معرفی ابزار گوگل آنالیتیکس

معرفی ابزار گوگل آنالیتیکس

در این مقاله قصد داریم تا در خصوص معرفی ابزار گوگل آنالیتیکس توضیحات مختصری را به شما ارائه دهیم. ابزار گوگل آنالیتیک به صورت اختصاصی برای جمع آوری اطلاعات مربوط به ترافیک سایت استفاده میشود. این ابزار رفتار کاربر را تا حد زیادی به شما اطلاع میدهد. شما با گوگل آنالیتیکس قادر خواهید بود که در لحظه سایت های خود را از نظر ورودی و خروجی برسی نمایید. لاطم به ذکر است که analytics به صورت رایگان از طرف گوگل برای بهینه سازی سایت و کارشناسان سئو طراحی شده است. در ادامه به برسی این ابزار آنالیزور خواهیم پرداخت.

گوگل آنالیتیکس چیست :

گوگل آنالیتیکس یا گوگل آنالیز یا به اصطلاح انگلیسی آن Google Analytics یکی از چندین ابزار گوگل برای انجام آنالیز و تجزیه و تحلیل بر روی وب‌سایت‌ها و کسب‌و‌کارهای آنلاین است. در ابتدا و در نگاه اول، این ابزار یک سایت معمولی است که در آن بخش‌های مختلفی تدارک دیده شده و می‌توان از هر کدام از بخش‌های آن استفاده کرد. اما وقتی حرفه‌ای باشید و با قسمت‌های آن به طور کامل آشنایی داشته باشید، هیچ وقت آن را به یک سایت ساده تشبیه نمی‌کنید و در حقیقت آن را از بسیاری از نرم افزارهای پیچیده در دنیا قوی‌تر و بهتر می‌دانید. برای آنکه درک بهتری از آن داشته باشید، همچنان با ما همراه باشید.

خدمات سئو سایت

کاربرد ابزار google analytics :

این ابزار به شما امکان می‌دهد که سایت، وبلاگ و شبکه‌های اجتماعی خود را زیر نظر بگیرید و اطلاعاتی مثل نحوه ‌ورود کاربر، رفتار کاربر، نرخ تبدیل، زمان ماندن در صفحات، نوع دستگاه و تمام اتفاقاتی که در سایت یا وبلاگ شما رخ می‌دهد را برسی میکند. به عبارت دیگر گوگل آنالیتیکس یک ابزار آنالیزور است. ابزار گوگل آنالیتیکس ، تحلیل رفتار کاربران سایت ، مخاطبان و مشتریان وب‌سایت را به هنگام حضور در آن بررسی کرده و به ما نتیجه آن را گزارش میکند. در ادامه برخی زا مهمترین کاربرد های این ابزار را برای شما آورده ایم.

  • تعداد بازدید کنندگان سایت به صورت لحظه ای
  • نمایش مقدار زمان قرارگیری افراد داخل صفحات
  • نمایش ترکینگ افراد در سایت ( نمایش تعداد صفحاتی که کاربران دنبال کردند)
  • نمایش موقعیت کشوری کاربردان داخل سایت
  • برسی ترافیک سایت در انواع پلتفرم ها و نمایش اطلاعات آماری آن
  • نمایش سایت های ورودی به صفحات خود از طریق پیمایش کاربران
  • نمایش صفحات پر بازدید سایت به صورت آماری
  • نمایش درآمد سایت و شناسایی کاربران هدف
  • برسی علایق کاربران هدف
  • برسی سایت از نظر سرعت

نکاتی در خصوص کار با ابزار گوگل آنالیتیکس :

استفاده از این ابزار نکاتی دارد. اول اینکه گوگل آنالیتیک تحریم میباشد. همچنین زبان این برنامه به طور کل انگلیسی است. تغییر زبان فارسی امکان پذیر نیست. از طرفی گوگل آنالیتیک به صورت اختصاصی برای برسی و آنالیز رفتار کاربر ایجاد شده است. توجه به این مورد میتواند در بهینه سازی سایت بسیار کمک کننده باشد. در ادامه به برسی هر یک از موارد گفته شده خواهیم پرداخت.

ابزار google analytics برای ایران تحریم است :

ابزار گوگل آنالیتیکس در ایران تحریم میباشد. به این صورت که تنها راه ورود به این برنامه ، استفاده از فیلترشکن‌ها و یا نرم افزارهای مختلف تغییر آی پی است. در صورت عدم استفاده از این برنامه ها ، با تلاش برای ورود به Google Analytics با پیام (Your client does not have permission to get URL /analytics/web/ from this server.) مواجه میشوید.

اهمیت شناخت زبان انگلیسی در استفاده از گوگل آنالیتیکس :

شناخت زبان انگلیسی در کار با این ابزار اهمیت زیادی دارد. به این دلیل که همه بخش‌های این ابزار به زبان انگلیسی و دارای کالمات نسبتا تخصصی هستند. اگر از فیلم آموزشی یا از روش‌های آموزش مختلف برخوردار نیستید، مجبور خواهید بود که با اصطلاحات و واژه‌های مختلف آن بیشتر آشنا شوید. البته کلمات تغییر نکرده و با تحقیق اندک میتوانید این مسئله را به راحتی حل کنید.

مشاور سئو سایت

اهمیت توجه به اطلاعات آماری ابزار گوگل آنالیز :

همان طور که گفته شد تمرکز این ابزار بر اطلاعات مربوط به آمالیز رفتاری کاربران است. به طور کلی ابزار گوگل آنالیز بیشتر به تحلیل رفتار بازدیدکنندگان می‌پردازد و اگر شما هم می‌خواهید کسب‌و‌کار آنلاین خود را بهبود ببخشید و در رقابت با سایر رقبا موفق باشید، توصیه ما این است که تمرکز خود را بیشتر بر روی رفتار بازدیدکنندگان و عکس العمل آن‌ها نسبت به محتوای وب‌سایت معطوف کنید.

 

نتیجه گیری :

ابزار گوگل آنالیز یکی از ابزارهای رایگان معرفی شده توسط شرکت google میباشد. این ابزار گزارش دقیقی از رفتار کاربران سایت به شما خواهد داد. در این گزارش اطلاعاتی نظیر مدت زمان قرار گیری ، نوع موقعیت ، تعداد و عناوین و آدرس های صفحات بازدید شده توسط کاربر و بسیاری دیگر از اطلاعات مربوط به آنالیز رفتار کاربران را به شما خواهد داد. به طور کلی این ابزار برای بهینه سازی و سئو سایت و همچنین به عنوان یکی از ابزار های تولید محتوا ، بسیار ارزشمند میباشد. یکی دیگر از موارد مشابه این سایت ، گوگل کنسول است. با این تفاوت که کنسول به برسی بازدید و تعداد کلیک در سایت به طور اختصاصی میپردازد.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *