الگوریتم کبوتر گوگل چیست

الگوریتم کبوتر گوگل چیست

الگوریتم کبوتر گوگل چیست ؟ کبوتر یکی از الگوریتم های گوگل برای ارزشگذاری نتایج محلی میباشد. این الگوریتم در 24 ژوئیه 2014 توسط این موتور جستجو ایجاد شد. این الگوریتم حدود 27 درصد ارزش نتایج محلی را بالاتر میبرد. به این صورت که اگر در شرایط برابر دو سایت با یک موضوع کاملا مشابه فعالیت داشته باشند، الگوریتم کبوتر به سایتی که جزو نتایج محلی بوده باشد ارزش بیشتری میدهد. از این رو نتایج آن را بالاتر از سایت دیگر نشان میدهد. برای مثال اگر دو نتیجه برابر در خصوص “خرید اسباب بازی” وجود داشته باشد سایتی که به کاربر نزدیک باشد، بالاتر از سایتی که دور از دسترس اوست، نشان داده میشود. در ادامه برای معرفی بهتر این الگوریتم بیشتر توضیح داده شده است.

معرفی الگوریتم کبوتر :

همان طور که گفته شد ، الگوریتم کبوتر در سال 2014 توسط گوگل معرفی شد. بر خلاف بسیاری از الگوریتم های گوگل کبوتر تنها به نتایج محلی اهمیت میدهد. از طرفی یکی از بزرگ ‌ترین به روزرسانی ها گوگل به منظور نمایش نتایج جستجو محلی، الگوریتم کبوتر است. باید گفت که هدف این الگوریتم با همه الگوریتم‌های گوگل که تا قبل از آن اجرا شده بود، متفاوت بوده است. در مدل کبوتر به جای تمرکز روی وب‌سایت‌های بزرگ برای قرار گرفتن در صفحه اول نتایج جست‌وجو، بیشتر به کسب‌وکارهای محلی کمک می‌کند تا بتوانند فروش و برندینگ خود را بهبود ببخشند.

اهداف اصلی الگوریتم کبوتر :

یکی از اهداف اصلی الگوریتم کبوتر کمک به کاربر برای رسیدن به نتایج مرتبط به موقعیت مکانی میباشد. برای مثال اگر شما کلمه “کافه” را جستجو کنید متوجه میشوید که نتایجی از نقشه برای شما نشان داده خواهد شد. این نتایج نزدیکترین “کافه” به شما را نشان میدهد. از این رو این سیستم به مراکز فعالیت محلی در دیده شدن نیز کمک میکند. شاید یکی دیگر از اهداف فرعی ایجاد الگوریتم کبوتر گوگل این بود که ریزولت پک یا جعبه نتایج را بهبود دهد. بعد ایجاد سیتسم کبوتر نتایج به صورت پک سه تایی در صفحه اول نمایش داده میشوند. این نتایج تصویر گوگل را به کلی تغییر داد.

روش عملکرد الگوریتم کبوتر چیست :

عملکرد الگوریتم کبوتر به این صورت است که با رجوع به گوگل مب و دریافت موقعیت مکانی فرد و ایجاد تناسب بین این اطلاعات و آنالیز کلمه کلیدی ، نتایج را میچیند. البته به دلیل عملکرد این الگوریتم کاربرد بسیار بیشتری برای نشان دادن مراکز کسب کار محلی کاربرد دارد. به این صورت که اگر شما نام یک منطقه را جستجو نمایید برای شما موقعیت های مهم آن منطقه را نمایش میدهد. که خود تحول بزرگی در جستجو های محلی میباشد. در واقع این کبوتر مهربون تموم جهان رو مثل کف دست بلده 🙂 و با موقعیت شناسی دقیق بهترین انتخاب های رو به شما میده…

البته سایت های کسب و کار  برای دیده شدن در این نتایج نیاز به فعالیت های به خصوصی دارند. که در ادامه به این نکات برای رتبه بندی تحت شرایط الگوریتم کبوتر بیشتر توضیح میدهیم.

نکات مهم برای شناسایی توسط کبوتر :

نکاتی که برای نمایش نتایج محلی توسط الگوریتم کبوتر مورد نیاز است عبارت اند از ثبت موقعیت مراکز در گوگل مپ ، در صورت وجود سایت ایجاد و ثبت اطلاعات آدرس و تلفن در صفحات سایت خود و استفاده صحیح از اسکیما در سایت خود میباشد. در ادامه به معرفی هر یک پرداخته میشود.

ثبت موقعیت کسب و کار در گوگل مپ :

یکی از نکات مهم برای نمایش سایت های محلی در نتایج گوگل ثبت آن در  گوگل مپ میباشد. همان طور که گفته شد ، الگوریتم کبوتر با برسی اطلاعات مربوط به گوگل مپ میتواند موقعیت را شناسایی کند. در صورتی که شما یک سایت برای نمایش کسب و کار خود نداشته باشید تنها راه نمایش موقعیت در جستجو های محلی توسط گوگل مپ میباشد. برای نمایش خود بر روی نقشه گوگل آن را در برنامه مربوطه ثبت کنید و با تشویق افراد برای ایجاد نظر از نظرات کاربران نهایت استفاده را ببرید. چرا که در صورت وجود رقابت ، اولویت با مراکز محبوب تر میباشد.

تأثیر ثبت اطلاعات موقعیت در سایت در نتایج محلی :

روبات‌های گوگل قابلیت درک شماره تماس و آدرس شما را دارند، به همین دلیل یکی از بهترین فضاهای سایت جهت درج اطلاعات تماس فوتر سایت است که در همه جا تکرار می‌شود. با این کار کبوتر گوگل به راحتی می‌تواند سایت شما را ردیابی میکند. در صورتی که موقعیت خود را در گوگل مپ قرار داده باشید و کبوتر با اطلاعات متوجه یکسان بودن این اطلاعات با موارد درج شده بر روی نقشه گوگل بشود شانس شما را برای کسب جایگاه بهتر و نمایش در پک گوگل افزایش خواهد داد. علاوه بر اطلاعات قرار گرفته در فوتر سایت پیشنهاد می‌شود سایت شما حتما دارای صفحه تماس با ما باشد که در آن کلیه اطلاعات تماس و موقعیت دقیق شما بر روی نقشه مشخص شده باشد.

نتیجه گیری :

گوگل با ایجاد الگوریتم کبوتر تحول زیادی در نتایج خود داشت. هدف اصلی این سیستم برای رسیدن کاربر به نتایج متناسب با کلمات محلی بود. این سیستم تأثیر زیادی بر رشد کسب و کار های محلی دارد. نحوه کار کبوتر به این صورت است که با استفاده از اطلاعات موقعیت مکانی نتایج برای کاربر شخصی سازی میکند.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *