faq چیست

faq چیست

منظور از FAQ چیست ؟ این مورد شامل سوالات متداول در یک سایت میباشد. استفاده از FAQ در سایت ها میتواند تأثیر زیادی بر تجربه کاربری و افزایش بازدید یک سایت دارد. در موتور های جستجو مانند گوگل از این سوالات و جواب های آن در صفحه اول استفاده میکند. از این رو به دلیل پاسخ گویی سریع و نتیجه گیری کاربران میتوانند موضوع صفحات را به درستی تشخصی دهند. که نتیجهع آن جذب مخاطبین اصلی صفحات میباشد. از این رو نرخ پرش نیز در این حالتا کمتر خواهد شد. چرا که موضوع صفحه با نیاز کاربرانی که از این طریق وارد آنها شده اند دقیقا برابر است. در ادامه به معرفی و برسی FAQ در سایت خواهیم پرداخت.

معرفی FAQ :

به طور کلی FAQ مخفف عبارت frequently asked questions و به معنی پرسش و پاسخ های متداول می باشد. لیستی از پرسش و پاسخ ها برای رسانه ها در ارتباط با مطلب مطبوعاتی، که اغلب در داخل جعبه مطبوعاتی قرار می گیرد. FAQ یک نوع داده ساختار یافته میباشد. این داده ها با عنوان اسکیما schema شناخته میشوند. در بهینه سازی و سئو سایت یکی از موارد مهم رعایت نکات در استفاده از داده های ساختار یافته میباشد. این داده ها برای موتور جستجو گوگل بسیار اهمیت دارند. از این رو استفاده از آن ها در مطالب سایت اهمیت زیادی دارد. که سوالات متداول و جواب های آن یکی از مهمترین این داده ها است. در ادامه برای درک بهتر تعریف کوچکی از داده های اسختار یافته برای شما آورده شده است.

خدمات سئو سایت

schema چیست :

اسکیما یا schema داده های ساختار یافته ای میباشند که ویژگی خاصی را از موضوع به کرالر ها و ریات های گوگل میفهماند. در واقع اسکیما نوعی میکرودیتا است که پس از افزودن به یک صفحه وب، نوعی توضیح پیشرفته (که معمولا با نام ریچ اسنیپت یا rich snippet شناخته می شود) ایجاد می کند، که در نتایج جستجو ظاهر می شود. موتورهای جستجوگر برتر از جمله گوگل، یاهو، بینگ و یاندکس، در سال 2011 با همکاری یکدیگر Schema.org را ایجاد کردند. نشانه گذاری اسکیما یا schema markup، کدی است که شما در وب سایت خود قرار می دهید تا موتورهای جستجو کمک کنید نتایج بهتری را برای کاربران نمایش دهند. که FAQ و سوالات متداول نیز یکی از مهمترین موارد این داده ها میباشد. البته چگونگی ایجاد این سوالات اهمیت زیادی دارد. چرا که نوع کد های نوشته شده در تعیین آن به عنوان FAQ به ربات های گوگل بسیار مهم هستند.

کاربرد سؤالات متداول FAQ در سئو :

یکی از مهمترین کاربرد های ایجاد FAQ مناسب ، افزایش تجربه کاربری میباشد. نتایج بسیاری مشخص میکند که بسیاری از کاربران زمان زیادی را صرف مطالعهه بخش های مختلف FAQ میکنند. این بخش ها با جواب های مستقیم راه حلی ساده برای درک بهتر مفاهیم پیچیده میباشند. از این رو محبوبیت زیادی در بین کاربران دارد. که گوگل با تشخیص اهمیت آن در بخش های نتایج خود جایگاه به خصوصی را تعیین کرده است. از این رو شما با استفاده از آن میتوانید هدف خود را سریع بیابید. که در نتیجه استفاده صحیح از سوالات متداول میتواند در سئو و رتبه بندی نیز تأثیر زیادی داشته باشد. البته برای این مورد باید از کلمات کلیدی در این سوالات متداول و جوابهای آن ها استفاده شود.

کاربرد FAQ برای پشتیبانی سایت :

البته علت مهم استفاده از سوالات متداول کمک به بخش پشتیبانی یک موضوع فعالیت میباشد. استفاده از سوالات متداول در کمک به پاسخ دهی سریع تر به کاربران کمک زیادی میکنتد. از این رو حجم سوالات را بسیار کم کردهع و به بخش پشتیبانی یک سایت کم بزرگی در خصوص کمک رسانی به کاربران میکند. از این رو استفاده و طراحی صحیح سوالات و جواب ها بسیار اهمیت دارد. به طور کلی در صورت نبود FAQ مناسب در یک سایت بخش پشتیبانی باید زمان زیادی را برای پاسخگویی به این سوالات انجام دهند. این در حالی است با استفاده از قرار دادن یک بخش سوالات متداول یا همان FAQ در وبسایت، از انجام آن اجتناب میشود. به این فکر کنید که یک بیزینس چقدر می تواند در صرف پول و هزینه خود با اجازه دادن به مشتریان برای نگاه کردن به صفحه FAQ وب سایت جلوگیری کند. اگرچه، صفحات FAQ صرفاً تنها یک در مورد خدمات رسانی به مشتریان نیستند.

مطالعه بیشتر : امکانات لازم  برای یک وب سایت فروشگاهی چیست ؟ 

 

نتیجه گیری :

FAQ یا همان frequently asked questions به معنای سوالات متداول میباشد. این سوالات که بخش مهمی از یک سایت را به خود اختصاص میدهند در سئو و پشتیبانی یک سایت بسیار اهمیت دارند. نحوه کد نویسی این بخش بسیار مهم است. چرا که این مورد برای تشخیص FAQ به ربات های موتور های جستجو کننده اهمیت زیادی دارد. به طور کلی این سوالات به همراه جواب های آن ها در زمان قرار یری کاربران تأثیر زیادی دارند. که نتیجه آن افزایش تجربه کاربری میباشد.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *