نحوه افزایش سرعت سایت های وردپرسی

نحوه افزایش سرعت سایت های وردپرسی

افزایش سرعت سایت های وردپرسی باعث بهبود رتبه بندی سایت میشود. باید علت های کندی سایت وردپرسی خود را پیدا کرده و اصلاح کنید . گوگل طی تغییراتی که در سال های اخیر کرده است، به سرعت سایت شما بسیار اهمیت میدهد. به طور کلی در این مقاله قصد داریم دلایل کندی سایت ها را بیان کرده و برای افزایش سرعت سایت های وردپرسی با افزونه و یا با روش های دستی توصیه هایی انجام دهیم .

 

دلایل کندی سایت چیست ؟

کندی سایت میتواند دلایل مختلفی داشته باشد. این دلایل میتواند ناشی از سرعت سرور باشد تا نوع قالب . برخی از این دلالیل عبارتند از :

  •  یکی از مهم ترین عوامل کندی سایت می تواند تعداد زیاد فایل های css  و   جاوا باشد
  • عدم مینی فای شدن فایل های css  و جاوا
  • عکس های حجیم ( از عکس ها در فتوشاپ با گزینه save for web خروجی بگیرید )
  • کوچک کردن  عکس ها با کد های css ( مثلا اگر قالب شما  عکس محصولات را با ابعاد 600 در 600 نمایش میدهد اگر محصولات را با عکس بزرگتر بارگداری کنید قالب شما برای کوچیک تر نشان دادن این عکس ها از کد css استفاده میکند )
  • رکویست و فراخوانی دیتا از سایر سایت ها ( برای مثال ایکون های سایت را از سایت های دیگر فراخوانی نکنید و … )
  • هاست نامناسب  ( هاست های اشتراکی که بسیار ارزان هستند معمولا یک سرور را بین افراد زیادی به اشتراک میگذارند که باعث کندی سایت شما میشود)
  • داشتن تعداد  زیادی افزونه غیر فعال که هنوز پاک نشده اند
  • به جا ماندن میزان زیادی کد در حافظه کش سایت به علت افزونه هایی که قبلا نصب کرده اید و پاک کرده اید ( پاک کردن حافظه کش سایت در افزایش سرعت سایت موثر است )
  • و …

 

شناخت نحوه افزایش سرعت سایت های وردپرسی :

همان طور که گفته شد یکی از مهم ترین دغدغه های امروز هر مدیر سایتی افزایش ورودی گوگل و کسب رتبه های بهتر در موتور های جستجوگر است. گوگل هم اعلام کرده برای اینکه رتبه بهتری داشته باشید باید سرعت لود سایتتان را افزایش دهید. سایت هایی که رتبه لود بهتری دارند و کاربر زمان کمتری برای لود کردن آنها صرف می کند در نتایج بالاتر نمایش داده خواهند شد. البته این مورد در شرایط برابر میباشد. برای مثال اگر هر دو سایت به صورت بهینه ایججاد شده باشند. و موضوع آن ها نیز کاملا با کلمات کلیدی برابر باشد. به این صورت که تمامی موارد به صورت دقیق ایچاد شده باشند. سپس در صورتی که یکی از سایت ها سرعت پایین تری نسبت به سایت دیگر داشته باشد، پس از آن بالاتر خواهد بود.

خدمات سئو سایت

 

اهمیت افزایش سرعت سایت :

یکی از مهم ترین دغدغه های امروز هر سایت افزایش ورودی گوگل و کسب رتبه های بهتر در موتور های جستجو میباشد. شرکت گوگل اعلام کرده برای اینکه رتبه بهتری داشته باشید باید سرعت لود سایتتان را افزایش دهید. سایت هایی که رتبه لود بهتری دارند و کاربر زمان کمتری برای لود کردن آنها صرف می کند در نتایج بالاتر نمایش داده خواهند شد. به جر مواردی که مرتبط با رتبه بندی در یک سایت که به سرعت ان بستگی دارد ، سرعت بر تجربه کاربری و موارد مرتبط با ان نیز در ارتباط میباشد. در ادامه به تأثیر سرعت در تجربه کاربری یک سایت توضیحات بیشتری داده ایم.

رابطه افزایش و کاهش سرعت سایت ورد پرسی بر تجربه کاربری :

رابطه افزایش و یا کاهش کاهش سرعت لود یک سایت وردپرسی با تجربه کاربری به صورت جدی بالا میباشد. به طوری که به خاطر هر 1 ثانیه تاخیری که در لود صفحات سایت شما رخ میده نتایج زیر تغییر میکند :

کاهش 11 درصدی آمار بازدیدکنندگان سایت
کاهش 16 درصدی رضایت کاربرانی که به مشتری شما تبدیل شده‌اند
کاهش 7 درصدی آمار فروش سایت
افزایش 50 درصدی نرخ پرش(bounce rate)

همان طور که مشاهده میکنید اگر تنها چند ثانیه سایت شما دیرتر لود شود از نظر کاربران سایت مناسبی نخواهد بود. از این رو کاهش رتبه شدید در کنار ارزش کمتر از نظر کاربران خواهد داشت. چرا که هما به این می اندیشند ” شما تنها سایت مناسب برای ارائه یک موضوع نیستید ” لذا از سایت شما خارج شده و بعدی را انتخاب میکنند. از این رو گوگل به صورت اتوماتیک نتایج را بر اساس آن میتواند تغییر دهد. چرا که این مورد باعث افزاایش رضایت آنان از نتایج ایجاد شده توسط گوگل خواهد شد.  در ادامه به موارد مرتبط با سرعت سایت بحث خواهد شد.

موارد مرتبط با افزایش سرعت سایت :

یکی از موارد مرتبط با افزایش و کاهش سرعت سایت به خصوص در وردپرس افکت های آن میباشد. استفاده زیاد از افکت ها در یک سایت سرعت ان را تا حد زیادی کاهش میدهد. در مرحله اول برای افزایش سرعت سایت کاهش این افکت ها است. مورد بعدی نوع استفاده از کد های سایت است. در صورتی که کدنویسی بهینه باشد سرعت سایت نیز تا حدودی تحت تأثیر قرار میگیرد. اما کیفیت تصاویر و ویدیو ها به شدت در افزایش سایت تأثیر دارند. باید سایت را از نظر کیفیت تصاویر بهبود دهید. یکی از مواردی که باید در نخوه افزایش سرعت سایت وردپرسی خود رعایت کنید کیفیت تصاویر آپلود شده است. اما اگر شما تصاویر زیادی در سایت قرار دادید، نیازی به نگرانی در خصوص جایگزینی آن نیست. چرا که با کمک برخی از افزاونه ها داخل سایت های وردپرسی میتوان به سادگی چند کلیک کیفیت تمامی تصاویر را بهینه کرد. در زیر برخی از ابزار های مناسب برای افزایش سرعت یک سایت را به شما معرفی میکنیم.

مشاور سئو سایت

ابزار های افزایش سرعت سایت ورد پرسی :

  • ابزار افزایش سرعت WP Rocket : این افزونه یکی از بهترین افزونه ها برای افزایش سرعت سایت های وردپرسی است که من شخصا برای سایت ها خود استفاده میکنم . اما مهمترین عامل برای استفاده از این افزونه انجام تنظیمات مربوط به این افزونه می باشد. حتما و حتما تنظیمات این افزونه را کامل انجام دهید.
    این افزونه به شما امکان پاکسازی کش ، امکان ادغام یا مینی فای کردن فایل های css  و جاوا را میدهید. همچنین یک گزینه برای اپتیمایز کردن عکس ها در اختیار شما قرار میدهد. حتما قبل از کار با این افزونه در مورد تنظیمات آن مطالعه کنید چون ممکن است باعث بهم ریختگی سایت شما شود.
  • پلاگین WP-Optimize : در این ابزار با حذف فایل های غیرضروری و کش کردن سایت و همچنین با کاهش و بهینه سازی تصاویر موجب افزایش سرعت یک سایت میشود.
  • پلاگین WP Fastest Cache : این ابزار به صورت اختصاصی برای کش کردن سایت است. لذا نمیتوان گفت تاثیر زیادی بر سرعت سایت شما دارد اما برای پاک کردن کش افزونه هایی که پاک کرده اید بسیار مناسب است

نتیجه گیری :

افزایش سرعت لود یک سایت در رتبه بندی آن در گوگل تأثیر زیادی دارد. از طرف دیگر سرعت لود با افزایش ترافیک سایت ارتباط مستقیم دارد. به بیان ساده تر هرچه سایت دیرتر بازشود ، کاربران توجه کمتری به آن خواهند داشت. از این رو گوگل با شناخت و آپدیت الگوریتم های خود بر این مورد بسیار توجه داشته است. به طوری که اهمیت افزایش سرعت سایت های وردپرسی یکی از موارد مهم در رابطه با بهینه سازی و سئو سایت میباشد.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *