اصول پادکست چیست؟

برای اینکه یک پادکست به سود استراتژی سئو، استراتژی ساخت لینک و شهرت برند شما باشد، باید به این اصول مهم پادکست پایبند باشید:

روی تجهیزات با کیفیت سرمایه گذاری کنید. پادکست شما تنها زمانی قابل شنیدن است که روی تجهیزات مناسب سرمایه گذاری کنید. این بدان معنا نیست که باید بیرون بروید و گران‌ترین میکروفون موجود در بازار را بخرید، اما حداقل باید برای قلمروی میان‌رده تلاش کنید. مطمئن شوید که در مکانی ضبط می کنید که از نظر آکوستیک مطلوب است و با هدفون های خوب خود را زیر نظر بگیرید. برای شروع کار با اصول اولیه نباید بیش از چند صد دلار هزینه داشته باشید.
از رقبا متمایز شود. موضوع پادکست شما باید چیزی باشد که برجسته باشد. در حال حاضر یک میلیون پادکست در مورد آموزش عمومی، سیاست، کمدی، و بازاریابی وجود دارد – پس چه چیزی پادکست شما را متفاوت می کند؟ شما می‌توانید با توسل به جمعیت‌شناختی متفاوت، پوشش یک موضوع خاص، یا با پادکست در قالبی متفاوت (مانند قسمت‌های خیلی طولانی یا خیلی کوتاه) خود را متمایز کنید. از این منحصر به فرد بودن به عنوان نقطه کانونی استراتژی های بازاریابی خود در آینده استفاده کنید.
به عنوان یک متخصص صحبت کنید. مردم یک میزبان پادکست می خواهند که بداند در مورد چه چیزی صحبت می کنند (بیشتر). اطمینان حاصل کنید که در هر زمینه ای که می خواهید پوشش دهید، به عنوان یک متخصص برخورد می کنید. اگر واقعاً در این زمینه متخصص هستید، ساده‌ترین کار است، اما اگر نیستید، مطمئن شوید که قبل از قسمت، تحقیق، مطالعه و برنامه‌ریزی کافی انجام داده‌اید تا غافلگیر نشوید.
بازاریابی و حمایت از کار شما. حتی بهترین پادکست نیز بدون پشتیبانی کافی نمی تواند مخاطب ایجاد کند. بسیار مهم است که پادکست خود را برای مخاطبان جدید بازاریابی کنید و برای جلب توجه آن تلاش کنید. توزیع رسانه‌های اجتماعی و تبلیغات پولی معجزه می‌کنند، اما همانطور که ممکن است حدس بزنید، توصیه اصلی ما ایجاد لینک است.
مشغول کردن. مردم دوست دارند به پادکست گوش دهند، زیرا باعث می شود احساس کنند بخشی از چیزی هستند. اگر می‌خواهید وقتی به شما گوش می‌دهند صدای گرم و مبهم را دریافت کنند، باید با آنها درگیر شوید. بسته به بقیه استراتژی شما، این می تواند به معنای شروع مباحث بحث با شنوندگان پس از پایان قسمت باشد، انجام نظرسنجی برای کشف آنچه که مردم می خواهند در آینده بشنوند، یا حتی گاهی اوقات شنوندگان را در خود پادکست نشان می دهند. درست مانند شبکه های اجتماعی، هرچه جذاب تر باشید، فالوورهای شما وفادارتر خواهند بود.

سئوی پادکست 101
اکنون، بیایید توجه خود را به «سئوی پادکست» یا هنر جذب شنوندگان بیشتر به پادکست خود با کمک استراتژی‌های سئو معطوف کنیم.

فرصت های موتور جستجوی خود را به حداکثر برسانید:

ما عادت داریم در مورد سئو که مربوط به گوگل است صحبت کنیم و فکر کنیم، اما وقتی صحبت از پادکست به میان می آید، باید افق های خود را گسترش دهید. علاوه بر بهینه‌سازی پادکست خود برای جستجوی Google (از آنجایی که به‌روزرسانی 2019 امکان نمایش قسمت‌های پادکست در نتایج جستجوی Google را فراهم می‌کند)، باید پادکست خود را برای مشاهده در شبکه‌های توزیع پادکست مختلف، مانند پادکست‌های اپل، Spotify و غیره بهینه کنید.

هر یک از این شبکه ها دارای تفاوت های ظریفی هستند که آنها را کمی متفاوت می کند، اما همه آنها از اصول اساسی یکسانی پیروی می کنند که در زیر به آنها خواهیم پرداخت. بزرگترین چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که باید به هر پلتفرم کمی متفاوت برخورد کنید و تا آنجا که ممکن است اطلاعات را برای پادکست خود پر کنید، در هر فرمی که در دسترس شماست.

فضای وب را برای پادکست خود ایجاد کنید:

مهم نیست که چه، شما می خواهید یک فضای مستقل برای پادکست خود در وب ایجاد کنید. بسته به استراتژی و اولویت های شما، این می تواند یک زیر دامنه از وب سایت اصلی شما، یک سری از صفحات در سایت اصلی شما یا یک دامنه کاملاً متفاوت باشد. برای سادگی و افزایش قدرت پیوندهای ورودی خود، توصیه می کنیم از وب سایت موجود خود برای خدمت به عنوان “پایه اصلی” برای پادکست خود استفاده کنید. در اینجا، شما یک توصیف گسترده از پادکست به طور کلی می نویسید، شامل توضیحات و یادداشت های خطی برای هر قسمت پادکست، ارائه صدای پادکست برای دانلود، و در حالت ایده آل، شامل متن نوشته شده در صفحات جداگانه برای هر قسمت پادکست می شود. می‌توانید از آن‌ها به‌عنوان دارایی‌های قابل پیوند برای استراتژی سئوی اصلی خود یا برای هدایت بازدیدکنندگان به طور خاص به صفحات پادکست خود استفاده کنید.

 

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *