مسائل خارج از سایت که می تواند بر رتبه بندی تأثیر بگذارد

تقریباً هر استراتژی زیر چتر سئو را می توان به عنوان “در محل” یا “خارج از سایت” طبقه بندی کرد. Onsite به تمام ساختار سایت، راه اندازی اولیه و کارهای مداومی که در دامنه خود انجام می دهید اشاره دارد، در حالی که offsite به هر چیزی که دور از آن دامنه اتفاق می افتد اشاره دارد. استراتژی‌هایی مانند ارسال مهمان، ایجاد لینک و بازاریابی رسانه‌های اجتماعی همگی در دسته‌بندی خارج از سایت قرار می‌گیرند و اگر می‌خواهید برای هر دسته از کلمات کلیدی رتبه‌بندی کنید، بسیار مهم هستند.

بسته به اندازه سایت شما و تعداد افرادی که به آن دسترسی دارند، احتمال دارد که ساختار سئوی صفحه و محتوای شما به طور مکرر تغییر نکند. گاهی اوقات، باید یک ممیزی در محل انجام دهید تا مطمئن شوید هیچ صفحه جدیدی بدون عنوان باقی نمانده است یا هیچ صفحه تکراری ایندکس نشده است، اما اگر مشکلی جدی در عملکرد سایت شما وجود نداشته باشد، بعید است که یک سکته در سایت بتواند باعث سقوط رتبه شما شود. اگر نوسانات غیرمنتظره ای را مشاهده کردید و سئوی سایت شما مرتب است، تنها احتمال منطقی این است که مشکلی در خارج از سایت رخ داده باشد.

پنج مشکل رایج سئوی خارج از سایت وجود دارد که می تواند در رتبه بندی شما اختلال ایجاد کند، اما خوشبختانه، همه آنها راه حل های نسبتا آسانی دارند:

1. لینک های منبع با کیفیت پایین.

اگر در زمینه سئو باتجربه هستید، این معامله را می دانید. پیوندهای خارج از سایت برای ایجاد اقتدار ضروری هستند و ایجاد منابع با کیفیت پایین آسان است، اما بسته به منبع می تواند به طور فعال به اعتبار شما آسیب برساند. یک پیوند سرکش که به دامنه شما در یک سایت کلاهبرداری یا یک ناشر تقریباً ناشناس اشاره می کند، می تواند اعتبار دامنه شما را پایین بیاورد و مانع از دستیابی آزادانه شما به هر حرکت مثبت شود.

چند راه وجود دارد که پیوندهایی از این دست می توانند ظاهر شوند. آنها می توانند بقایای یک استراتژی قدیمی تر یا پیوندهایی باشند که فراموش کرده اید ساخته اید. آنها می توانند پیوندهایی باشند که توسط شخص دیگری در تیم شما بدون اطلاع شما ساخته شده است. آنها حتی ممکن است بدون رضایت شرکت شما ساخته شده باشند. در هر صورت، می‌توانید آن‌ها را با استفاده از ابزار جستجوی پیوند مانند Moz’s Open Site Explorer پیدا کنید و معمولاً با یک درخواست ساده از وب‌مستر مورد نظر، آنها را حذف کنید.

2. لینک های سنگین یا اسپم.
فقط به این دلیل که پیوند شما بر روی یک منبع معتبر تا متوسط قرار دارد، به این معنی نیست که شما خارج از جنگل هستید. به‌روزرسانی‌های Google حضور طبیعی یا غیرطبیعی پیوندها را تشخیص می‌دهند و می‌توانند وب‌سایت‌هایی را که به نظر می‌رسد تنها با هدف دستکاری رتبه ساخته شده‌اند جریمه کنند. به عنوان مثال، اگر پیوند شما به طور تصادفی در یک موضوع انجمن آنلاین در مورد موضوعی کاملاً نامرتبط با صنعت شما ظاهر شود، می تواند به عنوان هرزنامه ثبت شود. اگر پیوند شما در متن لنگر متراکم کلمه کلیدی و بدون هدف قانونی قرار گرفته باشد، می تواند به عنوان هرزنامه ثبت شود.

شناسایی این پیوندها کمی سخت تر است، بنابراین باید در اسکن خود وظیفه شناس باشید. باز هم، یک ابزار جستجو در اینجا مفید است، اما اگر می‌خواهید «طبیعی بودن» پیوند مورد نظر را تخمین بزنید، باید کمی عمیق‌تر کاوش کنید و از بهترین قضاوت خود استفاده کنید.

3. تبادل لینک بیش از حد با یک منبع.
ممکن است به جای جستجوی منابع جدیدتر، در اولین فرصت پست مهمان خود پست های زیادی ارسال کرده باشید. ممکن است دو سایت مجزا داشته باشید و بین آنها پیوند دهید تا رتبه یکدیگر را ارتقا دهید. در هر صورت، اگر تعداد زیادی لینک از یک منبع به سایت شما اشاره می‌کند، می‌تواند باعث شود گوگل فکر کند که در حال بازی کردن با سیستم هستید.شما می توانید از یک ابزار جستجو برای ارزیابی این موضوع استفاده کنید، اما به احتمال زیاد به آن نیاز ندارید. اگر درگیر تبادل لینکی مانند این هستید، حتی یک مبادله بی گناه، باید آن را با سایر منابع خارجی و لینک های nofollow بیشتر تکمیل کنید.

4. مدخل های NAP متناقض در نقل قول های محلی.

این یک مشکل خاص برای سئوی محلی است، اما مهم نیست که اهداف شما چیست، ارزش رفع آن را دارد. اطلاعات NAP شما به نام، آدرس و شماره تلفن شرکت شما اشاره دارد – اطلاعاتی که گوگل فکر می کند برای جستجوگران مهم است. اگر این اطلاعات در دایرکتوری های شخص ثالث و سایت های بررسی وجود داشته باشد، اما با اطلاعات NAP که در سایت خود دارید مغایرت داشته باشد، ممکن است دستیابی به رتبه محلی را از دست بدهید. با این دایرکتوری ها کار کنید تا مطمئن شوید که تمام اطلاعات شما دقیق، کامل و به روز است و برای جلوگیری از تکرار مشکل، به دایرکتوری های جدید مراجعه کنید.

5. ادغام رسانه های اجتماعی ناقص یا وجود ندارد.
این یکی با یک توضیح همراه است – اقدامات کمی در رسانه های اجتماعی به طور مستقیم بر اعتبار یا رتبه دامنه شما تأثیر می گذارد. با این حال، گوگل محتوای رسانه‌های اجتماعی را فهرست‌بندی می‌کند و حضور شما در این نمایه‌های خارجی می‌تواند اطلاعات دقیق‌تری برای فهرست‌بندی شرکت شما به آن بدهد (مخصوصاً برای پرسش‌هایی با پاسخ‌های غنی). به همین ترتیب، غفلت از گنجاندن نمادهای رسانه‌های اجتماعی در سایت، توانایی کاربران برای اشتراک‌گذاری محتوای شما را خفه می‌کند، سیگنال‌های اجتماعی را که شرکت شما می‌تواند کسب کند محدود می‌کند و دسترسی بالقوه شما را کاهش می‌دهد. برای جلوگیری از این امر، تمام نمایه های اصلی رسانه های اجتماعی خود را ادعا کنید، اطلاعات خود را به طور کامل پر کنید و اشتراک گذاری محتوای خود را برای کاربران آسان کنید.

وقتی می بینید رتبه بندی خود تغییر می کند، وحشت نکنید. این چیزی است که حتی برای بهترین و با تجربه ترین بازاریابان جستجوی جهان نیز اتفاق می افتد. نکته کلیدی این است که به سرعت منبع مشکل را ردیابی کنید و مشکل را با دقت جراحی حل کنید. حتی اگر نوسانی در رتبه‌بندی‌های خود مشاهده نمی‌کنید، ایده خوبی است که گهگاه نمایه پیوند، نقل‌قول‌های محلی و وضعیت پروفایل رسانه‌های اجتماعی خود را بررسی کنید، زیرا به راحتی می‌توانید مسائل رایج را نادیده بگیرید یا لغزش کنید و ناخواسته به اعتبار خود آسیب وارد کنید. با این حال، اگر به سرعت کار کنید و هوشیار باشید، دلیلی ندارد که این سکسکه های کوچک خارج از محل چیزی بیش از یک ناراحتی جزئی و موقت باشد.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *