپم کلمات داخل متن خود جلوگیری نمایید. این الگوریتم به کمک الگوریتم های پنگوئون و مرغ مگسخوار باعث ایجاد کلمات LSI شدند.

مشاور سئو سایت

حساسیت نکات نگارشی توسط گوگل :

یکی دیگر از حساسیت های الگوریتم پاندا بر نکات نوشتاری محتو است. رعایت نکات نگارشی در نوشتار محتوای خود تأثیر اندکی بر نتایج دارد. برخی از موارد به شناخت بهتر موضوع موجب میشود. برخی از مشکلات نیز ـأثیر زیادی بر عدم شناخت صحیح مطالب توسط ربات های گوگل دارد. برای جلوگیری از مشکلات احتمالی جهت شناخت بهتر موضوعات در فعالیت های بهینه سازی و سئو سایت خود ، به رعایت نکات نوشتاری محتوا نیز بپردازید.

ارزش محتوا دوستدار پاندا :

یکی از مهمترین عوامل مهم در الگوریتم پاندا ، شناخت ارزش محتوا با استفاده از آنالیز رفتار کاربردو اطلاعات بدست آمده از سایت های دیگر میباشد. این الگوریتم به استفاده از ارزش گذاری محتوا تأثیر زیادی بر نتایج میگذارد. از طرف دیگر با آنالیز رفتار کاربران و تلفیق آن با اطلاعات سایت های دیگر مطالب بی ارزش را از نظر بار اطلاعات شناسایی میکند.

نتیجه گیری :

الگوریتم گوگل یکی از پر استفاده ترین الگوریتم های این موتور جستجو میباشد. توجه زیاد گوگل به پاندای کوچک اما دقیق خود باعث جلوگیری از ایجاد محتوای بی ارزش و تولید محتوا هایی با بار اطلاعات مناسب شد. شناخت بهتر این الگوریتم ، و تغییر در رفتار بهینه سازی و سئو سایت خود متناسب با ویژگی های آن ، باعث افزایش رتبه میشود.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *