گوگل کنسول چیست

گوگل کنسول چیست

برای پاسخ ساده به اینکه گوگل کنسول چیست باید گفت که این سایت یکی از ابزار های مهم برای بهینه سازی و سئو سایت میباشد. این سایت به شما اطلاعات ارزشمندی از در خصوص ترافیک سایت در انواع کلمه کلیدی ها و شناخت کیورد های با اهمیت سایت را به شما میدهد. همچنین وضعیت تجربه کاربری تا حدی در این سایت قابل مشاهده است. همچنین این ابزار ترافیک را در انواع زمان ها و پلتفرم ها برسی میکند. به این صورت که اگر شما در گوشی های همراه نیاز به اطلاعات بیشتری نسبت به دسکتاپ داشته باشید، با این سایت قادر خواهید بود اطلاعات را بر اساس این دو مورد مقایسه کنید. چرا که یکی از ویژگی های مهم این سیستم قابلیت مقایسه کلمات کلیدی و یا زمان ها و پلتفرم ها با یکدیگر میباشد. در ادامه به معرفی سرچ کنسول گوگل در خصوص بهینه سازی و سئو سایت بیشتر میپردازیم.

خدمات سئو سایت

معرفی سرچ کنسول :

گوگل سرچ کنسول به انگلیسی Google Search Console یکی از سرویس های رایگان Google بوده که برای صاحبان سایت ارائه شده است. هدف این سرویس، بررسی و ارزیابی وب‌سایت ها در نتایج جستجوی گوگل است. یعنی از طریق این سرویس، می توانید وضعیت وب‌سایت خود در نتایج جستجوی گوگل را بررسی نموده و در صورت وجود مشکل آن را برطرف کنید.

تأثیر گوگل کنسول بر نتایج گوگل :

آیا برای قرارگیری در نتایج گوگل نیاز به ثبت نام در این سایت است ؟ خیر . در واقع این سایت تنها یک سایت آنالیزور میباشد. و به طور مستقیم هیچ نقشی در افزایش رتبه ندارد. البته باشناخت اطلاعات آن میتوان تغییرات چشمگیری در رنکینگ سایت خود داشته باشید. به عبارت دیگر برای قرار گرفتن در نتایج جستجوی گوگل، لزوما نباید در گوگل سرچ کنسول ثبت نام کنید. بلکه این سرویس ابزاری برای مشاهده و بهبود عملکرد وب‌سایت خود در گوگل است.

کاربرد سرچ کنسول :

همان طور که گفته شد این سایت تنها یک سرویس آنالیز کننده اطلاعات ورودی میباشد. که عموما برای ردیابی خطا ها و تعداد بازدید کنندگان و کلیک ها از طریق موتورجستجو گوگل کاربرد دارد. در ادامه به برخی از کاربرد های سرچ کنسول اشاره میکنیم :

  • تأیید قرار گرفتن سایت و مطالب سایت در نتایج گوگل
  • نمایش مشکلات رخ داده شده در وب‌سایت
  • نمایش میزان مشاهده وب سایت در نتایج جستجوی گوگل و مشخص کردن ورودی کاربران با جستجوی موضوعات مشخص وارد سایت شما شده‌اند و تعداد آن
  • اطلاع از هرزنامه‌ در سایت
  • نمایش سایت های دیگر لینک شده به سایت
  • نمایش مشکلات AMP سایت (نسخه کم حجم وب‌سایت) و یا مشکلات مربوط به دیگر ورژن ها مانند موبایل

این ابزار برای افراد به خصوصی مورد نیاز است. در ادامه به توضیح مختصری در این مورد میپردازیم.

مشاور سئو سایت

مخاطبین ابزار و سایت سرچ کنسول گوگل :

همه‌ی افرادی که دسترسی به مدیریت وب‌سایت دارند! از ابتدایی‌ترین تا حرفه‌ای ترین اشخاص می‌توانند از این سرویس استفاده کنند. اما توجه داشته باشید که به طور کلی افرادی که به این سایت نیاز دارند کارشناسان سئو و صاحبان سایت میباشند. برای مثال یک منشی شرکت نیازی به شناخت سرچ کنسول ندارد. و یا یک طراح سایت نیازی به دسترسی و شناخت این سرویس ندارد. البته برخی از مدیران سایت برای برسی مشکلات وبسایت باید با این ابزار آشنایی داشته باشند. در ادامه هر یک را به طور مختصر توضیح میدهیم.

صاحبان مشاغل یا همان صاحبان سایت ها :

حتی اگر خودتان از این سرویس استفاده نمی‌کنید، باید از آن آگاه باشد. با اصول آن آشنا بوده و بدانید چه ویژگی‌هایی در جستجوی گوگل وجود دارد. با انجام این کار، زمانی که متخصصی در این زمینه استخدام می‌کنید، از اصطلاحات استفاده شده مطلع هستید. به عبارت دیگر صاحبان سایت برای برسی ورودی سایت نیاز به ابزاری دارند که روند پیشرفت و وضعیت کلی سایت را به آنها نشان دهد. از این رو استفاده از آن برای این افراد لازم میباشد.

متخصصان سئو یا بازاریاب‌های دیجیتالی :

به عنوان کسی که در زمینه ی بازاریابی و فروش یک وب‌سایت به صورت تخصصی فعالیت می‌کند، Search Console به شما کمک می‌کند تا بر روی ترافیک وب‌سایت خود نظارت داشته باشید و تصمیمات آگاهانه‌ای در مورد آن بگیرید. همچنین با رفع مشکلات به بهبود و بالابردن رتبه سایت خود در گوگل کمک می‌کنید. به عبارت دیگر یکی از مهمترین ابزار های یک کارشناس سئو سرچ کنسول میباشد.

مدیران وب‌سایت :

اگر شما مدیر ( یا اصطلاحا ادمین ) یک وب‌سایت هستید و به کارکرد درست وب‌سایت خود اهمیت می‌دهید، با استفاده از Search Console می‌توانید خطاهای مربوط به سرور، نحوه بارگزاری سایت و امنیت را مشاهده و نسبت به رفع آن ها اقدام کنید.

نتیجه گیری :

سایت سرچ کنسول یکی از ابزار های رایگان برای برسی و آنالیز ورودی سایت میباشد. برای برسی وضعیت شناخت ابزار سرچ کنسول یکی از مهمترین انواع ابزار های تولید محتوا نیز میباشد. از طرفی شناخت این ابزار برای کارشناسان سئو واجب و با اهمیت است. شما میتوانید در مقاله آموزش سرچ کنسول مطالبی را در خصوص آموزش این ابزار در سئو جامپر بیابید.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *