لینک سازی داخلی چیست

لینک سازی داخلی چیست

لینک سازی داخلی چیست ؟ به تولید ارتباط و لینک بیلدینگ در صفحات داخل یک سایت لینک سازی داخلی گفته میشود. این نوع لینک سازی برای شناسایی بهتر صفحات به کاربرد و موتورهای جستجو کاربرد زیادی دارد. برای مثال گاهی برای شناسایی یک محصول نیاز به یک مطلب طولانی و جامع دارید. به عبارت دیگر در برخی مواقع برای شناسایی و یا توضیحات بیشتر در یک موضوع مرتبط یا نسبتاً مرتبط باید از لینک ها استفاده کرد. گوگل و موتورجستجو های دیگر استفاده از این موارد میتوانند ارتباط بین این صفحات را شناسایی کنند. پیش از شروع باید با کلمنه لینک آشنایی داشته باشید.

معرفی لینک :

لینک چیست ؟ لینک ها عبارات ارتباطی بین صفحات هستند که از دو بخش دروازه دیداری و آدرس مقصد تشکیل شده اند. دروازه دیداری میتواند یک متن تصویر و یا ویدیو باشد. و مسیر مقد نیز شامل یک آدرس از نمای دیگر و یا به طور کلی صفحات دیگر است. به لینک یک واژه انگلیسی است که به صورت Link نوشته می‌شود و در لغت به معنای ارتباط دادن و پیوند زدن است. در اینترنت لینک امکان ساده‌ای است که با استفاده از آن می‌توان از صفحه‌ای به صفحه‌ی دیگر منتقل شد و ارتباط برقرار کرد. در سئو ، لینک سازی یکی از مهمترین عوامل مؤثر بر بهینه سازی سایت است. لازم به ذکر است که لینک سازی داخلی یکی از انواع دارای اهمیت در این مورد میباشد.

مشاور سئو سایت

معرفی لینک سازی داخلی :

لینک سازی داخلی نوعی لینک سازی است که از داخل سایت به دیگر صفحات سایت لینک داده می شود. لینک های داخلی آدرسی مشابه آدرس اصلی سایت دارند که ادامه ی مسیر به آدرس اصلی سایت اضافه شده و گوگل به همین ترتیب متوجه می شود که لینک، از نوع لینک داخلی است. به عبارت ساده تر هر لینکی در سایت شما که به صفحه‌ای دیگر از سایت‌تان اشاره می‌کند، یک لینک داخلی نامیده می‌شود. به طور کلی لینک داخلی صفحه‌ای روی یک دامین مشخص را به صفحه‌ی دیگری روی همان دامین پیوند می‌دهد.

برای رسیدن به یک نتیحه مطلوب باید قوائد لینک سازی داخلی را رعایت کنید. این موارد باعث ارتباط بهتر با صفحات شده و از این رو گوگل و کاربران به خوبی با بخش های مختلف آشنا میشوند. در ادامه به قوائد این لینک سازی خواهیم پرداخت.

قوائد لینک سازی داخلی :

به طور کلی قوائد ساخت و ایجاد لینک داخلی با صورت زیر میباشد :

  • داشتن استراتژی برای لینک سازی داخلی
  • انتخاب محتوای مرتبط برای لینک سازی داخلی
  • استفاده از کلمات کلیدی در صفحات اصلی برای لینک سازی
  • انتخاب انکر تکست مناسب برای لینک (استفاده از کلمات کلیدی در آن)
  • بولد و رنگی کردن کلمات مشخص شده
  • مدیریت تناسب تعداد لینک سازی
  • ایجاد تناسب بین متن اصلی و لینک داخلی
  • داشتن تراکم مناسب برای لینک‌های داخلی متن

نکاتی که باید در خصوص لینک بیلدینگ داخلی :

یکی از نکات با اهمیت در لینک سازی داخلی توجه زیاد به انکر تکست یا همان کلمه ای است که آدرس بر آن قرار گرفته میشود. صفحه لینک شده به یک انکر تکست باید موضوع مرتبطی با کلمات آن داشته باشد. عدم توجه به این مورد باعث عدم شناسایی صفحات و ارتباط آن توسط موتور های جستجو میباشد. یکی دیگر از نکات با اهمیت در این رابطه توجه به صفحات اصلی سایت است. مهمترین صفحات و بهترین محتوای شما باید در دسترس مستقیم کاربران بوده و بیشترین لینک های داخلی را دریافت کنند. یکی از مهمترین فضاها برای ایجاد دسترسی به این صفحات منوی اصلی سایت است ولی با قرار گرفتن تعداد زیادی لینک در این بخش عملا تفکیک موضوعی و اهمیت آنها نسبت به یکدیگر قابل درک نخواهد بود. در ادامه به معرفی کاربرد های این نوع لینک سازی پرداخته میشود.

خدمات سئو سایت

کاربرد لینک سازی on page :

یکی از کاربرد های اصلی لینک سازی برای دسترسی راحت به بخش های مختلف سایت میباشد. به عبارت دیگر نخستین علت و در واقع فلسفه‌ی وجودی لینک بیلدینگ داخلی این است که بازدیدکنندگان از سایت شما، بتوانند مطالب مختلف را پیدا کنند و به سادگی در سایت‌تان بچرخند. اگر بخواهیم این مسئله را به زبان رسمی‌تر بیان کنیم، می‌توانیم بگوییم که کاربرد لینک سازی داخلی برای Site Navigation است. در ادامه به معرفی برخی از کاربرد های مهم لینک سازی داخلی را معرفی میکنیم.

  • بهبود فرآیند ایندکس شدن سایت
  • قدرتمند کردن لندینگ صفحات سایت
  • بالا بردن ارزش صفحات داخلی سایت
  • کمک به ساختار سایت
  • افزایش شانس بازدید از مطالب قدیمی سایت
  • افزایش زمان حضور کاربران در سایت
  • شناساندن صفحات سایت به ربات‌های گوگل
  • ایجاد دسترسی صفحات مختلف برای کاربران سایت

نتیجه گیری :

لینک سازی داخلی مهمترین نوه ساخت لینک میباشد. انجام اصولی این مورد بر بهینه سازی و سئو سایت تأثیر زیادی دارد. همچنین یکی دیگر از کاربرد های مهم لینک سازی داخلی شناسایی بهتر مطالب به کاربرد است. از این رو توجه به این نوع لینکسازی اهمیت زیادی دارد. در این مطلب لینک سازی داخلی یا همان لینک بیلدینگ on page به طور مختصر معرفی شد.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *