الگوریتم مرغ مگسخوار چیست

الگوریتم مرغ مگسخوار چیست

الگوریتم مرغ مگسخوار چیست ، برای شناخت بهتر باید با مفهوم الگوریتم بیشتر آشنا شوید. به طور کلی مجموعه‌ای متناهی از دستورالعمل‌ها است، که به ترتیب خاصی اجرا می‌شوند و مسئله‌ای را حل می‌کنند. به عبارت دیگر یک الگوریتم، روشی گام به گام برای حل مسئله است. به طور کلی الگوریتم های گوگل نیز از شامل دستوراتی هستند که از جانب توسعه دهندگان گوگل بر پایه AI ایجاد شده اند. این الگوریتم ها دارای خواص به خصوصی بوده و هدف به خصوصی نیز دنیال میکنند. در ادامه به معرفی الگوریتم مرغ مگسخوار خواهیم پرداخت.

معرفی البگوریتم مرغ مگسخوار چیست :

الگوریتم مرغ مگسخوار برای بهبود عملکرد دو الگوریتم پاندا و پنگوئن پس از آن ها ایجاد شد. توجه این الگوریتم به آنالیز محتوا های درون سایت است. با برسی کیفیت و بار اطلاعات آن تأثیر مستقیمی بر رتبه بندی سایت دارد. به به عبارت دیگر الگوریتم پنگوئن یکی از شیوه‌های منحصر به فرد جستجوی مطلب است که از سال ۲۰۱۳، موجب افزایش کیفیت جستجوهای کاربران در گوگل گردیده است. تا پیش از این تاریخ، گوگل برای جستجوهای کاربران، از الگوریتم کافئین استفاده می‌کرد. الگوریتم کافئین امکان جستجوی Liveرا فراهم کرده بود و موتورهای جستجو در کسری از ثانیه، صدها هزار صفحه را در فهرست خود به‌روزرسانی می‌کردند؛ اما گوگل به دنبال روش مطمئن‌تری برای ارائه نتایج جستجوی کاربران بود. که الگوریتم مرغ مگسخوار یکی از جواب های  گوگل برای این موضوع بود.

علت ایجاد الگوریتم مرغ مگسخوار :

همواره از مهم‌ترین معیارهای گوگل برای بررسی سایت‌ها و امتیازدهی به آن‌ها، محتوا بوده است. در گذشته سایت ها معمولا مقالات را بر اساس کلمات کلیدی می‌نوشتند و بدین ترتیب موتور جستجوگر گوگل را راهنمایی می‌کردند تا مطالب آن‌ها را برای کلمه کلیدی مد نظر، ایندکس کند. به مرور زمان، گوگل متوجه شد این کار موجب افت کیفیت مطالب می‌شود و الگوریتم جدیدی برای بررسی کیفیت محتوای تولیدشده، ابداع کرد. وظیفه الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل، ارائه نتایج دقیق‌تر، واقعی‌تر و باکیفیت‌تر است. مرغ مگس خوار گوگل با استفاده از گراف دانش (Knowledge Graph) و جستجوی معنایی (semantic search) عبارات جستجوشده را بررسی می‌کند. به عبارت دیگر مرغ مگسخوار به کیفیت و بار اطلاعات محتوا ها بدون در نظر گرفتن مقدار آن توجه دارد، و از این حالت برای ارزشگذاری استفاده میکند.

چرا مرغ مگسخوار :

مرغ مگسخوار بهترین گل ها را برای استفاده انتخاب میکند. این موجود با دقت ، سرعت و صرف انرژی زیاد بهترین شهد گل را برای برای استفاده خود مورد برسی قرار میدهد. از این رو با توجه به ویژگی بسیار زیبای این موجود و قرار دادن خواص این الگوریتم متوجه تشابه جالب این دو نسبت به هم میشویم. به عبارت دیگر گوگل با راه‌اندازی الگوریتم مرغ مگس خوار در سال ۲۰۱۳، تاکید خود را بر کلمات کلیدی تعدیل و بر استفاده از زبان طبیعی در نمایش داده‌ها قرار داد.  الگوریتم hummingbird گوگل، معنای کلمات کلیدی را جستجو و با کنجکاوی زیادی مانند موجود مرغمگسخوار، با بال زدن های سریع ( تلاش فراوان ) محتوای صفحات را بررسی می‌کند. شاید بتوان بزرگ‌ترین نتیجه به کارگیری این الگوریتم را، شناخت زبان علمیان در محتوا های متنی دانست.

هدف اصلی مرغ مگسخوار :

گوگل با کمک الگوریتم مرغ مگسخوار با دقت و سرعت بالایی کلمات را بررسی می‌کند. این الگوریتم به گوگل در درک مترادف آن‌ها کمک بسیاری کرده است. این سیستم نیز بر AI طراحی شده است. این سیستم با گذر زمان با کمک خود را با کمک جستجو های کاربران و اطلاعات مربوط به سایت های دیگر تقویت ارتقاء میدهد. الگوریتم مرغ مگسخوار در حالی که نزدیک‌ترین نتایج را به شما نشان می‌دهد، صفحاتی را هم که بیش از حد از کلمات کلیدی استفاده کرده‌اند و محتوای درست و حسابی ندارند جریمه می‌کند.

نحوه برخورد با سیستم مرغ مگسخوار :

شاید پس از شناخت مرغ مگس خوار، نگران چگونگی رفتار با این سیستم باشید. در این خصوص باید گفت که شما باید قواعد کلی بهینه سازی و سئو سایت خود را رعایت نمایید. کسانی که محتوای باکیفیت، غیرکپی و منحصر به فرد تولید می‌کنند، بهترین امتیازها را از گوگل کسب می‌کنند. مرغ مگس خوار گوگل، مطالب سایت‌ها را با روش‌های دقیق‌تر و سختگیرانه‌تری ارزیابی می‌کند. احتمالا مهم‌ترین نشانه‌های تاثیر این الگوریتم روی سایت شما، کاهش ترافیک و به دنبال آن، کاهش میزان بازدید سایت است. بهترین راه برای مطلوب و بهینه کردن سایت با الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل، تولید محتوای حرفه‌ای و استفاده صحیح و به جا از کلمات کلیدی است.

نتیجه گیری :

گوگل در سال های 2011 تا 2014 تغییرات بسیاری در خود داده است. الگوریتم های ایجاد شده در این سال ها تحول بزرگی در خصوص موتور های جستجو داشته است. الگوریتم مرغ مگسخوار نیز یکی از این سیستم ها بود. این الگوریتم در کنار سه الگوریتم پاندا و پنگوئن به برسی محتوای داخل سایت ها میپردازد. لذا گوگل پس از آن به طور کامل بر محتوای نتایج خود کنترل داشت و بهتزرین نتیج را به کاربران خود ارائه میدهد.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *