معرفی لینک سازی خارجی

معرفی لینک سازی خارجی

برای معرفی لینک سازی خارجی باید ابتدا با لینک لینک خارجی آشنا باشید. به طور کلی این مورد به لینک هایی که مقصد آن چیزی جز آدرس دامین سایت مبدأ باشد گفته میشود. این مورد به اغلب به منظور بک لینک استفاده میشود. بک لینک ها نیز برای ارزش گذاری و رتبه بندی سایت بسیار اهمیت دارند. به طور کلی لینک سازی خارجی باعث بهبود سئو و رتبه سایت مقصد میشود. البته ساخت این لینک ها نیاز به رعایت نکاتی دارد. در این مقاله به صورت مختصر لینک سازی خارجی را معرفی میکنیم.

لینک سازی خارجی چیست :

به عبارت کلی لینکی که با آدرس غیر از دامنه سایت خود ایجاد میشود را لینک سازی خارجی میگوند. منطقی که گوگل در زمینه بررسی لینک های ورودی به یک وب سایت (بک لینک های یک وب سایت) در پیش گرفته است عموما در تمامی موتورهای جستجو و حتی سایر اپلیکیشن‌ها استفاده می‌شود. مثلا در اینستاگرام هرچه افراد بیشتری شما را فالو کنند شما نزد دیگران اعتبار بیشتر و در نتیجه قدرت رسانه بالاتری خواهید داشت. لینک دادن به سایت شما هم دقیقا شبیه همان فالو کردن سایت شماست. در واقع کسی که به شما لینک می‌دهد یک رای اعتماد به شما داده است. اگر یک لینک سازی خارجی اصولی داشته باشید، بک‌لینک‌ها نقطه عطف موفقیت یک سایت خواهد بود. در ادامه به اصطلاحات این مورد خواهیم پرداخت.

خدمات سئو سایت

اصطلاحات لینک سازی حارجی :

شناخت اصطلاحات یکی از موارد با اهمیتت در آموزش هر فعالیتی میباشد. پیش از شروع باید با اصطلاحات این مطلب آشنا باشید. در ادامه به معرفی کلمات لینک و بک لینک خواهیم پرداخت.

لینک :

لینک ها اغلب عباراتی برای اتصال به صفحات و نماهای دیگر میباشند. به عباراتی لینک نوعی اتصال بوده که بر یک کلمه ، تصویر . یا ویدیو قرار داده میشود. لینک ها که با نام هایپر لینک در بین کارشناسان سئو و بهینه سازی سایت نیز شناخته میشوند. از طرفی لینک سازی بهینه سازی سایت ارزشمند و با اهمیت است. تأثیر لینک بیلدینگ بر سئو یک سایت بسیار زیاد است. از این رو توجه به ساخت اصولی این مورد یکی از موارد مهم در ایجاد یک سایت بهینه میباشد.

بک لینک :

لینکی که از یک سایت دیگر به سایت خود وارد میشود را بک لینک میگویند. این مورد برای ارزش دادن و معرفی سایت به گوگل اهمیت زیادی دارند. تأثیر بک لینک بر سئو بسیار بالا میباشد. به عبارت ساده تر بک لینک ها همان برگه های معرفی هستند. که از سوی یک فرد ( سایت ) به فرد دیگر ( سایت دیگر ) داده میشوند. به طور کلی این لینکهای معرفی به دو دسته تقسیم شده اند. این دو مورد عبارت اند از لینک های نو قالو و لینک های فالو است. در ادامه به اهمیت استفاده از این دو مورد در رابطه با لینک سازی خارجی توضیح بیشتری خواهیم داد.

تأثیر بک لینک بر رتبه بندی سایت :

همان طور که گفته شد بک لینک میتواند بر رتبه بندی سایت ها تأثیر داشته باشد اما باید گفته که این مورد ارتباط مستقیمی با نوع آن دارد. در ادامه توضیحاتی در این رابطه میدهیم.

تأثیر بک لینک های فالو بر سئو :

اگر بک لینک ها را معرفی نامه در نظر بگیریم ، بک لینک های فالو شامل نام کسی است که آن را معرفی میکند. بک لینک های فالو بر بهینه سازی سایت تأثیر زیادی دارد. یکی از موارد با اهمیت در سئو ایجاد بک لینک های ارگانیک میباشد.

معرفی بک لینک نو فالو در لینک سازی خارجی :

بک لینک های نوفالو مانند معرفی نامه هایی هستند که نام معرفی کننده داخل آن نباشد. در این حالت ارزشی برای گوگل ( شخص گیرنده معرفی نامه ) ندارد. برخی از مدیران سایت‌ها با استفاده از یک کد HTML ساده از این انتقال رتبه جلوگیری می‌کنند. به این ترتیب یک صفحه ممکن است به صفحه‌ای از سایتی دیگر لینک داده باشد، اما رتبه و ارزشی از صفحه مبدأ دریافت نکند. این نوع بک لینک را بک لینک نوفالو می‌نامند. بهتر است از لینک های نو فالو در کنار لینک های فالو جهت ارگانیک بودن بک لینک ها استفاده کرد.

نتیجه گیری :

لینک ها در متون یک سایت ، عبارات خاصی هستند که در کنار ارتباط بین صفحات یک وب ارزش های آن ها را با خود منتقل میکنند. لینک سازی خارجی یکی از انواع با اهمیت میباشد. به طور کلی این لینک سازی برای دیافت بک لینک ایجاد میشود. توجه به فالو و نوفالو بودن بک لینک ها دارای اهمیت زیادی است. در این مطلب لینک سازی خارجی و انواع بک لینک را برسی کردیم.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *