ایمپرشن impression چیست

ایمپرشن impression چیست

برای جواب به سوال ایمپرشن یا impression چیست باید گفت که یکی از مهمترین مقادیر مرتبط با سئو میباشد. این مقدار در ابزار گوگل سرچ کنسول یکی از معیار های مهم در برسی سایت است. ایمپرشن در بهینه سازی و سئو سایت به معنی تعداد نمایش لینک مربوطه به کاربران در موتور جستجو میباشد. impressoin یکی از موارد با اهمیت در خصوص آنالیز  مانیتورینگ سایت است. با افزایش و یا کاهش این مقدار نتایج مختلفی را برسی میشود. به طور کلی با برسی نحوه کاهش و افزایش impression و ارتباط آن با موارد دیگر اطلاعات بسیار مفیدی بدست می آید. در این مطلب در خصوص مقدار ایمپرشن و تأثیر آن بر سئو سایت توضیحات مفیدی میدهیم.

معرفی مقدار ایمپرشن در سئو سایت :

ایمپرشن یکی از اصطلاحات مهم در زمینه سئو سایت است. از این رو شناخت آن برای افراد مرتبط با سایت ها بسیار اهمیت دارد. کلمه ی انگلیسی Impression به معنی اثر یا بازخورد می باشد. اما اگر بخواهیم معنی دقیق تری از آن داشته باشیم که به معنا و مفهوم آن در سئو نزدیک باشد به معنی دیده شدن است.پس برای تعریف کلی این مفهوم در سئو می توانیم این طور بگوییم که : به میزان دیده شدن وبسایت شما در موتورهای جستجو گفته میشود که در حالت کلی به منظور دیده شدن وبسایت شما و در حالت جزئی تر به معنی دیده شدن تک تک کلمات کلیدی به کار رفته توسط شما در وبسایت تان می باشد.

با اینکه اینکه کلمه تفاوت های ظاهری و مفهومی بسیاری با CTR دارد، اما با این حال برخی دچار سردرگمی میشوند. در ادامه به تفاوت های کلمات CTR یا نرخ کلیک و ایمپرشن میپردازیم.

خدمات سئو سایت

تفاوت های CTR و impression :

CTR در واقع نسبت تعداد کلیک بر impression میباشد. نرخ کلیک تعداد نمایش دو اصطلاح مهم در بحث سئو هستند. این دو توسط برخی افراد دچار سردرگمی میکند. لذا در این قسمت تفاوت های اصلی این دو را برسی کردیم. در ایمپریشن تنها تعداد نمایش وب سایت به کاربران اینترنتی، مبنا می باشد. حتی اگر افراد از روی محتوای شما رد شوند نیز باز تغییری در تعداد نمایش آن ایجاد نمی شود. اما در نرخ کلیک موضوع اصلی کلیک کردن مخاطبین روی محتوای شما است. در هنگام محاسبه نرخ کلیک باید نسبت تعداد کل کلیک هایی که روی محتوای شما انجام شده را به تعداد کل نمایش وب سایت خود محاسبه نمایید.

اهمیت impression و نرخ کلیک :

برای بهینه سازی سایت مقادیر ایمپرشن و نرخ کلیک دارای اهمیت بالایی میباشد. با اینکه هیچ عنوان نمی توان این دو اصطلاح را یکی دانست. اما باید گفت که ارتباط این دو با یکدیگر  زیاد میباشد. البته اهمیتت دو اصطاح نرخ کلیک و تعداد نمایش در خصوص سئو سایت بسیار است. به طوری که در تمامی فعالیت های مربوط به بهینه سازی سایت ، این دو نقش معیار عملکرد آن میباشند.

اهمیت ایمپرشن در سئو :

ایمپرشن یا تعداد بازدید مناسب و بهینه سازی آن در سئو ، بهبود رتبه و بالارفتن درآمد کمک زیادی میکند. زمانی که افراد در موتورهای جستجو به دنبال محتواهای مربوط به یک کلمه کلیدی مشخص می گردند، شما می توانید این شانس را داشته باشید که محتوایتان به آنها نمایش داده شود. مشخصا هر چقدر که جایگاه وب سایت شما در نتایج موتورهای جستجو بهتر باشد، امکان دیده شدن آن توسط مخاطبین نیز بیشتر خواهد بود. به همین دلیل است که در ابتدا باید محتوای مناسب و بهینه شده ای را تولید نمایید تا بتوانید جزء نتایج برتر گوگل باشید. باید گفت که ایمپرشن در برسی و مانیتورینگ سایت در دو ابزار مهم آنالیتیک و گوگل سرچ کنسول اهمیت زیادی دارد.

نقش برسی ایمپرشن در گوگل سرچ کنسول :

برسی ایمپرشن در کنار اطلاعات دیگر ابزار search console اطلاعاتی را برای برنامه فعالیت بهینه سازی سئو به شما میدهد. گوگل سرچ کنسول یک ابزار بسیار قدرتمند است. در این ابزار تمامی آمار و گزارشات تحلیلی لازم جهت مدیریت یک وب سایت را در اختیار شما قرار می دهد. یکی از اطلاعاتی که در وبمستر تولز ارائه می شود، تعداد نمایش وب سایت است. در بخش impression کنسول گوگل شما می توانید ببینید که چه تعداد از مخاطبین اینترنتی نتایج شما را در رتبه بندی موتورهای جستجو به صورت ارگانیگ و کاملا طبیعی مشاهده کرده اند.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *