منابع قابل اعتماد بک لینک ها را چگونه انتخاب کنیم؟

به طور معمول، وب سایت ها سعی کرده اند بک لینک های خود را از سایت های .edu و . gov/سایت های دولتی و آموزشی تهیه کنند. بسیاری از وب سایت ها بر این باورند که هرچه از بک لینک های .edu و .gov بیشتر استفاده کنند، بهتر است. مردم تا آنجا پیش رفته اند که می گویند یک بک لینک از این دامنه ها ده بک لینک از دامنه های دیگر ارزش دارد. پیش از این، استراتژیست‌های سئو تلاش می‌کردند تا از وب‌سایت‌های معتبر .edu یا .gov بک‌لینک دریافت کنند، زیرا کاملاً مطمئن بودند که این دامنه‌ها رتبه اول را در SERP به دست خواهند آورد. با این حال، این درست نیست.در عوض، این ناشی از یک سوء تفاهم است – متخصصان سئو و نمایندگان گوگل اطلاعاتی را ارائه کرده اند که در سطح ظاهری مخالف به نظر می رسد، اما بسیاری از جنبه های گفتگوی بک لینک در ترجمه گم می شوند. در حالی که بسیاری از استراتژیست‌های سئو هنوز معتقدند که بک لینک‌های .gov و .edu دلیل نهایی بالا رفتن رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها هستند، اما آنها دیگر به همان شکل باقی نمی‌مانند. در واقع، تا زمانی که مراقب باشید، رتبه وب سایت شما در گوگل به احتمال زیاد کاهش می یابد.

این منابع معتبرچه ارزشی دارند؟

ثبت نام برای دامنه .edu یا .gov فرآیندی طولانی و پیچیده است. مسئله فقط رفتن به ثبت کننده دامنه محلی و درخواست یک دامنه .gov جدید از آنها نیست. شما باید مدارک مختلفی را به آنها ارائه دهید که به طور دقیق تأیید می کند که شما یک سازمان دولتی قانونی را اداره می کنید.

همین اصل در مورد دامنه های .edu نیز صدق می کند. سازمان هایی که برای دامنه .edu ثبت نام می کنند باید ثابت کنند که مؤسسات آموزشی قانونی هستند تا واجد شرایط آنها باشند. این موانع برای حفظ اقتدار این دامنه ها وجود دارد، و بنابراین عموم مردمی که از این منابع استفاده می کنند می توانند بدون تردید به اطلاعات ارائه شده در وب سایت .edu و .gov اعتماد کنند.

بازدیدکنندگان این وب‌سایت‌ها زمانی که به دنبال پاسخ‌های ملموس و ضروری هستند، به حفاظتی که .edu و .gov به آنها ارائه می‌دهند تکیه می‌کنند. برای مثال، اطلاعات نادرست در یک وب‌سایت مالی .gov می‌تواند خانواده‌ای را در تباهی مالی قرار دهد و کلاهبرداری در وب‌سایت .edu می‌تواند رفاه دانش‌آموزان را به خطر بیندازد. این پیامدهای احتمالی دلیلی است که سازمان‌هایی که به دنبال دامنه .edu یا .gov هستند باید با بررسی‌های پیشینه سخت‌گیرانه مواجه شوند و اطلاعات مرتبط زیادی را در اختیار ثبت‌کنندگان دامنه قرار دهند. از آنجایی که وب‌سایت‌هایی که برای دامنه‌های .edu و .gov درخواست می‌کنند باید تحت بررسی‌های گسترده قرار بگیرند، آنها مقامات قابل اعتمادی در موضوعات خود هستند و پیوند آنها را بسیار قوی می‌کند.

این وب سایت ها باید اطلاعات ارزشمند و قابل اعتمادی را در اختیار کاربران خود قرار دهند در غیر این صورت با عواقب سختی مواجه خواهند شد. موتورهای جستجو بدون توجه به پسوند دامنه ای که استفاده می کنند، ارزش را تشخیص می دهند. در واقع، در شرایط مناسب می‌توانید همان نوع پیوند را از وب‌سایت .biz یا .info تهیه کنید.

بنابراین، هدف وب سایت شما لزوماً دریافت تعداد زیادی از بک لینک های .edu یا .gov نیست. درعوض، اگر به دنبال وب‌سایت‌هایی باشید که منابع معتبر و دارای رتبه بالایی مرتبط با جایگاه شما هستند، مفید خواهد بود. استفاده از بک لینک های .edu یا .gov در صورتی که مرتبط هستند برای شما کاملاً خوب است. علاوه بر این، درصد بالایی از پیوندهای .gov یا .edu قطعا طبیعی یا متنوع به نظر نمی رسند.

آیا بک لینک های .gov و .edu در سال 2023  برای سئو ارزشمند هستند؟

استراتژیست ها و نویسندگان سئو به شدت به بک لینک ها متکی هستند تا محتوای خود را برای خوانندگان معتبرتر و ارزشمندتر کنند. با این حال، بک لینک هایی که انتخاب می کنید می توانند به رتبه بندی صفحه شما کمک کنند یا به آن آسیب بزنند. جان مولر، تحلیلگر ارشد روندهای وب مستر خود گوگل، توضیح داد که وب سایت ها نباید به طور انحصاری بر روی لینک سازی برای سئو تمرکز کنند.

با این حال، توصیه مولر به این معنی نیست که شما باید از ساخت لینک به طور کلی صرف نظر کنید یا تلاش های شما بیهوده است. چندین عامل تعیین می‌کنند که آیا لینک‌های معتبری که ایجاد می‌کنید به شما کمک می‌کنند، آسیب می‌زنند یا تاثیری بر رتبه‌بندی وب‌سایت شما ندارند.

در اصل، بک لینک ها URL های خارجی هستند که به صفحات وب سایت شما منتهی می شوند. این پیوندها ستون فقرات سئو هستند زیرا به گوگل این سیگنال را می دهند که بسیاری از وب سایت های دیگر محتوای شما را به اندازه کافی قابل اعتماد می دانند که به آن پیوند داده شود.

با این حال، تا چند سال پیش، کیفیت این پیوندهای دولتی اهمیتی نداشت. تنها چیزی که نیاز داشتید صدها بک لینک از تقریباً همه نوع وب سایت های موجود بود.

در نتیجه، کسب و کارها شروع به خرید بک لینک کردند. بسیاری از آنها از روش‌های سئو کلاه سیاه استفاده می‌کردند که شامل ایجاد پیوند با وب‌سایت‌های پر از هرزنامه بود.

گوگل مجبور شد الگوریتم خود را در نتیجه این همه فعالیت غیراخلاقی تنظیم کند. اکنون، بررسی می‌کند که آیا بک لینک‌هایی که به وب‌سایت شما می‌آیند از منابع معتبر، مرتبط و با کیفیت سرچشمه می‌گیرند یا خیر. یافته های آنها می تواند تأثیر مثبت، منفی یا خنثی بر رتبه شما در نتایج جستجو داشته باشد.

لینک بیلدینگ تمرینی برای بهبود رتبه سئو از طریق بک لینک است. از آنجایی که گوگل به طور منظم سیستم و الگوریتم های خود را به روز می کند، برای کسب و کارها می تواند چالش برانگیز باشد که بفهمند کدام بک لینک برای آنها کار می کند و کدام یک را باید حذف کنند.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *