مهم ترین تاکتیک های سئوی خارج از صفحه که در سال 2023 به آنها نیاز خواهید داشت

هیچ کس واقعاً فرمول(های) دقیقی را که گوگل برای رتبه بندی وب سایت ها استفاده می کند، نمی داند و هیچ کس دقیقاً نمی داند که سایت ها چگونه برای کلمات کلیدی مختلف رتبه بندی می شوند.

گوگل برخی از دستورالعمل‌ها را برای زندگی در نظر گرفته است، و با آزمون و خطا، سئوکاران برتر چند فاکتور را برای بهینه‌سازی سایت برای جستجو کشف کرده‌اند.

اما همبستگی اغلب دلالت بر علیت ندارد، به خصوص وقتی صحبت از رتبه بندی بالا برای کلمات کلیدی رقابتی باشد.

مهم ترین عوامل سئو خارج از صفحه
بیایید شش مورد از مهم‌ترین عوامل سئوی خارج از سایت را که همیشه باید به آن‌ها توجه کنید، بر اساس قوانینی که گوگل – و سایر موتورهای جستجو – از ما می‌خواهند بازی سئو را انجام دهیم، تحلیل کنیم.

1. ایجاد بک لینک
بک لینک یکی از پایه های سئو است. بک لینک ها لینک های خارجی هستند که به سایت شما اشاره می کنند. به عبارت دیگر، آنها لینک هایی از وب سایت های دیگران هستند. مردم انتخاب می‌کنند که به محتوای شما پیوند بزنند، زیرا آن را مرتبط و مفید می‌دانند.

با این حال، شما همچنین می توانید با ارسال محتوایی که از طریق پروفایل ها و فهرست های رسانه های اجتماعی به سایت شما پیوند می دهد، بک لینک ایجاد کنید.

این روزها یکی از بهترین و قدرتمندترین راه ها برای ایجاد بک لینک، ارسال پست مهمان در سایر وبلاگ های معتبر و با روابط عمومی بالا است.

همچنین، اگر می‌خواهید هزاران بک لینک با کیفیت بالا را به سایت خود جذب کنید، ناگزیر به این موضوع بازمی‌گردد: شما باید محتوای جالب، به‌موقع و مرتبطی ایجاد کنید که افراد فعال در حوزه شما بخواهند به آن لینک دهند. تا آن را به صورت مداوم و مستمر انجام دهد.

این تضمین نهایی است که پیوندهای اطراف سایت شما به طور طبیعی ایجاد می شوند.

2. کیفیت، کیفیت و کیفیت
پیوند دادن از سایت هایی با رتبه صفحه بالاتر از سایت شما به افزایش رتبه صفحه خود کمک می کند.

با این حال، هنگام انتخاب سایت‌هایی که از آن‌ها می‌توانید لینک بازگشت را انتخاب کنید، باید مراقب باشید. قبل از اینکه گوگل اصلاحات اساسی در الگوریتم خود انجام دهد، به نظر می رسید که کمیت عامل غالب پشت استراتژی موفق سئو خارج از سایت باشد. امروزه کیفیت بر کمیت برتری دارد.

بک لینکینگ با کیفیت از سایت های بسیار مرتبط و دارای اعتبار بالا درخواست می کند. شما می‌خواهید از سایت‌هایی با شهرت خوب پیوند ایجاد کنید، و در حالت ایده‌آل، آنها فقط به جایگاه شما مربوط می‌شوند.

3. ارتباط
هر چه سایتی که از آن لینک می دهید مرتبط تر باشد، بهتر است. اگر در صنعت گجت و الکترونیک کار می کنید، ایجاد بک لینک از سایت های بهبود خانه مزیت کمی دارد.

4. متنوع کنید
فقط از یک منبع یا یک نوع سایت پیوند ندهید. تا حد امکان از انواع مختلف پیوند دهید. پیوندهایی از وبلاگ ها، دایرکتوری های صنعتی، دایرکتوری های مقاله، انجمن ها و ویژگی های رسانه های اجتماعی ایجاد کنید.

هرچه بک لینک های خود را متنوع تر کنید، ترافیک بیشتری را از منابع مختلف جذب خواهید کرد. این کار شانس شما را برای کسب رتبه مطلوب از گوگل افزایش می دهد.

5. به طور طبیعی سرعت دهید
ایجاد چند صد لینک به یک سایت جدید در عرض چند روز دستور العملی برای فاجعه است. پرچم‌های قرمز را برافراشته می‌کند و خطر غیرطبیعی تلقی شدن را دارد. با ایجاد چندین پیوند با سرعت منظم، روند را طبیعی نگه دارید. مثلا دو تا پنج روز کاری.

6. لنگر متن
اینجاست که Google Penguin رونق هزاران سایت را کاهش داده است. هنجار در گذشته برای SEO ها این بود که تعداد زیادی متن لنگر با تطابق دقیق ایجاد کنند.

این روزها پنگوئن می خواهد تغییراتی را ببیند وگرنه هزینه هنگفتی می پردازید و شاهد افت قابل توجهی در رتبه بندی و ترافیک خواهید بود.

همچنان می‌توانید از متن‌های لنگر با تطابق دقیق استفاده کنید، اما آنها را به حداقل برسانید.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *