سوء تفاهم های عمومی در مورد سئو منفی :

به این پنج واقعیت در مورد سئو منفی که ممکن است نمی دانستید نگاهی بیندازید:

1. این فقط در مورد خرابکاری لینک ها نیست.
هنگامی که اکثر مردم به سئو فکر می کنند، به بک لینک های نامربوط یا عمداً بیش از حد بهینه شده فکر می کنند که به دامنه قربانی اشاره می کنند، که به نوبه خود رتبه صفحه قربانی را از طریق جریمه گوگل کاهش می دهد. منطقی است و لینک بیلدینگ منفی رایج ترین نوع سئو منفی است. ساختن آنها آسان است زیرا معمولاً نیازی به تأیید مالکیت سایت ندارند و تقریباً هر کسی می تواند این کار را انجام دهد. همچنین حذف آنها ممکن است دشوار باشد و آنها را به یک استراتژی منفی قوی تر تبدیل کند.

با این حال، این نوع لینک های خرابکارانه تنها استراتژی مرتبط با سئو منفی نیستند. مدیر وب‌سایت با انگیزه می‌تواند تلاش کند تا سایت شما را هک کند تا تلاش‌های شما را در سایت خراب کند. آن‌ها می‌توانند با ارسال محتوای هرزنامه، تگ‌های عنوان و متا داده‌های شما و غیره راه آشکاری را طی کنند، اما اینها تاکتیک‌های اصلاح‌نشده و به راحتی قابل توجه هستند. احتمال بیشتری وجود دارد که از ترفندهای کدنویسی استفاده کنند، مانند گنجاندن یک فایل robots.txt که موتورهای جستجو را از خزیدن در محتوای شما مسدود می کند، یا ساختارهای ریزداده شما را حذف می کنند تا نتوانند توسط گوگل رمزگشایی شوند.

این نوع حملات هک پیچیده بسیار نادرتر از ایجاد لینک منفی هستند، اما ممکن است، و شناخته شده است. شما می توانید با به روز و ایمن نگه داشتن سرورهای خود در برابر این نوع حملات از خود محافظت کنید.

2. همه پیوندهای ناآشنا پیوندهای بدی نیستند.
وب مسترهای پارانوئید اغلب بدترین بک لینک ها را تصور می کنند که به طور مرموزی ظاهر می شوند، اما همه لینک های عجیب و غریب نشانه سئو منفی نیستند. دلایل زیادی وجود دارد که یک پیوند از یک دامنه ناآشنا ممکن است ظاهر شود، و حتی اگر آن دامنه از اعتبار پایینی برخوردار باشد، ممکن است خود پیوند به اعتبار شما آسیب نرساند – حداقل نه چندان.

به عنوان مثال، سایت‌های بی‌شماری وجود دارند که برای تجزیه و تحلیل اطلاعات دامنه یا سایت‌هایی که وب را خراش می‌دهند وجود دارد، و داشتن چندین لینک از این منابع غیرمعمول نیست. به طور مشابه، ممکن است یک سایت بزرگ مانند yellowpages.com به طور منظم به سایت شما پیوند دهد – شاید حتی هزاران بار. اگر این نوع داده ها را در حساب Webmaster Tools خود مشاهده کردید، وحشت نکنید. گوگل در تعیین اینکه چه چیزی یک پیوند در سراسر سایت را تشکیل می دهد کار بسیار خوبی انجام می دهد و شما معمولاً نباید نگران پیامدهای منفی چنین رویدادی باشید. مطمئناً لازم نیست نگران باشید که این یک نوع حمله است.

همچنین این احتمال وجود دارد که این پیوندهای ناآشنا، پیوندهایی باشند که خودتان ساخته اید، بدون اینکه به خاطر بسپارید – آیا تا به حال برای خدمات لینک بیلدینگ، شاید مدت ها پیش، پول پرداخت کرده اید؟ آیا هیچ یک از دوستان یا کارمندان شما این پیوندها را با نیت خوب ایجاد می کند؟ منشأهای احتمالی زیادی برای این لینک های عجیب و غریب وجود دارد که هیچ ارتباطی با سئو منفی ندارند، بنابراین از فرضیه های فوری خودداری کنید.

3. سئوی منفی موثر بسیار نادر است.
در سال 2007، گوگل اعلام کرد که “هیچ رقیب نمی تواند انجام دهد تا به رتبه شما آسیب برساند یا سایت شما را از فهرست ما حذف کند.” مدت کوتاهی پس از آن، آنها این بیانیه را به کمی بازتر تغییر دادند: «تقریباً هیچ رقیبی نمی تواند انجام دهد تا به رتبه شما آسیب برساند یا سایت شما را از فهرست ما حذف کند». این تغییر نشان می‌دهد که گوگل احتمال وجود سئوی منفی را تشخیص می‌دهد، اما همچنین معتقد است که چنین مواردی بسیار نادر هستند.

امروز، بیانیه گوگل می‌خواند

Google سخت کار می کند تا دیگر مدیران وب سایت نتوانند به رتبه شما آسیب وارد کنند یا سایت شما را از فهرست ما حذف کنند. اگر نگران پیوند سایت دیگری به سایت شما هستید، پیشنهاد می کنیم با مدیر وب سایت مورد نظر تماس بگیرید. Google اطلاعات منتشر شده در وب را جمع آوری و سازماندهی می کند. ما محتوای این صفحات را کنترل نمی کنیم.

این نشان می‌دهد که گوگل می‌داند که سئو منفی یک امکان واقعی است، اما هنوز چیزی نیست که اکثر وب‌مسترها باید نگران آن باشند. در صورتی که یک لینک منفی پست شود یا یک حمله منفی سئو انجام شود، گوگل احتمالاً می تواند آن را تشخیص دهد و حملات منفی سئو را نادر و حملات سئو منفی موثر را نادرتر می کند.

4. بازیابی امکان پذیر است
در صورتی که از یک حمله واقعی سئو منفی رنج می برید، استراتژی های زیادی وجود دارد که می توانید برای کاهش اثرات استفاده کنید. ابتدا، اگر سایت شما هک شده است و کد شما خراب شده است، می توانید به راحتی تغییراتی را که انجام داده اند برگردانید – البته تا زمانی که از سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. به منظور جلوگیری از وقوع حملات بعدی، می توانید تمام رمزهای عبور خود را تغییر دهید و سطوح حفاظتی را که برای دفع مهاجمان احتمالی استفاده می کنید افزایش دهید.

همچنین ابزارهای زیادی وجود دارد که می توانید از آنها برای نظارت بر انواع پیوندهایی که به سایت شما اشاره می کنند استفاده کنید، مانند Webmaster Tools یا Open Site Explorer. می‌توانید بلافاصله از این موارد برای تعیین اینکه آیا بک لینک‌هایی بدون رضایت شما پست شده‌اند یا خیر، استفاده کنید و به طور منظم آن‌ها را بررسی کنید تا سئوی منفی را جستجو کنید و قبل از اعمال آن، آن را حذف کنید. معمولاً می‌توانید لینک‌های منفی را فقط با درخواست از یک وب‌مستر حذف کنید، اما اگر این کار درست نشد، همیشه می‌توانید از ابزار Disavowal Google برای نادیده گرفتن آن پیوندها استفاده کنید.

5. هیچ مقدار سئوی منفی نمی تواند یک استراتژی عالی را خنثی کند.
این مهم است. مردم معمولاً میزان آسیبی که تعداد انگشت شماری از پیوندهای بد می توانند ایجاد کنند، بیش از حد برآورد می کنند. اگر اکثریت قریب به اتفاق محتوای سایت و لینک های خارج از سایت شما از کیفیت بالایی برخوردار هستند (به خصوص اگر از خدمات سئوی برچسب سفید استفاده می کنید)، حتی یک حمله منفی سئو که به خوبی اجرا شده باشد نمی تواند آسیب زیادی به شما وارد کند. حداکثر، چند رتبه را برای مدت کوتاهی از دست خواهید داد، و در طرح بزرگ چیزها، این خیلی مهم نیست. اخیراً، بسیاری از بازاریابان جستجو در مورد خطرات سئو منفی هشدار داده اند – اما نمونه های واقعی زیادی از آسیب قابل توجه یا غیرقابل برگشت وجود ندارد. به خاطر داشته باشید که سئو منفی واقعی است و چیزی است که باید مراقب آن باشید، اما چیزی نیست که یک استراتژی قدرتمند را تضعیف یا واژگون کند.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *