چرا لینک سازی و بک لینک برای سئو مهم هست ؟

چرا لینک سازی و بک لینک برای سئو مهم هست ؟ همه می دانند که لینک ها برای سئو مهم هستند. در مورد چگونگی ایجاد بهترین لینک، انواع صحیح بک لینک ها و اینکه دقیقاً چقدر لینک ها بر رتبه بندی تأثیر می گذارند، مطالب زیادی به صورت آنلاین گفته شده است. کمتر در مورد اینکه چرا لینک ها در وهله اول برای موتورهای جستجو و سئو مهم هستند، صحبت شده است. ویدیوی زیر را تماشا کنید یا ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید چرا لینک ها برای سئو مهم هستند.

اهمیت بک لینک ها در سئو سایت

بک لینک‌ ها همچنان یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاری‌ها در دنیای بازاریابی سئو هستند و در بسیاری از موارد، یکی از بزرگترین اتلاف‌کنندگان زمان و پول در دنیای سئو هستند. درک دلیل این امر مستلزم آن است که یک بازاریاب دیجیتال درک خوبی از اینکه چرا بک لینک ها در وهله اول برای موتورهای جستجو اهمیت دارند، داشته باشد.

بیشتر پاسخ به سوال «چرا لینک ها برای سئو مهم هستند» به گوگل (موتور جستجوی اصلی در جهان) و مزایای اولیه و تکامل آن از موتورهای جستجوی قبلی بازمی گردد.

در روزهای اولیه، بیشتر موتورهای جستجو به سادگی دایرکتوری های تلفن را تحسین می کردند. سیستم رتبه بندی آنها به ندرت منطقی بود و اغلب کاربران را با تجربیات بد و تبلیغات بیش از حد غرق می کردند.

گوگل به دنبال تبدیل شدن به موتور جستجوی پیشرو در جهان و به دست آوردن یک موقعیت کلیدی در رشد وب با بهبود چشمگیر در دو چیز بود: رتبه‌بندی و نمایه‌سازی.

سفارش سئو سایت حرفه ای

سفارش تولید محتوای سایت

 

رتبه‌بندی توانایی موتور جستجو برای مرتب‌سازی موفقیت‌آمیز و قرار دادن صفحات خاصی از محتوا در یک صفحه نتایج مرتب شده بر اساس ارتباط آن‌ها با درخواست کاربر جستجوی خاص (یا کلمه کلیدی) است.

نمایه سازی توانایی یک موتور جستجو برای جمع آوری و ذخیره محتوای صفحات وب بی شمار و محتوای آنلاین است که دائماً به صورت آنلاین منتشر می شود.

لینک سازی خارجی و بک لینک ها برای گوگل مهم بودند، زیرا به شرکت کمک کردند تا نسبت به سایر موتورهای جستجو در آن زمینه های کلیدی پیشرفت کند. و اینها دلایل کلیدی باقی ماندن بک لینک ها در امروز هستند.

یک نکته واقعاً مفید برای همه بازاریابان دیجیتال وجود دارد که اکنون باید بیان شود: Google در استفاده از اطلاعات منتشر شده برای جامعه SEO یا اجازه نمی دهد اطلاعات نادرست در جوامع سئو در صورتی که برای Google مفید است ادامه یابد، بالاتر نیست.

 

در اینجا توضیح خواهیم داد که چگونه لینک سازی و بک لینک میتواند مفید باشد

در اوایل، جامعه سئو از این واقعیت آگاه بود که بک لینک ها برای رتبه بندی مفید هستند. یکی از دلایل پنهان نشدن این اطلاعات این بود که اگر سئوکارها و وب مسترها لینک های بیشتری ایجاد کنند، توانایی نمایه سازی گوگل بهبود می یابد. خزنده‌ها یا عنکبوت‌های Google برای یافتن وب‌سایت‌های جدید (دامنه‌ها) برای یافتن محتوای جدید (URL) در آن وب‌سایت‌ها، بک لینک ها را طی می‌کنند.

اگر سئوکاران انگیزه ای برای ایجاد پیوند می دیدند زیرا به بهبود رتبه کمک می کردند، ناخواسته به گوگل کمک می کردند تا به محتوای بیشتر و سریعتر از رقبای خود دسترسی پیدا کند.

یک مثال مدرن از این موضوع، تاکید گوگل بر سرعت بارگذاری صفحه و اجرای طرحواره است – هر دو مورد در جامعه SEO در مقایسه با سود واقعی آنها برای کاربران جستجو، بیش از حد مورد تاکید قرار گرفته اند. که گوگل تشویق کرده است که تاکید بیش از حد گویای آن است.

ثانیاً، بک لینک ها برای گوگل مهم بودند، زیرا به بهبود سیستم (یا الگوریتم) رتبه‌بندی آن نسبت به رقبا کمک کردند.

 

سفارش طراحی سایت فروشگاهی  و  مشاهده قیمت های طراحی سایت

سفارش طراحی سایت شرکتی و مشاهده قیمت ها و تعرفه های طراحی سایت

 

گوگل بر این باور بود که مدیران وب‌سایت یا صاحبان وب‌سایت‌ها به‌دلیل علاقه به چیزی که ایجاد کرده‌اند یا به دلیل انگیزه مالی از سوی مخاطبان صاحب وب‌سایت برای انجام این کار، روی وب‌سایت‌های خود سرمایه‌گذاری می‌کنند.

گوگل بر این باور بود (شاید به اشتباه) وب‌مسترهایی که به سایت‌های دیگر بک لینک هایی در محتوای خود ایجاد می‌کردند، پیشنهاد می‌کردند که پیوند ارائه‌شده دارای چیزی است که با علاقه شخصی یا انگیزه‌های مالی آنها سازگار است.

اساساً، آنها احساس می‌کردند که اهداف و انگیزه‌های صاحب وب‌سایت یا مخاطبان وب‌سایت آنها را نسبت به نوع پیوندی که ارسال می‌کنند و جایی که به آن رسیده است، پاسخگو می‌دانند. اگر یک کسب و کار پیوندی را به یک مکان مشکوک ارسال کند، در معرض خطر طرد کردن کاربران وب سایت خود قرار می گیرد که به نوبه خود به آنها آسیب می رساند.

البته، با گذشت زمان، صاحبان وب‌سایت‌ها راه‌های زیادی برای تلاش و دور زدن این باور برای تجاری‌سازی لینک‌سازی پیدا کردند. گوگل سعی کرده است تا قبل از اینکه به طور گسترده بر صفحات نتایج جستجوی خود تأثیر بگذارد، این تلاش ها را جلب کرده و ارزش آنها را کاهش دهد.

 

مشاوره سئو سایت 

امروزه، گوگل هنوز لینک ها را به عنوان یک رأی اعتماد می بیند که از یک سایت به سایت دیگر منتقل می شود، اگرچه روش خاص آن برای ارزیابی میزان تاثیر این رأی اعتماد بر رتبه بندی تغییر کرده است. گوگل همچنین برای جلوگیری از دستکاری بیش از حد آن تاکتیک توسط SEO ها، روش خود را برای ارزیابی قصد پشت آن رای اعتماد تغییر داده است.

امیدواریم این اطلاعات به شما در پیشبرد بازاریابی دیجیتالی خود کمک کند! اگر می‌خواهید با شرکتی کار کنید که واقعاً چگونگی و چرایی ساخت لینک را می‌داند، لطفاً با ما تماس بگیرید!

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *