راهنمای لینک سازی خارجی برای سئو

چه زمانی می توانید از استراتژی ساخت لینک سئو انتظار نتایج داشته باشید؟ در این مقاله راهنمای ساخت بک لینک برای سئو را برای شما قرار داده ایم.

بسیاری از کسب و کارها زمان و تلاش جدی را برای استراتژی های لینک سازی سرمایه گذاری می کنند و می خواهند فوراً نتایج را ببینند. در حالی که برخی از سایت ها می توانند در عرض چند ماه افزایش ترافیک را تجربه کنند، برخی دیگر ممکن است مجبور باشند یک سال منتظر بمانند تا متوجه افزایش قابل اندازه گیری شوند. لینک سازی کار می کند، اما عوامل متعددی در تعیین موفقیت شما نقش دارند. آگاه بودن از اینکه چه چیزی کمک می کند – و چه چیزی کمک نمی کند – می تواند جدول زمانی را کوتاه کند و نتایج عالی را سریعتر به دست آورد.

قبل از شروع، باید منظورمان از «نتایج» در استراتژی ساخت لینک سئو را روشن کنیم. اگر به دنبال افزایش ترافیک وب سایت خود هستید، می توانید نتایج نسبتاً سریعی را از تاکتیک های اصلی لینک سازی انتظار داشته باشید. از سوی دیگر، اگر یک KPI خاص مانند نرخ تبدیل را هدف قرار دهید، ترسیم یک جدول زمانی دقیق می‌تواند دشوارتر باشد. این به این دلیل است که نرخ تبدیل تحت تأثیر چندین عامل مختلف مانند طراحی وب، کیفیت CTA و میزان بهینه‌سازی قیف شما قرار می‌گیرد – همه اینها به تلاش‌های ساخت لینک مربوط نمی‌شود. در هر صورت، پیروی از این بهترین شیوه ها برای رتبه بندی ارگانیک وب سایت شما مفید خواهد بود.

 

سفارش سئو حرفه ای

 

چه چیزی بر لینک سازی خارجی تاثیر می گذارد؟

وقتی به خوبی انجام شود، کسب و کارها می توانند نتایج حاصل از ایجاد لینک را در کمتر از سه ماه ببینند. لینک بیلدینگ چگونه کار می کند؟ این عوامل همه تفاوت را ایجاد می کنند:

 دامین اوتوریتی سایت Domain Authority (DA)

وب سایت هایی که به شما لینک می دهند چقدر معتبر هستند؟ اگر مدیر عامل یک شرکت شخصاً شما را برای شغلی توصیه کند، سریعتر از زمانی که فقط توصیه ای از مادرتان داشته باشید، استخدام می شوید. موتورهای جستجو وزن زیادی بر روی لینکی از یک وب سایت پربازدید و قابل اعتماد مانند فوربس در مقابل یک وبلاگ ناشناخته قرار می دهند. بسیاری از ابزارهای آنلاین، مانند این ابزار Ahrefs، می توانند به سرعت DA سایت را تعیین کنند.

با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که شماره DA یک سایت یک عامل رتبه‌بندی مستقیم یا مهر «رسمی» اعتبار نیست. Domain Authority اغلب “Moz Metric” نامیده می شود زیرا Moz برای اولین بار ابزار امتیازدهی DA را توسعه داد، اگرچه سایر ابزارهای SEO از آن زمان به بعد معیارهای DA خود را توسعه داده اند. این امتیازات توسط گوگل اعطا یا منتشر نمی‌شوند و بازاریابان باید از DA به عنوان معیاری برای سنجش قدرت رتبه‌بندی نسبی صفحه استفاده کنند، نه تضمینی مطلق.

با تأکید بسیار بر DA، گاهی اوقات یک تصحیح بیش از حد در اینجا وجود دارد. زمانی که به استراتژی‌های ساخت لینک SEO خود نگاه می‌کنند، بازاریاب‌ها به اعتبار دامنه اهمیت زیادی می‌دهند. اما وقتی صحبت از بک لینک می شود، همیشه چیزی بهتر از هیچ خواهد بود. اگر فرصتی برای ظاهر شدن در یک وبلاگ با DA کم دارید، همچنان از آن استفاده کنید. بک لینک ها باید ابتدا «مرتبط» باشند تا اثربخشی آنها به حداکثر برسد. یک پیوند معنادار و متنی به سایت شما، حتی در یک وبلاگ با DA کم، همچنان دارای ارزش است.

رقابت در سئو

سطح رقابتی که یک کسب و کار باید با آن روبرو شود بسته به نوع تجارت الکترونیکی که در آن شرکت دارد به شدت متفاوت خواهد بود. کسب و کارهای B2B به شدت برای پیوندها رقابت می کنند و فقط پرداخت برای یک پیوند ممکن است برای افزایش ترافیک کافی نباشد – محتوا باید اونجا هم باش پیروی از اصول تست شده کپی رایتینگ SEO مانند انجام تحقیقات کلمات کلیدی و تعیین هدف کاربر می تواند در اینجا کمک کننده باشد.

لینک بیلدینگ یا لینک سازی خارجی کار می کند، اما نتایج می تواند بسته به جایگاه شما متفاوت باشد. رقابت بالا به طور مستقیم به هزینه های لینک بالاتر ترجمه می شود (به عبارت دیگر، قبل از دیدن نتایج قابل اندازه گیری به زمان و هزینه بیشتری نیاز دارد). در واقع، کارشناسان بر این باورند که حدود 20 درصد از کسب و کارها بیش از 5000 دلار صرف ساخت لینک صرف می کنند. یک استراتژی ساخت لینک سئو تهاجمی و پر هزینه ممکن است برای اکثر مشاغل کوچک واقع بینانه نباشد. همانطور که گفته شد، خلاقیت در تاکتیک‌های لینک‌سازی می‌تواند به شما کمک کند در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید و نتایج بهتری به دست آورید.

ترافیک اهداکننده سایتی که در آن ریپورتاژ یا بک لینک دارید

وب سایت میزبان با چه نوع ترافیکی کار می کند؟ روند افزایش ترافیک، لینک را ارزشمندتر می کند، در حالی که وب سایتی که به طور پیوسته ترافیک را از دست می دهد، اعتبار لینک های خود را نیز از دست می دهد. یکی از دلایل رایج این امر این است که موتورهای جستجو در لیست سیاه یا پایین آوردن رتبه وب سایت برای اعمال مخرب و محتوای با کیفیت پایین هستند. اگر از یک وب سایت با کیفیت پایین بک لینک دریافت کنید، اگر بعداً توسط موتورهای جستجو جریمه شود، ممکن است نتایج خود را کاهش دهید.

صفحات محتوا یا صفحات تبلیغات تجاری ؟

لینک سازی برای هر دو نوع صفحه متفاوت عمل می کند. صفحات تجاری معمولاً در استراتژی ساخت لینک خود برای سئو به دنبال چند کلمه کلیدی دقیق طولانی هستند زیرا فقط چند صد کلمه برای کار کردن دارند. از طرف دیگر، صفحات محتوا به دلیل تنوع بیشتر کلمات کلیدی، به طور طبیعی نتایج سریع تری به همراه خواهند داشت. به خاطر داشته باشید که این به طور دقیق تنظیم نشده است و نتایج شما ممکن است بسته به نوع محتوا و کلمات کلیدی که استفاده می کنید متفاوت باشد.

نتایج سریعتر دریافت کنید
پس از بررسی عواملی که ممکن است نتایج لینک سازی را تسریع یا کندتر کنند، در اینجا بهترین روش ها برای به دست آوردن موثرترین لینک ها آورده شده است.

 

سفارش طراحی سایت فروشگاهی  و  مشاهده قیمت های طراحی سایت

سفارش طراحی سایت شرکتی و مشاهده قیمت ها و تعرفه های طراحی سایت

 

کار ساخت لینک شکسته و لینک هایی که در سایت میزبان قبلا بوده اند و الان پاک شده اند

پیوندها در صفحات محتوا همیشه 404 می شوند و هر یک فرصتی برای افزایش ترافیک وب شما است. اگر در صفحه ای مرتبط با کسب و کار خود با خطای 404 مواجه شدید، با مدیر وب سایت تماس بگیرید و صفحه خود را به عنوان جایگزین پیشنهاد دهید. اگر قبلاً یکی را ندارید، همیشه می توانید یکی بنویسید. این یک تاکتیک لینک سازی موفق است زیرا لینک های شکسته می توانند بر تجربه و شهرت کاربر سایت تأثیر بگذارند. مدیران وب‌سایت‌ها می‌خواهند محتوای آنها مرتبط و مفید باشد و شما راه‌حلی سریع برای مشکل آنها ارائه می‌دهید. به یاد داشته باشید، محتوای جدید شما باید از کیفیت کافی برخوردار باشد تا جایگزین مناسبی باشد.

لینک سازی شکسته کار می کند، اما تنها در صورتی که در انتخاب های خود دقت کنید. با نگاهی به کیفیت کلی لینک صفحه شکسته، پتانسیل سئو را با استراتژی ساخت لینک خود به حداکثر برسانید. اگر سایر پیوندهای صفحه نیز اسپم یا شکسته هستند، ممکن است ارزش تلاش برای بازنویسی محتوای خود را به عنوان جایگزین نداشته باشد.

 

یادگیری از رقبا

رقبای شما چه تصمیمی دارند؟ مطالعات پیوند نشان می دهد که وب سایت با رتبه برتر در جستجوی گوگل تا 3.8 برابر بیشتر از سایر نتایج بک لینک دارد. احتمال زیادی وجود دارد که رقبای با عملکرد بهتر از بک لینک های متصل به صفحاتی که به وب سایت شما نیز مرتبط هستند بهره مند شوند. تجزیه و تحلیل لینک رقیب باعث صرفه جویی در زمان و کاهش آزمون و خطای همه آن می شود.

لینک بیلدینگ معجزه می کند اما زمانی که از رقبا یاد می گیرید، اما انتخاب کلمات کلیدی می تواند یک چالش باشد. استفاده از کلمات کلیدی بسیار رقابتی به عنوان بخشی از استراتژی ساخت لینک سئو می تواند منجر به نتایج مشکوک شود و معمولاً برای دیدن آنها باید مدت زیادی منتظر بمانید. اگر می خواهید نتایج سریع تری داشته باشید، می توانید سعی کنید کلمات کلیدی کمتر رقابتی را هدف قرار دهید. این می تواند به ویژه برای وب سایت هایی که هنوز به صفحه اول نتایج نرسیده اند مؤثر باشد.

مشاور سئو

استفاده از پست های مهمان

پست های مهمان یک راه عالی برای ایجاد بک لینک برای وب سایت شما هستند. نکته کلیدی در اینجا تمرکز روی تاکتیک‌های لینک‌سازی است که با محتوای مفید، از جمله یک یا دو پیوند به وب‌سایت شما که در سراسر پست پخش شده است، برای خوانندگان ارزش ایجاد می‌کند. آموزنده باشید، نه تبلیغاتی تا لینک بیلدینگ خود را مقیاس پذیر کنید.

استراتژی ساخت لینک سئو شما باید هنگام برنامه ریزی پست مهمان سازگار باشد. چندین وب سایت با ترافیک بالا مانند فوربس و کارآفرین برای ایجاد لینک به خوبی کار می کنند و به مهمانان اجازه می دهند با قیمت نسبتاً بالایی مشارکت کنند. اگر به تازگی بدون سرمایه زیادی شروع کرده اید، این ممکن است گزینه مناسبی نباشد. به جای اینکه منتظر فرصتی برای ارسال پست در صفحات محبوب باشید، به دنبال فروشگاه های کوچکتر باشید که در جایگاه شما فعالیت می کنند.

به عنوان مثال، اگر محصولات مراقبت از مو را می فروشید، در مورد نوشتن پست مهمان به وبلاگ های زیبایی مرتبط مراجعه کنید. اطمینان حاصل کنید که ارتباط شما معتبر است. توضیح دهید که چرا به وبلاگ علاقه مند هستید و چه چیزی می توانید به خوانندگان آن ارائه دهید. ارزش سهم؛ فقط به دنبال فرصتی برای پیوند دادن سایت خود نباشید.

تکتیک های لینک سازی برای سایت از رسانه های اجتماعی

این جنبه از لینک سازی کمتر مورد بحث قرار گرفته است، اما ارزش توجه به آن را دارد، به ویژه با توجه به نقشی که رسانه های اجتماعی اکنون در تجارت الکترونیک ایفا می کنند. طبیعتاً هر پلتفرم به دلیل تفاوت در رابط کاربری به رویکرد متفاوتی نیاز دارد.

ساخت بک لینک در فیس بوک برای بهبود سئو سایت

از پروفایل خود شروع کنید! می‌توانید پیوندی به وب‌سایت کسب‌وکارتان در محدوده 101 نویسه‌ای پروفایل شخصی‌تان قرار دهید. به طور مشابه، شما همچنین باید همان پیوند را در بخش درباره صفحه کسب و کار خود قرار دهید. برخی از بازاریابان دوست دارند از بخش نظرات پست‌های مختلف برای پیوند دادن به وب‌سایت‌های خود استفاده کنند، اما اگر پیوندهای شما مرتبط نباشند یا هرزنامه به نظر برسند، می‌تواند به سرعت نتیجه معکوس داشته باشد.
بخش «درباره» یک صفحه تجاری فیس بوک

ساخت بک لینک اینستاگرام برای بهبود سئو سایت

آیا لینک بیلدینگ در یک اپلیکیشن ویدئو محور کار می کند؟ کاملا! استراتژی ساخت لینک سئو شما می تواند با اینستاگرام بسیار پویاتر باشد. پیوندها ممکن است در زیرنویس‌های پست استاندارد مجاز نباشند، اما می‌توانید آنها را در بایوس IGTV قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که پیوندهای خود را درست در بالای توضیحات قرار می دهید تا دید را به حداکثر برسانید – بینندگان شما ممکن است به جای جستجوی پیوند، به حلقه بعدی بروید.

در اینجا می توانید با تاکتیک های لینک سازی خود خلاق باشید. اینستاگرام راهی آسان برای تماس با صفحات با تعداد فالوور بیشتر و همکاری با محتوای همه جانبه به مشاغل ارائه می دهد. در صورت امکان، به دنبال یافتن یک صفحه مرتبط با جایگاه خود و همکاری با یک داستان یا حلقه مشترک باشید و در پایان یک پیوند به وب سایت خود قرار دهید.

لینکدین

این یکی از پشتیبانی‌ترین پلتفرم‌ها در مورد استراتژی‌های ساخت لینک سئو است. لینکدین به شما امکان می دهد بک لینک ها را در پست های معمولی و مقالات طولانی مدت منحصر به فرد آن ها قرار دهید. لینک بیلدینگ در اینجا برای بازاریاب هایی که می توانند از قابلیت کشف قدرتمند لینکدین با پست های آموزنده و ثابت استفاده کنند، بسیار خوب عمل می کند. درست مانند فیس بوک، شما همچنین می خواهید مطمئن شوید که صفحه شرکت و شخصی شما دارای پیوندهایی به وب سایت شما است.

افزایش کیفیت محتوا

به یاد داشته باشید، اگر محتوای شما ارزشمند نباشد، همه این روش ها کارایی خود را از دست می دهند. چه در حال برنامه ریزی یک وبلاگ یا ایجاد یک صفحه فرود کوچک باشید، ایده این است که چیزی ایجاد کنید که ارزش پیوند دادن به آن را داشته باشد. استراتژی ساخت لینک سئو شما تنها در صورتی می تواند شما را تا این حد پیش ببرد که صفحه شما غیر جالب و ابتدایی باشد.

فراتر از نکات مهم و پاراگراف های گسترده فکر کنید. اگر بازدید کننده بودید دوست داشتید چه چیزی را ببینید؟ تاکتیک های لینک سازی خود را با سرمایه گذاری در اینفوگرافیک های سفارشی با کیفیت و عناصر CSS تکمیل کنید. ایجاد یک صفحه سفارشی با عناصر بصری جذاب بیشتر طول می کشد، اما می توانید منتظر نتایج مطلوب تری نیز باشید.

 

صبور بودن
شما می توانید دقیق ترین طرح سئو و استراتژی ساخت لینک را داشته باشید و مجموعه مناسبی از کلمات کلیدی را هدف قرار دهید، اما نتایج عالی زمان بر است. شما باید به صفحات بهینه شده خود زمان مناسبی را برای ایجاد ترافیک با کیفیت بالا و افزایش تبدیل اختصاص دهید.

اشتباهات لینک سازی خارجی که باید از آنها اجتناب کنید

اگر به نظر می رسد ساخت لینک هنوز برای شما کار نمی کند، ممکن است از امتحان یکی از این ترفندهای جزئی بهره مند شوید.

استفاده نادرست از لینک ها: 66.3 درصد از صفحات اصلا بک لینک ندارند. اگر سایت شما در آن گروه قرار می گیرد، ممکن است وسوسه شوید که لینک هایی را از مزارع یا حتی وب سایت هایی با DA بالا خریداری کنید که به محتوای شما مرتبط نیستند. هزاران کسب و کار هنگام شروع با تاکتیک های لینک سازی در این دام قرار می گیرند.

ایجاد پیوند با وب سایت های معتبر کار می کند، اما اگر صفحه شما کاملاً در مورد چیز دیگری باشد، به طور خودکار به ترافیک بهتری برای شما تبدیل نمی شود. بازدیدکنندگان سریعاً کلیک می‌کنند و نرخ پرش بالایی ایجاد می‌کنند که در بلندمدت به رتبه‌بندی شما آسیب می‌زند. هنگام ایجاد یک استراتژی سئوی لینک بیلدینگ، به جای انجام تحقیقات کلی، با جستجوی وب سایت های محبوب در جایگاه خود شروع کنید.
استفاده نکردن از روش‌های سئوی درون صفحه: حتی اگر صفحاتی با کیفیت بالا با محتوای آموزنده داشته باشید، پیروی نکردن از شیوه‌های سئوی درون صفحه می‌تواند به سرعت مزیتی را که با تاکتیک‌های لینک‌سازی ایجاد کرده‌اید از بین ببرد.

URL ها:

URL های قابل خواندن فقط برای بازدیدکنندگان وب سایت مفید نیستند. بهینه سازی URL های شما برای ساده بودن می تواند به موتورهای جستجو کمک کند تا وب سایت شما را بخزند و سلسله مراتب آن را به طور مداوم درک کنند. در صورت امکان از 1-2 کلمه کلیدی استفاده کنید و کلمات غیر ضروری را به حداقل برسانید.

پیوند داخلی و لینک سازی داخلی

بک لینک ها همه چیز نیستند. استفاده از لینک های داخلی به خوبی به بازدیدکنندگان شما کمک می کند تا در وب سایت شما حرکت کنند و همچنین تضمین می کند که برای مدت طولانی تری در دامنه شما باقی می مانند. موتورهای جستجو این را به عنوان نشانه ای از قابل اعتماد بودن صفحه شما می بینند و به ساخت لینک شما کمک می کند تا کارهای بیشتری را در یک جدول زمانی کوتاه تر انجام دهد.

ممیزی سئو

انجام ممیزی در حالت ایده آل باید اولین مورد در لیست کارهای شما برای استراتژی ساخت لینک سئو باشد. ممیزی به شما اطلاعات عمیقی در مورد ساختار سایت شما می دهد، از جمله URL های فردی و نحوه ارتباط آنها با یکدیگر. می توانید از این اطلاعات برای اینکه بدانید کدام صفحات باید ابتدا بهینه شوند استفاده کنید.

نادیده گرفتن پیوندهای مضر

اگر در گذشته پیوندهایی به دست آورده اید، ارزش این را دارد که به آن صفحات توجه کنید. بسیاری از ابزارهای حسابرسی، مانند این مورد از Semrush، می توانند سلامت پروفایل بک لینک شما را کنترل کنند و توصیه هایی را ارائه دهند. الگوریتم‌های گوگل در حال حاضر لینک‌های هرزنامه را نادیده می‌گیرند، بنابراین بررسی این موضوع نباید بزرگ‌ترین اولویت ایجاد لینک شما باشد، اما اگر زمان دارید می‌توانید آن را کنترل کنید.

بهتر بسازید، سریعتر رشد کنید

استفاده از تاکتیک‌های آزمایش‌شده و آزمایش‌شده لینک‌سازی یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید برای رشد وب‌سایت خود انجام دهید، و پیشرفت زیادی لازم نیست. اگر می‌خواهید برای ایجاد یک استراتژی متناسب با سازمان خود کمک کنید، با Coalition Technologies، پیشرو در بازاریابی دیجیتال با سابقه ثابت شده در مقیاس‌سازی کسب‌وکارها با ایجاد لینک مؤثر، تماس بگیرید.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *