8 مرحله برای افزایش سرعت سایت تا 100%

مراحل برای افزایش سرعت سایت تا 100% گوگل پیج اسپید

در این آموزش سعی کرده ایم تمام مراحلی که نیاز دارید انجام دهید تا سرعت سایت شما به سرعت 100% در گوگل پیج اسپید و جی تی متریکس برسد را بیان کنیم.

مرحله ی اول:  تعیین کنید که آیا و کجا عقب هستید.

بسیاری از CMS ها دارای ابزارهای داخلی یا گزینه های افزونه هستند که می توانند به شما کمک کنند تا بفهمید چرا کل وب سایت شما یا یک صفحه خاص زمان بارگذاری کندی دارد. قبل از اینکه اقدامی در مورد تعیین زمان بارگذاری وب سایت خود انجام دهید، باید از یکی از این ابزارها برای به دست آوردن درک پایه از موقعیت فعلی خود استفاده کنید. این به شما کمک می کند تا مراحل واقعی را که برای بهبود زمان بارگذاری وب سایت خود باید بردارید، محدود کنید.

 

خدمات طراحی سایت فروشگاهی

خدمات طراحی سایت وردپرسی شرکتی 

خدمات افزایش سرعت سایت ما را همین الان امتحان کنید

 

ابزار های تست سرعت سایت

در زیر می توانید انواع ابزار های رایگان برای تست سرعت سایت را مشاهده کنید

  1. PageSpeed Insights گوگل
  2. GTM Metrix
  3. تست سرعت وب سایت KeyCDN
  4. Pingdom

PageSpeed Insights Google، که در بالا به آن اشاره کردیم، ممکن است یکی از بهترین راهنماهای شما باشد — به خصوص اگر هدف شما به طور خاص دستیابی به امتیاز بالای صفحه Google باشد.

برخی از ابزارهای دیگر لیست شده نیز مفید هستند زیرا می توانند خلاصه ای سریع از سایر جزئیات مربوط به سرعت سایت شما را به شما ارائه دهند.

به عنوان مثال، KeyCDN به شما این امکان را می دهد که ببینید صفحه شما در کشورهای مختلف با چه سرعتی بارگذاری می شود. برای به دست آوردن درک کامل از موقعیت فعلی خود، سعی کنید از چند ابزار مختلف استفاده کنید و نتایج را با هم مقایسه کنید.

مرحله ی دوم افزایش سرعت سایت:  تصاویر خود را فشرده کنید.

تصاویر بزرگ یکی از رایج ترین دلایل کاهش سرعت صفحه هستند. نظرات مختلفی در مورد اندازه فایل بهینه وجود دارد. در حالی که برخی از میزبان ها می گویند که باید فایل های زیر 200 کیلوبایت را هدف قرار دهید، وبلاگ Shopify پیشنهاد می کند که کمتر از 70 کیلوبایت باشد. توسعه دهندگان گوگل پیشنهاد می کنند قبل از از دست دادن شفافیت، تا جایی که می توانید کوچک شوید.

برای کوچک کردن تصاویر خود بدون از بین بردن کامل کیفیت، پیشنهاد می کنیم فایل ها را با یک نرم افزار آنلاین رایگان مانند Squoosh.app یا Compress.io فشرده سازی کنید. شما همچنین می توانید از فتوشاپ نیز استفاده کنید.

قبل از آپلود یک تصویر، از فتوشاپ یا سایر نرم افزارهای ویرایش برای برش یا اندازه آن با وضوح دقیقی که در سایت به نظر می رسد استفاده کنید.

اندازه نمایش شما با اندازه فایل شما یکسان نیست. اندازه نمایش به سادگی اندازه ای است که یک تصویر در وب سایت شما به نظر می رسد.

اندازه فایل شما اندازه تصویر واقعی است که آپلود کرده اید. اگر یک فایل بزرگ و اندازه صفحه نمایش کوچک دارید، باز هم زمان بارگذاری فایل بزرگ مانند زمانی که اندازه صفحه نمایش غول پیکری داشت، طول می کشد. برعکس، اگر یک فایل کوچک آپلود کنید و آن را با اندازه نمایش کوچک ارائه دهید، به سرعت بارگذاری می شود.

یک قانون خوب این است که تصویر را به اندازه نمایشی که در صفحه شما نشان داده می شود برش دهید، سپس فایل تصویر را فشرده کنید تا فضای ذخیره سازی کمتری اشغال کند.

به عنوان مثال، اگر CMS شما به طور خودکار یک تصویر را به 500 پیکسل در 300 پیکسل برش می دهد یا اندازه آن را تغییر می دهد، هنوز هم باید قبل از آپلود آن را به همان اندازه دقیق به صورت دستی برش دهید. حتی اگر تصویر غول پیکری را در صفحه نمی بینید، فایل تصویری بزرگی که آپلود کرده اید همچنان می تواند به کاهش سرعت کمک کند.

مرحله ی سوم : کدهای HTML، CSS و جاوا اسکریپت خود را کوچک یا مینی فای کنید

CSS، HTML و جاوا اسکریپت می توانند حاوی تعداد زیادی کد اضافی، اضافی یا کاملاً بی فایده باشند. مانند تصاویر، این داده ها می توانند صفحه شما را کاهش دهند.

برای جلوگیری از این امر، توسعه دهندگان گوگل پیشنهاد می کنند کد خود را “کوچک” کنید. کوچک کردن کد شما را با حذف زبان، یادداشت‌ها و فضاهای بی‌فایده که ممکن است هنگام ایجاد یا به‌روزرسانی صفحه باقی مانده باشد، کوچک می‌کند.

مرحله ی چهارم : عناصر مسدود کننده رندر را حذف کنید.

گاهی اوقات، صفحه ای برای بارگذاری عناصر کم اهمیت تر، مانند نوار کناری یا بنر، قبل از محتوای اصلی کدگذاری می شود. شما می خواهید کد خود را اولویت بندی کنید تا محتوای اصلی شما ابتدا در بالای صفحه قرار گیرد.

هنگامی که بدانید این عناصر کجا هستند، می توانید از این راهنمای سریع برای یادگیری نحوه حذف آنها استفاده کنید.

مرحله ی پنجم : سرعت موبایل خود را افزایش دهید.

در سال 2018، 60 درصد از جستجوهای گوگل در دستگاه های تلفن همراه انجام شده است. در کنار پاداش دادن به سایت‌های بهینه‌سازی شده برای موبایل در رتبه‌بندی نتایج جستجو، Google همچنین امتیاز سرعت صفحه بالاتری را به شما می‌دهد – و احتمالاً رتبه بالاتری – اگر سایت تلفن همراه شما سریع بارگیری شود.

PageSpeed Insights می تواند به شما نشان دهد که سایت تلفن همراه شما چگونه امتیاز می گیرد. بعد از اینکه URL خود را جستجو کردید و گزارش را مشاهده کردید، می‌توانید بین برگه‌های Desktop و Mobile جابه‌جا شوید تا امتیازات هر قالب را ببینید.اگر عقب مانده اید، سعی کنید آنچه را که بازدیدکننده در سایت تلفن همراه مشاهده می کند ساده کنید. عناصر سایت دسکتاپ، مانند عکس‌ها یا جعبه‌های متن اضافی را که ممکن است در صفحه‌نمایش کوچک بد یا غیر ضروری به نظر برسند، پنهان یا کوچک کنید.

خدماتی مانند AMP (که مخفف Accelerated Mobile Pages) می‌تواند شما را از طریق ایجاد صفحات وب ساده‌شده راهنمایی کند که به سرعت بارگیری می‌شوند و به‌طور خودکار تنظیم می‌شوند تا در اندازه‌ها یا دستگاه‌های مختلف مرورگر قرار بگیرند. استفاده از amp یا همان نسخه موبایل سایت می تواند باعث افزایش سرعت سایت در نسخه موبایل شود.

مرحله ی ششم : از تغییر مسیر صفحه اجتناب کنید یا آن را به حداقل برسانید.

تغییر مسیر زمانی است که یک بازدیدکننده روی یک لینک کلیک یا تایپ می کند و سپس به طور خودکار قبل از رسیدن به صفحه وب مورد نظر خود به یک یا چند مکان مختلف هدایت می شود. از آنجایی که این می تواند زمان ارزشمندی را از سرعت صفحه شما بگیرد، شما باید فقط در مواقع ضروری از تغییر مسیرها استفاده کنید. استفاده حداقل از تغییر مسیر ها و ریدایرکت ها یکی از گزینه هایی است که بطور غیر مستقیم باعث افزایش سرعت سایت شما می شود.

مرحله ی هفتم افزایش سرعت سایت : زمان پاسخگویی سرور خود را بهبود بخشید.

اگه می خواهید برای افزایش سرعت سایت خود اقدام کنید و نمیدانید بهترین سرعت سایت از نظر گوگل چیست بهتر است بدانید که گوگل پیشنهاد می کند زمان پاسخگویی سرور کمتر از 200 میلی ثانیه باشد. یک سرور کند می تواند به دلایل مختلفی از جمله میزبان وب سایت شما ایجاد شود.

آدرس دهی به یک سرور عقب افتاده می تواند کمی فنی تر از چند مرحله گذشته باشد. این راهنمای مبارزه با خطای 502 Gateway چند نکته مفید در مورد تشخیص و حل مشکلات مربوط به سرور دارد.

اگر وب سایت شما از سرورهای یک شرکت میزبان مانند GoDaddy استفاده می کند، تماس با یک نماینده آگاه نیز ممکن است به شما در تعیین و حل مشکل کمک کند.

مرحله ی هشتم افزایش سرعت سایت : از شبکه تحویل محتوا یا CDN استفاده کنید.

شبکه تحویل محتوا (CDN) گروهی از سرورهای توزیع شده در سطح جهانی است که می تواند کش مرورگر وب سایت شما را ذخیره کرده و به سرعت برای بازدیدکنندگان در سراسر جهان بارگذاری کند. هنگامی که شخصی از یک مکان جغرافیایی دور از وب سایت شما بازدید می کند، صفحات از سرورهای CDN نزدیک به بازدیدکننده به جای سرور خود بارگیری می شوند.

چرا از این استفاده می کنید؟ زیرا بازدیدکنندگانی که از سرور شما دور هستند ممکن است زمان بارگذاری صفحه طولانی تری داشته باشند. به عنوان مثال، اگر سرورهای شما در کالیفرنیا مستقر هستند، یک بازدیدکننده وب آلمانی نسبت به کسی که در یک مکان نزدیک مانند سیاتل است، سرعت وب سایت کندتر را مشاهده خواهد کرد.

سرورهای CDN به دلیل موقعیت جهانی خود از این مشکل جلوگیری می کنند و سرعت سایت را برای بازدیدکنندگان بین المللی افزایش می دهند.

اگر سایت خود را با یک CMS ساخته اید، مانند HubSpot، ممکن است قبلاً روی یک CDN در حال اجرا باشد. GoDaddy و Squarespace نمونه های دیگری از نرم افزارهای مدیریت محتوا هستند که خدمات CDN را ارائه می دهند. کاربران وردپرس همچنین می توانند تعدادی افزونه رایگان مانند CDN Enabler را نصب کنند.

اگر فکر نمی‌کنید CDN دارید، چند ارائه‌دهنده CDN عبارتند از Amazon CloudFront، Cloudflare و AT&T Content Delivery Network.

دفعه بعد که به گزارش Google PageSpeed Insights خود نگاه می کنید، این لیست از مراحل را در دسترس داشته باشید. این نکات شما را راهنمایی می کند که چگونه به سرعت صفحات خود را کوچک و ساده کنید زیرا به دنبال آن امتیاز 100٪ عالی هستید.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *