الگوریتم رنک برین گوگل چیست

الگوریتم رنک برین گوگل چیست

الگوریتم رنک برین گوگل چیست : این سیتسم یکی از الگوریتم های گوگل میباشد ، که طبق قوانین خود رتبه بندی سایت ها را بر اساس برسی اطلاعات آن ها به صورت یک سیستم AI انجام میدهد. به طور کلی الگوریتم رنک برین برای درک بهتر مفاهیم کلمات جستجو شده را با هوش مصنوعی خود برسی میکند. برای مثال اگر الآن کلمات نامفهوم “تازه مرغ خرید” را جستجو کنید، رنک برین گوگل منظور شما را از “خرید مرغ تازه” میفهمد. به عبارت دیگر الگوریتم رنک برین دوست قدیمی شماست که شمارا کاملا درک میکند. 🙂 در ادامه به معرفی این رفیق قدیمی ، الگوریتم رنک برین خواهیم پرداخت.

معرفی الگوریتم رنک برین :

در یکی از آپدیت های سال 2015 الگوریتم رنک برین از طرف گوگل به صورت رسمی معرفی شد. این الگوریتم یکی از سیستم های تکمیلی برای دوست تیزبینش ، الگوریتم مرغ مگسخوار میباشد. به طور کلی الگوریتم رنک برین سیستمی است که گوگل به کمک آن می‌تواند قصد کاربر در هنگام جستجو را بهتر درک کند. این الگوریتم کمک می‌کند تا داده‌ها بهتر پردازش شوند و نزدیک‌ترین نتایج به موضوعات مورد نظر کاربران را به آن‌ها نشان می‌دهد. رنک برین، یک فناوری شگفت‌انگیز مبتنی بر هوش مصنوعی است که با کمک الگوریتم‌های زبان ماشین طراحی می‎شود. در واقع وجه تمایز این الگوریتم همین است که یادگیری ماشین برای اولین بار وارد جستجوهای گوگل شد.

به عبارت دیگر رنک‌برین فناوری جدیدی بر پایه هوش مصنوعی (AI) است که با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشین یا Machine Learning طراحی شده. این به این معناست که در یادگیری این الگوریتم با کد نویسی و برنامه نویسی صورت نمیگیرد. بلکه الگوریتم رنک برین به صورت خودآموز مانند یک دوست قدیمی ما را درک میکند.

علت ایجاد رنک برین توسط گوگل :

به طور کلی رنک برین به دلیل مشکلاتی که توسط درک مفاهیم کلمات کلیدی ایجاد شد. البته یکی دیگر از کاربرد های اصلی رنک برین برای رتبه بندی سایت ها میباشد. رنک برین در ابتدا راه‌اندازی شد تا یک مشکل ساده اما بزرگ را برطرف کند. چند سال قبل گوگل با این مشکل روبه‌رو بود که حدود ۱۵ درصد کلمات کلیدی که افراد در این سایت تایپ می‌کردند، قبلا هرگز دیده نشده بود. ممکن است فکر کنید ۱۵ درصد که خیلی زیاد نیست! اما وقتی در هر روز میلیاردها جستجو توسط گوگل پردازش می‌شود، این ۱۵ درصد یعنی ۴۵۰ میلیون کلمه کلیدی در روز که گوگل برای آن‌ها پاسخی نداشت. اما با وجود الگوریتم رنک برین امروزه حتی با درصد بالاتر این تعداد کلمه کلیدی ، قادر به برسی و فهم قابل قبول میباشد.

دوران پیش از رنک برین :

پیش از متولد شدن رنک برین، گوگل صفحات را بر اساس تراکم تعداد کلمات کلیدی انجام میداد. به این صورت که باید کلمات دقیقا به همان شل بکار گرفته میشدند. برای مثال سیستم های این موتور جستجو نمیتوانست درک کند که کلمه “نوشیدن” با کلمه “نوشدنی” در ارتباط است. از آنجا که این کلمات کلیدی برای سیستم های این موتور جستجو کاملا جدید بودند، گوگل نمی‌توانست هیچ سرنخی از آنچه کاربر می‌خواست را پیدا کند. الگوریتم رنک برین به جای تمرکز بر کلمه کلیدی، به مفهوم توجه می‌کند. همچنین موقعیت جغرافیایی کاربر هم برای رساندن او به نتایج دلخواه، موثر خواهد بود. که این سیستم را با الگوریتم کبوتر مرتبط میکند.

گوگل بیش از ۲۰۰ سیگنال جستجو دارد که از آن‌ها برای تعیین رتبه‌بندی وب‌سایت‎ها و محتواهای‌شان استفاده می‌کند. رنک برین سومین سیگنال‌ مهم گوگل است و به همین دلیل می‌توان گفت هوش مصنوعی به معنای واقعی کلمه توانسته انقلابی در نحوه درک سوالات پیچیده و طولانی برای موتورهای جستجو ایجاد کند. اکنون کاربران می‌توانند اطمینان داشته باشند که در زمان جستجو، موضوعات مناسب‌شان را به راحتی پیدا خواهند کرد، حتی اگر عبارات جستجوی آن‌ها مبهم باشد. از این رو این سیستم دارای ارزش بسیار زیاد هم برای کاربران هم برای سایت ها میباشد. به این صورت که دیگر لازم به بکارگیری دقیق همان کلمات نیست. چرا که این موتور جستجو با کمک الگوریتم رنک برین قادر به درک شماست.

نتیجه گیری :

رک برین یکی از الگوریتم های محبوب چه برای گوگل چه برای کاربران و چه برای سایت ها میباشد. با کمک این سیستم گوگل توانست به درک کلمات به جای صرفا تشخیص نوشتار آن بپردازد. این مورد به ارزش بالای این موتورجستجو بسیار کمک کرد. تا جایی که دیگر لازم نیست برای رسیدن به نتیجه خود فقط از کلمات کلی استفاده کنیم. بلکه میتوانیم برای مثال بجای “مرغ” یا “خرید مرغ” بنویسیم “مرغ تازه برای فروش” و این الگوریتم منظور ما را از دسترسی به “محصول مرغ” درک میکند. به همین دلیل کمک زیادی به تمامی افراد چه صاحبان سایت ها و چه کاربران ساده کرد. در این مقاله به معرفی این دوست قدیمی پرداختیم…پایدار بمان رنک برین 🙂

 

 

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *