استراتژی تولید محتوای سایت

در این مقاله نحوه برنامه ریزی و نوشتن استراتژی محتوای سئو سایت به همراه نکات مفیدی برای نوشتن استراتژی محتوایی بیان خواهیم کرد.

ایجاد محتوا بدون کمک استراتژی محتوای SEO مانند بازی دارت با چشم بسته است. ممکن است به چیزی ضربه بزنید، اما شانس شما برای ضربه زدن به چشم گاو نر بسیار کمتر است. دنیای بازاریابی محتوا در حال حاضر شلوغ است. هر برندی در حالی که سعی می کند از رقبا متمایز شود، محتوا تولید می کند. فقط موفق‌ترین‌ها از نرخ کلیک ارگانیک عالی و افزایش بازگشت سرمایه لذت می‌برند.

61 درصد از مصرف کنندگان علاقه مند به خرید از برندهایی هستند که محتوای سفارشی تولید می کنند. اگر محتوای شما نتواند شما را از رقبا متمایز کند، ممکن است اکثر مشتریان را از دست بدهید. ترفند این است که از استراتژی بازاریابی محتوای SEO به نفع خود استفاده کنید.

در اینجا نحوه ایجاد یک استراتژی محتوای سئو قوی برای هدایت خروجی محتوای سالانه خود آورده شده است:

فهرست مطالب این مقاله :

  • برای نوشتن یک استراتژی محتوایی عالی مشتری خود را درک کنید
  • تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید
  • انجام تجزیه و تحلیل رقابت
  • چه چیزی را باید در تقویم محتوای سالانه خود بگنجانید؟
  • به اندازه گیری و اصلاح محتوای خود ادامه دهید
  • تقویم همه چیز را آسان‌تر می‌کند

 

سفارش طراحی سایت فروشگاهی  و  مشاهده قیمت های طراحی سایت

سفارش طراحی سایت شرکتی و مشاهده قیمت ها و تعرفه های طراحی سایت

برای نوشتن یک استراتژی محتوایی عالی مشتری خود را درک کنید

درباره مشتری ایده آل خود چه می دانید؟ شما در حال تولید محتوا برای مشتری نهایی خود هستید و هر چه بیشتر در مورد آنها بدانید، تولید محتوای عالی آسان تر خواهد بود. در حالی که ممکن است شما همان محصول را به عنوان رقیب بفروشید، می توانید پایگاه مشتری کاملاً متفاوتی داشته باشید. ترفند این است که متعهد به تحقیق در مورد مشتری ایده آل خود باشید. ایجاد پرسونای خریدار دقیق گامی در مسیر درست است.

برخی از مشتریان به روش خاصی به عبارات خاصی در محتوای شما واکنش نشان می دهند. به همین دلیل است که باید آنها را بر اساس جمعیت شناسی گروه بندی کنید. شما می توانید آنها را با استفاده از داده های روانشناختی، مکان، سن یا حتی جنسیت گروه بندی کنید. این به شما کمک می کند تا یک استراتژی محتوای سئو ایجاد کنید که شامل ایده های موضوعی است که با علایق مخاطبان شما مطابقت دارد.

همچنین به شما کمک می کند تا نوع محتوایی را که در مراحل مختلف سفر مشتری خود ایجاد می کنید، درک کنید. در حالی که یک نوع محتوا برای مشتریانی که صرفاً به دنبال اطلاعات هستند ایده‌آل خواهد بود، انواع دیگر محتوا برای مشتریانی ایده‌آل است که فقط به فشار کمی برای خرید نیاز دارند.

تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید

کلمات کلیدی یکی از مهمترین بخش های استراتژی محتوایی سایت و SEO سایت شما هستند. آنها اطمینان می دهند که بازدیدکنندگان سایت شما می توانند محتوای شما را هنگام مرور موتورهای جستجو پیدا کنند. در حالی که ممکن است کار سختی باشد، انجام تحقیقات کلیدی عالی می تواند به شما این امکان را بدهد که در درازمدت از میوه ها لذت ببرید.

ترفند این است که کلمه کلیدی مناسب را پیدا کنید. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی به طور طبیعی در محتوای شما قرار می گیرند. هنگام انتخاب کلمات کلیدی برای استراتژی محتوای SEO خود، باید بر هدف جستجو تمرکز کنید. چرا مشتریان آن عبارت را در گوگل جستجو می کنند؟ چهار هدف جستجو وجود دارد:

اطلاعاتی – جستجوگر فقط علاقه مند به دریافت اطلاعات در مورد یک شرکت یا محصول خاص است.
ناوبری – بازدید کننده به دنبال یک وب سایت خاص است، اما نمی خواهد کل URL را تایپ کند.
تحقیقات تجاری – جستجوگر هنوز تصمیم نهایی خرید را نگرفته است، اما آنها می خواهند محصولات را مقایسه کنند یا نظرات را ببینند.
تراکنشی – هدف اصلی جستجوگر خرید محصولات است. آنها احتمالاً از قبل اطلاعات پس زمینه محصول را دارند.
حتماً از ترکیب مناسبی از کلمات کلیدی کوتاه و بلند استفاده کنید. همانطور که جستجوی صوتی رایج تر می شود، افزودن کلمات کلیدی طولانی به استراتژی محتوای SEO شما می تواند به شما در حفظ رتبه خود در آینده کمک کند. تقریباً از هر 4 مصرف‌کننده بزرگسال، یک نفر دارای بلندگوی هوشمند است و این تعداد همچنان در حال افزایش است.

 

سفارش سئو حرفه ای

سفارش تولید محتوا سایت

انجام تجزیه و تحلیل رقابت

رقابت چقدر در خدمت بازار فعلی است؟ آیا آنها مشتری را راضی می کنند یا شکاف هایی در ارائه محتوای آنها وجود دارد؟ سئو یک بازی با جمع صفر است. یک کسب و کار باید رتبه خود را کاهش دهد تا دیگری جای آن را بگیرد. با نگاه کردن به نوع محتوایی که رقابت ارائه می‌کند، می‌توانید محتوای ارزش‌محور بیشتری تولید کنید.

این رویکرد استراتژی محتوای سئو به عنوان تکنیک آسمان خراش شناخته می شود. برای بهره مندی از این رویکرد، باید عواملی مانند:

میانگین تعداد کلمات برای هر پست وبلاگ از مسابقه
محتوای مسابقه چقدر جذاب است
اینکه آیا رقابت از اینفوگرافیک و تصاویر در محتوای خود استفاده کرده است یا خیر
این که آیا آنها یک اکوسیستم پیوند عالی از طریق محتوای خود ایجاد کرده اند
هر چیزی که به شما در برابر رقبای اصلی شما برتری بدهد، بسیار استقبال می شود. هدف این است که ارزش بیشتری به مخاطبان خود ارائه دهید و در عین حال موتورهای جستجو را خشنود کنید. ممکن است مدتی طول بکشد تا محتوای شما رتبه بندی شود، اما این استراتژی بازاریابی محتوای SEO دستاوردهای بلندمدتی دارد. پیروی از این رویکرد می تواند به شما کمک کند تا در صنعت خود به یک مرجع تبدیل شوید.

 

چه چیزی را باید در استراتژی و تقویم محتوای سالانه سایت خود بگنجانید؟

شخصی که چیزی را در گوگل جستجو می کند. هنگامی که مشتری ایده آل خود را درک کردید، آسان تر می توانید بدانید که چه چیزی را در استراتژی محتوای SEO خود بگنجانید. شما باید تصمیم بگیرید که چندین پست در هفته برای ثبات ایجاد کنید. تقویم محتوا باید شامل اطلاعاتی مانند موضوعات محتوا، کلمات کلیدی، ضرب‌الاجل‌ها، فراخوان‌ها برای اقدام و سرفصل‌های کاری باشد. در اینجا یک فرو رفتن عمیق تر به دو مورد اول است:

موضوعات محتوا

انتخاب موضوعات ایده‌آل برای تقویم محتوای شما می‌تواند کاملاً ساده باشد، تا زمانی که بدانید کجا باید جستجو کنید. شما می توانید با ارزیابی سوالات معمولی که مشتریان در مورد کسب و کار شما می پرسند شروع کنید. تحقیق در مورد نوع محتوایی که رقابت ایجاد می کند نیز کمک می کند. حتی بهتر از آن، چندین ابزار وجود دارد که می تواند به شما در شناسایی ایده های موضوع کمک کند. برای شروع، گوگل کلمات کلیدی را به صورت خودکار در صفحه جستجوی خود پر می کند، که می تواند به شما کمک کند تا ایده ای از موضوعات مرتبط که در بین مصرف کنندگان محبوب هستند به دست آورید. Google Trends همچنین به شما کمک می کند تا انواع کلمات کلیدی و موضوعاتی را که در حال ترند بوده اند، درک کنید.

 

کلمات کلیدی مناسب برای تولید محتوا سایت

Google Keyword Planner می تواند به شما کمک کند کلمات کلیدی عالی را برای بهبود استراتژی محتوای SEO و تولید محتوا سایت خود پیدا کنید. شما می توانید بهترین کلمات کلیدی دم بلند و دم کوتاه را برای استفاده شناسایی کنید. باز هم، انجام تجزیه و تحلیل رقابت به شما در درک بهترین کلمات کلیدی برای استفاده کمک می کند.
به اندازه گیری و اصلاح محتوای خود ادامه دهید
ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوای سئو قوی تنها اولین قدم است. شما باید در طول سال تقویم محتوای خود را اصلاح کنید. مشتریان چگونه به انتخاب های فعلی شما پاسخ می دهند؟ آیا رقابت از شما محتوای بهتری ایجاد می کند؟

شما باید استراتژی محتوای SEO خود را به طور مداوم مرور کنید تا وب سایت خود را جذاب نگه دارید. به یاد داشته باشید، بین چهار ماه تا یک سال طول می کشد تا نتایج سئو را مشاهده کنید.

تقویم تولید محتوا همه چیز را آسان‌تر می‌کند

در حالی که می‌توانید مسیر آزمون و خطای تولید محتوا را طی کنید، احتمالاً به نتایجی که نیاز دارید نخواهید رسید. داشتن یک تقویم محتوایی مشخص، شما را در طول سال متحرک و منظم نگه می‌دارد. تولید محتوا به ویژه در دنیای مدرن، جایی که تجارت الکترونیک در حال رونق است، حیاتی است. برای ایجاد مزیت رقابتی در برابر رقبا، روی استراتژی محتوای SEO خود کار کنید.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *