سئو چیست

سئو چیست

برای رسیدن به جواب سئو چیست باید ابتدا در مرود موتور های جستجو بدانید. موتور های جستجو سایت هایی مخصوص هستند که با تجزیه و تحلیل سایت های دیگر آن ها را برای نمایش به مخاطبین خود آماده میکنند. در این سایت ها قوانین و ویژگی هایی وجود دارد که رتبه بندی این موتور جستجو ها را تعیین میکند. فعالیت های سئو ارتباط مستقیمی با قوانین و ویژگی های موتور جستجو هایی مانند گوگل دارد. که با بهینه سازی و تغییرات آن بر اساس این قوانین موجب افزایش رتبه و رنک سایت میشود. در ادامه به معرفی سئو خواهیم پرداخت.

معرفی سئو SEO :

کلمه سئو به انگلیسی SEO مخفف کلمات search engine optimization است. سئو به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو میباشد. همان طور که گفته شد رنکینگ در هر کدام از موتور جستجو ها مانند گوگل بر اساس قوانین خاصی ایجاد شده اند. و SEO نیز عبارت اند از فعالیت هایی که تمامی بخش های سایت را برای این قوانین بهینه میکند. به عبارت دیگر هدف اصلی سئو بهینه سازی سایت برای رسیدن به رنکینگ ناسب در موور های جستجو مانند گوگل میباشد. در ادامه به معرفی کوتاه در خصوص رنکینگ در این سایت ها خواهیم پرداخت.

خدمات سئو

رنکینگ سایت چیست :

رنکینگ سایت به معنای ارزش گذاری یک سایت است. یکی از اهداف سئو رسیدن به رنکینگ بهتر سایت میباشد. در سایت های معتبر مانند گوگل معیار برای این ارزیابی یا «رنکینگ»، لینک ها، اسم ها و اعتبار سایت مورد نظر، نزد دیگر صفحات اینترنت می باشد. این عدد بر اساس نمره یا رنک (به انگلیسی RANK) مخاطبانتان و تعداد آنان، اهمیت شما را مشخص می کند. این ارزیابی ثابت نمی باشد، در واقع گوگل هر چند ماه یک بار در اینترنت تجزیه و تحلیل میکند و رنک صفحات را کم و زیاد می کند. RANK یک صفحه می تواند از 0 تا 10 باشد. سایت ها و وبلاگ ها پیج رنک های مختلفی دارند. معتبرترین سایت‌های اینترنتی اعم از گوگل، یاهو، W3.ORG، نیویورک تایمز، MSN، بلاگر و چندین و چند سایت دولتی و غیر دولتی دیگر دارای نمره 9 یا 10 می باشند که دارنده بیشترین رنک پیج در اینترنت می باشند. در ادامه به اهداف سئو بیشتر خواهیم پرداخت.

اهداف سئو چیست :

اهداف سئو بسیار گسترده میباشد. اما عموم این اهداف به صورت مستقیم و غیر مستقیم با فعالیت سئو در ارتباط است. اما به طور کلی سه هدف اصلی را دنبال میکند. این اهداف عبارت اند از افزایش بازدید ، تبلیغات و در نتیجه افزایش درآمد حاصل از سایت میباشد. در ادامه به معرفی هر کدام از آن ها خواهیم پرداخت.

 افزایش بازدید سایت :

یکی از ابتدایی‌ترین اهداف سئو ، افزایش بازدید سایت میباشد. با استفاده از آن ترافیک بالا به دست آوریم و رتبه‌ی سایت خود را افزایش دهیم. در واقع با استفاده از روش‌های مختلف SEO از جمله کلاه سفید یا کلاه سیاه می‌توانیم ترافیک بالایی به دست آوریم و با جذب بازدیدکننده در رتبه‌های بالای موتورهای چستجو نیز قرار بگیریم.

از طرفی افزایش بازدید سایت همیشه با رضایت بازدید کننده همراه است. در واقع کسب رضایت بازدید کننده در نتایج جستجو تآثیر گذار میباشد چرا که سرمایه‌ی سایت مورد نظر همان مخخاطبین مخاطبین و بازدیدد کنندگان آن است. یکی به طور مستقیم با یکی از اهداف سئو ، افزایش بازدید سایت ارتباط دارد. در واقع شما باید با بهینه سازی پیشرفته سایت خود و بهبود اطلاعات سایت در زمینه‌های محصولات و ارتباط با شما این رضایت را به دست آورید. صفحات پشتیبانی و تماس با ما سایت باید دارای اطلاعات دقیقی باشد و به خواسته کاربران در تعادل باشد. این مورد با توجه به اطلاعات مربوط به تجزیه تحلیل رفتار کاربران داخل سایت قابل بهینه سازی است.

مشاوره سئو سایت

تبلیغات به عنوان یکی از اهداف سئو در سایت چیست :

یکی از اهداف سئو برای افزایش درآمد و در مواردی برای افزایش بازدید سایت ، تبلیغات است. تبلیغات از مهم‌ترین عوامل در موفقیت یک موضوع فعالیت محسوب میشود که برای آن باید هزینه‌های زیادی انجام داد. اما در زمینه‌ی کسب و کار اینترنتی هزینه‌ها در پایین‌ترین سطح خود قرار دارند و هزینه‌ی تبلیغات نیز از این قضیه مستثنی نیست. در حقیقت شما با بهبود سئوی سایت خود می‌توانید تبلیغ سایت را نیز به صورت کاملا موازی انجام دهید و دیگر نیازی به روش‌های تبلیغاتی پرهزینه نخواهید داشت. از طرفی هدف اصلی سئو و تبلیغتت نیز رسیدن به افزایش درآمد میباشد. در ادامه در خصوص این هدف بیشتر توضیح خواهیم داد.

افزایش درآمد هدف اصلی و نهایی سئو در سایت :

یکی از مهم‌ترین اهدافی که افراد سعی دارند به آن برسند و به همین دلیل بر روی سایت خود فعالیت میکنند، افزایش درآمد سایت است. در حقیقت این روزها که به دلایل مختلفی اعم از نبود شغل و یا بیماری کرونا، کسب درآمد از اینترنت بیش از پیش رونق گرفته است، وب سایت‌ها حرف اول در این زمینه را می‌زنند. صاحبان مشاغل اینترنتی از سئو در این زمینه نیز بهره می‌گیرند. در واقع آن‌ها به صورت مستقیم یا غیر مستقیم از اینترنت و با کمک سئو می‌توانند سود ببرند. اگر فروشگاه آنلاین دارید باید به فکر درآمد مستقیم از طریق فروش کالا باشید که این امر مستلزم داشتن بازدیدکننده است که با سئو به دست می‌آید. همچنین اگر می‌خواهید از روش‌های غیرمستقیم مانند تبلیغات درآمدی کسب کنید نیز باید دست به دامان سئو شوید. چرا که به وسیله  اطلاعات تجزیه تحلیل سایتن که بر مبنای دانش کارشناس سئو پایه ریزی میشود ویژگی ها و رفتار های کاربران سطح وب موارد جهت تبلیغات ارزشگذاری شده و جهت نتیجه بهتر بهینه سازی میشوند.

نتیجه گیری :

در این مطلب آموختید که سئو به معنای بهینه سازی سایت جهت و بالا بردن رنک و رتبه سایت است. به دلیل افزایش سایت ها در موضوعات مختلف نیاز به رنکینگ و رتبه بندی سایت بیشتر شده است. که در نتیحه با ایجاد موتوهای جستجو پیشرفته برای رسیدن به بهترین نتیجه جهت نمایش به کاربران ، افزایش رنکینگ در هر موتورجستجو مانند گوگل قوانینی ایجاد شده است که سئو ارتباط مستقیم با افزایش بازدید در این موتور جستجو ها دارد.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *