راهنمای انتخاب بهترین روش برای طراحی سایت برای بیزینس های مختلف

در این مقاله قصد دارم بهترین روش برای انتخاب بهترین روش برای طراحی سایت برای بیزینس شما را معرفی کنم. اگر نمیخواهید با اصطلاحات تکنیکال درگیر شوید می توانید جدول انتهای فایل را بخوانید که در آن بر اساس کتگوری کاری بهترین روش معرفی شده است.

 

انواع روش های طراحی سایت

طراحی سایت با برنامه نویسی : پرهزینه – زمانبر – اختصاصی – امنیت فوق العاده بالا – مناسب کاربرد های خیلی خاص

میتوان برای طراحی سایت از روش کد نویسی استفاده کرد. در این روش صفر تا صد سایت از ابتدا برنامه نویسی می شود. معمولا برنامه نویسان سایت از زبان های برنامه نویسی مختلفی برای این مورد استفاده میکنند. برخی از زبان های برنامه نویسی متداول می توان به php و پایتون اشاره کرد. این روش یکی از پر هزینه ترین روش های طراحی سایت است.

طراحی سایت با سایت سازها : بسیار ارزان – آسان – نیاز به دانش زیادی ندارد – اما قابلیت سئو کمتر از 5 درصد

سایت ساز ها اعلب برنامه هایی هستند که شما میتوانید یک سایت را بدون نیاز به برنامه نویسی بالا بیاورید اما اعلب این سایت ها را نمیتوان سئو کرد و یا بسیار سخت سئو میشوند. (سئو  یعنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو و بالا امدن سایت در نتایج سرچ گوگل و سایر موتورهای جستجو ) . این سایت ها اعلب برای مشاغلی مناسب هستند که تنها برای پرستیژ مجموعه خود سایت نیاز دارند و هدف از ساخت سایت برای آنها، گسترش بیزینس خود از طریق دیجیتال مارکتینگ نیست . 

 

خدمات سئو تضمینی سایت
خدمات سئو تضمینی سایت

طراحی سایت با CMS ها :

Cms ها سیستم های مدیریت محتوا هستند. مانند سایت  ساز ها راحت و آسان و با دانش کم طراحی میشوند. نیاز به برنامه نویسی ندارد. در زمان کوتاهی طراحی میشوند و سئو بیس هستند. به این معنا که اگر بخواهید در موتور های جستجو بالا بیایید میتوانید به راحتی روی سایت خود سئو کنید. مهم ترین و متداول ترین CMS وردپرس است. وردپرس بسیار سئو بیس هست و مناسب 95 درصد مشاغل می باشد.

مزیت های و معایب هر کدام از روشهای طراحی سایت

در این زیر مهم ترین ویژگی هایی که یک سایت باید داشته باشد را بیان می کنیم. همچنین بیان کرده ایم کدام یک از روش های طراحی سایت این ویژگی ها و مزیت ها را دارند یا ندارند.

مهم ترین ویژگی های تکنیکال یک سایت

سئو بیس بودن : وردپرس دارد – سایت برنامه نویسی شده بسته به برنامه نویس آن ممکن است داشته باشد یا نداشته باشد

ابدیت بودن با جدیدترین الگوریتم های مورتورهای جستجو : وردپرس دائمی ابدیت میشود ، سایت های برنامه نویسی معمولا سرعت ابدیت کمتری دارند و یا اصلا ابدیت نمیشوند

یوزر فرندلی بودن و کاربری آسان : همه روش ها میتوانند داشته باشند یا نداشته باشند بستگی به نوع طراحی دارد

سرعت لود مناسب : همه روش ها میتوانند داشته باشند یا نداشته باشند بستگی به نوع طراحی دارد

ریسپانسیو بودن : سازگار بودن با تمام اندازه های رایج موبایل، مانیتور، لب تاب و تبلت : همه روش ها میتوانند داشته باشند یا نداشته باشند بستگی به نوع طراحی دارد

 

سفارش طراحی سایت فروشگاهی

هزینه های هر کدام از روش های طراحی سایت

اگر میخواهید بدانید کدام یک از روش های طراحی سایت ارزان تر هستند میتوانید جدول زیر را مشاهده کنید.

پلتفرم های سایت ساز ایرانی و غیراوپن سور ( درشروع کار ارزان و در ادامه به علت اینکه برای هر تغییر کوچکی در سایت و همچنین نصب افزونه های سئو مجبور به پرداخت پول می شوید ، میتواند در ادامه بسیار هزینه بر باشه همچنین قابلیت سئو آنها درصورتیکه همه افزونه های لازم برای سئو را خریداری نکنید بسیار بسیار پایین است. )

وردپرس : این گزینه با اینکه از سایت ساز ها گران تر است اما در ادامه فعالیت به علت اینکه کاملا اوپن سورس هست و شمار بسیار زیادی افزونه رایگان دارد، در نهایت برای شما ارزانتر در می آید.

برنامه نویسی : سایت های برنامه نویسی همانطور که در ابتدای مقاله نیز به آن اشاره شد سایت های بسیار گرانی هستند بطوریکه ممکن است هزینه یک سایت برای شما بیش از 100 میلیون تومان تمام شود و از طرفی قابلیت ابدیت خودکار نیز ندارند مگر انکه از شرکت برنامه نویس پلن های پشتیبانی دریافت کنید که ماهانه مجبور به پرداخت مبالغ دیگر می شود.

 

سوالات متداول مربوط به طراحی سایت

آیا میتوانم سایت های وردپرسی را توسعه داد و با برنامه نویسی بخشی به آن اضافه کرد ؟ بله از آنجا که وردپرس یک پلتفرم اوپن سورس هست میتوان به راحتی آن را توسعه داد، تغییر داد و برنامه اضافه کرد. زبان برنامه نویسی این پلتفرم php است. ( اوپن سورس : به این معنی است که تمام کدها و برنامه نویسی ها قابل دسترس و قابل ادیت هستند. )

آیا میتوان روی سایت های وردپرسی سئو انجام داد ؟ این سایت ها بیشترین قابلیت سئو دارند، شما تصور کنید که یک پلتفرم که یک تیم برنامه نویسی حرفه ای به مدت ده سال به صورت مداوم روی آن کار کرده اند و علاوه بر ان به علت اوپن سورس بودن تیم های برنامه نویسی دیگر نیز به منظور افزایش درآمد خود، شروع به نوشتن افزونه ها و برنامه های مناسب وردپرس کرده اند، چقد میتواند قابل سئو باشد و چقد میتواند قابل اطمینان باشد. این پلتفرم پرکاربرد ترین پلتفرم طراحی سایت در کل دنیا می باشد. بیشتر از 90 درصد سایت های صفحه اول گوگل در عبارت های مختلف ، سایت های ورپرسی هستند و این امر خود نشان دهنده میزان سئو پذیزی وردپرس است.

 

 

 

راهنمای انتخاب بهترین روش برای طراحی سایت برای بیزینس های مختلف

وردپرس :  انواع سایت های فروشگاهی برای فروش محصولات ، دوره های دانلود ، محصولات متغییر چند رنگ و جند سایز، انواع سایت های شرکتی، انواع سایت های خدماتی ، انواع سایت های پرسنلی ، انواع سایت های خبری و …

برنامه نویسی شده : پلتفرم های پیچیده که همچنین دارای اکشن و یوزر زیاد باشند مانند پلتفرم های گیم آنلاین ، سایت های شبیه دیوارو شیپور ، سایت های دولتی  و…

سایت ساز ها : سایت هایی که نمیخواهید روی آن سئو کنید و فقط برای کلاس کاری میخواهید یک سایت داشته باشید

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *