الگوریتم پنگوئن گوگل

الگوریتم پنگوئن گوگل

الگوریتم پنگوئن گوگل یکی از الگوریتم های گوگل میباشد. این سیستم قادر به شناسایی لینک های اسپم است. در سال های 2011 به دلیل وجود مشکلات زیاد در سیستم رنک بندی و بروز صفحات بی ارزش در این موتورجستجو ، گوگل تصمیم به ایجاد الگوریتم هایی برای بهبود عملکرد و رنکیگ خود گرفت. یکی از این الگوریتم ها که تحول عظیمی در سیستم رتبه بندی داشت الگوریتم پنگوئن ، الگوریتم پاندا و الگوریتم مرغ مگسخوار بود. در ادامه توضیح بیشتری د راین مورد خواهیم داد.

معرفی الگوریتم پنگوئن گوگل :

الگوریتم پنگوئن در سال 2012 به صورت غیر رسمی پردا برداری شد. این الگوریتم با شناسایی لینک های اسپم قابلیت شناسایی سایت های متخلف را دارد. به عبارت دیگر الگوریتم پنگوئن با درک و پردازش انواع لینک وب سایت ها را برسی میکند. یک یاز اهداف مه این الگوریتم اطمینان از لینک هایی طبیعی ، معتبر و مرتبط به وب سایت ها است. در صورتی که لینک ها طبیعی باشد، به سایت آن پاداش میدهد، و در صورتی که لینک ها اسپم باشد، سایت افت رنبه پیدا می کنند.

خدمات سئو سایت

دلیل وجود پنگوئن :

در سال های پیش از آپدیت 2011 گوگل ، حجم لینک ها و پیوندها بیشترین نقش را در تعیین امتیاز یک صفحه وب هنگام خزیدن ، فهرست شدن و تجزیه و تحلیل توسط Google داشت. به عبارت دیگر رتبه بندی وب سایت ها توسط این امتیازات برای صفحات نتایج جستجو انجام میشد. از این رو  برخی از وب سایت ها با محتوای کم کیفیت با سوء استفاده از این امتیازات به موقعیت های برجسته تری از نتایج جستجوی ظاهر می شدند. از این رو کاربران این موتورجستچو با مطالب اسپم روبه رو شده و گاه از جستجو منصرف میشدند.

گوگل مبارزه خود را با کیفیت پایین مطالب در آپدیت سال 2011 با استفاده از ایجاد الگوریتم پاندا آغاز کرد. الگوریتم پنگوئن یک سیستم برای پشتیبانی برای این مبارزه بود. پنگوئن پاسخ گوگل به افزایش روند دستکاری نتایج جستجو  از طریق تکنیک های سئو کلاه سیاه بود. یکی از توسعه دهندگان این موتورجستجو در این خصوص گفت که این نوع از الگوریتم ها طراحی شده برای مقابله با محتوای بی کیفیت، این کار با پاندا آغاز شد و سپس متوجه شدیم که هنوز تعداد زیادی اسپم وجود دارد و از این رو دلیل وجود الگوریتم پنگوئن این بود. مقابله با لینک های اسپم که صرفا برای سوء استفاده در سیستم رتبه بندی ایجاد میشد.

هدف از الگوریتم پنگوئن :

هدف این الگوریتم به طور دقیق، کاهش تاثیرگذاری روش‌های کلاه سیاه و به دست گرفتن کنترل اوضاع توسط گوگل بود. با درک بهترِ فرآیند دریافت لینک، پنگوئن توانست وبسایت‌هایی که اقدام به دریافت لینک‌های طبیعی و معتبر کرده بودند را ارتقاء دهد و وبسایت‌هایی که لینک‌های اسپم و ساختگی دریافت کرده بودند را از رتبه‌های بالا به قعر نتایج بکشاند.

یکی دیگر از اهداف اصلی الگوریتم پنگوئن  بررسی keyword stuffing یا تکرار کلمات کلیدی است. در گذشته برای آن‌که جایگاه مناسبی در نتایج گوگل کسب کنیم کافی بود تا عبارت مورد نظر خود را با درصد مشخصی در محتوا تکرار کنیم. به دلیل استفاده بیش از ‌اندازه کلمات کلیدی در سایت گوگل با آپدیت های خود تغییراتی را ایجاد نمود. از این رو این موتورجستجو راه‌کارهای دیگری برای تعیین موضوع و کلمه کلیدی صفحه در نظر گرفت. این تغییرات باعث حذف اسپم کلمات کلیدی به عنوان یکی از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه شد. الگوریتم پنگوئن صفحاتی که از این تکنیک استفاده کرده‌اند را شناسایی میکند. این سیستم به اینگونه سایت ها جایگاهی نسبت به لیاقت آن ها خواهد داد 🙂 .

مشاور سئو سایت

توجه گوگل به الگوریتم پنگوئن :

توجه گوگل به الگوریتم پنگوئن بسیار بوده است. به طوری که هر ساله این الگوریتم موجب تغییراتی میشود. در سال 2012  و با آغاز الگوریتم پنگوئن تغییرات اساسی در نتایج جستجو ایجاد شد. طبق آمار رسمی در همان سال ، گوگل پنگوئن به صورت مستقیم در 3 درصد از نتایج تاثیر گذار بود. البته تغییرات الگوریتم پنگوئن مرحله‌ای بود و با به‌روز‌رسانی‌ها بعدی این الگوریتم تاثیرات بیشتری از خود نشان داد.

نتیجه گیری :

گوگل پنگوئن یکی از سه الگوریتم مهم گوگل میباشد. این سیستم یکی از سیستمها پشتیبان الگوریتم پاندا و الگوریتم مرغ مگسخوار میباشد. هدف اصلی سیستم پنگوئن شناسایی لینک های اسپم و بی هدف بود که صرفا برای سوئ استفاده از سیستم رنکینگ گوگل ایجاد میشد . که اغلب دارای مطالبی کاملا بی ارزش بود. این سیستم تغییرات زیادی در نتایج داشت که با توجه گوگل به این الگوریتم و آپدیت مداوم پنگوئن این تغییرات بسیار بیشتر شد. تا حدی که سایت هایی با لینک های اسپم از تا حد قابل توجهی حذف شد.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *