معرفی افزونه یواست سئو yaost seo

معرفی افزونه یواست سئو yaost seo

در جهت معرفی یواست سئو یا همان yoast seo  باید گفت که ابزاری است برای برسی وضعیت سئو سایت میباشد. یائوست سئو یکی از مهمترین ابزار های ایجاد شده برای برسی و آنالیز سئو برای بوده که برای بهنیه سازی سایت از نظر سئو داخلی کاربرد بسیاری دارد. به طور کلی این ابزار تمامی موارد مرتبط با سئو یک صفحه را برسی کرده و مشکلات آن را به کارشناس سئو اطلاع میدهد. البته برخلاف تصور برخی این ابزار قادر به فعالیت سئو یک سایت به تنهایی نیست. در این مقاله به معرفی ابزار yoast seo  میپردازیم.

پیش آنکه به برسی افزونه و ابزار یواست سئو بپردازیم باید در خصوص کلمه سئو اطلاعات کافی داشته باشید. در ادامه توضیح بیشتری در این مورد داده شده است.

معنی سئو :

همان طور که در مقاله سئو چیست گفته شد ، به طور کلی سئو به معنی بهینئه سازی یک سایت میباشد. به طور کلی سئو مخفف کلمه Search Engine Optimization است که به معنای بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو گوگل می‌باشد، اما برای این کار در سایت‌های وردپرسی می‌توان از افزونه‌هایی مانند یواست سئو استفاده کرد که در ادامه به آشنایی با یواست سئو خواهیم پرداخت. ابزار یواست سئو یکی از افزونه های مهم در رابطه با بهینهس ازی سایت است. اما افزونه چیست؟

خدمات سئو سایت

افزونه چیست :

پلاگین (Plug-in) یا (Add-on) مولفه ای نرم افزاری است که قابلیت مشخصی را به یک برنامه کامپیوتری موجود اضافه می‌‌‌کند و به تنهایی کاربردی ندارد.  برای وازه پلاگین در اصطلاح از کلمه افزونه بعنوان معادل فارسی آن استفاده می‌‌‌شود. این واژه از دو بخش (Plug) و (in) تشکیل شده است که بخش اول آن به معنای دوشاخه برق و بخش دوم به معنای داخل و درون است و کنایه از دوشاخه درون پریز برق دارد. به این صورت که با اینکه جزئی از یک مکان نیست ، اما امکاناتی را به ان مکان اضافه میکند.

ابزار یواست سئو yoast seo چیست :

یواست سئو یکی از ابزار های برسی وضعیت سئو صفحات ، محصولات و تمامی نوشته های یک سایت میباشد. این ابزار به صورتت یک افزونه برای ورد پرس ارائه شده است. سیستم مدیریت محتوای وردپرس تعداد زیادی افزونه ارائه کرده است. این افزونه‌ها برای کاربردهای مختلف بهینه شده‌اند و تعداد آنها بسیار زیاد است. ممکن است برای یک کاربرد خاص چند ده افزونه و یا بیش از صد افزونه بتوان پیدا کرد. برای کمک به سئو سایت نیز افزونه‌هایی طراحی شده که معروفترین آنها یوست سئو می‌باشد. Yoast SEO یک افزونه محبوب وردپرسی میباشد. به طور کلی این ابزار برای کمک به وبمسترها در جهت بهینه‌سازی سایت‌های وردپرسی برای موتورهای جستجو طراحی شده است.

عملکرد ابزار یواست سئو :

در واقع برخلاف برخی این ابزار تنها به برسی سئو میپردازد. عملکرد یواست سئو در آنالیز سئو و ایجاد گزارش لحظه ای به کارشناسان سئو یک سایت میباشد. ابزار و افزونه Yoas SEO به شما در تجزیه‌وتحلیل سئو سایت کمک می‌کند برای مثال اگر در مقاله خود در یک قسمت اشتباهی مرتکب شده باشید Yoast SEO پیام می‌دهد و می‌گوید که این کار را نباید انجام دهید و یا اگر آن کار را درست انجام دهید به‌صورت چراغ سبز درمی‌آید و به شما می‌گوید که کار شما درست بوده است. اما باید یک نکته‌ را در نظر داشته باشید که تمامی چراغ‌های سبز یواست تضمینی برای سئو سایت شما نمی‌شود اما در ادامه به آموزش این پلاگین فوق‌العاده می‌پردازیم.

به طور کلی عملکرد این ابزار به نوع آن نیز ارتباط مستقیم دارد. از این ابزار دو نوع مختلف ایجاد شده است. این موارد عبارت اند از ابزار یواست سئو رایگان و یواست سئو پرمیوم میباشد. در ادامه به تفاوت های نسخه رایگان و پرمیوم این ابزار توضیح میدهیم.

تفاوت های نسخه های ابزار یوست سئو :

بعد از آشنایی با Yoast SEO لازم است به تفاوت نسخه رایگان و پریمیوم بپردازیم. افزونه yoast seo را شما می‌توانید به صورت رایگان و یا با پرداخت هزینه می‌توانید از امکانات فوق‌العاده این افزونه استفاده کنید که شما می‌توانید از سایت‌های ایرانی به خرید آن بپردازید.

ویژگی های نسخه رایگان یواست سئو :

بعه طور کلی بیشترین ویژگی های این ابزار در نسه رایگان آن آمده است. تنها برخی از ابزار های کلیدی در این ابزار ارائه نشده اند. در ادامه به صورت مختصر لیستی از این ویژگی ها ارائه شده است.

  •  بهینه سازی محتوا برای ۱ کلمه کانونی
  • ساختن نقشه سایت
  • توضیحات متا
  • عنوان متا
  • پیش نمایش اسنیپت
  • اجازه تغییر در نامک و پیشتهاد برای URL مناسب
  • تجزیه و تحلیل خوانایی محتوا
  • برچسب های روبات متا (Meta robots tags)
  • امکان اتصال سایت به سرچ کنسول

ویژگی های نسخه پولی یوست سئو yoast seo premium :

همان طور که گفته شد بیشتر ویژگی های این ابزار در نسخه رایگان آورده شده است. به طور کلی نسخه پولی yoast seo premium  علاوه بر ویژگی های نسخه رایگان دارای موارد زیر نیز میباشد.

  • بهینه سازی محتوا برای چندین کلمه کانونی
  • سیستم Redirect Manager (ریدارکت هوشمند)
  • پیشنهادات پیوند داخلی

مشاور سئو سایت

نتیجه گیری :

افزونه یوست سئو یکی از افزونه های مهم در رابطه با ابزار های سئو سایت و همچنین یکی از ابزار های تولید محتوا نیز شناخته میشود. این ابزار اطلاعات جامعی از سئو داخلی را در خصوص انواع صفحات سایت به کارشناسان سئو ارائه میدهد. اهداف استفاده از این ابزار بهینه سازی موراد محتلف سئو در صفحات یک وبسایت میباشد. با کمک این ابزار وبمستر به راحتی میتوانند مشکلات یک سایت را برسی کنند. البته باید توجه داشت که این ابزار به تنها قارد به بهینه سازی یک سایت نیست. در این مقاله به معرفی و برسی ابزار و افزونه یواست سئو پرداختیم.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *