چگونه برای سئو بنویسیم: راهنمای سئو کپی رایتینگ

مهارت‌های خارق‌العاده‌ی کپی‌نویسی را با سئو ترکیب کنید، و استراتژی بازاریابی محتوای شما در مسیر دستیابی به خوانندگان بسیار هدفمند قرار می‌گیرد که فوراً به سرنخ‌ها و مشتریان داغ تبدیل می‌شوند.

اما چگونه می‌توان به وبلاگ و محتوای متقاعدکننده‌ای دست یافت که برای جستجو نیز بسیار بهینه شده است؟

شما می توانید یا:

  1. سرویس وبلاگ و محتوا نویسی ما را استخدام کنید یا
  2. خودتان این کار را انجام دهید (وبلاگ خود را راه اندازی کنید و محتوای خود را بنویسید)

اگر دومی را انتخاب می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم این فرآیند اساسی، اما قدرتمند را دنبال کنید.

منظور از نوشتن برای سئو چیست؟

این تعریف از نوشتن SEO از Ahrefs آن را به خوبی توضیح می دهد:

نوشتن سئو فرآیند تحقیق، ترسیم، ایجاد و بهینه سازی محتوا برای رتبه بندی یک کلمه کلیدی هدف در گوگل و سایر موتورهای جستجو است.

محتوای خود را برای افراد بنویسید و آن را برای جستجو بهینه کنید. حضور شما در وب بدون محتوای باکیفیت چندان دور از دسترس نخواهد بود، اما اضافه کردن عناصری که آن را برای موتورهای جستجو قابل مصرف می‌کند، به همان اندازه مهم است.

با نوشتن خوب شروع کنید. به نظر شما من در کلاس انگلیسی نمره D گرفتم. خب نگران نباش ما مشاوره رایگان زیادی در مورد کپی رایتینگ سئو و ایجاد محتوای با کیفیت داریم. در این پست می خواهیم بیشتر به قسمت بهینه سازی بپردازیم.

تحقیق کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل شکاف محتوا

به غیر از نوشتن خوب، انتخاب یک کلمه کلیدی احتمالاً مهمترین بخش این فرآیند است زیرا برای یافتن در موتورهای جستجو ضروری است.

از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید تا به شما کمک کند کلمات کلیدی مرتبطی را پیدا کنید که 1) رقابت کم و 2) جستجوی خوبی دارند.

ابزارهای رایگان و پولی زیادی برای تحقیق کلمات کلیدی موجود است، اما من ابزار کلمات کلیدی Google Adwords را توصیه می کنم.

ابزار تحقیق کلمات کلیدی خود گوگل به شما کمک می کند کلمات کلیدی را بر اساس سطح رقابت (کم، متوسط یا زیاد)، حجم جستجو (محلی یا جهانی) و نوع تطابق (دقیق، عبارت یا تطابق گسترده) پیدا و هدف قرار دهید.

ما همچنین به طور فعال از Ahrefs برای موارد زیر استفاده می کنیم:

تحلیل شکاف محتوا سایت خود را با رقبا مقایسه کنید تا بدانید محتوای موجود شما کجا کمبود دارد یا چه کلمات کلیدی هدفی را که ممکن است هدف قرار نگیرید یا رتبه بندی نکنید اما باید داشته باشید.
تجزیه و تحلیل حجم جستجوی کلمه کلیدی با استفاده از Ahrefs Keywords Explorer، فرصت‌هایی را در عبارات مختلف جستجوی کم و صفر و همچنین کلمات کلیدی با حجم بالا که می‌توانید برای اهداف سئو هدف قرار دهید، بیابید.

به همین دلیل مهم است که هنگام نوشتن کپی، ابتدا یک طرح کلی از آنچه قصد دارید بنویسید ایجاد کنید. باید تجسم کنید که چه نکاتی را می‌خواهید انجام دهید، و چگونه آن نقاط را به قطعات کوچک‌تر تقسیم کنید تا خوانندگان بتوانند به راحتی آن را اسکن کنند و در عین حال اطلاعات را جذب کنند.

مهم ترین نکات مقاله را باید در عنوان، عنوان فرعی، نکات مهم و در چند سطر اول هر پاراگراف یافت.

برای جذب مشتری هدف خود هنگام جستجوی یک عبارت، باید در مقابل انبوه رقبا و سایر مشاغل متمایز شوید. کلمات کلیدی، به یک معنا، مانند بنرهایی عمل می کنند که می گویند: «هی! سلام؟ من اینجا هستم، و این چیزی است که صفحه وب من درباره آن است» و بازدیدکنندگان را به سایت شما هدایت کنید. آنها اصطلاحات و عباراتی هستند که به انسان ها و موتورهای جستجو کمک می کنند تا موضوعاتی را که محتوای شما پوشش می دهد شناسایی کنند.

یکی از راه‌های محدود کردن کلمه کلیدی اصلی برای محتوای خود این است که بررسی کنید عبارات جستجوی خاص چقدر رقابتی هستند. در ابزار کلمه کلیدی مورد علاقه خود، کلمه یا عبارتی را که به آن فکر می کنید وارد کنید و ببینید چه چیزی به وجود می آید. کلمات کلیدی و عباراتی با تعداد جستجوی بالاتر، رقابتی تر هستند و بنابراین رتبه بندی برای آنها سخت تر است. کلمات کلیدی منحصر به فرد مانند “کفش” معمولاً رقابتی ترین هستند.

بنابراین، شما احتمالاً با کلمات کلیدی طولانی، که معمولاً خاص تر و کمتر از سایر کلمات کلیدی رایج هستند، بهتر هستید. نمونه ای از این انتخاب «اردک لاستیکی راه راه» به جای «اردک لاستیکی» است.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *