آموزش لینک سازی

آموزش لینک سازی

در این مطلب قصد آموزش لینک سازی یا همان لینک بیلدینگ link building در سایت ها را داریم. لینک ها یکی از مهمترین بهینه سازی و سئو سایت میباشد. به این صورت که تمامی پل های ارتباطی بین صفحات از طریق لینکها امکان پذیر میشود. لذا تولید و ساخت این موارد دارای اهمیت بالایی است. از طرفی انتخاب صحیح کلمات برای ایجاد لینک بر آن ها خود بحث زیادی دارد. به طور کلی پیش از شروع به آموزش لینک سازی باید با مفهوم لینک اشنا باشید. در ادامه برای درک بهتر شما توضیحات بیشتری در این خصوص داده میشود.

معرفی ، لینک چیست :

به طور کلی لینک به همان کلمات (معمولاً آبی رنگ) زیبا که با کلیک بر آن به صفحات مجزا انتقال پیدا میکنید گفته میشود. اما در اصلاح لینک‌ (Link) که مختصر کلمه‌ی هایپرلینک به انگلیسی Hyperlink است. در برنامه نویسی لینکها یک شی (Object) میباشند که به شما این امکان را می‌دهد هنگام کلیک کردن روی آن ، به یک صفحه‌ (یا نما) جدید بروید. تقریباً در همه صفحات وب لینک‌ها یافت می‌شوند و وسیله‌ای ساده برای حرکت بین صفحات در وب است. لینک‌ها را می‌توان به متن، تصاویر یا سایر عناصر(Elements) HTML پیوست کرد. به طور کلی لینک ها شامل یک متن ، تصویر و ویدیو به همراه یک آدرس مقصد میباشد. ساخت این موارد در هنگام لینک سازی بر سئو و بهنیه سازی سایت بسیار تأثیرگار میباشد. در ادامه به معرفی کوتاه در خصوص عملیات لینک سازی میپردازیم.

خدمات سئو سایت

معرفی لینک سازی  :

لینک بیلدینگ ( Link Building ) یا همان لینک ‌‌سازی به مجموعه اقداماتی گفته می‌‌شود که برای بالا بردن تعداد و کیفیت لینک‌‌های ورودی به یک صفحه وب سایت انجام می‌‌شوند. در بیان ساده‌‌تر Link Building (لینک‌‌سازی) می‌‌تواند تعداد لینک‌‌های با کیفیت در یک وب سایت را افزایش دهد و این کار احتمال افزایش رتبه سایت را در موتورهای جستجو بالا می‌‌برد. همچنین لینک سازی یک تکنیک بازاریابی ثابت شده برای شناساندن یک برند است. برای لینک سازی هم باید به نکاتی توجه داشت. این نکات به طور مستقیم با انواع سئو و بهینه سازی سایت در ارتباط میباشد. در ادامه به صورت مختصر در خصوص این مورد توضیحاتی داده شده است.

نکات مهم در تولید لینک بیلدینگ :

  • اصلا بیش از حد به یک صفحه لینک ندهید
  • تمام لینک های خود را با یک “عبارت ثابت” دریافت نکنید، مثلا اگر میخواهید با کلمه ی “طراحی سایت” موفق شوید باید با کلمه ی ، آموزش طراحی سایت نیز لینک سازی کنید
  • لینک سازی نباید مقطعی باشد و این یک کار پیوسته میباشد
  • برای لینک سازی خارجی از فروم ها و شبکه های اجتماعی نیز استفاده کنید

اهداف ساخت لینک :

هدف نهایی از این کار، بهبود سئو سایت است. لینک‌ها ارزش و اعتبار را میان صفحات مختلف و سایت‌های مختلف به جریان می‌اندازند. صفحه یا سایتی که لینک‌های بیشتری به آن ارجاع داده شود، نزد گوگل اعتبار بیشتری خواهد داشت و رتبه بهتری کسب خواهد کرد. از طرف دیگر مهمترین روش شناسایی صفحات جدید در موتورهای جستجو مانند گوگل همین لینک ها میباشند، البته روش های دیگری نیز وجود دارد که با توجه به الویت میتوان گفت لینک سازی برای گوگل الویت های زیادی دارد.

مشاور سئو سایت

انواع لینک سازی :

به طور کلی لینک سازی یا همان لینک بیلدینگ دو دسته مختلف دارد. این موارد شامل لینک سازی داخلی و لینک سازی خارجی تقسیم میشود. در ادامه برای شناخت بهتر شما توضیحاتی کوتاه در خصوص هر یکی از این موارد داده شده است.

لینک سازی داخلی :

لینک سازی داخلی یعنی؛ صفحه ای از یک سایت را به صفحه دیگری از همان سایت متصل کنیم. کاربران با کلیک بر روی این لینک ها به سایر صفحات و بخش های مرتبط در سایت شما منتقل میشوند و ربات های گوگل میتوانند صفحات جدید و مرتبط را به راحتی پیدا کنند. این مورد شامل تمامی لینک هایی است که مقصد آن به سایت شما ختم میشود.

لینک سازی خارجی :

لینک سازی خارجی عموما برای ساخت بک لینک استفاده میشود. ساخت بک لینک برای یک سایت که با نام‌های دیگر اکسترنال لینک یا بک لینک نیز شناخته می‌شود، لینکی است که از یک سایت برای سایت دیگر داده می‌شود. این لینک‌ها که برخلاف لینک سازی داخلی، خارج از یک سایت قرار داشته و دو مقصد کاملا متفاوت با آدرس‌های مختلف دارند، این مورد با اهداف به خصوصی صورت می‌گیرند. در ادامه به معرفی بک لینک توضیحات بیشتری برای شما داده شده است.

بک لینک چیست :

بک لینک ها در اصل لینک‌های ورودی به وبسایت شما از سایر وبسایت‌ها می‌باشند. هنگامی که یک صفحه وب آدرس صفحه وب شما را در سایت خود قرار می‌دهد به گونه‌ای که با کلیک بر روی آن آدرس به صفحه وبسایت شما هدایت شود آن آدرس به عنوان یک بک لینک در نظر گرفته می‌شود. از گذشته تا اکنون بک لینک یک مفهوم فوق‌العاده مهم میباشد. تا حدی که یکی از مهم‌ترین معیار ارزیابی رتبه وبسایت‌ها در موتور جساجو ها مانند گوگل است. به طور کلی ایجاد لینک ها به دو صورت نوفالو و فالو میباشد. در ادامه در خصوص آموزش لینک سازی به این مورد بیشتر خواهیم پرداخت. باید گفت که تأثیر بک لینک بر سئو بسیار زیاد میباشد.

آموزش لینک سازی :

حال که با مفاهیم مرتبط با آموزش لینک سازی آشنا شدید میتوانید به راحتی مطالب را متوجه شوید. یکی از مواردی مهم در لینک بیلدینگ رعایت نکات آن است. برای مثال کلماتی که در لینک استفاده میکنید. این کلمات انکر تکست میگویند. به طور کلی anchor text باید در ارتباط با صفحه مبدأ و مقصد باشند. ساخت این کلمات نیاز به رعایت نکاتی دارد. در زیر در این مورد توضیح بیشتری داده ایم.

نکات لینک سازی اصولی :

  • داشتن استراتژی برای لینک سازی داخلی
  • انتخاب محتوای مرتبط برای لینک سازی داخلی
  • استفاده از کلمات کلیدی در صفحات اصلی برای لینک سازی
  • انتخاب انکر تکست مناسب برای لینک (استفاده از کلمات کلیدی در آن)
  • بولد و رنگی کردن کلمات مشخص شده
  • مدیریت تناسب تعداد لینک سازی
  • ایجاد تناسب بین متن اصلی و لینک داخلی
  • داشتن تراکم مناسب برای لینک‌های داخلی متن

نکات استفاده از انکر تکست :

یکی از نکاتی که باید در خصوص لینک سازی رعایت شود ، انتخاب مناسب انکر تکست ها میباشد. در صورت اجرای صحیح تأثیر آن برابر با تولید محتوای اصولی میباشد. اگر وب‌سایت‌های بسیاری با انکرتکستی واحد (یا مشابه) به یک صفحه از سایتی دیگر لینک دهند، آن صفحه به مرور به عنوان معتبرترین سایت برای آن کلمه کلیدی شناخته می‌شود. حتی اگر آن کلمه در محتوای آن صفحه وجود نداشته باشد. نکات دیگر استفاده از کلمات کلیدی در انکر تکست ها میباشد. به طور کلی برای لینک سازی اصولی باید از کلمات کلیدی استفاده کنید. این مورد یکی از اصول لینک سازی میباشد.

انواع انکر تکست :

شناخت انواع انکر تکست ها میتواند تأثیر زیادی بر سئو سایت شما داشته باشد. برخی از روش های اشتباه در لینک سازی موجب عدم شناسایی بهتر صفحه توسط موتور جستجو ها مانند گوگل میشود. به طور کلی انواع انکر تکست ها به صورت زیر میباشد :

  • انکرتکست عمومی یا Generic Anchors : مانند کلمات “این جا کلیک کنید” که برای سئو سایت مشکل ساز است.
  • انکرتکست نام تجاری یا Branded Anchors : این مورد شامل استفاده از تنها نام برند برای یک صفحه بخصوص است. برای مثال “سئو جامپر” یک branded anchor text میباشد.
  • انکرتکست کلمه کلیدی + نام تجاری یا Brand + keyword Anchor : شامل کلمات کلیدی صفحه همراه با برند است. برای مثال در این صفحه “آموزش لینک سازی سئو جامپر” یک brand +keyword anchor است.
  • انکرتکست عریان یا Naked Link Anchors : در آن لینک به صورت کامل قرار گرفته میشود برای مثال “h t t p s : // seo – jumper . com” یک انکرتکست عریان است.
  • انکر لینک تصویر یا Image Anchors : از تصویر به عنوان انکر لینک استفاده میشود. به طوری که لینک مقصد در کد آن قرار میگیرد.
  • انکرتکست هم معنی یا LSI Anchors : شامل استفاده از کلمات LSI به عنوان انکر تکست میباشد.

انتخاب مقصد یکی دیگر از بسیار با اهمیت های لینک بیلدینگ اصولی است. به این صورت که باید صفحه مبدأ در رابطه با صفحه مقصد باشد. این مورد بر سئو و بهیه سازی سایت تأثیر میگذارد. از طرفی نوع لینک دارای اهمیت زیادی است. به طور کلی انواع لینک ها از نظر ارتباط به دو دسته فالو و نوفالو تقسیم میشوند. در ادامه توضیحاتی در خصوص انواع لینک از نظر ارتباط را با هم برسی میکنیم.

اهمیت ایجاد لینک های فالو :

اهمیت ایجاد لینک های فالو در لینک سازی برای ایجاد یک سایت بهینه بسیار اهمیت دارد. لینک ها عموماً به همراه خود ارش یک صفحه را نیز منتقل میکنند. به این صورت که اگر یک صفحه ارزش مناسبی داشته باشد و به یک صفحه لینک شود، در خصوص صفحه مقصد تأثیر مثبتی در رتبه بندی در نتایج گوگل خواهد داشت. چرا که لینک ها مانند توصیه نامه ها عمل میکنند. در صورتی که این توصیه نامه از طرف یک فرد مطئن صورت گرفته باشد، پس قابل اعتماد تر میباشد. اما ایجاد لینک های فالو درای یکگ نکته بزرگ است. صفحه مبدأ به دلیل ارتباط و انتقال ارزش باید ارتباط زیادی با صفحه مقصد داشته باشد.

لینک های نوفالو :

لینک های نوفالو ارزش یک صفحه را منتقل نمیکنند. لذا تأثیری هم در بهینه سازی و سئو سایت ندارند. برای استفاده از بک لینک ها باید دقت داشته باشید که سایت مبدأ هرگز از لینک های نوفالو استفاده نکند. نکته دیگر آن شناخت استفاده از این لینک ها میباشد. حال سؤال اینجاست که چرا با وجود لینک های فالو باید از لینک های نوفالو نیز استفاده کنیم؟

شرایط استفاده از لینک های نوفالو و عدم استفاده از لینک های فالو :

همان طور که گفته شد برای استفاده از لینک های فالو باید موضوعات به یکدیگر مرتبط باشند. در صورتی که به صفحات نامرتبط لینک های فالو دهید ارزش یک سایت به دلیل کاهش انسجام مطلب لینک شده کاهش پیدا میکند. لذا استفاده از لینک های نوفالو در صفحاتی که به یکدیگر نا مرتبط هستند اهمیت پیدا میکند. در صورتی که به ایجاد ارتباط بین دو صفحه نامرتبط نیاز دارید، پس باید از لینک های نوفالو استفاده نمایید.

نتیجه گیری :

برای ایجاد ارتباط بین صفحات از لینک ها استفاده میشود. به طور کلی ساخت این پل های ارتباطی را لینک بیلدینگ میگویند. لینک سازی در بهینه سازی و سئو سایت تأثیر زیادی دارد. در این مقاله با سئو جامپر با آموزش لینک سازی برای سئو با ما همراه بودید.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *