تولید محتوای پیلار کلاستر

تولید محتوای پیلار کلاستر

در آموزش محتوا نویسی یکی از روش های مهم ، روش تولید محتوا پیلار کلاستر میباشد. این روش برای سئو و بهینه سازی سایت بسیار کاربرد دارد. در پیلار کلاستر محتوای اصلی به عنوان محتوای ستون و یا همان پرچم و ایجاد محتواهایی با موضوعات مرتبط با آن و ایجاد لینک بین آن ها صورت میگیرد. این روش بار اطلاعات زیادی داشته و برای کسب رتبه بندی بالاتر مناسب است. ربات های گوگل امروزه پیشرفت زیادی داشته اند. به این صورت که تمامی مطالب چه تصویر و چه متن را میتوانند درک کرده و برسی کنند. از این رو با استفاده از برسی اطلاعات موجود در محتوا ستون شما و لینک های مرتبط با آن ، متوجه بار اطلاعات این مطالب میشوند. که در نتیجه این گونه تولید ارزش زیادی برای رتبه بندی سایت دارد. در ادامه به معرفی این تولید محتوا بیشتر توضیح داده شده است.

معرفی تولید محتوا به روش پیلار کلاستر :

روش پیلار کلاستر در محتوا نویسی از قاعده خاصی پیروی می‌کند. این مدل بر مبنای ایجاد یک شبکه محتوایی ساختار یافته به وجود آمده است. به این صورت که ابتدا باید محتوا ستون را کرد. این محتوا پایه تمامی اطلاعات مرتبط با اجزای زیر مجموعه دیگر است. و سپس محتوای های خوشه ای و یا کلاستر ایچاد میشود. این محتوا برای به برسی دقیق تر موضوعات گفته شده در محتوای ستون میپردازد. تفاوت این دو در عمق اطلاعاتی هست که ارائه میدهند. به عبارت دیگر در محتوای ستون محتوا به صورت کلی گفته میشود. اما در محتوا های کلاستر هر محتوا به صورت عمیق تر مورد برسی قرار میگیرد. در ادامه به معرفی هر یک از این دو مورد پرداخته میشود.

خدمات سئو سایت

اهمیت تولید محتوا ستون در روش پیلار کلاستر :

همان طور که گفته شد محتوای ستون اصلیترین مطلب شما در یک زمینه به خصوص میباشد. به عبارت دیگر هسته مرکزی در روش تولید محتوا پیلار کلاستر نطلب ستون است. محتوای ستون یا Pillar Content یکی از انواع روش‌های تولید محتواست که با هدف ارائه کامل‌ترین اطلاعات به کاربران و همچنین بهبود وضعیت سئو وب‌سایت، ایجاد شده است. در این نوع محتوا به هر آنچه ممکن است نیاز مخاطبان باشد، پرداخته می‌شود. تولید این نوع محتوا از قاعده خاصی پیروی می‌کند و به طور ویژه‌ای با محتوای کلاستر (خوشه‌ای) مرتبط است. این بدان معناست که محتوای خوشه و یا کلاستر ها اجزایی هستند که در رابطه با ستون میباشند. که این اجزا با اتصالاتی به نام لینک به هم ارتباط پیدا کرده اند. در ادامه به معرفی کلاستر ها خواهیم پرداخت.

معنای محتوای خوشه ای :

خوشه‌های محتوا یا Content Clusters، مجموعه‌ای از موضوعات و مطالب است که به طور مستقیم به محتوای ستونی شما مربوط می‌شود. برای تولید این نوع محتوا شما به طور خاص بر روی موضوعات جانبی محتوای ستونی وب‌سایتتان متمرکز می‌شوید. یعنی در این خوشه‌ها باید به موضوعات کوچک، سؤالات، مفاهیم و موقعیت‌هایی که شما نمی‌توانید در پست اصلی خود به طور کامل شرح دهید، بپردازید. به عبارت دیگر برخلاف محتوای ستون که که تمامی بخش ها را توضیح میدهد اما به صورت محتصر شده ، کلاستر و یا محتوای خوشه ای تنها یک موضوع را به صورت کامل توضیح میدهد.

اهمیت تولید کلاستر ها در کنار محتوای ستون :

اهمیت تولید کلاستر ها در کنار محتوای ستون بسیار زیاد است. همان طور که گفته شد محتوای ستون دارای اهمیت زیادی میباشد. پس چرا باید محتوا خوشه ای یا کلاستر ها را ایجاد کنیم؟ جواب ساده است. با اینکه محتوا های ستون و یا همان پیلار ها دارای حجنم بسیار بیشتری نسبت به کلاستر ها هستند اما دارای عمق بسیار کمتری نسبت به آن ها میباشند. این به این معناست که بار اطلاعات کمتری را در یک موضوع مشخص میتوانند ارائه نمایند. و کلاستر ها نیز به اینکه بار اطللاعات بیشتر از یک موضوع مشخص دارند، اما در خصوص یک دسته از موضوعات اطلاعات ناکاملی را ارائه میدهند. از این رو تولید محتوای پیلار کلاستر باید در کنار یکدیگر ایجاد شود.

نتیجه گیری :

روش تولید محتوای پیلار کلاستر یکی از روش های محتوا نویسی برای افزایش بار اطلاعاتی سایت میباشد. این روش با کمک این ویژگی باعث بهبود سئو و رتبه بندی سایت میشود. به طور کلی محتوا های ستون یا همان محتوا های اصلی سایت دارای عمق کم در کنار حجم بالا میباشند. اما با اینحال به دلیل ارزش کمتر در مورد یک موضوع خاص نیاز به محتوا های کلاستر برای پشتیبانی خود دارند. در این مقاله به برسی تولید محتوا خوشه ای و ستون پرداخته شد.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *