انتخاب کلمات کلیدی در سئو پادکست

بیشتر موفقیت شما در سئو پادکست از توانایی شما در تحقیق و هدف گذاری استراتژیک کلمات کلیدی ناشی می شود. مانند یک استراتژی معمولی سئو، انتخاب کلمه کلیدی شما نه تنها تعیین می کند که چه عباراتی رتبه بندی می کنید و چه کاربرانی را هدف قرار می دهید، بلکه همچنین تعیین می کند که چقدر آسان است که به رتبه های بالاتر دست یابید.

مانند سئوی معمولی، سئوی پادکست از شما می‌خواهد که کلمات کلیدی با حجم بالا (تعداد جستجو) و رقابت کم (تعداد و اعتبار منابع رقیب) را انتخاب کنید. سپس باید آن کلمات کلیدی را در عنوان پادکست، عناوین قسمت ها، توضیحات و سایر منابع داده تا حد امکان کارآمد ادغام کنید.

به خاطر داشته باشید که شما می خواهید تحقیقات کلمات کلیدی را نه تنها از طریق ابزارهای تحلیل کلمات کلیدی ساده SEO، بلکه از داده های کلمات کلیدی از شبکه های توزیع پادکست نیز انجام دهید.

مشاور سئو

قسمت های پادکست خود را به صورت استراتژیک عنوان، توصیف و برچسب گذاری کنید

بهترین فرصت ها برای گنجاندن کلمات کلیدی در عناوین قسمت ها، توضیحات قسمت ها و انتخاب های شما برای گزینه هایی مانند دسته ها و برچسب ها است. بهترین شیوه های استاندارد SEO را در اینجا دنبال کنید، مانند:

فقط کلمات کلیدی مرتبط را درج کنید:

مهم نیست که چقدر کلمه کلیدی هدف شما جذاب است، مطمئن شوید که با محتوای شما مرتبط است. اگر مردم را گمراه کنید یا با عبارات ناخوشایند شاخک کفش کنید، بیشتر از کمک به شما آسیب خواهد زد.
از کلمات کلیدی و عبارات کم استفاده کنید:

لازم نیست 20 کلمه کلیدی را در هر قسمت پادکست قرار دهید. در هر قسمت حداکثر روی یک یا دو قسمت تمرکز کنید.
از مترادف ها و انواع مختلف استفاده کنید:

گوگل (و اکثر موتورهای جستجوی مدرن دیگر) از جستجوی معنایی برای تفسیر معنای پشت پرسش‌های کاربر استفاده می‌کنند – نه فقط برای یافتن کورکورانه کلمات کلیدی تطابق دقیق. بر این اساس، شما باید آزادانه از انواع مترادف ها و عبارات جایگزین استفاده کنید.

کنیبالیزیشن کلمات کلیدی در سئو پادکست

کنیبالیزیشن  کلمات کلیدی زمانی اتفاق می افتد که چندین صفحه برای رتبه بندی برای یک عبارت با هم رقابت می کنند. سعی کنید استراتژی خود را کارآمدتر توزیع کنید. اگر متوجه شدید که سایت شما در حال آدم خواری کردن خود است، ممکن است زمان یک ممیزی محتوای جامع فرا رسیده باشد.
استراتژی دقیق شما بر اساس پلتفرم های توزیعی که استفاده می کنید متفاوت است، زیرا ممکن است به انواع مختلفی از زمینه ها دسترسی داشته باشید.

همچنین به خاطر داشته باشید که عملکرد پادکست شما (از جمله بررسی، دانلود و اشتراک) به طور قابل توجهی بر رتبه بندی جستجوی شما در همه سیستم عامل ها تأثیر می گذارد. عناوین و توضیحات قسمت‌های شما بر برداشت‌های اولیه افراد تأثیر می‌گذارد و احتمالاً تعیین می‌کند که آیا قسمت شما را دانلود کنند یا خیر—بنابراین آنها را برای تبدیل نیز بهینه کنید.

شامل رونوشت ها و فیلم ها:

بخشی از قدرت پادکست به توانایی آن برای تجلی در اشکال مختلف است. با پخش پادکست خود به صورت صوتی، تصویری و متن نوشتاری از این مزیت استفاده کنید. شما می توانید همه انواع را در هر صفحه قسمت در سایت اصلی خود ارائه دهید، در حالی که از پلتفرم های جداگانه مانند YouTube نیز بهره می برید. Google در حال کار روی رونویسی خودکار محتوای پادکست است، بنابراین در آینده نزدیک مراقب این ویژگی باشید. ممکن است در نهایت رونوشت های نوشته شده را غیر ضروری کند.

نوشته شده توسط شرکت سئو جامپر 

مشاور سئو 

خدمات طراحی سایت

خدمات سئو سایت

 

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *