اهمیت بازاریابی ویدئویی در سئو سایت

در این مقاله 7 دلیل برای اهمیت بازاریابی ویدئویی در سئو سایت را بیان می کنیم.

اگر به ادغام ویدیو در استراتژی بازاریابی خود پایبند بوده اید – یا فقط می دانید که تلاش شما نیاز به تقویت دارد – اکنون زمان ارزیابی مجدد استراتژی سئو  است. وقت آن شده که اهمیت بازاریابی ویدئویی در سئو سایت را بهتر درک کنید.

اهمیت بازاریابی ویدئویی در سئو سایت

در چند سال گذشته، پلتفرم های رسانه های اجتماعی به طور فزاینده ای محتوای ویدئویی را در الگوریتم های خود ترجیح داده اند. حتی یوتیوب که همیشه یک پلتفرم ویدیویی بوده است، تمایلی به نوآوری با YouTube Shorts نشان داده است. با این تغییرات یک فرصت جدید و هیجان انگیز برای کسب و کارها به وجود می آید تا با محتوای ویدیویی برای رسانه های اجتماعی در چشم انداز منحصر به فرد بدرخشند. تثبیت حضور خود با بازاریابی محتوای ویدیویی یک راه مطمئن برای ادامه مقیاس‌پذیری با تکامل سلیقه مصرف‌کننده است. اهمیت بازاریابی ویدئویی در سئو سایت در سالهای اخیر بیش از پیش پر رنگ شده است.

اهمیت بازاریابی ویدئویی در سئو سایت

چرا به محتوای ویدیویی برای سئو سایت خود نیاز دارید

این فقط به خاطر TikTok نیست، اما مطمئناً یک عامل است. TikTok در سال 2018 در ایالات متحده محبوبیت زیادی پیدا کرد و از آن زمان دیگر سایت‌های رسانه‌های اجتماعی رقبای مستقیمی مانند Instagram Reels و YouTube Shorts را راه‌اندازی کردند. اما روند ویدئوهای رسانه‌های اجتماعی به سال 2013 برمی‌گردد و به محبوبیت پایدار یوتیوب در میان جمعیت‌های سنی اشاره نمی‌کند. ویدئو یک روند جدید درخشان یا چیزی فقط برای نوجوانان نیست.

دهه گذشته ثابت کرده است که بازاریابان به سادگی نمی توانند ویدیو را نادیده بگیرند. در اینجا دلیل آن است.

 

سفارش طراحی سایت فروشگاهی  و  مشاهده قیمت های طراحی سایت

سفارش طراحی سایت شرکتی و مشاهده قیمت ها و تعرفه های طراحی سایت

 

افزایش بیننده که منجر به بهبود سئو سایت می شود

اشتهای به ظاهر سیری ناپذیر بینندگان ممکن است بزرگترین جذابیت بازاریابی محتوای ویدیویی باشد. 88 درصد از بینندگان مایلند محتوای ویدیویی بیشتری از برندهای مورد علاقه خود ببینند. ویدیو از وبلاگ‌ها و اینفوگرافیک‌ها به‌عنوان شکل اصلی رسانه‌ای که در استراتژی‌های محتوا ظاهر می‌شود، پیشی می‌گیرد و 80 درصد از بازاریابان می‌گویند که ویدیو مستقیماً فروش آنها را افزایش داده است.

نموداری که اشکال اصلی رسانه مورد استفاده در استراتژی محتوا بر اساس HubSpot را نشان می دهد
محتوای ویدیویی برای رسانه های اجتماعی از این واقعیت استفاده می کند که بسیاری از پلتفرم های موجود در حال حاضر پایگاه های کاربران وفادار دارند. به جای هدایت مخاطبان به یک وب سایت جدید، برندها می توانند به جای آن بر بازاریابی محتوای ویدیویی برای کاربرانی که قبلاً آن را مصرف می کنند، تمرکز کنند. 90 درصد از کاربران TikTok هر روز به پلتفرم دسترسی دارند و اغلب بیش از یک ساعت را در برنامه سپری می کنند. اگر کسب و کار شما بتواند ویدیوهای جذاب بسازد، مردم آن ها را خواهند دید.

 

سفارش سئو حرفه ای

 

قرار گرفتن در معرض افزایش نمایش

محتوای ویدیویی به استاندارد طلایی برای ارتباطات تبدیل شده است، چه برای اهداف تجاری یا سرگرمی. در واقع، شما به طور خودکار شانس بیشتری برای دستیابی به افراد بیشتری با سرمایه گذاری در ویدیوها دارید. در اینجا اهمیت بازاریابی ویدئویی در سئو سایت نیز بیشتر مشخص میشود زیرا درصورتیکه بتوانید از ویدئو ها ورودی به سایت خود جذب کنید چند قدم جلو می افتید.

تغییر شکل اینستاگرام به یک چیدمان متمرکز بر ویدئو، نمونه ای عالی از این تغییر پارادایم است. یکی از مدیران ارشد اینستاگرام اخیراً تأیید کرد که این برنامه دستخوش تحول بزرگی شده است که نشان می‌دهد تیم همچنان به ارائه ویدیوهای کوتاه و بلند به کاربران ادامه می‌دهد. بازاریابان محتوای ویدیویی می‌توانند این را به عنوان نشانه‌ای از چیزهای آینده در نظر بگیرند – اگر می‌خواهید در یک برنامه شلوغ متمایز شوید، ویدیو بهترین گزینه است.

مشاور سئو

کارشناسان معتقدند که فشار برای محتوای ویدیویی در رسانه های اجتماعی بیشتر به دلیل تعامل بالاتری است که ویدیوها روی میز به ارمغان می آورند. اگر کاربران با ویدیوهای بیشتری نسبت به پست های تصویری ثابت تعامل داشته باشند، احتمالاً مدت زمان بیشتری را در برنامه صرف می کنند. اگرچه ممکن است این درست باشد، اما الگوریتم تنها دلیل این افزایش نوردهی نیست. داده ها نشان می دهد که ویدیوها تا 1200 درصد بیشتر از ترکیب پست ها و تصاویر فقط متنی به اشتراک گذاشته می شوند.

ماندگاری محتوای ویدئویی و تاثیر آن بر سئو سایت

کیفیت همچنان مهم است. ویدیوهایی که تولید ضعیفی دارند سریعا قدیمی به نظر می رسند، اما محتوای ویدیویی که به خوبی برنامه ریزی شده باشد، این پتانسیل را دارد که مدت زمان بیشتری در اطراف باقی بماند. بسته به موضوع، محتوای ویدیویی می تواند همیشه سبز باشد. به‌ویژه ویدیوهای آموزشی یا «چگونگی» اگر به خوبی تولید شوند، می‌توانند ماندگاری طولانی داشته باشند. برخی از پلتفرم‌ها مانند اینستاگرام تاریخ را در کنار حلقه‌ها نمایش نمی‌دهند و محتوای ویدیویی قدیمی‌تر را برای رسانه‌های اجتماعی تازه نگه می‌دارند.

شواهد واقعی از طول عمر اغلب در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) با ویدیوهای یوتیوب که به طور بومی در نتایج گوگل نمایش داده می شوند، به دست می آید. برای جستارهایی که نتایج ویدیو را برمی‌گردانند، محتوای قدیمی‌تر همچنان می‌تواند به رتبه بالایی دست یابد. همچنین به خاطر داشته باشید که بازاریابی محتوای ویدیویی باید به جای جایگزینی، مکمل متن باشد. ایجاد یک پست وبلاگ طولانی که ویدیوی شما را نیز درج می کند، راهی عالی برای ترکیب نقاط قوت هر دو رسانه برای افزایش ترافیک و تبدیل شما است.

یک صفحه نتایج موتور جستجو که نحوه برگشت به عقب را نشان می دهد
یک SERP که طول عمر محتوای ویدیویی را نشان می دهد

ابزار فروش بهتر و در نتیجه انجام اکشن خرید کاربران، تاثیر بر سئو سایت

یک تصویر ثابت که از طریق رسانه های اجتماعی یا در یک صفحه وب در حال گردش است، فقط می تواند چیزهای زیادی در مورد محصول شما بگوید و توانایی شما را برای گفتن یک داستان و ایجاد یک ارتباط واقعی محدود می کند. محتوای ویدیویی همه چیز را برای رسانه های اجتماعی و موارد دیگر تغییر می دهد. زوایای جدید، ابزارهای ویرایش، و صداهای پرطرفدار، ابزاری برای فروش می‌سازد که مدت‌ها پس از پایان ویدیو، بینندگان شما را حفظ می‌کند.

بازاریابان محتوای ویدیویی قبلاً دامنه چشمگیر این رسانه را در مورد فروش نشان داده اند. برندها اغلب با اینفلوئنسرهای محبوب برای توصیفات کوتاه و حتی بازبینی ویدیوهای طولانی تر همکاری می کنند، با استفاده از زاویه دوربین ثابتی که صحت را نشان می دهد و بینندگان را به سمت خود می کشاند. از طرف دیگر، همیشه می توانید با دوربین های متعدد، عکس های عروسکی و سایر ترفندهایی که به شما کمک می کند، همه چیز را انجام دهید. محصول شما یک لبه پویا است. اهمیت بازاریابی ویدئویی در سئو سایت را دست کم نگیرید و حتما در یکی یا چند عدد از این پلتفرم ها فعالیت کنید.

پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی نیز از تجاری‌سازی سریع ویدیو آگاه هستند و بیشتر آنها در تلاش هستند تا ابزارهای مورد نیاز برای فروش را به بازاریابان محتوای ویدیویی ارائه دهند.

TikTok: تبلیغات اسپارک یکی از اولین نمونه های آن است. Spark Ads شکلی از تبلیغات بومی است که محتوای حمایت شده را با یک دکمه CTA ساده در تجربه کاربر عادی ادغام می کند. برندها می‌توانند از این ویژگی برای جذب کاربران گسترده‌تر استفاده کنند، بدون اینکه مزاحم به نظر برسند و خطر ناراحت کردن کاربران را تهدید کنند. اگر از این ویژگی بسیار موفق در استراتژی بازاریابی TikTok خود استفاده نمی کنید، ممکن است از دست بدهید.

 

تاثیر ویدئو اینستاگرام در سئو سایت

اپلیکیشن‌های متا، و به‌ویژه اینستاگرام، رویکرد TikTok را در پیش گرفته‌اند و با یکپارچه‌سازی تجارت الکترونیک روی آن ساخته شده‌اند. کسب و کارها اکنون می توانند از محتوای ویدئویی برای رسانه های اجتماعی به عنوان پلی بین محصولات خود و مخاطبان هدف خود استفاده کنند. اگر صفحه شما به حساب Shopify شما پیوند داده شده است، کاربران مجبور نیستند برنامه را برای خرید ترک کنند. این نه تنها تجربه خرید آسان‌تری را ایجاد می‌کند، بلکه احتمال اینکه خریداران در صورت از دست دادن علاقه خود را از فروشگاه شما کلیک کنند، کاهش می‌دهد.

فعالیت در یوتیوب و اهمیت بازاریابی ویدئویی در سئو سایت

به عنوان یکی از قدیمی ترین بازیکنان بازی، پتانسیل یوتیوب برای بازاریابی محتوای ویدیویی در نوع خود بی نظیر است. ادغام اخیر این پلتفرم با فروشگاه های Shopify نگاهی اجمالی امیدوارکننده به نوع تجربه خرید یکپارچه ای که کاربران می توانند منتظر آن باشند ارائه می دهد. محصولات خود را مستقیماً در ویدیوهای YouTube خود جاسازی کنید و به بخش پشتیبان Shopify اجازه دهید بقیه موارد را انجام دهد.

طبق گفته TikTok، 84٪ از مردم پس از تماشای محتوای مارک در برنامه متقاعد شده اند که یک محصول را بخرند. واضح است که فشار برای محتوای ویدئویی فروش محور برای رسانه های اجتماعی در حال حاضر سود زیادی را به همراه دارد – آیا برند شما استراتژی مناسبی برای استفاده حداکثری از آن دارد؟

به مخاطبان Gen Z برسید

جای تعجب نیست که پلتفرم هایی مانند اینستاگرام و تیک تاک درصد زیادی از کاربران جوان را به خود اختصاص دهند. با این حال، آنچه جالب است این واقعیت است که این پلتفرم‌ها اکنون شروع به جذب درآمدهای موتورهای جستجو کرده‌اند. به گفته یکی از مدیران گوگل، تقریباً 40 درصد از کاربران Gen Z اکنون به جای جستجوی Google، اینستاگرام یا TikTok را برای جستجو باز می کنند.

بازاریابی محتوای ویدیویی می تواند به شما کمک کند تا با ارائه راهی برای هدف قرار دادن مخاطبان Gen Z از تغییرات جمعیت شناختی مانند اینها استفاده کنید. هدف گذاری برای مخاطبان جوان تر با پرداخت هزینه برای تبلیغاتی که حتی نمی بینند، ناکارآمد است و نتایج غیرقابل پیش بینی است.

گزارش نویسی و اهمیت آن در بازاریابی محتوا

پلت‌فرم‌های تحلیلی داخلی و اختصاصی این امکان را برای بازاریابان فراهم می‌کند تا استراتژی محتوای ویدیویی خود را برای رسانه‌های اجتماعی تنظیم کنند. این ابزارها نیز دائماً به‌روزرسانی‌ها را دریافت می‌کنند – برنامه‌ریزی محتوای جدید و تجزیه و تحلیل مطالب قدیمی هرگز راحت‌تر نبوده است. در اینجا چند نمونه از آمارهای کلیدی است که می تواند استراتژی شما را شکل دهد.

اطلاعات جمعیتی

چه کسی ویدیوهای شما را تماشا می کند و از کجا؟ کسب‌وکارهایی که فقط به یک منطقه محدود خدمات می‌دهند باید بدانند چه کسی واقعاً محتوای آنها را تماشا می‌کند. پلتفرم‌هایی مانند YouTube داده‌های جمعیتی دقیق را برای بازاریابان محتوای ویدیویی ارائه می‌دهند و اطلاعاتی در مورد مکان بیننده، جنسیت، سن و حتی نوع دستگاه ارائه می‌دهند. حتی دانستن نوع دستگاه‌هایی که بینندگان شما استفاده می‌کنند می‌تواند به شما کمک کند دقیق‌تر باشید و CTAهای موثری ایجاد کنید. با «اکنون کلیک کنید!» و با «اینجا ضربه بزنید!» وارد شوید.

آمار تماشا و اهمیت بازاریابی ویدئویی در سئو سایت

فقط دانستن اینکه چند نفر محتوای شما را دیده اند کافی نیست. آمارهای سطح میکرو مانند مدت زمان پخش به راحتی در داشبورد YouTube در دسترس هستند و می توانند اطلاعات بیشتری را در مورد تأثیر واقعی ویدیوهای شما در جذب بینندگان به شما نشان دهند. اگر بیشتر بینندگان فقط در 5 ثانیه اول کلیک کنند، سرمایه گذاری هزاران پول برای محتوای خوب تولید شده ارزشش را ندارد.

یکی از مؤثرترین راه‌ها برای دستیابی به مخاطبان جدید در یوتیوب، در واقع از طریق نتایج جستجو نیست، بلکه این است که «ویدیوی پیشنهادی» بعدی در ویدیوی محبوب دیگران باشید. YouTube تمایل دارد ویدیوهایی را پیشنهاد کند که زمان تماشا و نرخ کلیک بالایی دارند، بنابراین هدف قرار دادن این معیارها قابلیت کشف ویدیوهای شما را افزایش می‌دهد.

اگر به دنبال بهینه سازی محتوای ویدیویی خود برای رسانه های اجتماعی هستید، نیازی به جستجوی زیادی ندارید. دسترسی به این آمارهای داخلی، در میان سایر موارد، شما را از دردسر جستجوی یک پلت فرم تجزیه و تحلیل شخص ثالث برای بازاریابی محتوای ویدیویی نجات می دهد. از تعیین بهترین زمان برای ارسال تا موثرترین CTAها، همه چیزهایی که نیاز دارید در اینجا وجود دارد. اهمیت بازاریابی ویدئویی در سئو سایت بخصوص در شبکه های اجتماعی بیشتر دیده میشود.

ایجاد یک ارتباط پایدار

برخی از موثرترین استراتژی های بازاریابی به دنبال ایجاد ارتباط پایدار با مخاطبان هستند. ویدئوها به برندهای غیرمستقیم چهره می بخشند، محتوای شما را انسانی می کنند و به مشتریان بالقوه کمک می کنند تا با پیام های شما ارتباط برقرار کنند. یکی از نکاتی که اهمیت بازاریابی ویدئویی در سئو سایت را نشان میدهد ایجاد یک ارتباط موثر و پایدار بین کاربران و سایت یا برند شما است.

تکرار و روال در اینجا نقش مهمی ایفا می کند زیرا دنبال کنندگان تمایل دارند به برنامه خاصی عادت کنند. اگر به طور منظم پست های با کیفیت بالا را ارسال می کنید، دنبال کنندگان شما مشتاقانه منتظر دیدن محتوای شما در زمان های خاص هستند. از طریق یک استراتژی بازاریابی محتوای ویدئویی، با مخاطبان خود اعتماد ایجاد کنید، و متوجه خواهید شد که قیف فروش بسیار موثرتری را ایجاد می کند.

بهترین روش ها برای محتوای ویدیویی

بدیهی است که محتوای ویدیویی، برای رسانه های اجتماعی یا موارد دیگر، رسانه ای است که در حال حاضر مورد هدف قرار می گیرد. شما ابزارهایی برای موفقیت دارید؛ در اینجا نحوه استفاده از آنها آورده شده است.

آن را ساده نگه دارید: وقتی صحبت از بازاریابی به میان می‌آید، معمولاً کمتر است، و قطعاً این موارد برای بازاریابی محتوای ویدیویی صادق است. مگر اینکه روی یک محصول عمیق کار کنید، از پیروی از یک رویکرد حداقلی برای محتوای خود سود خواهید برد.

این در مورد همه چیز از جلوه ها گرفته تا متن در محتوای کوتاه صدق می کند. زیرنویس‌ها عالی هستند (و حتی تشویق می‌شوند)، اما سعی کنید هنگام تولید محتوا برای Reels یا TikTok همه جلوه‌های دیگر را به حداقل برسانید. این بهترین تمرین برای به دست آوردن امتیاز در کمتر از پنج ثانیه است. غرق کردن بینندگان با فیلترها، معرفی‌ها و سایر عناصر بصری غیر ضروری فقط به قابلیت پخش مجدد محتوای شما و تعامل بیننده آسیب می‌رساند.

مراقب روندها باشید

بیشتر برندها نمی‌دانند که ویدیوهای زنده می‌توانند تا 6 برابر بیشتر از محتوای از پیش ضبط‌شده درگیر شوند. توجه به آنچه که ترند است می تواند به شما نشان دهد که چه نوع محتوای ویدیویی باید برای پلتفرم های رسانه های اجتماعی بسازید.
برای بهترین نتایج، توصیه می‌کنیم یک حساب کاربری جدید برای تحقیقات بازاریابی محتوای ویدیویی خود ایجاد کنید. حساب شخصی شما به طور طبیعی با عادات تماشای شما تنظیم می شود و ممکن است آنچه را که در سایر حلقه های مصرف کننده ترند است را از دست بدهید. مهمتر از همه، شما همیشه می خواهید مطمئن شوید که قبل از ارسال هر پست، زمان کافی را در برنامه صرف کرده اید. صرف پیمایش در اطراف می تواند چیزهای زیادی در مورد نوع لحن و سبکی که بینندگان شما در هر لحظه به دنبال آن هستند به شما بگوید.

بخش ترند در TikTok

از تجزیه و تحلیل استفاده کنید: همه افراد به همان ابزارهای تحلیلی قدرتمند در داشبورد خود دسترسی دارند، اما هر کسب و کاری نمی داند به دنبال چه چیزی باشد. تجزیه و تحلیل می تواند راهی آسان برای مشخص کردن جزئیاتی باشد که ممکن است در استراتژی بازاریابی محتوای ویدیویی خود از قلم افتاده باشید.

برای مثال، اگر محتوای ویدیویی شما برای رسانه‌های اجتماعی از مدت‌زمان تماشای کوتاه رنج می‌برد، می‌تواند نشانه‌ای از این باشد که باید در قالب خود تجدید نظر کنید. هزاران کسب‌وکار قبلاً به این فراخوان توجه کرده‌اند و قطعه‌های کلیدی را از ویدیوهای طولانی حذف کرده‌اند و در عوض آنها را به‌عنوان YouTube Shorts و Reels تغییر کاربری داده‌اند.

در صورت لزوم، می‌توانید از یک پلتفرم اختصاصی مانند Google Analytics برای ردیابی سایر معیارها مانند تبدیل‌ها نیز استفاده کنید.

سریع به جلو به سوی موفقیت

بازاریابی محتوای ویدیویی مکمل کاملی برای محتوای نوشتاری است و از دست دادن آن به این معنی است که ممکن است پتانسیل سئوی خود را به حداکثر نرسانید. تغییر به یک استراتژی ویدئویی پویا ممکن است در ابتدا دلهره آور به نظر برسد، اما مزایای آن بیشتر از جبران آن است. اگر برای تهیه یک برنامه محتوای ویدیویی برای رسانه های اجتماعی به کمک نیاز دارید، امروز برای بررسی استراتژی رایگان با Coalition Technologies تماس بگیرید.

 

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *