16 اشتباه سئو که نمی خواهید مرتکب شوید ؟

16 اشتباه سئو که نمی خواهید مرتکب شوید
آیا می خواهید بدون خطر کاهش بازده، مزایای سئو را به حداکثر برسانید؟ در اینجا چند مورد از مهمترین اشتباهات سئو وجود دارد که می خواهید از آنها اجتناب کنید:

1. استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی:

اگر روی کلمات کلیدی خاصی تمرکز کنید، مرتکب اشتباهی آسان است. در روزهای اولیه عصر موتورهای جستجو، فراوانی کلمات کلیدی ساده بود. هر چه تعداد کلمات کلیدی بیشتری در یک صفحه خاص داشته باشید، احتمال اینکه برای آن کلمات کلیدی رتبه بندی کنید بیشتر است. سپس، تصور شد که کلمات کلیدی باید تنها سه تا پنج درصد از کل محتوای شما را نشان دهند. اکنون، هر گونه استفاده غیرطبیعی از کلمات کلیدی قابل تشخیص است – بنابراین کلمات کلیدی انتخابی خود را به حداقل برسانید و بر محتوای با کیفیت تمرکز کنید.

2. چند کلمه کلیدی در یک برچسب عنوان :
در خطوط مشابه، سعی نکنید کلمات کلیدی را به صورت مصنوعی در تگ های عنوان خود قرار دهید. حداکثر، یک برچسب عنوان باید یک کلمه کلیدی قوی داشته باشد و آن کلمه کلیدی باید مرتبط ترین کلمه کلیدی با کسب و کار شما باشد، نه کلمه کلیدی با بالاترین مزیت رقابتی. شرکت خود را در کمتر از پنج کلمه توصیف کنید و از آن به عنوان عبارت کلیدی اصلی خود استفاده کنید. هر کلمه کلیدی دیگری که بخواهید در آن جا کفشی قرار دهید بی ربط یا معکوس خواهد بود.

3. نادیده گرفتن برچسب‌های عنوان و طرحواره :
مهم است که تمام برچسب‌های عنوان و توضیحات متا را به پست‌ها و محتوای وبلاگ خود بدهید. همچنین ارائه زمینه با طرحواره ضروری است. شکست در انجام این کار فقط تلاش شما را کم می کند.

نشانه گذاری طرحواره اساساً به گوگل می گوید که چگونه قسمت های مختلف محتوای شما را تفسیر کند تا بداند چگونه و چه زمانی آن را به جستجوگران ارائه دهد. (این امر به ویژه در مورد عناصر چندرسانه ای مانند تصاویر، فیلم ها و گرافیک ها مهم است.)

4. کلمات کلیدی در مورد موضوع :
استراتژی های وبلاگ قبلاً صرفاً به استراتژی کلمات کلیدی وابسته بودند. شما می توانید تعداد انگشت شماری از کلمات کلیدی را انتخاب کنید و در مورد هر یک از آنها یک پست وبلاگ بنویسید. امروزه فراوانی کلمات کلیدی خاص قدیمی و غیر ضروری است. در عوض، روی نوشتن محتوای با کیفیت بالا در مورد یک موضوع خاص تمرکز کنید. این به شما بیشترین شانس را برای رتبه بندی برای کلمات کلیدی مرتبط با آن موضوع می دهد زیرا آنها به طور طبیعی در بدنه وبلاگ شما ظاهر می شوند.

5. محتوای نازک به خاطر کمیت :
بسیاری از وب مسترها بر روی نوشتن تعداد مشخصی از پست های وبلاگ یا تعداد مشخصی از صفحات جدید به طور منظم تمرکز می کنند تا اعتبار بالایی را در موتورهای جستجو حفظ کنند. این یک استراتژی قابل اجرا نیست. ارسال محتوای عالی به طور منظم مهم است، اما به یاد داشته باشید، بهتر است تعداد کمتری وبلاگ بهتر از تعداد بیشتر وبلاگ های ضعیف داشته باشید.

6. Fluff Pages :
بازاریابان قدیمی موتورهای جستجو از ایجاد صفحه جدید به عنوان راهی آسان برای ایجاد ترافیک برای یک کلمه کلیدی خاص استفاده می کردند. به عنوان مثال، اگر کلمه کلیدی مورد نظر «بستنی توت فرنگی» بود، صفحه ای به نام بستنی توت فرنگی با «بستنی توت فرنگی» در تگ عنوان و در بدنه صفحه چندین بار ایجاد می کردند. امروزه، این نوعی بهینه‌سازی بیش از حد است و باید از آن اجتناب کرد، مگر اینکه واقعاً به کاربر ارزش اضافه کند.

7. تکثیر صفحه :

گوگل از دیدن محتوای تکراری در اینترنت متنفر است. حتی اگر یک قطعه از محتوا را بردارید و چند کلمه را بچرخانید تا کپی دقیقی نباشد، گوگل همچنان می تواند متوجه شود. بسیاری از وب‌مسترها فکر می‌کنند که می‌توانند از این نوع چرخش محتوا خلاص شوند، اما این یک شکل غیرطبیعی از بهینه‌سازی بیش از حد است، و اگر گوگل شما را در حال انجام آن دستگیر کند، ممکن است جریمه شوید.

8. کلمات کلیدی غیر طبیعی :
برخی از عبارات کلیدی به سادگی در هر زمینه ای غیر طبیعی هستند. به عنوان مثال، سعی کنید عبارت “سواحل کلیولند اوه” را در جملات طبیعی بکار ببرید. عملا غیر ممکن است Google می‌تواند استفاده غیرطبیعی از زبان را تشخیص دهد، بنابراین اگر سعی کنید آن‌ها را در یک پست وبلاگ قرار دهید، به عنوان یک بهینه‌ساز بیش از حد مورد توجه قرار خواهید گرفت. در عوض، روی موضوع عبارت کلیدی تمرکز کنید و به طور طبیعی بنویسید.

9. پر کردن بک لینک ها در یک پست مهمان :
وبلاگ نویسی مهمان همچنان یک استراتژی عالی برای سئو و ایجاد برند است، اما باید مراقب بک لینک هایی که در متن پست قرار می دهید باشید. اگر متن را با تعداد زیادی لینک به سایت شما بهینه سازی کنید، ممکن است به دلیل بهینه سازی بیش از حد جریمه شوید. برای جلوگیری از این امر، از تگ rel=nofollow استفاده کنید تا وجود پیوندهای خود را به الگوریتم های موتورهای جستجو پنهان کنید و در عین حال آنها را برای کلیک خوانندگان خود حفظ کنید.

10. بک لینک های ضعیف و با کیفیت پایین :

پیدا کردن منابع عالی برای استفاده برای ایجاد بک لینک سخت است، بنابراین وقتی منبعی را پیدا می کنید که کار می کند، وسوسه انگیز است که برای استراتژی خود به آن تکیه کنید. با این حال، ایجاد تعداد زیادی بک لینک ضعیف در یک منبع می تواند بهینه سازی بیش از حد در نظر گرفته شود و می تواند توجه منفی گوگل را به شما جلب کند. در عوض، منابع خود را متنوع کنید و پیوندهای خود را در آنها پخش کنید.

11. تعداد زیادی بک لینک در یک دوره زمانی کوتاه :
بک لینک ها باید طبیعی به نظر برسند، و اگر تعداد زیادی را در یک روز بسازید، به هیچ وجه طبیعی به نظر نمی رسند. هیچ عدد خاصی وجود ندارد که نشان دهنده بهینه سازی بیش از حد باشد، اما نباید هر روز به یک عدد خاص ضربه بزنید. اگر یک سایت کوچک راه اندازی می کنید و در یک روز بیش از 20 بک لینک ایجاد می کنید، ممکن است بخواهید استراتژی خود را کاهش دهید.

12. بک لینک، اما بدون نام تجاری :
بک لینک ها تنها عاملی نیستند که گوگل هنگام ارزیابی اعتبار سایت در نظر می گیرد. ذکر نام تجاری، با یا بدون پیوند، نیز اهمیت فزاینده ای پیدا می کند. از ترکیبی از بک لینک های خالص، نام تجاری با بک لینک، و نام تجاری بدون بک لینک به عنوان بخش های مساوی از استراتژی کلی خود استفاده کنید. در غیر این صورت، ممکن است به دلیل بهینه سازی بیش از حد خارج از سایت جریمه شوید.

13. استفاده از تنها یک بک لینک :
به طور مشابه، اگر فقط به صفحه اصلی خود پیوند دهید، مشکلی را درخواست می کنید. گوگل می‌خواهد کاربران آنلاین یک تجربه آنلاین عالی و مرتبط داشته باشند، و این بدان معناست که پیوندهای شما باید برای کاربران عادی وب ارزشمند و مناسب باشند. به جای اینکه تمام ترافیک خود را به صفحه اصلی هدایت کنید، کاربران را به صفحات خاصی در سایت خود هدایت کنید که مربوط به گفتگو هستند.

14. متن لنگر تکراری :
Anchor text محتوایی است که از لینک شما پشتیبانی می کند. اگر از یک عبارت کلیدی خاص به عنوان متن لنگر خود استفاده می کنید به این امید که رتبه خود را برای آن کلمه کلیدی افزایش دهید، مراقب باشید. استفاده چندباره از یک انکر تکست یک نوع بهینه سازی بیش از حد خارج از سایت است و می تواند جریمه ای برای شما به همراه داشته باشد.

15. نداشتن زمینه بک لینک :

همه ما می دانیم که گوگل در راه رسیدن به قدرت مطلق است، اما حتی در حال حاضر می تواند تشخیص دهد که لینک های شما چه زمانی با محیط خود مرتبط هستند و چه زمانی مرتبط نیستند. اگر پیوندی را در یک موضوع انجمن ارسال کنید که ربطی به صنعت شما ندارد، به عنوان یک بهینه‌ساز بیش از حد در نظر گرفته می‌شوید و بر این اساس ممکن است جریمه شوید. با پاسخ دادن طبیعی به مکالمه و ایجاد زمینه ای برای پیوند خود، مطمئن شوید که همه پیوندهای شما مناسب هستند.

16. اولویت دادن کمی به کیفی :
بزرگترین اشتباه، اشتباهی است که هم برای بهینه سازی خارج از سایت و هم در محل اعمال می شود، و هر وب مستر در یک نقطه یا زمان دیگر مقصر است. اگر به جای تجربه کیفی خوانندگان و دنبال کنندگان خود، روی کارها و تلاش های کمی، مانند زدن تعداد معینی از پست های وبلاگ یا لینک های خارجی تمرکز کنید، در نهایت بیش از حد بهینه سازی خواهید کرد.

بهترین راه برای جلوگیری از بهینه سازی بیش از حد سایت خود این است که بر ارائه بهترین تجربه آنلاین ممکن به کاربران خود تمرکز کنید و اعداد را فراموش کنید. به هر حال، تجربه آنلاین با کیفیت بالا هدف نهایی گوگل است. هرچه تجربه بهتری به کاربران خود بدهید، چه در سایت و چه خارج از سایت، احتمال بازگشت آنها بیشتر است و احتمال اینکه گوگل در رتبه های خود از شما حمایت کند بیشتر خواهد بود.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *