مقایسه وردپرس و جوملا

انتخاب یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) یک تصمیم مهم است که می تواند عواقب زیادی برای وب سایت شما داشته باشد. تعدادی موجود است که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند و طرفداران متعصبی که برای پلتفرم انتخابی خود تلاش می کنند. همانطور که گفته شد، دو پلت فرم وجود دارد که در بین بسته ها قابل مقایسه هستند: وردپرس در مقابل جوملا.

هر دو پلتفرم به دلیل سهولت استفاده، فرصت های سفارشی سازی گسترده و جوامع فعال مشهور هستند. در حالی که وردپرس و جوملا مزایا و معایب مربوط به خود را دارند، هر دو می‌توانند برای ساختن سایت‌های مدرن و پر از ویژگی‌ها به کار گرفته شوند – پس چگونه باید انتخاب کنید که کدام یک برای شما مناسب است؟ 🤔

نگران نباش! ما اینجا هستیم تا با مقایسه هر دو پلتفرم در چهار راند پر از آدرنالین (ممکن است در اینجا کمی اغراق کنیم) به شما کمک کنیم تا مشخص کنید کدام یک برتر است. بدون مقدمه، بیایید با وردپرس در مقابل جوملا شروع کنیم!


 مقایسه 4 مورد از ویژگی های ورد گرس و جوملا

تفاوت اساسی بین وردپرس و جوملا در این است که جوملا به عنوان یک CMS برای ارائه وب سایت های پورتال مانند شروع شد، در حالی که وردپرس در ابتدا یک پلت فرم متمرکز بر وبلاگ بود. با این حال، این روزها، هم وردپرس و هم جوملا قادر به اجرای هر نوع وب سایتی هستند.

از نقطه نظر فنی، هر دو وردپرس و جوملا نرم افزارهای مستقلی نیستند – آنها فقط زمانی کار می کنند که بر روی سرور وب نصب شوند. این معمولاً یک وب سرور است که از یک شرکت شخص ثالث دریافت می کنید و در اینجا ما Bluehost را توصیه می کنیم.

اگر می خواهید یک وب سایت بسازید، جنبه کلیدی که باید در مورد آن فکر کنید این است که با پیکربندی نرم افزار وب، کار با سرورها و به طور کلی با جنبه های فنی فرآیند راحت هستید.

به طور سنتی، جوملا بیشتر به سمت توسعه‌دهندگانی می‌رود که از «کثیف کردن دست‌هایشان» در کار با سرورها نمی‌ترسند. از طرف دیگر، وردپرس برای مبتدیان دوست‌داشتنی‌تر است و شروع کار با آن آسان‌تر است.

 

طراحی سایت فروشگاهی

 

1. بهینه سازی موتورهای جستجو ⚙️

اگر قابلیت‌های بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) هر دو پلتفرم را با هم مقایسه کنیم، جوملا کمی برتری می‌یابد زیرا به کاربرانش امکان می‌دهد توضیحات متا و کلمات کلیدی را برای مقالات جدید تنظیم کنند

 

2. امنیت 🔒️

وقتی صحبت از امنیت به میان می‌آید، هر سیستمی به اندازه ضعیف‌ترین حلقه‌اش قوی است – بنابراین سؤال این است: کدام پلتفرم خارج از جعبه امن‌تر است؟

به دلیل محبوبیت، وردپرس هدف بزرگی در مورد آسیب‌پذیری‌های امنیتی دارد. هر نصب وردپرس به لطف هزاران افزونه منحصر به فرد است (یک افزونه برای همه چیز وجود دارد، از ساخت نمودار تا استفاده از pig latin) و تم های موجود برای CMS.

اگرچه این یک نکته مثبت قطعی است، اما از نظر امنیتی نیز یک کابوس است – غیرممکن است که مطمئن شوید که هر افزونه استانداردهای ایمنی مناسبی را به کار می‌گیرد و با نسخه‌های جدیدتر این پلتفرم سازگار است.

علاوه بر این، وردپرس با ویژگی‌های اساسی مانند اجبار اتصال لایه سوکت ایمن (SSL) در داشبورد خود عرضه نمی‌شود – برای فعال کردن آن باید فایل‌های اصلی آن را تغییر دهید – یا احراز هویت دو مرحله‌ای (2FA). در واقع، بیشتر ویژگی های امنیتی پیشرفته آن کاملاً به پلاگین ها متکی هستند.

از سوی دیگر، جوملا با گزینه ای برای اجبار اتصالات از طریق SSL و گزینه دیگری برای 2FA عرضه می شود. علاوه بر این، مجموعه ای از برنامه های افزودنی امنیتی خود را ارائه می دهد و توسعه دهندگان آن لیستی از آن افزونه ها را با آسیب پذیری های شناخته شده نگهداری می کنند.

 

 

 

3. پتانسیل سفارشی سازی 🎨

ما قبلاً در مورد افزونه های وردپرس و افزونه های جوملا مواردی را پوشش داده ایم. هر دو CMS فهرست پلاگین های مخصوص به خود را برای قابل تصورترین موارد استفاده دارند – اگرچه وردپرس به دلیل تعداد زیاد دست به دست می شود.

در ادامه، وقتی صحبت از سفارشی کردن سبک سایت شما می شود، در یک طرف تم های وردپرس و در طرف دیگر قالب های جوملا وجود دارد، و همان داستان در اینجا مانند افزونه ها تکرار می شود. نه تنها یافتن مضامین وردپرس با کیفیت بالا آسان‌تر است، بلکه اغلب سطح پشتیبانی بالاتر و تجربه بهتری را ارائه می‌دهند.

 

4. مدیریت محتوا و پتانسیل 🧑‍💻

هر دو وردپرس و جوملا CMS های پیچیده ای هستند که به کاربران امکان می دهند تقریباً هر نوع وب سایتی را ایجاد و مدیریت کنند. اگرچه وردپرس اغلب با وبلاگ های ساده مرتبط است، اما راه حلی عالی برای صفحات فرود و حتی سایت های پیچیده تر است.

از سوی دیگر، جوملا به دلیل پیچیدگی خود مشهور است – اگرچه اسناد فوق العاده ای را ارائه می دهد. سایتی که با جوملا ساخته می‌شود می‌تواند به هر چیزی که می‌خواهد تبدیل شود، اما منحنی یادگیری برای کاربران بدون تجربه در توسعه وب بسیار تندتر است.

علیرغم اینکه وردپرس در زمینه پتانسیل بسیار برابر است، منصفانه است که بگوییم وردپرس به کاربران خود امکان می دهد تا محتوای خود را با سهولت نسبی مدیریت کنند. هر کسی می‌تواند این پلتفرم را نصب کند و نحوه ایجاد پست‌ها، صفحات یا انواع پست‌های سفارشی را در عرض چند دقیقه بیاموزد، در حالی که جوملا کمتر بخشنده است.

با در نظر گرفتن همه اینها، ما باید دور نهایی وردپرس در مقابل جوملا را به اولی اعطا کنیم، که مسابقه کلی را به وردپرس می دهد!

 

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *