وردپرس چیست ؟

در این مقاله به اینکه وردپرس چیست و چه کاربردی دارد می پردازیم و افزونه های مهم آن چیست  چه ویژگی هایی را میتوان با وردپرس به سایت اضافه کرد | ووکامرس و المنتور چیست ؟ وردپرس برای طراحی سایت با وردپرس چه امکاناتی به شما میدهد.

وردپرس چیست و چه کاربردی دارد ؟

وردپرس یکی از برنامه های سایت ساز هست که به شما کمک میکند بدون دانش برنامه نویسی، یک سایت را با تمام ویژگی های معمول و رایج طراحی و راه اندازی کنید. با وردپرس میتوان چه سایت هایی طراحی کرد ؟ مفهوم افزونه یا پلاگین در وردپرس چیست ؟ افزونه های مهم وردپرس کدام ها هستند ؟ اگه این سوالات ذهن شما را مشغول کرده می توانید این مقاله  را مطالعه کنید.

سفارش ساخت طراحی سایت وردپرسی و تخصصی
سفارش ساخت طراحی سایت

کاربرد های سایت وردپرس

سوالی که پیش می آید این است که محدودیت های وردپرس چیست  ؟! برای ساخت سایت با وردپرس محدودیت زیادی نداریم و در واقع در طراحی بیشتر سایت ها کاربرد دارد. با وردپرس می توان انواع سایت را بدون دغدغه برای اینکه کاربرد آن چیست طراحی کرد.  از سایت های فروشگاهی ، مارکت پلیس گرفته تا سایت های خبری ، سایت های شرکتی و سایت های خدماتی

افزونه یا پلاگین وردپرس چیست ؟

برای اینکه بدانیم افزونه وردپرس چیست باید بدانید که در واقع در برنامه وردپرس شما یک سایت خام راه اندازی میکنید که ویژگی خاصی ندارد شما برای اضافه کردن هر ویژگی به سایت خود از افزونه ها استفاده میکنید. افزونه ها مینی برنامه های کوچکی هستند که روی وردپرس نصب شده و به سایت شما ویژگی های خاصی را اضافه میکنند. برای مثال اگه یک سایت با ویژگی های یک سایت فروشگاهی نیاز دارید باید افزونه ووکامرس را روی سایت خود نصب کنید یا اگر یک سایت مارکت پلیس یا چند فروشندگی میخواهید باید افزونه  دکان را روی سایت خود نصب کنید.

افزونه ووکامرس وردپرس

ووکامرس وردپرس چیست ؟ ووکامرس یکی از افزونه های خیلی مهم برای ساخت سایت های فروشگاهی در وردپرس می باشد به طوری که تمام ویژگی های یک سایت فروشگاهی را به سایت شما اضافه میکند. و حتی شما نیاز ندارید بدانیم ویژگی های سایت وردپرس فروشگاهی چیست، خود ووکامرس تمام ویژگی ها را برای شما اضافه میکند. برخی از ویژگی هایی که با نصب ووکامرس به سایت شما اضافه میشوند عبارتند از :

  1. امکان اضافه کردن محصولات به سایت
  2. سبد خرید
  3. پرداخت انلاین
  4. ویژگی های محاسبه هزینه حمل و مالیات و …
  5. اضافه کردن پروفایل کاربری برای مشتریان
  6. محاسبه میزان فروش هر دوره
  7. امکان دسته بندی محصولات
  8. امکان افزودن محصولات دانلودی
  9. امکان افزودن محصولات متغییر ( یک محصول با چند ویژگی که هر ویژگی قیمت متفاوتی دارد )
  10. و….

المنتور وردپرس چیست ؟

المنتور یکی از افزونه های مهم برای ویرایش ظاهر سایت های وردپرس است که برای طراحی زیبا و منحصر به فرد سایت های وردپرسی از آن استفاده می شود. افزونه یا پلاگین المنتور به شما امکانات ویژوال بسیاری میدهد. در واقع برای اینکه بتوانید به سایت وردپرس خود زیبایی بصری بیشتری بدهید باید از یک ادیتور تصویری مثل المنتور استفاده کنید.
برخی از امکاناتی که المنتور به شما میدهد عبارتند از :
  • امکان ایجاد ستون های مختلف در یک سطر (  مثلا در یک سطر 5 یا 6 عکس کنار هم چیده شود)
  • امکان اضافه کردن تصاویر متحرک با انیمیشن های دلخواه
  • امکان اضافه کردن تکست باکس ها
  • امکان اضافه کردن ایکون تماس و واتس اپ پایین سایت
  • امکان اضافه کردن یک ردیف از محصولات یک دسته خاص یا یک ردیف از اخرین نوشته ها
  • و …

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *