انواع سئو

انواع سئو

سئو نیز شامل انواع مختلفی است. هر کدام از آن ها تأثیر متفاوتی بر سایت شما دارند. با شناخت اما پیش از اطلاع از انواع سئو بهتر است با مفهوم سئو بیشتر آشنا باشید. همان طور که در مقاله قبلی در خصوص seo چیست توضیح داده شد ، این کلمه مخفف search engine optimization به معنی بهینه سازی موتورهای جستجو میباشد. سئو از نظر فعالیت به سه دسته اصلی تقسیم میشود. در ادامه به این موارد اشاره میشود.

انواع سئو :

به طور کلی سئو از نظر فعالیت به سه دسته اصلی شامل سئو کلاه سیاه ، سئو کلاه سفید ، سئو کلاه خاکستری و سئو کلاه سیاه تقسیم میشود. این موارد به طور کلی با یک دیگر متفاوت هستند روش کار خود را برای رسیدن به هدف ( افزایش بازدید سایت ) دارند. در ادامه به معرفی هر یک از آن ها پرداخته میشود.

  • سئو سفید
  • سئو خاکستری
  • سئو سیاه

سئو کلاه سفید :

یکی از بهترین انواع سئو ، سئو کلاه سفید میباشد. این نوع که یا White-Hat Seo نیز شناخته میشود شامل انواع استراتژی های سئو  و فعالیت های بهینه سازی سایت است که بر پایه اصول و قوانین گوگل تعیین شده اند. تمام کاری که شما در این روش انجام می‌دهید این است که بهترین نتیجه را برای کاربران خود بر اساس اهداف اصلی گوگل که به جواب درست به درخواست کاربر میباشد را فراهم کنید. این نوع سئو دارای نتیجه ای ثابت بوده و به مدت طولانی گوگل جایگاه شما را تثبیت میکند. لذا بیشترین و بهترین استفاده ، نوع سئو کلاه سفید میباشد. در ادامه به مزایای این روش پرداخته میشود.

  • تولیدمحتوا
  • فعالیت در شبکه های اجتماعی
  • لینک سازی های اصولی
  • لینک سازی در سایت های معتبر مانند آپارات ، ترپ ، ایمالز ، بانک های اطلاعاتی و …

سئو سایت

مزایای انجام سئو کلاه سفید :

از مزایای انجام سئو کلاه سفید کاهش هزینه ها و شنات بهتر مطالب توسط ربات های گوگل که نتیجه آن در امان ماندن مطالب از دست کپی کاران میباشد. مزیت مهم دیگر کلاه سفید برقراری امنیت در سایت با رعایت قوانین گوگل است. که به دلیل وجود قوانینی در این رابطه که برای نشان دادن صفحات سایت در گوگل باید رعایت شود امنیت سایت نیز توسط ربات های گوگل مورد برسی قرار میگیرد. اما بهعترین و مهمترین مزیت سئو کلاه سفید ماندگاری و ثبات سایت در رتبه های بالای گوگل میباشد. به دلیل شناخت کامل سایت توسط ربات های این موتور جستجو جایگاه آن به مدت بسیار بیشتری نسبت به روش های دیگر ثابت باقی میماند. و همچنین معمولا دچار افت شدید رتبه نخواهد شد.

معایب سئو کلاه سفید :

سئو کلاه سفید یکی از بهترین انواع سئو است اما معایب و مزایای خود را دارد. از معایب روش سئو کلاه سفید به سختی و نیاز به زمان بیشتر از سایر روش ها اشاره کرد. برای نتیجه بهتر به فعالیت بیشتری نسبت به روش های دیگر نیاز میباشد. از این رو زمان بیشتری نیز باید صرف شود که نتیجه حاصل شود. این روش به فعالیت های آف پیج سئو محدود است و در این خصوص موارد بسیاری را شامل میشود. در حالی که بهترین نوه سئو کلاه سفید میباشد ، اما سخت ترین روش نیز این نوع از فعالیت سئو است.

سئو کلاه خاکستری :

بر خلاف ظاهر موضوع ، سئو کلاه خاکستری چیزی بین سئو کلاه سفید و سیاه نمی باشد. بلکه شامل تکنیک هایی که برخلاف قوانین گوگل است. لذا در صورتی که این جستجو متوجه استفاده آن ها شود، سایت شما را جریمه می کند. لذا در صورت استفاده از این تکنیک ها باید نهایت دقت را داشته باشید.

البته اگر انواع تکنیک های سئو کلاه خاکستری توسط حرفه ای ها مورد استفاده قرار بگیرد، کاملا می تواند موثر باشد، ولی باید بدانید که شما در واقع با استفاده از تکنیک ها، به نوعی در لبه آتش و پرتگاه راه می روید. یک اشتباه کوچک می تواند شما داخل پرتگاه بیندازید. برای همین نمی تواند خیلی مطمئن بود که استفاده از این تکنیک ها کاملا جواب صددرصد به شما بدهد. در واقع سئو کلاه خاکستری شامل تکنیک هایی است که خیلی شبیه به سئو کلاه سیاه است اما اگر به درستی استفاده شود، می تواند برای افزایش رتبه وب سایت موثر واقع شود.

  • بک لینک و ریپورتاژ
  • ربات های کلیکی

انواع فعالیت های سئو خاکستری :

به طور کلی انواع فعالیت های مورد استفاده در سئو کلاه خاکستری black hat seo عبارت اند از خرید دامین مرتبط با مضوع سایت و ارتباط دادن کلمات کلیدی و لینک ها با موضوع و خط مشی آن ها ، ایجاد حساب های شبکه های اجتماعی جعلی و بک لینک گرفتن از آن ها که البته با بک لینک ارگانیک تفاوت دارد ، طراحی مجدد سایت برای ایجاد کد های جدید ، ایجاد لینک در کامنت ها که چندان عادلانه نمیباشد ، خرید لینک در سایت های دیگر به سایت خود که گوگل با آن میباشد ، به کارگیری کلمات کلیدی فقط در عنوان و استفاده نکردن آن در مطالب آن ها که یکی از موارد ناعادانه در مورد رفتا با کاربر میباشد هستند. این روش ها در صورتی که به درستی استفاده شوند میتواند در نتیجه و سئو کلاه سفید شما تأثیر مثبت داشته باشند.

در نهایت به بدترین نوع سئو کلاه سیاه خواهیم پرداخت.

مشاور سئو سایت

خطرناک ترین انوع سئو ، سئو کلاه سیاه :

یکی از پر ریسک ترین انواع سئو ، سئو کلاه سیاه می باشد. فعالیت ها در این نوع شامل تکنیک هایی برای فریب ربات گوگل های میباشد که هدف آن رسیدن به رتبه های بالاتری در سریع ترین زمان ممکن میباشد. برخی از این روش ها تاثیر مهمی در روند بهینه سازی سایت دارد. اما به مرور گوگل با آپدیت هایی که ارائه می دهد، بعضی از این روش ها را شناسایی می کند و مانع تاثیر آنها میشود. اما این پایان ماجرا نیست، هنگامی که گوگل متوجه شد که یک سایت از این روش ها استفاده میکند، ممکن است بطور کامل آن را از نتایج خود برای همیشه حذف کند.

برخی از این روش های سئو کلاه سیاه عبارتند از :

  • ربات های سرچ برند یا نام سایت در گوگل
  • نوشتن کد های پنهان در سایت
  • ربات های کلیکی ( از بک لینک ها کلیک کرده و وارد سایت میشوند )
  • استفاده از سرویس ها و برنامه های افزایش بازدید سایت
  • و…

انواع فعالیت های سئو کلاه سیاه :

از انواع فعالیت های سئو کلاه سیاه عبارت اند از خرید بک لینک های بسیار زیاد و نامتعارف که یکی از خطرناکترین فعالیت ها میباشد ، ایجاد کامنت های اسپم که یکی از آزادهنده ترین و ناعادلانه ترین روش ها برای کاربران سایت خود میباشد ، کپی کردن محتوا برای تولید محتوای بشتر که بسیار خطرناک میباشد ، محتوای اسپم که پنهان شده باشد این روش از ناعادلانه ترین انواع تکنیک های سئو کلاه سیاه میباشد که خطرات زیادی برای سایت به همراه دارد ، اسپم کلمه کلیدی که یکی از روش های قدیمی بوده و با آپدیت های جدید گوگل قوانین سختی در این خصوص بنا شده است.

نتیجه گیری :

در این مقاله به انواع سئو پرداخته شد. آموختید که بهترین روش بهینه سازی سایت تکنیک های سئو کلاه سفید میباشد. و در صورت استفاده کردن از تکنیک های سئو خاکستری ممکن است ساید دچار جریمه گردد. همچنین با روش های ناعادلانه و بسیار خطرناک سئو کلاه سیاه بیشتر آشنا شده اید. این روش ها اپر چه میتوانند به مدت زمان بسیار محدودی به روی رتبه تأثیرگذار باشند اما همچنان با آپدیت های جدید گوگل امکان حذف سایت از نتایج جستجو وجود دارد. از این رو توصیه میشود تنها از روش های کلاه سفید برای سئو خود استفاده نمایید.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *