الگوریتم گوگل دنس گوگل چیست

الگوریتم گوگل دنس گوگل چیست

الگوریتم دنس و یا رقص گوگل چیست ؟ این سیستم یکی از الگوریتم های گوگل برای آنالیز صفحات تازه میباشد. البته اغلب در هنگام آپدیت های مختلف از طرف گوگل برای آنالیز رفتار کاربران برخی از نتایج را به صورت موقت بالا نشان میدهد. این مورد به موتورجستجو کمک میکند ک ویژگی های و خصوصیات صفحات را بهتر تشخیص دهد و جایگاه مناسبی برای آنان در نظر بگیرد. به طور کلی با بهینه سازی اصولی و آموزش صحیح محتوا نویسی در هنگام نمایش گوگل دنس شما میتوانید جایگاه خود را حفظ نمایید. البته این سیستم چندان شناخته شده نیست. در ادامه به معرفی این الگوریتم خواهیم پرداخت.

معرفی الگوریتم گوگل دنس :

الگوریتم دنس برای برای آنالیز بهتر سایت ها ایجاد شد. این سیستم زمان مشخصی به پیج ها داده میشود که در نتایج بالاتر نشان داده شوند. به طور کلی سیستم دنس برای نمایش بهتر نتایج به آن ها فرصت نمایش میدهد. تا که با توجه به سطح بهینه سازی سایت و سئو خود بتوانند خود را ثابت کنند. به عبارت دیگر الگوریتم گوگل دنس یکی از سیستم های آنالیز گر برای برسی دقیق رتبه بندی سایت ها به کار می رود. این سیستم به صفحات تازه ایجاد شده در صورتی که برای نمایش کاندید شده باشند، این فرصت را میدهد که بر اساس رفتار کاربر رتبه مناسبی دریافت نمایند. در ادامه در خصوص عملکرد این سیستم توضیح بیشتری خواهیم داد.

عملکرد رقص گوگل :

روش عملکرد این الگوریتم نسبتا ساده است. به طور کلی سیستم رقص گوگل ارتباط غیر مستقیم با الگوریتم فرشنس گوگل دارد. چرا که از طریق این الگوریتم مطالب مناسب و تازه را در نظر گرفته و با آنالیز رفتار کاربران آن ها اطلاعات مناسبی برای ارزشگذاری نتایج دریافت میکند.

علت ایجاد الگوریتم رقص گوگل :

علت اصلی ایجاد الگوریتم رقص گوگل آنالیز بهتر رفتار کاربران در کنار نمایش محتوا های تازه میباشد. همان طور که میدانید یکی از مهم‌ترین فاکتورهای گوگل برای رتبه‌بندی صفحات وب میزان رضایت کاربران از محتوای آن‌هاست. برای تعیین میزان رضایت، عوامل متعددی بررسی می‌شوند که برخی از آن‌ها پیش از نمایش به کاربر و برخی پس از آن قابل محاسبه هستند. همان ط.طور که گفته شد یکی از علت های مهم این سیستم آزمایش نتایج تازه است. گوگل با قرار دادن صفحات تازه شما در نتایج اول صفحه جستجو، محتوای شما را آزمایش می‌کند و در صورت موفقیت، رتبه تان را بهبود می‌دهد. ولی اگر نتوانستید از چالش‌های صفحه اول گوگل (مثلاً محتوای شما نرخ کلیک پایینی داشته باشد) با سربلندی بیرون بیایید، دوباره به جایگاه اول خود بازمی‌گردید. به این جا‌به‌جایی و نوسان در نتایج جستجو را رقص گوگل می‌گویند. در در ادامه به مواردی که در رقص گوگل تأثیرگذار هستند توضیح داده میشود.

عوامل تأثیرگذار در نمایش رقص گوگل :

به طور کلی تمامی مواردی که رفتار کاربر نقش دارند میتوانند در خصوص کسب رتبه بهتر در زمان نمایش گوگل دنس به شما کمک کنند. این موارد عبارت اند از سرعت سایت، نمایش صحیح در موبایل، رعایت استانداردهای طراحی و نگارشی و … میباشد. البته این عوامل قبل از آنکه سایت شما به کاربران پیشنهاد شود توسط گوگل محاسبه می‌گردد. ولی فاکتورهای دیگری مانند زمان حضور کاربر در صفحه، نرخ کلیک کاربران بر روی سایت شما، اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی و ثبت دیدگاه تنها پس از ورود کاربر به صفحه قابل محاسبه است.

آیا تغییر رتبه در گوگل دنس همیشگی است :

خیر باید گفت گوگل دنس تنها یک نمایش کوتاه برای مطالب تازه میباشد. لذا نتایج آن بر اساس اطلاعاتی که این سیستم از این صفحات دریافت میکند در بیشتر موارد متغیر است. البته تغییر جایگاه در برخی مواقع به علت های مختلف صورت میگیرد. برای مثال بعد از آپدیت های موتورجستجو گوگل و پس از زمان نمایش ، نتایج ثبات بیشتری دارد.

نتیجه گیری :

الگوریتم رقص و یا همان گوگل دنس یکی از سیستم های مهم گوگل برای رتبه بندی سایت میباشد. این سیستم با قرار دادن مطالب تازه در صحنه نمایش به آن ها فرصتی برای دیده شدن میدهد. دنس با استفاده از اطلاعاتی که از نمایش به دست می آورد میتواند جایگاه مناسبی را به این صفحات بدهد. این سیستم در عملکرد و هدف اصلی الگوریتم فرشنس تأثیر زیادی دارد. البته باید دانست که در زمان هر آپدیت برای آنالیز بهتر گوگل از این سیستم استفاده میکند. در این مقاله توضیح مختصری در خصوص معرفی این الگوریتم داده شد.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *