کیورد پلنر چیست

کیورد پلنر چیست

کیورد پلنر چیست ؟ یکی از ابزار های زیرمجموعه ابزار گوگل ادز میباشد. این مورد یکی از اصلیترین ابزار های سئو سایت است. همچنین یک از موارد فرعی در ابزار های تولید محتوا به شمار میرود. به طور کلی کیورد پلنر برای دریافت اطلاعات مربوط به جستجو کلمات کلیدی میباشد. این سیستم به شما در یافتن کلمات کلیدی مهم کمک میکند. همان طور که در قبل گفته شد، یافتن کلمات کلیدی مهم  یا همان کیورد های محبوب یکی از مهمترین موارد برای بهینه سازی و سئو یک سایت میباشد. از این رو استفاده از این ابزار دارای اهمیت زیادی است. در ادامه به برسی و معرفی ابزار کیورد پلنر خواهیم پرداخت.

خدمات سئو سایت

معرفی ابزار کیورد پلنر :

همان طور که گفته شد این ابزار برای تحلیل کلمات کلیدی از نظر محبوبیت ، موقعیت مکانی ، نوع پلتفرم در زمان مشخص میباشد. ابزار گوگل کیورد پلنر ابزاری برای کمک به یافتن کلمات کلیدی مهم و مربوط به کسب و کار میباشد. از طریق این سیستم میتوان اطلاعات جامعی از کیورد ها به‌دست آورد. یکی از ویژگی‌های قابل توجه این ابزار، رایگان بودن آن است. به عبارت دیگر گوگل کیورد پلنر درواقع بخشی از پلتفرم تبلیغاتی Google Ads می‌باشد. با استفاده از این ابزار شما می‌توانید به جستجو و بررسی کلمات یا عبارات کلیدی حوزه کاریتان، و همچنین وب‌سایت‌های رقیب بپردازید.

ابزار های دیگری برای برسی کیورد های گوگل هستند. اما به حرعت میتوان گفت که بهترین ابزار در این زمینه کیورد پلنر میباشد. چرا که به دلیل آنکه از طرف گوگل ارائه شده ، تمامی اطلاعات را به طور مستقیم از سرور های گوگل دریافت میکند. پس قابل اعتماد ترین ابزار یافتن و برسی کیورد ها میباشد. در ادامه به برسی برخی از مهمترین کاربرد این ابزار خواهیم پرداخت.

کاربرد های ابزار کیورد پلنر :

به طور کلی کاربرد اصلی ابزار کیورد پلنر برسی کلمات کلیدی است. با این فعالیت قابلیت هایی را برای کارشناسان سئو سایت و تولید کنندگان محتوا ایجاد میکند. به خصوصی بعنوان یک کارشناس سئو ، همیشه باید به دنبال کلمات کلیدی باشید که علاوه بر هدایت شما به رتبه های بالای نتایج جستجو میتوئاند باعث شود که در نهایت ترافیک خوبی در سایت خود تجربه کنید. برخی از مهمترین کاربرد های ابزار کیورد پلنر شامل پیدا کردن کیوردهای جدید و مهم ، مشاهده متوسط جستجوهای ماهانه و مشاهده هزینه کیوردها میباشد. در ادامه به برسی هر یک از این موارد خواهیم پرداخت.

اهمیت یافتن کیورد های جدید و مهم :

اهمیت یافتن کیورد های مهم و جدید برای رشد سایت بسیار بالا میباشد. برای تحلیل کلمات و یافتن کیورد های جدید، ضروری است که از ابزارهای این حوزه استفاده کنید. ابزار Google Keyword Planner مورد مناسبی برای بررسی محبوبیت کلمات کلیدی و کیورد های مختلف در بین کاربران در موتور جستجو گوگل میباشد. همان طور که گفته شد به دلیل آنکه از طرف خود گوگل ارائه شده ، نتایج آن قابل اعتماد تر میباشد.

مشاهده متوسط جستجوهای ماهانه :

یکی دیگر از ویژگی‌های ابزار گوگل کیورد پلنر ، مشاهده میانگین تعداد دفعات جستجوی یک کلمه کلیدی مشخص است. هیچکس نمی‌خواهد کلمه‌ای را هدف‌گذاری کند که کاربران به سراغش نمی‌روند. از طرف دیگر، تمرکز بر روی کلماتی که آمار جستجوی آن‌ها بسیار بالا است، منطقی به نظر نمی‌رسند؛ چون بسیار رقابتی هستند. اینجاست که ابزار به کمک شما می‌آید. علاوه بر این، با این ویژگی می‌توانید پی ببرید که کاربران چه کلمات یا عباراتی را برای پیدا کردن یک کالای یا محتوای خاص استفاده می‌کنند. به طور معمول هر چه کلمه مورد نظر گسترده‌تر و جامع‌تر باشد، تعداد دفعات جستجوی آن نیز بیشتر است و هر چه جزئی‌تر باشد، تعداد دفعات جستجوی ماهانه آن کمتر خواهد بود. در این ابزار به خوبی قادر خواهید بود که این موراد مشاهده نمایید.

مشاهده هزینه تبلیغات برای کیوردها :

یکی از مهمترین موارد در بحث فروش و رسیدن به یک هدف در سایت ها ایجاد تبلیغ میباشد. هماین طور که گفته شد، ابزار کیورد پلنر یکی از ابزار های زیر مجموعه گوگل ادز میباشد. مشاهده هزینه کلمات کلیدی که می‌خواهید آن‌ها را هدف گذاری کنید، از دیگر ویژگی‌های کیورد پلنر است. در گوگل کیورد پلنر می‌توانید هزینه متوسط تبلیغات خود در نتایج جستجوی گوگل را تخمین بزنید. بنابراین انتخاب بهترین کیورد با کمک این ابزار با توجه به بودجه‌ای که تعیین کرده‌اید، آسان است.

مشاور سئو سایت

نتیجه گیری :

یکی از بهترین ابزارهای برسی کلمات کلیدی و آنالیز آن ابزار گوگل کیورد پلنر میباشد. این ابزار قادر به برسی کیورد ها در پلتفرم ها و زمان ها و مناسطق مختلف میباشد. که شما میتوانید کیورد های هدف خود را به خوبی و با سهولت بیشتر بیابید. لذا شناخت آن دارای اهمت بالایی میباشد. در این مقاله به برسی ابزار کی ورد پلنر پرداخته شد.



در صورت تمایل به مطالعه بیشتر میتوانید از صفحه معرفی ابزار گوگل آنالیتیکیس و صفحه گوگل کنسول چیست بازدید کنید.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *