استراتژی های سئوی رقیب که باید استفاده کنید

در حالی که میلیون ها وب سایت و شرکت برای رسیدن به رتبه برتر در گوگل فریاد می زنند، سئو در حال تبدیل شدن به یک کانال بازاریابی دیوانه کننده رقابتی است. اگر به دنبال رتبه بندی در مقیاس ملی هستید، ممکن است سال ها کار سخت برای ایجاد یک پایه محکم طول بکشد. با این وجود، سئو یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین و باارزش‌ترین کانال‌های دیجیتال مارکتینگ موجود است و اگر به‌طور کارآمد استراتژی داشته باشید، می‌توانید از رقبای خود برتر باشید.

اصول سئو (به عنوان مثال، استراتژی محتوای غنی از کلمات کلیدی، ایجاد بک لینک، پیوند اجتماعی و غیره) تقریباً توسط هر کسب و کاری با حضور وب دنبال می شود، اما برخی از استراتژی های عالی وجود دارد که رقابت شما احتمالاً از آنها غفلت می کند:

1. تحقیقات رقابتی.
بسیار خوب، بنابراین رقبای شما احتمالاً به تنهایی کمی تحقیق در مورد کلمات کلیدی رقابتی انجام می دهند. اما آنچه شما تحقیق می کنید و نحوه تحقیق در مورد آن در دنیای سئو اهمیت دارد. سایت‌های رقبا/رقبای سئو شما ممکن است به عبارات کلیدی خاصی نگاه کنند تا سطح رقابت را برای هر کدام نظارت کنند، سپس کمترین درخواست را برای ادامه انتخاب کنند. شما می توانید این سطح از تحقیقات را با کاوش عمیق در محتوای رقبای اصلی و استراتژی های سئو یک گام جلوتر ببرید.

با نگاهی به تگ های عنوان و متا داده ها در سایت رقیب خود شروع کنید. برچسب عنوان موجود در صفحه اصلی احتمالاً حاوی ایده اصلی تحقیق کلمه کلیدی است که آنها سعی دارند دنبال کنند. همچنین به نوع محتوایی که منتشر می کنند نگاهی بیندازید. چند وقت یکبار منتشر می کنند؟ درباره چه موضوعاتی می نویسند؟ چه نوع کاربرانی با نظرات پاسخ می دهند؟ قبلا در نظر نگرفتی هرچه استراتژی های رقبای خود را بهتر درک کنید، بیشتر می توانید برای عملکرد بهتر از آنها انجام دهید.

2. Zagging محتوا.
ما در اینجا از اصطلاح “محتوای زاگ” برای تعریف محتوایی استفاده می کنیم که به طور ضرب المثل “زاگ” می شود و سایر محتواها “زیگ” می کنند. شما می توانید این کار را به عنوان مکملی برای استراتژی های رقبای خود یا به عنوان یک عقیده مخالف با دیدگاه عمومی انجام دهید.

به عنوان یک مثال خام، اگر رقبای شما همه چیز را در مورد همبرگر می نویسند، می توانید در مورد هات داگ بنویسید. هر دو غذای محبوب و مشابه به سبک آمریکایی هستند، بنابراین پایگاه مخاطبان مشابه خواهند بود، اما به اندازه کافی متفاوت هستند تا بخش‌های مختلف جمعیت را به تصویر بکشند. از آنجایی که محتوای هات داگ شما در برابر «زیگ» محتوای همبرگر «زاگ» دارد، شما مستقیماً رقابت نخواهید کرد، اما همچنان بخش مشابهی از مخاطبان هدف مشترک خود را جذب خواهید کرد. همچنین به شما کمک می‌کند کلمات کلیدی طولانی‌تری را که در غیر این صورت نادیده گرفته می‌شوند، بهینه کنید.

همچنین می توانید محتوایی ارائه دهید که نظرات یا ایده هایی را ارائه می دهد که لزوماً محبوب نیستند. به عنوان یکی دیگر از نمونه‌های مبتنی بر غذا، محتوایی را در نظر بگیرید که بر روی پر کردن هات داگ تمرکز دارد. هزاران نفر در مورد سس کچاپ و خردل نوشته اند، اما چند نفر در مورد پانسمان دامداری روی هات داگ نوشته اند؟ این یک گزینه مناسب است که اکثر مردم آن را در نظر نگرفته اند. این نوع محتوای مخالف به دو دلیل قدرتمند است: یکی، یک نظر قوی را نشان می دهد که همیشه برای جلب توجه ارزشمند است، و دوم، متفاوت است که به محتوای شما در صنعت شما کمک می کند.

3. مشارکت در انجمن.

مشارکت در انجمن مشارکت در انجمن یک استراتژی سئو است که عناصر بک لینک استاندارد و بازاریابی رسانه های اجتماعی را در خود جای داده است. یافتن و شرکت فعال در انجمن‌های مرتبط با صنعت شما زمان و تلاش بیشتری می‌طلبد، اما به احتمال زیاد رقیب شما وقت صرف نمی‌کند.

شرکت در یک انجمن به عنوان یک مشارکت کننده معمولی می تواند از دو طریق به کمپین شما کمک کند. اول، به شما فرصت های مکرر می دهد تا لینک هایی را که به سایت شما اشاره می کنند به روشی طبیعی ارسال کنید. به دنبال موضوعات مرتبط با کسب و کار خود باشید و پیوندهایی به مقالاتی در سایت خود وارد کنید که مرتبط با گفتگو هستند. شما نمی خواهید به عنوان یک هرزنامه پرچم گذاری شوید، اما تا زمانی که نظرات مرتبط و جذابی را ارسال می کنید، خوب هستید. همچنین می توانید پیوندهایی را به صفحه اصلی خود در بلوک امضا اضافه کنید. اینها به عنوان پیوندهای با کیفیت بالا دیده نمی شوند، اما هر ذره کمک مهم است.

دوم، شما در حال ساختن یک جامعه هستید. شرکت‌کنندگان تالار ممکن است در رسانه‌ها دخالت نداشته باشند، بنابراین بخش منحصر به فردی از مخاطبان شما را نمایندگی می‌کنند. اعضای انجمن اغلب به دنبال مشاوره تخصصی هستند، و اگر بتوانید در زمانی که رقیب شما حتی تلاش نمی‌کند، متخصص باشید، کسب‌وکار جدیدی را به دست خواهید آورد.

4. مدیریت دایرکتوری.
دایرکتوری های محلی به طور فزاینده ای برای مشاغل محلی اهمیت پیدا می کنند. دایرکتوری هایی مانند Yelp و TripAdvisor اخیراً از Google’s/موتورهای جستجوی Pigeon Update ارتقاء زیادی در رتبه بندی دریافت کردند، در برخی موارد رتبه بندی صفحات نتایج موتور جستجوی مرور فهرست راهنماها در بالای سایت های فردی برای شرکت هایی که آنها بررسی می کنند. برای مشاغلی که به ترافیک جستجوی وب محلی/ترافیک ارگانیک وابسته هستند، این نشان دهنده راه جدیدی برای ایجاد ترافیک وب از نتایج موتورهای جستجوی ارگانیک است. اگر صفحه Yelp اولین چیزی است که مشتریان شما هنگام جستجوی نوع کسب و کار شما پیدا می کنند، باید مطمئن شوید که صفحه Yelp قوی تری نسبت به رقبای خود دارید.

برای مدیریت مؤثر فهرست‌های خود در فهرست‌های محلی، ابتدا باید صفحه خود را تا آنجایی که ممکن است ادعا کنید. این شامل سایت‌هایی مانند Yelp، TripAdvisor، و Urbanspoon و هر فهرست راهنمای خاص صنعت دیگری است که می‌توانید پیدا کنید. تا جایی که می توانید اطلاعات را تکمیل کنید و مطمئن شوید که اطلاعات نام، آدرس و شماره تلفن شما در هر پلتفرم دقیق و یکسان باشد. سپس، مشتریان خود را تشویق کنید تا شما را پیدا کنند و نظرات مثبت خود را ارسال کنند – هر چه بیشتر، بهتر. برای نقدها پولی پرداخت نکنید یا موارد جعلی را ارسال نکنید. گرفتار و جریمه خواهید شد اما تا جایی که می توانید پست نقد را تشویق کنید تا از رقبای خود برتری پیدا کنید.

5. ساختمان انجمن ویدئویی.

ویدئوها نوع مهمی از محتوا در هر استراتژی بازاریابی محتوا و سئو دیجیتال مارکتینگ هستند، اما شما می‌توانید چیزی بیش از ارسال چند ویدیو در کانال یوتیوب خود انجام دهید. با ایجاد انجمن ویدیویی، می توانید شبکه ای فشرده از بک لینک ها و پشتیبانی متقابل با فروشندگان و شرکای خود ایجاد کنید.

اگر از محصول خاصی در تجارت خود استفاده می کنید که دوستش دارید، یک ویدیوی کوتاه و شخصی به عنوان گواهینامه تهیه کنید و آن را به شرکت سازنده آن محصول پیشنهاد دهید. شرکت‌ها عاشق دریافت گواهینامه‌ها هستند، مخصوصاً به‌صورت ویدیویی، بنابراین اگر خوش‌شانس باشید، آن‌ها را در سایت خود به‌عنوان یک پست وبلاگ یا در صفحه گواهینامه‌های خود ارسال می‌کنند. اگر می توانید یک پیوند به سایت خود وارد کنید. این یک راه آسان و طبیعی برای تنوع بخشیدن به استراتژی ساخت لینک، افزودن ویدیوهای بیشتر به کارنامه خود و افزایش دیده شدن برندتان در یک تاکتیک عالی است. شما حتی می توانید با تشویق مشتریان خود به ارسال نظرات ویدیویی مربوط به آنها که به سایت شما اشاره می کنند، متقابل باشید.

 

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *