نحوه پیدا کردن و رفع خطاهای 404

نحوه پیدا کردن و رفع خطاهای 404 – آیا می دانید هنگام باز کردن یک وب سایت بدترین ارور کدام است؟ بله ارور صفحه 404 . در این مقاله سعی داریم راه های پیدا کردن خطاهای 404 در سایت و رفع آنها را بیان کنیم. این مقاله یک راهنمای کامل برای خطاهای 404  است.فرقی نمی کند URL را اشتباه تایپ کرده باشند یا صفحه دیگر وجود نداشته باشد. خطاهای 404 می تواند به طور جدی به برند شما آسیب برساند و با سخت تر کردن خزیدن سایت شما برای موتورهای جستجو، بر SEO شما تأثیر منفی بگذارد.

این بدان معناست که یافتن و رفع خطاهای 404 باید در اولویت باشد.

در این پست، همه چیزهایی را که باید در مورد 404 بدانید، چرایی مضر بودن آن‌ها برای کسب‌وکار، چگونگی پیدا کردن آن‌ها و نحوه تعمیر آن‌ها را پوشش می‌دهم.

خطای 404 چیست؟

خطای 404 کدی است که نشان می دهد صفحه درخواستی یافت نمی شود.

هر زمان که صفحه ای در مرورگر بارگیری می شود، یک کد وضعیت پاسخ در هدر HTTP دارد که معمولاً برای بینندگان قابل مشاهده نیست. این پاسخ ها به پنج دسته دسته بندی می شوند:

انواع خطاها :

100-199 پاسخ های اطلاعاتی هستند
200-299 پاسخ های موفقیت آمیز هستند
300-399 نشان دهنده تغییر مسیر است
400-499 نشان دهنده خطاهای مشتری است
500-599 نشان دهنده خطاهای سرور است

پس خطای 404 دقیقا به چه معناست؟

خطای 404 (همچنین به عنوان کد HTTP 404 یا 404 شناخته می شود) یک نوع بسیار خاص از خطای مشتری است. این بدان معنی است که صفحه ای که بیننده سعی می کند به آن برسد را نمی توان در سرور پیدا کرد.

خطاهای Hard 404 در مقابل Soft 404 Errors
در واقع دو نوع خطای 404 وجود دارد که باید مراقب آنها باشید.

سفارش طراحی سایت فروشگاهی  و  مشاهده قیمت های طراحی سایت

سفارش طراحی سایت شرکتی و مشاهده قیمت ها و تعرفه های طراحی سایت

در حالی که احتمالاً زمانی در هنگام مرور یک وب سایت با درخواست سخت 404 مواجه شده اید، بعید است که خطای 404 نرم افزاری را مشاهده کنید مگر اینکه توسط کنسول جستجوی Google به شما اطلاع داده شود.

Soft 404 زمانی اتفاق می‌افتد که صفحه‌ای که وجود ندارد در سایت شما پیام «یافت نشد» را به کاربران نمایش می‌دهد اما وضعیت 200 OK را به موتورهای جستجو برمی‌گرداند.

این به گوگل و سایر موتورهای جستجو می گوید که صفحه ای در آن URL وجود دارد. در نتیجه، خزنده ها وقت خود را برای خزیدن و رتبه بندی URL تلف می کنند.

نکته اینجاست: گوگل در شناسایی این صفحات نادرست بسیار خوب است.

وقتی صفحه‌ای را پیدا می‌کند که وضعیت 200 OK را با تمام ویژگی‌های صفحه‌ای که باید کد 404 را برگرداند، پیدا کند، یک خطای نرم‌افزاری 404 روی آن می‌زند و به مالک سایت در کنسول جستجوی گوگل اطلاع می‌دهد.

آنچه شما باید در مورد خطاهای 404 سایت خود بدانید

خوب، پس می دانید این خطاها چیست. اکنون باید بفهمید که چه چیزی باعث خطاهای 404 می شود.

ممکن است دلایل زیادی وجود داشته باشد که سایت شما خطاهای 404 را برمی گرداند.

اگر اخیراً صفحاتی را از سایت خود بدون تغییر مسیر آدرس آنها حذف یا حذف کرده باشید، خطای 404 دریافت خواهید کرد.

اگر دامنه خود را مجددا راه اندازی یا انتقال داده باشید و نتوانید همه URL های قدیمی خود را به سایت جدید هدایت کنید، خطاهای 404 نیز ممکن است رخ دهد.

گاهی اوقات خطاهای 404 می تواند نتیجه تغییر URL صفحه باشد. تغییر هر بخشی از URL، خواه نام دسته باشد یا اسلاگ صفحه، منجر به خطای 404 می شود.

حتی تایپ اشتباه URL در یک لینک داخلی می تواند منجر به صفحه 404 و شکستگی لینک شود.

چرا خطاهای 404 برای وب سایت ها مضر هستند؟

تعداد زیادی خطای 404 می تواند دردسر بزرگی برای وب سایت شما ایجاد کند.

بیایید با دیدگاه کاربر شروع کنیم. در هنگام مرور سایت خود به طور مداوم با خطاهای 404 مواجه شوید، تجربه کاربری وحشتناکی را به همراه خواهد داشت.

حتی یافتن یک خطای 404 می تواند برای ارسال بسته بندی بازدیدکننده کافی باشد.

این را دوباره بخوانید: فقط یک خطای 404 ممکن است برای شما هزینه داشته باشد.

بدتر می شود، زیرا خطاهای 404 نیز می تواند به رتبه شما آسیب برساند.

خطاهای 404 به خودی خود یک عامل رتبه بندی نیستند و گوگل مستقیماً شما را به دلیل داشتن تعداد زیادی از آنها جریمه نمی کند. اما آنها می توانند به SEO شما آسیب بزنند. هرچه لینک های خراب سایت شما بیشتر باشد، خزیدن سایت شما برای گوگل و سایر موتورهای جستجو سخت تر خواهد بود. ارزش پیوند به خوبی در سایت شما منتقل نمی شود. هر دوی اینها می توانند باعث افت رتبه شوند.

همچنین اگر کاربران پس از فرود در صفحه 404 سایت شما را ترک کنند، ممکن است از نرخ پرش بالا رنج ببرید. برخلاف خطای 404، نرخ پرش یک فاکتور رتبه بندی است و گوگل می تواند سایت شما را در صورت بالا بودن نرخ پرش آن جریمه کند.

چگونه خطاهای 404 را در سایت خود پیدا و رفع کنیم ؟

اکنون می دانید که خطاهای 404 چقدر بد هستند، بیایید ببینیم چگونه می توانیم آنها را پیدا کنیم و آنها را برطرف کنیم.

پیدا کردن خطاهای 404

پیدا کردن خطاهای 404 در سرچ کنسول
وارد Search Console شوید، روی Coverage کلیک کنید و تب Excluded را انتخاب کنید.

لیستی از خطاهای 404 را مشاهده خواهید کرد.

برای مشاهده لیست کامل صفحاتی که خطاهای 404 را نشان می دهند، روی هر کدام کلیک کنید.

رفع خطاهای 404

برای رفع خطاهای 404 باید تمام این صفحات را به لینک های مرتبط با آنها ریدایرکت کنید. برای ریدایرکت کردن صفحات در سایت های وردپرسی میتوانید از افزونه های مختلف استفاده کنید اما اکثر افزونه هایی که برای سئو استفاده میشوند یک قسمت مربوط به ریدایرکت دارند.  برای مثال افزونه yaost  و افزونه rank math  هر کدام یک زیر منو به نام redirects دارند که میتوانید با مراجعه به آن، صفحاتی که ارور 404 دارند را ریدایرکت کنید.

 

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *