پیش نویس خود را ترسیم کنید و شروع کنید

پیش نویس خود را ترسیم کنید و شروع کنید

طرح کلی شما را سازماندهی می کند و چارچوب مرجع مفیدی را ارائه می دهد. می توانید آن را در سطح بالا یا دانه ای نگه دارید. نکات اصلی را که محتوای شما پوشش می دهد برجسته کنید و زیرعنوان ها و نکات فرعی را مشخص کنید.

در طرح کلی ما، مطمئن شوید که به سوالات پاسخ می دهید:

برای کی می نویسم؟
موضوع چیست؟
چرا باید به موضوع اهمیت دهند؟
بعد، برو جلو و پیش نویس! اینجا جایی است که شما با نقاط دردناک کاربر همدلی می کنید. تصویری از جایی که آنها بوده اند، کجا هستند و چگونه به آنها کمک می کنید تا به آنجا برسند، بکشید. مثال های ملموس بیاورید و در هر مرحله از سفر آنها را با گام های عملی راهنمایی کنید.

با یک قول محکم شروع کنید
عنوان یا موضوع ایمیل شما باید قولی جسورانه بدهد که مخاطب هدف شما احتمالاً نمی تواند نادیده بگیرد. قول در عنوان باید مخاطب شما را وادار کند که بخواهد کل پیام زیر را مصرف کند.

عنوانی مانند «تخفیف 50 درصدی برای 10 مشترک اول» همه عناصر یک موفقیت مطمئن را دارد. سایر سرفصل‌هایی که وعده‌های جذابی را ارائه می‌دهند، معمولاً شامل عباراتی مانند تضمین شده، سریع، در دو روز و غیره هستند.

این استراتژی برای بازاریاب هایی که قبلاً روابط قوی و اعتماد با مشتریان خود برقرار کرده اند، بهترین کار را دارد.

با این حال، هیچ چیزی نمی گوید که یک بازاریاب تازه کار نباید از این تکنیک در یک تیتر استفاده کند، به خصوص اگر بتواند صادقانه به قولی جسورانه عمل کند.

برای «اسکیمرها» بنویسید
احتمال اینکه شما به سادگی همین پست وبلاگ را اسکن یا نادیده بگیرید، نسبتاً خوب است. در واقع بیشتر مردم معمولاً محتوای آنلاین را مصرف می کنند.

یک عنوان قاتل و توضیحات متا بنویسید
بنابراین، شما یک طرح دارید که چگونه کپی شما به نظر می رسد. اکنون زمان آن است که خوانندگان بالقوه را با یک تیتر قاتل و مغناطیسی جذب کنیم.

سرفصل های مغناطیسی و توضیحات متا باید خوانندگان بالقوه را وادار به خواندن مقاله شما کنند. برخی از عناصر یک تیتر قدرتمند و مغناطیسی یا توضیحات متا عبارتند از:

یک کلمه قدرتمند مانند “شگفت انگیز”، “آشکار شده”، “معرفی”
یک عدد (3 تا، 10 تا، پنج چیزی که باید بدانید و غیره)
بیانیه حداقل دو ادعای جسورانه (قول)
کلید واژه ها
برای بهینه سازی سئو، کلمات کلیدی باید در عنوان و توضیحات متا گنجانده شوند، زیرا عنوان معمولاً به عنوان برچسب عنوان صفحه و همچنین تگ H1 تبدیل می شود. تگ H1 هنوز یکی از مهمترین عناصر در سئو صفحه است و تگ عنوان تنها مهم ترین عامل است.

تیترهای فرعی قاتل را بنویسید
اکنون که یک کلمه کلیدی اصلی را انتخاب کرده اید و آن را به چه مرحله ای از قیف نگاشت کرده اید، باید موضوعات فرعی را که می خواهید در قطعه خود پوشش دهید در نظر بگیرید. این ایده بدی نیست که رقابت را بررسی کنید تا از ایده‌ها الهام بگیرید (البته تکراری نیست). به صفحات با رتبه رقیب خود و سرفصل های صفحات آنها نگاه کنید و موضوعات رایج را یادداشت کنید. این زمانی است که در ابزار سئوی خود بررسی کنید که رقبای شما چه کلمات کلیدی و رتبه‌بندی موتورهای جستجو را در اختیار دارند تا بتوانید در مورد چگونگی بهینه‌سازی آن‌ها استراتژی داشته باشید.

عنوان فرعی (که برای شما علاقه مند به سئو، معمولاً در یک تگ H2 احاطه شده است)، معمولاً بعد از عنوان اصلی و قبل از هر بخش اصلی از نسخه می آید. هر عنوان فرعی باید حاوی کلمات کلیدی LSI (مرتبط) باشد. برای فهرستی از اصطلاحات LSI، از ابزار Google Keyword Tool برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی استفاده کنید و مجموعه کاملی از اصطلاحات مرتبط را پیشنهاد می کند.

همچنین می‌توانید از کادرهای People Also Ask ایده بگیرید تا سؤالات رایجی را که مردم به دنبال پاسخ آنها جستجو می‌کنند، ببینید. شما محتوای همیشه سبز می خواهید – محتوایی با موضوعاتی که همیشه مرتبط و قانع کننده باشد و تاریخ انقضا نداشته باشد.

برجسته، پررنگ، زیر خط و مورب
وقتی یک نکته کلیدی را برجسته، پررنگ، خط کشی و مورب می کنید، روی نکات اصلی تاکید می کنید. که به خوانندگان کمک می کند. مخصوصا اسکنرها همچنین به روبات های موتورهای جستجو کمک می کند تا ارتباط مقاله شما را با کلمات کلیدی تعیین کنند.

تأکید بر کلمات کلیدی با خط کشی یا پررنگ کردن آنها، سیگنالی را به روبات ها ارسال می کند که محتوا در مورد چیست.

از گلوله استفاده کنید
بخش های مهم کپی شما نیز می تواند با نقاط گلوله تاکید شود. برش دادن امتیازات خود به قطعات کوچکتر نیز خواندن کپی شما را بسیار آسان و جذاب تر می کند. این امر به ویژه زمانی صادق است که می خواهید افراد را در صفحه خدمات تبدیل کنید.

وضوح
نوشتن واضح، نوشتاری است که تمام مقاصد شما را با کمترین ابهام و تا حد امکان جزئیات بیان می کند. پدیده جدیدی نیست؛ شرکت‌ها دهه‌هاست که برای وضوح بهتر تلاش کرده‌اند و این همیشه بخشی از دانشگاه بوده است.

شما فقط می توانید تلاش کنید تا “روشن تر بنویسید”، اما این یک استراتژی خاص یا عملی نیست. در عوض، بیایید نگاهی به راه های خاصی بیندازیم که می توانید وضوح نوشتار خود را افزایش دهید.

بارگیری از جلو
بارگذاری جلویی فرآیند گنجاندن اطلاعات مرتبط‌تر در ابتدا در نوشته‌هایتان است. به چند دلیل مهم است و به طرق مختلف ظاهر می شود. به عنوان مثال، می‌توانید با قرار دادن مرتبط‌ترین اطلاعات خود در سرفصل مقاله خود، کل یک مقاله را از جلو بارگذاری کنید، یا می‌توانید با استفاده از مفیدترین و/یا اطلاعات ضروری در چند کلمه اول، یک جمله را از جلو بارگذاری کنید. چرا این کار را انجام دهید؟

توجه دامنه توجه خوانندگان شما کوتاه، ارزشمند و شکننده است. بسیاری از آنها فقط مقاله شما را مرور می کنند، اما تقریباً همه آنها اولین اطلاعات را در عنوان، مقدمه، پاراگراف ها و جملات شما می گیرند. بارگذاری جلویی از این مزیت استفاده می کند و پیام شما را به بیشترین تعداد ممکن می رساند.
متن نوشته. نوشتن فرآیندی برای معرفی و توضیح است. همانطور که این جمله نشان می دهد، وظیفه شما این است که یک موضوع را معرفی کنید و سپس توضیح دهید که چگونه یا چرا مرتبط است. قبل از اینکه به سراغ مثال‌های شما بروند، مقدمه‌ای از موضوع اصلی‌تان به خوانندگان می‌دهد.
حافظه معرفی اطلاعات ارزشمندتان زودتر به شما این فرصت را می دهد که خاطره انگیز بودن پیام خود را تقویت کنید، به خصوص اگر آن پیام را با ذوق در بقیه کار خود تکرار کنید.
مهم‌ترین فرصت‌ها برای بارگذاری جلویی در سرفصل‌ها، سرفصل‌های فرعی و جملات موضوعی شما وجود دارد.

سازمان
سازماندهی مقاله شما نیز برای بیان واضح نکات شما ضروری است. باز هم دلایل متعددی برای این امر وجود دارد.

یک خواننده یا اسکیمر معمولی می تواند مقاله را از راه دور مرور کند و دقیقاً اطلاعات مورد نیاز خود را با حداقل تلاش انتخاب کند. خوانندگان عمیق از جریان منطقی یک ایده به ایده دیگر قدردانی خواهند کرد. در طول فرآیند نوشتن، حتی می‌تواند به شما کمک کند تا برخی از مهم‌ترین ایده‌هایتان را بشناسید

این باید هدف شما باشد، اگرچه نیازی به داشتن فهرست مطالب سختگیرانه مانند این ندارید. در طول مقاله خود، می خواهید به نکات اصلی کیفیت سازمان ضربه بزنید:

انتقال های منطقی امتیازها را به طور تصادفی درج نکنید، و برای پرش از یک موضوع به موضوع دیگر از موارد غیر متوالی استفاده نکنید. حتی یک خواننده معمولی نیز باید بتواند دلیل وجود بخش‌های شما را تشخیص دهد و در جابجایی از یکی به دیگری احساس راحتی کند.
دستور عمدی اگر بتوانید فهرست موضوعات فرعی را که در مقاله خود ارائه می کنید مرتب کنید، احتمالاً کار اشتباهی انجام داده اید. باید یک نظم معنی دار و عمدی در بخش های فرعی شما وجود داشته باشد، حتی اگر این فقط به معنای گنجاندن ارزشمندترین نکات شما در پایان مقاله باشد.
کادر بندی. مقدمه و نتیجه گیری شما قدرتمندترین بخش های مقاله شما هستند. عاقلانه از آنها استفاده کنید
این باید یکی از اولین کارهایی باشد که برای مقاله خود انجام می دهید، زیرا می توانید آن را در طول فرآیند طرح کلی انجام دهید، و اساساً هر چیز دیگری را در مقاله شما دیکته می کند.

قالب بندی
قالب بندی مقاله شما همچنین می تواند به طور کلی به مقاله شما شفافیت جدی بدهد. اگرچه برخی از عناصر قالب بندی و سازماندهی تا حدودی قابل تعویض هستند، یک تمایز واقعاً قابل توجه وجود دارد. سازمان به انتخاب و ترتیب موضوعات گسترده شما اشاره دارد، در حالی که قالب بندی به نحوه ارائه آن موضوعات در قالب تصویری اشاره دارد.

به عنوان مثال، تقسیم کردن محتوای خود به پاراگراف‌های جملات کوتاه مرتبط، به مراتب بهتر از این است که مخاطبان خود را با تکه‌های متنی طولانی و پیچیده خسته کنید. به طور مشابه، فهرست‌های گلوله‌دار و شماره‌دار، موارد مختصر و نقطه‌گذاری شده‌ای را ارائه می‌دهند که نشان‌دهنده یا تأیید استدلال شما هستند، و استفاده از حروف برجسته و مورب می‌تواند به شما کمک کند تا عناصر خاصی از جملات خود را برجسته کنید.

قالب بندی دو عملکرد مهم را انجام می دهد. به اسکیمرها فرصتی می دهد تا به اصل مقاله شما پی ببرند و به خوانندگان دیگر یک “خلاصه” می دهد که به آنها کمک می کند به یک بخش معین بازگردند و بهتر درک کنند. با در نظر گرفتن این موضوع، بزرگترین کار شما در قالب‌بندی این است که مطمئن شوید بهترین بخش‌های محتوای خود را برای تاکید انتخاب می‌کنید.

اختصاصی
حتی موضوعاتی که موضوعات فرعی سازمان‌یافته و قالب‌بندی مناسب را ارائه می‌دهند، اگر اطلاعات کافی را به خوانندگان خود ارائه نکنید، می‌توانند قربانی ابهام شوند. “ویژه” در اینجا می تواند به معنای چند چیز متفاوت باشد، بنابراین آنها را بررسی می کنم.

اول، خاص به معنای عمدی است. انتخاب کلمات شما تأثیر قدرتمندی بر نحوه تفسیر محتوای شما دارد، بنابراین انتخابگر باشید و فقط از کلماتی استفاده کنید که ایده های شما را به بهترین نحو بیان می کند.

توجه داشته باشید که چگونه تمام عبارات غیرفعال به نظر ناهنجار و ناخوشایند به نظر می رسند، و چگونه اکثر آنها شما را وادار می کنند، حتی برای یک ثانیه بیشتر، برای درک کامل عبارت فکر کنید. همتایان عبارت فعال بسیار ساده تر و قابل دسترس تر هستند.

دوم، خاص به معنای دقیق. هنگامی که می توانید کلمات و عبارات بسیار هدفمند را جایگزین آنها کنید از کلمات یا کلیات مبهم استفاده نکنید. به عنوان مثال، وقتی می‌توانید چیزی مانند «۸۰ درصد شرکت‌ها» را جایگزین کنید، نگویید «بسیاری از شرکت‌ها». حتی اگر به این داده‌ها دسترسی ندارید، می‌توانید از اصطلاحات خاص‌تری مانند «اکثر شرکت‌هایی که با آنها کار کرده‌ام» یا «اکثر شرکت‌های B2B» استفاده کنید. جایی برای تفسیر نادرست نگذارید.

تصاویر
ذهن انسان برای تفکر انتزاعی برنامه ریزی شده است. فکر کردن به استعاره ها، تصاویر، مقایسه ها و ایده ها برای ما آسان تر از تفکر در کلمات و اعداد است. در حالی که بهبود ویژگی نوشتار شما مهم است، اما فقط به بخش “کلمات و اعداد” مغز متوسل می شود. اگر می‌خواهید ایده‌های خود را تا حد امکان شفاف کنید، باید به آن بخش شهودی و انتزاعی نیز متوسل شوید.

بهترین راه برای انجام این کار با تصاویر است. می توانید این را به معنای واقعی کلمه در نظر بگیرید و چیزهایی مانند نمودارها و نمودارها را در بدنه کار خود بگنجانید، اما ارزش یک استعاره خوب را دست کم نگیرید. برای مثال، نظریه نسبیت عام انیشتین از نظر ریاضی پیچیده است و برای افراد عادی تقریباً غیرقابل دسترس است، اما به محض اینکه انحنای فضازمان را در حضور اجسام عظیم به توپ بولینگ تشبیه کنید که یک ورقه لاستیکی کشیده را تاب می‌دهد، شروع به درک می‌کند. .

نگران جزئیات اینجا نباشید؛ قرار نیست تصاویر شما به معنای واقعی کلمه در نظر گرفته شود، و همچنین قرار نیست تنها وسیله ای باشند که مخاطبان شما برای درک ایده های شما دارند. در عوض، آنها را به عنوان یک سرویس مکمل، مانند چاشنی ها در غرفه هات داگ در نظر بگیرید.

سادگی
در ادامه به سراغ سادگی می رویم. همپوشانی قابل توجهی بین وضوح و سادگی وجود دارد، زیرا واضح ترین نوشته ها اغلب به طور پیش فرض ساده هستند. با این حال، اینها ایده‌های مستقلی هستند و اگر می‌خواهید محتوای شما تا حد امکان مؤثر باشد، باید پیام خود را به شدت ساده کنید.

 

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *