بانس ریت bounce rate چیست

بانس ریت bounce rate چیست

بانس ریت یا همان bounce rate نرخ پرش کاربران از یک سایت میباشد. زمانی که یک کاربر به دلیل عدم برآورده سازی نیاز های خود از سایت خارج میشود، میگوییم عمل بانس را انجام میدهد. در این صورت اگر که نرخ پرش در یک سایت بالا باشد، نشان دهنده فعالیت نامناسب آن سایت خواهد بود. به عبارت دیگر اگر شما سئو سایت خود را به درستی انجام ندهید. و همچنین به تجربه کاربری بی تفاوت باشید، بانس ریت و نرخ پرش کاربران از سایت شما بیشتر خواهد شد. چنانچه نرخ پرش بالا داشته باشید. رتبه بندی در گوگل نیز تحت تأثیر قرار خواهد گرفت. در این مقاله به معرفی و برسی بانس ریت Bounce rate پرداخته میشود.

معرفی نرخ پرش و یا همان bounce rate :

بر اساس تعریف خود موتورجستجو گوگل نرخ پرش و یا همان بانس ریت ( bounce rate ) شامل درصد زمانی که طی یک بازدید در یک صفحه سپری میباشد. به عبارت ساده تر نرخ پرش درصد بازدیدهایی که طی آن کاربر بدون تعامل با صفحه، پس از ورود، بلافاصله از آن خارج می‌شود. که طبق تعریف این درصد ارتباط بسیار زیادی به زمان قرارگیری کاربر در سایت دارد. حال بانس چیست ؟ اگر بانس را خیلی ساده کنیم یعنی کاربر وارد سایت شود و در ادامه کارهای مورد نظر ما را انجام ندهد.
برای مثال در یک سایت خدمات سایت اگر کاربرد زمان بیشتری را به مطالعه بپردازد به این معناست که نیاز های کاربر را برای شناخت “خدمات سایت” برآورده کرده است. در این حالت بانس ریت کاهش پیدا میکند. و در نتیجه میگوییم سایت نرخ پرش مناسبی دارد.

مشاور سئو سایت

حال چه مواردی بر زمان قرار گیری کاربر تأثیر دارند ؟

زمان سپری شدن کاربر :

همان طور که گفته شد زمان سپری شدن کاربر در سایت اهمیت زیادی برای بانس ریت دارد. به طور کلی بسیاری از موارد میتواند در این خصوص تأثیر گذار باشد. یکی از مهمترین عوامل آن سرعت لود شدن سایت است به این صورت گوگل توجه بسیار زیادی به آن داشته است. همان طور که همه ما تجربه کردیم ، پس از برخورد با سایت هایی که دیر باز میشوند با خود میگوییم : شاید کلا خرابه باز نمیشه” پس به راحتی از سایت خارج میشویم. این بدترین اتفاق برای یک سایت است. در ادامه به طور مختصر مواردی که به زمان سپری شدن کاربر در خصوص بانس ریت bounce rate را مورد بیان کردیم.

  • سرعت سایت
  • طراحی ریسپانسیو سایت
  • خرید
  • نوشتن نظر زیر مقالات
  • عضویت در سایت
  • تماشای ویدیو
  • دانلود فایل
  • و…

البته حتی یک افکت جالب و سرگرم کننده هم میتواند بر زمان یک قرار گیری کاربر در سایت تأثیر داشته باشد. همان طور که گفته شد در کنار طراحی ریسپانسیو به دلیل تعامل بیشتر با کاربر ، زمان سایت یکی دیگر از مهمترین عوامل مؤثر بر زمان قرار گیری کاربر میباشد. در ادامه به برسی این دو مورد خواهیم پرداخت.

خدمات سئو سایت

اهمیت سرعت سایت بر نرخ پرش bounce rate :

سرعت لودینگ سایت اولین و مهمترین عامل در خصوص ماندگاری یک کاربر میباشد. چنانچه مقدار آن از یک حد بالاتر باشد حتی در نتایج گوگل نمایش داده نمیشوید. از این رو باید بر سرعت سایت از طریق بهینه سازی و سئو سایت از لحاظ کاهش کیفیت تصاویر و افکت های سایت سرعت آن را افزایش بدهید. همچنین در صورتی که صفحه باز شود نیز اگر مقدار زمان آن تا حدی خسته خننده باشد بانس ریت افزایش پیدا میکند. به عبارت دیگر اگر سرعت سایت شما پایین باشد و صفحه‌ موردنظر مخاطب سریع بارگذاری نشود، کاربر خیلی زود خسته شده و ترجیح می‌دهد از سایت‌های رقیب برای برآورده کردن نیاز خود استفاده کند. اگر کاربر ببیند که سرعت بارگذاری مطالب در سایت شما مناسب و راضی‌کننده است، بیشتر در سایت می‌ماند.

اهمیت طراحی ریسپانسیو در بانس ریت :

اهمیت طراحی ریسپانسیو تا حد بسیاری با بانس ریت یا همان نرخ پرش در ارتباط است. باید گفت که معمولا بیشترین مقدار ستجو به گوشی های همراه ارتباط داد. در صورتی که طراحی مناسبی در خصوص صفحات موبایل و تبلت نداشته باشیم. از این رو اگر یک سایت ریسپانسیو نباشد، برخی از محتوا ها را به افراد نمایش نداده و در نتیجه سایت نمیتواند ارتباط مناسبی برقرار کند. که در نتیجه سایت را ترک میکند. این عمل بانس ریت و نرخ پرش را به شدت افزایش میدهد.

نتیجه گیری :

بانس ریت عبارت اند از نرخ پرش کاربران از سایت میباشد. به عبارت ساده تر نرخ پرش یا همان bounce rate شامل درصد قرار گیری کاربران در یک سایت میباشد. این درصد با استفاده از زمان قرارگیری کرابر در سایت مورد نظر اندازه گیری خواهد شد. این مورد یکی از مهمترین عوامل موثر بر رتبه بندی یک سایت به حساب می آید. در در نتیجه شناخت و توجه به آن فعالیت های مهم بهنیه سازی و سئو سایت و همچنین تحلیل رفتار کاربران سایت به شمار میرود.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *