بردکرامب breadcrumbs چیست

بردکرامب breadcrumbs چیست

بردکرامب breadcrumbs چیست : یکی از سیستم های نوین ایجاد شده در سایت برای دسترسی بهتر به مطالب میباشد. این سیستم شامل مسیر حرکت شما میشوند. این مورد با نشان دادن موقعیت شما به همراه لینک مراحل قبلی حرکت دسترسی را برای کاربران ساده تر میکنند. این عمل با تأثیر گذاری بر تجربه کاربری تأثیر زیادی بر سئو دارد. از طرفی هم خود گوگل نیز تأکید زیادی بر آن دارد. در این مقاله به معرفی و برسی breadcrumbs ها خواهیم پرداخت. برای شناخت بهتر مفهوم این کلمه در ادامه توضیحاتی داده میشود.

معرفی بردکرامب breadcrumbs چیست

معرفی سیستم بردکرامب breadcrumbs :

بردکرامب لینک های مسیریابی هستند که اغلب در پایین منو سایت های مختلف مخصوصا سایت های فروشگاهی مشاهده میکنید. این واژه از دو عبارت bread به معنای نان و crumbs به معنای خرده تشکیل شده که در نهایت breadcrumbs به معنای خرده نان یا نان ریزه است. به طور کلی این عبارت از داستان برادران گریم گرفته شده که در آن یافتن مسیر اولیه خود از خرده نان استفاده کرده بودند. به طور کلی بردکرامب لینک های مسیریابی هستند که اغلب در پایین منو سایت های مختلف مخصوصا سایت های فروشگاهی و برخی از دانشنامه ها مشاهده میکنید. این سیستم کاربرد زیادی برای مسیریابی دارد.

با این ابزارک به صورت خودکار لینک ها دسته های پیشین نمایش داده میشوند. از این رو برای برگشت نیاز به یادآوری و استفاده از مسیر های دشوارتر نخواهد بود. در ادامه به کاربرد اصلی این خرده نان های با ارزش توضیحات بیشتری داده شده است.

 

مشاور سئو سایتربرد های بردکرامب :

کاربرد های خرده نان های سایت بسیار ارزشمند است. استفاده ساده از breadcrumbs ها باعث افزایش محبوبیت آن در خصوص ناوبری شده است. تا حدی که گوگل در ابزار های خود به طور جداگانه بخش هایی را برای تشخیص و آنالیز رفتار کاربر از این موارد دارد. به طور کلی کاربرد های بردکرامب ها عبارت اند از ردکرامب، تأثیر گذاری بالا برای بهبود تجربه کاربری ، بهبود رتبه سایت از طریق تأثیرگذاری زیاد بر بهینه سازی و سئو سایت ،  افزایش زمان ماندگاری کاربر در سایت و کاهش بانس ریت و نرخ پرش سایت میباشد. در ادامه به برسی هر یک از این موارد خواهیم پرداخت.

بهبود تجربه کاربری :

خرده نان ها بردکرامب، پیمایش و گشت‌و‌گذار کاربران را در سایت ساده می‌کند و همچنین کاربران را ترغیب می‌کند که از دیگر بخش‌های سایت نیز بازدید کنند. از این رو دسترسی به مطالب مهم و از همه مهمتر مرتبط با مطالب بسیار ساده میشود. که این مورد یکی از نکات مهم در خصوص تجربه کاربری میباشد.

بردکرامب در بهبود رتبه سایت :

بردکرامپ به طور مستقیم و غیر مستقیم با بهبود سئو و رتبه سایت در ارتباط است. با خرده نان ها تأثیر زیادی بر رتبه بندی سایت ها میتوانند داشته باشند. از طرفی طبق اعلام گوگل، آنها از بردکرامب برای طبقه بندی، دسته‌بندی و عنوان بندی محتوا استفاده می‌کنند. در سال ۲۰۱۸، گوگل بردکرامب را به صفحه نتایج جستجو اضافه کرد، که این موضوع حتی اهمیت آن را بیش از پیش کرد. بردکرامب در صفحه نتایج جستجو، باعث می‌شود که کاربران نیز متوجه شوند که هر مطلب در کدام قسمت از سایت شما قرار دارد، این مسئله باعث می‌شود که بردکرامب نیز معامله دو سر برد باشد. از این رو گوگل نیز اهمیت آن را درک کرده و برای سایت هایی که آن را رعایت میکنند ارزش قائل است.

خدمات سئو سایت

افزایش زمان قرارگیری کاربران :

با دسترسی ساده تر مسیر حرکت کاربران نیز ساده تر میشود. با حرکت بیشتر زمان بیشتری برای مشاهده صفحات مختلف صرف خواهد شد. که در نتیجه آن افزایش ماندگاری کاربران خواهد بود. زمان قرارگیری کاربران نقش اصلی را در تجربه کاربری دارد. از این رو اهمیت به آن الزامی است.

نقش بردکرامب در بهبود نرخ پرش :

همان طور که گفته شد نقش بردکرامب ها برای ماندگاری کاربر بسیار مهم است. از طرفی ماندگاری با بانس ریت ارتباط مستقیم دارد. نرخ پرش صفحه (میزان کاربرانی که بلافاصله سایت را ترک میکنند) ممکن است یک عامل مستقیم و اصلی برای سئو نباشد اما همچنان می‌تواند به سئو کمک کند. به طور کلی وجود نرخ پرش و یا bounce rate بالا نیان دهنده سایتی با اطلاعات نامناسب برای کاربر میباشد. از این رو گوگل رتبه را کاهش خواهد داد.

نتیجه گیری :

بردکرامب breadcrumbs خرده نان های با ارزش یک سایت میباشند. این لینک های کوچک ارتباط بین صفحات مهم ارتباط بین دسته بندی های سایت را بهبود میبخشند. لینک های بردکرامب برای ناوبری بسیار کاربرد دارد. این موارد از طریق بهبود رابطه کاربری میتواند تا جد زیادی بر بهوبد رتبه و سئو سایت تأثیر داشته باشد.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *