الگوریتم سندباکس گوگل چیست

الگوریتم سندباکس گوگل چیست

الگوریتم سندباکس گوشگت چیست : الگوریتم sand box یکی از شناخته شده ترین الگوریتم های گوگل میباشد. فعالیت این سیستم ارتباط زیادی به سایت های تازه تأسیس دارد. به طور کلی این الگوریتم به نوعی از نتایج دارای کیفیت پایین که توسط افراد تازه کار ایجاد میشود جلوگیری میکند. سایت های تازه برای اثبات خود به گوگل در مدت زمان به خصوصی در تأثیر این سیستم قرار میگیرند. به این صورت که گوگل از نمایش این سایتها جلوگیری میکند. از این رو با برسی دقیق این نوع سایت ها آنها را بهتر شناخته و موضوعغ سایت را دقیق تر تشخیص میدهد. در ادامه به معرفی دقیق تر این الگوریتم پرداخته میشود.

معرفی الگوریتم سند باکس google sandbox :

الگوریتم سند باکس یا Google Sandbox Algorithm یکی از الگوریتم‌های جالب شرکت گوگل است که سایت تازه متولد شده را در چند مدت ابتدایی فعالیت خود مورد بررسی قرار می‌دهد تا از ادامه فعالیت آن سایت مطمئن شود؛ به این ترتیب، میزان کیفیت محتوا و میزان رغبت صاحبان سایت برای ادامه مسیر هم مورد بررسی قرار می‌گیرد. این الگوریتم به مدت یک تا چهار ماه سایت های تازه تأسیس را در ایزوله میکند. پس از این مدت و با شناخت بهتر این سایتها جایگاه مناسبی را برای آنان در نظر میگیرد. به طور کلی اهداف الگوریتم سند باکس برای برسی سایت های تازه ایجاد شده است. در ادامه در خصوص اهداف این سیستم بیشتر توضیح میدهیم.

از طرفی الگوریتم Sandbox در معنای لغوی به معنی زمین بازی کودکان است. با تشبیه جالب سایت های تازه وارد به کودکان در حال بازی و رشد نام و هدف این الگوریتم را بیشتر میفهمیم. پس کودکان نشان‌دهنده وبسایت‌های نوپایی هستند که تازه پا به عرصه گوگل قرار داده‌اند و به قولی، چندان با راه و روش دنیای اینترنت آشنا نیستند. گوگل با سپردن این وبسایت‌های جوان به الگوریتم سندباکس خود، مدیریت کامل آن‌ها را برون‌سپاری می‌کند. بخش اعظم تمرکز و توجه این سیستم به روی برسی سایت‌های تازه وارد است.

علت ایجاد الگوریتم سند باکس از طرف گوگل :

زمانی که گوگل هنوز الگوریتم‌های پاندا و پنگوئن خود را معرفی نکرده بود، برخی از سایت‌های جدید تنها با هدف ارائه محتوای اسپم ساخته می‌شدند. این سایت‌ها با انجام تکنیک‌های مختلف سئو کلاه سیاه موفق می‌شدند در نتایج گوگل، سریعاً پیشرفت کرده و پیش از آنکه گوگل متوجه رفتار آن‌ها شود حجم زیادی از بازدیدکنندگان را به خود جذب کنند. در این زمان نیاز بود که گوگل در مورد پیشرفت سایت‌های اسپم در نتایج گوگل، چاره‌ای بیاندیشد؛ راهی که گوگل برای آن یافت ایجاد الگوریتم سندباکس بود.

شناسایی وضعیت سایت از نظر الگوریتم سند باکس :

برای شناسایی سایت خود از نظر الگوریتم سندباکس باید به روند پیشرفت خود دقت نمایید. به طور کلی بسیاری از سایت‌های تازه ساخته شده همچنان شانس جذب بازدیدکننده از طریق صفحه نتایج را دارند، ولی این پیشرفت به قدری کُند اتفاق می‌افتد که ممکن است اصلاً به چشم نیاید. رند قرارگیری سایت ها با توجه به موضوع فعالیت و حساسیت هر کدام متفاوت بوده و کسی اطلاعات دقیقی از آن ندارد.

راه حل خروج از الگوریتم سندباکس گوگل :

راه خروج از الگوریتم سندباکس برای سایت هایی که در دامنه جدید ایجاد شده اند معمولا روند کندی دارد. در برخی از این موارد حتی بعد از 6 ماه امکان دیده شدن وجود ندارد. البته با برخی از فعالیت ها میتوان این روند را کوتاه تر کرد. این فعالیت ها عبارت اند از ایجاد بک لینک های معتبر و ارگانیک ،  ایجاد محتوا تازه و با کیفیت ، لینک سازی اصولی ، عدم اسپم کلمه کلیدی ، استفاده صحیح از کلمات لانگ تال و… است. به طور کلی برای سایت های تازه تأسیس به دلیل توجه بسیار زیاد گوگل بر روی فعالیت های آنها ایجاد روش های سئو کلاه سیاه بسیار تأثیر منفی دارد. لذا برای دیده شدن در سایت های تازه وارد هرگز از این روش ها استفاده نکنید.

خدمات سئو سایت

نتیجه گیری :

به دلیل امکان اشتباه از طرف سایت های تازه تأسیس و همینطور برای شناخت بهتر موضوع فعایت این سایت ها گوگل تصمیم به ایجاد محیطی فرضی را پیش از قرارگیری در نتایج گوگل گرفت. این محیط فرضی به نام الگوریتم سندباکس شناخته شد. این الگوریتم با برسی دقیق فعالیت های صفحات تازه وارد موضوع آن ها را به طور دقیق برسی میکند. همچنین از بروز مشکل در نتایج گوگل جلوگیری میکند. سایت هایی که در این الگوریتم قرار میگیرند باید فعالیت های خود را بر اساس قوانین گوگل انجام دهند. که در نهایت با شناخت دقیق این سایت ها از طرف الگوریتم سندباکس گوگل در نتایج نشان داده خواهند شد. به عبارت دیگر شما برای خروج از سندباکس گوگل ، باید مانند یک بچه خوب بازی خود را به خوبی انجام دهید و داخل این بازی تقلب نکنید که بچه بدی نباشید. 🙂 چرا که مربی سندباکس بسیار تیزبین است.

 

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *