11 روش افزایش تعامل کاربران و بهبود سئو از طریق تعامل کاربران

در این مقاله 11 روش برای افزایش تعامل کاربران سایت و بهبود سئو از طریق تعامل کاربران معرفی میکنیم، همچنین دلایل مهم بودن تعامل کاربران بر سئو را بیان می کنیم. اکثر سئوکاران می دانند که تعامل کاربر چقدر برای موفقیت سئو مهم است. بیاموزید که تعامل کاربر واقعاً چیست، معیارهایی برای ردیابی روندها و ایده هایی برای افزایش آن.

تعامل کاربران با سایت و اهمیت آن برای بهبود سئو سایت

اکثر متخصصان سئو می دانند که تعامل کاربر چقدر برای موفقیت آنها مهم است. بدون اینکه جستجوگرانی به سایت های ما بیایند و به نوعی اقدامی انجام دهند، به احتمال زیاد جایگاه ما در سرچ ها کاهش می یابد. اهداف اصلی موتورهای جستجو شامل ارائه بهترین پاسخ ها به آنچه کاربران به دنبال آن هستند، می باشد.

 

تعامل کاربران با سایت چیست؟

در ابتدایی‌ترین سطح، تعامل کاربر به هر روشی گفته می‌شود که بازدیدکننده‌ای از هر یک از ویژگی‌های دیجیتالی شما در آن پلتفرم اقدامی انجام می‌دهد، برخلاف مرور غیرفعال یا خروج فوری برای یافتن منبع اطلاعات بهتر.

 

سفارش سئو سایت حرفه ای

 

انواع داده هایی که گوگل برای تعیین نرخ تعامل کاربران با سایت شما اندازه گیری میکند

نرخ کلیک (CTR)
CTR تعامل سطح ابتدایی را ارائه می دهد که برای انجام تعامل بیشتر لازم است.

CTR برای نمایش در صفحه اول SERP به بهترین شیوه های SEO بهینه نیاز دارد و به جستجوگران محتوا و پاسخ هایی را که به دنبال آن هستند می دهد. همراه با محتوای مناسب، باید بر روی انواع عناوین محتوا و توضیحات متا تمرکز کنید که کاربران را تشویق می کند تا روی سایت شما کلیک کنند.

می‌توانید با جستجوی صفحه‌ها و کلمات کلیدی‌ای که تعداد بازدید بالایی دارند اما کلیک‌های پایینی دارند، در حساب کنسول جستجوی Google خود این موضوع را بررسی کنید.

تعاملات از منابع بیرونی

تعامل کاربران با سایت تنها به سایت خود شما محدود نیست در واقع همه تعاملات در سایت شما انجام نمی شود و با ارزش ترین تعامل از منابع بیرونی حاصل می شود:

لینک دادن به محتوای شما
جذب ترافیک بیشتر به سایت شما
به اشتراک گذاری قطعات خود در سیستم عامل هایی که دسترسی شما را افزایش می دهد.
تشویق کاربران به مشارکت به روش های مختلف.
لینک های ورودی سال به سال به عنوان یک فاکتور برتر رتبه بندی سئو باقی می مانند. این بدان معناست که شخصی محتوای شما را خوانده و احساس کرده است که به اندازه کافی معتبر است تا از آن به عنوان منبعی برای مطلبی که در مورد موضوع مشابه یا مرتبط می نویسد استفاده کند.

در حالی که اشتراک‌گذاری در رسانه‌های اجتماعی یک عامل رتبه‌بندی نیست که مستقیماً بر سئو تأثیر بگذارد، به جذب ترافیک بیشتر به سایت شما کمک می‌کند و بازدیدکنندگان بیشتر، لینک‌های بیشتر و تبدیل‌های بیشتر را تشویق می‌کند.

اشتراک‌گذاری، لایک کردن، نظر دادن و اشتراک، نسخه‌هایی از تعامل کاربر هستند که در سایت‌های شخص ثالث رخ می‌دهند که لزوماً به سایت شما وابسته نیستند – اما می‌توانند برای حضور کلی دیجیتال شما مفید باشند.

زمان ماندن یک کاربر در سایت شما : یکی از معیار های سنجش نرخ تعامل کاربران با سایت شما

در مقاله اخیر SEJ، Duane Forrester به چیزی که زمان ماندن نامیده می شود، می پردازد.

به گفته فارستر:

“زمان ماندن مدت زمانی است که یک فرد پس از کلیک کردن بر روی پیوندی در صفحه SERP، اما قبل از کلیک کردن به نتایج SERP، به تماشای یک صفحه وب می پردازد.”

زمان ماندن یک اندازه گیری ذاتی است که به موتورهای جستجو کمک می کند تا تعیین کنند که آیا نیازهای جستجوگر با نتایجی که موتور جستجو ارائه می دهد برآورده شده است یا خیر.

جستجوگران درخواست خود را وارد می کنند، روی یک نتیجه برتر کلیک می کنند و در سایتی می مانند که نیاز آنها را برآورده می کند.

برای موتورهای جستجو، این معیار اثربخشی آنهاست.

فارستر خاطرنشان می کند که راه واحدی برای ردیابی زمان ماندن وجود ندارد – که موتورهای جستجو به تنهایی می توانند این کار را انجام دهند. با این حال، برای وب مسترها و متخصصان سئو مهم است که بدانند که می تواند سایت شما را تحت تاثیر قرار دهد.

معیارهای تعامل برای ردیابی موتور جستجو  گوگل 

در حالی که این معیارها تأثیر مستقیمی بر رتبه‌بندی ندارند، معیارهای تعامل داخلی مهمی هستند که برای مدیران وب‌سایت برای ردیابی و نظارت بر آنها بسیار مهم است.

این اعداد به شما ایده می‌دهند که کاربران شما چقدر با سایت و محتوای شما درگیر هستند. هیچ عدد «خوب» یا «بد» برای هر یک از این معیارها وجود ندارد. پیگیری روندها و در نظر گرفتن ناهنجاری ها برای سایت شما مهم تر است.

 

سفارش طراحی سایت فروشگاهی  و  مشاهده قیمت های طراحی سایت

سفارش طراحی سایت شرکتی و مشاهده قیمت ها و تعرفه های طراحی سایت

بازدید از صفحه

در گوگل آنالیتیکس، وقتی به قسمت Audience > Overview می روید، می توانید تصور کنید که سایت شما در بازه زمانی معین چند بازدید از صفحه دریافت کرده است.

این معیار شامل بازدیدهای متعدد از یک صفحه است. مراقب هر گونه نوسانات بزرگ در بازدید از صفحه باشید – چه بالا و چه پایین – تا مشخص کنید که آیا کاربران به شدت در حال افزایش یا کاهش تعامل خود با سایت شما هستند.

مطالب برتر و نقش آنها در افزایش تعامل کاربران با سایت

در قسمت Behavior > Site Content > All Pages، می توانید بیابید که کدام صفحات/قطعات محتوای سایت شما بیشترین جذب کاربران را در بازه زمانی انتخاب شده دارند. هر هفته تغییرات این صفحات را بررسی کنید.

تماشا کنید که چگونه صفحات جدید برای عملکرد خوب در رتبه‌ها بالا می‌روند. و اطمینان حاصل کنید که صفحات اصلی که همیشه اکثر بازدیدکنندگان شما را به خود جلب کرده و کاربران را برای مدت طولانی در سایت نگه داشته اند، به هر دلیلی در این بخش محتوای برتر قرار نگیرند.

نرخ بازدیدکنندگان جدید در مقابل بازدیدکنندگان بازگشتی

در Analytics در قسمت Audience > Overview، می‌توانید نمودار دایره‌ای از بازدیدکنندگان جدید در مقابل بازدیدکنندگان را ببینید. بازدیدکنندگان جدید همیشه عالی هستند.

ما عاشق نگاه های جدید به سایت هایمان هستیم، محصولات یا خدمات خود را کشف می کنیم، و به طور بالقوه تبدیل می شویم و به بازدیدکنندگان بازگشتی تبدیل می شویم.

بسیار مهم است که موازنه بازدیدکنندگان جدید در مقابل بازدیدکنندگان بازگشتی خود را تماشا کنید. هنگامی که پس از چند هفته مشاهده، نوعی خط پایه را ایجاد کردید، می‌توانید ببینید که چه زمانی و چگونه تعادل تغییر می‌کند.

کاربران بازگشتی، کاربران درگیر هستند، به ویژه بسته به مدل محصول یا خدمات شما.

نرخ پرش کاربران از سایت

هر بار که با کسی صحبت می کنم که به تازگی سئو یا بازاریابی دیجیتال را یاد می گیرد، با این سوال مواجه می شوم: “نرخ پرش خوب چیست؟” یکی از ملاک های سنجش نرخ تعامل کاربران با سایت ، اندازه گیری نرخ پرش است.

پاسخ (مانند همه چیز در سئو) این است که بستگی به مدل کسب و کار، اهداف وب سایت، انواع محتوای شما و موارد دیگر دارد.

اگر هدف شما این است که واقعاً نیازهای جستجوگران را برآورده کند، پس شخصی روی سایت شما کلیک می کند، مقاله ای را می خواند که دقیقاً آنچه را که نیاز دارند به آنها ارائه می دهد و کلیک می کند.

مانند تمام این معیارها، ردیابی روندهای نرخ پرش اغلب موثرترین است.

هر افت یا جهش بزرگ نه تنها می تواند به شما بگوید که در اجرای Analytics شما مشکلی وجود ندارد، بلکه همچنین می تواند به شما بگوید که آیا کاربران با آنچه شما آنلاین می کنید درگیر هستند یا خیر.

همچنین می‌توانید این مورد را در بخش Audience > Overview پیدا کنید.

زمان حضور کاربر در سایت

زمان حضور در سایت یا میانگین مدت جلسه، معیاری را برای مدت زمانی که کاربران در سایت شما صرف می کنند به شما ارائه می دهد. مانند نرخ پرش، هیچ عدد خوب یا بد تعیین شده ای وجود ندارد، بلکه بیشتر روندی برای پیگیری در طول زمان وجود دارد.

مشاهده کنید که چگونه مدت زمان جلسه شما با استفاده از برخی از تاکتیک های تعامل کاربر در زیر تغییر می کند. اگر شروع به تولید محتوای طولانی تر برای سایت خود می کنید:

آیا به این دلیل افزایش می یابد که کاربران دلیلی برای ماندن بیشتر دارند؟
یا به دلیل ترس از محتوای طولانی که طول می کشد، کاهش می یابد

استراتژی خود را بر اساس آن تنظیم کنید.

 

سفارش سئو حرفه ای

سفارش تولید محتوا سایت

تبدیل ها یا event ها

این یکی از مهم ترین اندازه گیری ها برای ردیابی است. اگر روند هیچ یک از معیارهای تعامل دیگر در این پست را مشاهده نمی کنید، حداقل تبدیل ها را تماشا کنید.

تبدیل ها از طریق Analytics اهدافی هستند که شما برای ردیابی و تعیین ارزش تعیین می کنید.

با این حال، افراد زیادی فقط درگیر ردیابی اهداف نهایی (مانند ثبت نام یا تماس های تلفنی) می شوند.

همچنین برای معیارهای تعامل کاربر، ردیابی تبدیل‌های خرد که به حرکت کاربران در قیف کمک می‌کند، بسیار مهم است.

خواه ثبت‌نام در خبرنامه، دانلود وایت پیپر، صحبت با ربات چت یا تکمیل یک نظرسنجی آنلاین باشد – این تبدیل‌های کوچک‌تر می‌توانند ایده‌ای از قیف به سمت تبدیل‌های بزرگ‌تر و درآمدزا به شما بدهند.

درباره نحوه تنظیم اهداف در Google Analytics بیشتر بدانید.

چرا افزایش تعامل کاربران سایت برای سئو مهم است؟

معیارهای بالا فاکتورهای رتبه‌بندی نیستند، بنابراین اگر از خود می‌پرسید چرا تعامل کاربر برای سئو مهم است، متوجه می‌شوم. طبق گفته Forrester، زمان اقامت قطعاً یک عامل رتبه بندی است.

تفسیر به‌روزرسانی الگوریتم گوگل در ماه مارس ۲۰۱۹ همچنین نشان می‌دهد که موتورهای جستجو از طریق معیارهایی مانند زمان ماندن توجه زیادی به تعامل کاربر نشان می‌دهند تا تعیین کنند که آیا نتایج مفیدی را به جستجوگران ارائه می‌دهند یا خیر – اساساً، اگر آنها کار خود را انجام می‌دهند:

به گفته مارکوس توبر:

با نگاهی به به‌روزرسانی الگوریتم اصلی مارس 2019، نمونه دیگری از مشارکت کاربر و محتوای مفید توسط Google را مشاهده می‌کنیم. این بدان معناست که با افزایش حجم محتوای آنلاین موجود، گوگل توجه بیشتری به سیگنال هایی دارد که نشان می دهد کاربران خوشحال هستند یا خیر.

 

این بدان معناست که به جای تمرکز بر روی موتورهای جستجو، متخصصان سئو و مدیران وب سایت باید بر آنچه کاربران می خواهند تمرکز کنند.

چند راه برای انجام این کار شامل انجام تحقیق درباره مخاطب، تمرکز محتوای خود بر روی مخاطبان هدف خاص خود و فکر کردن در مورد مراحل خاص قیف برای هر گروه است.

راه های تاکتیکی برای افزایش تعامل کاربران با سایت و درنتیجه بهبود سئو سایت

1. سرعت سایت خود را افزایش دهید + آن را ریسپانسیو کنید

طبق یک مطالعه Unbounce، اگر صفحه فرود شما خیلی کند است، تقریباً نیمی از بازدیدکنندگان احتمالی شما اذعان دارند که احتمال خرید کمتری دارند. و حدود 25٪ رقیبی با سایت سریعتر پیدا می کنند.

افراد برای مدت طولانی تری در سایت شما خواهند ماند و تمایل بیشتری به جستجوی آنچه که نیاز دارند، هستند، زمانی که احساس نمی کنند وقت خود را برای بارگذاری صفحات (در هر دستگاهی) تلف می کنند.

2. برای افزایش نرخ تعامل کاربران سایت، خطاهای فنی اولیه SEO را حذف کنید

هیچ چیز به اندازه مسائل فنی عجیب و غریب برای تجربه کاربری یک وب سایت مخرب نیست.

من این هفته در حال انجام تحقیقاتی برای یک مشتری بودم و نتیجه جستجویی پیدا کردم که فکر می کردم پاسخ سوال من باشد. اما وقتی روی لینک آبی کلیک کردم به 404 منتهی شد.

فکر کردم: “نگران نباش.” من یک سئوکار مشتاق هستم و آن را در جای دیگری پیدا خواهم کرد.

اما سایت به طور کلی از شر این قطعه خلاص شده بود و آن را تغییر مسیر نداده بود یا زحمت انتشار یک قطعه به روز را به خود نداده بود.

مجبور شدم به SERP ها برگردم و نتیجه کمتر رضایت بخش دیگری پیدا کنم. این باعث از دست رفتن ترافیک می شود، اما همچنین پول از بین می رود.

3. راه‌های متفاوتی را برای مشارکت در محتوای خود به مردم بدهید (متن، ویدیو، صدا)

وقتی بچه بودم، به یاد می‌آورم که یک ارزیابی انجام دادم که سبک یادگیری من را تعیین کرد.

برخی افراد از طریق سبک های دیداری، شنیداری یا لامسه بهتر یاد می گیرند. هنگام تولید محتوا به این موضوع فکر کنید.

ما همیشه بر روی کلمات نوشتاری آنلاین تمرکز می کنیم (زیرا این چیزی است که قابل نمایه سازی است)، اما همه ما اطلاعات را به روش های مختلف جذب می کنیم.

سعی کنید از ویدیو با رونویسی متن برای دسترسی به افراد جدید استفاده کنید یا وبلاگ های نوشته شده خود را ضبط کنید تا مردم به جای خواندن به آن گوش دهند.

با یک اینفوگرافیک قابل اعتماد یا نمایش تصویری دیگری از داده ها بروید.

فرم های محتوای خود را با هم ترکیب کنید و ببینید که چگونه معیارهای کلیدی در سایت شما تغییر می کند.

4. محتوای مفید تولید کنید (با نام مستعار دانش را به صورت رایگان هدیه دهید)

محتوای کامل و مفیدی ایجاد کنید که نیازهای کاربران را برآورده کند. اینگونه می توانید تعامل کاربران با سایت خود را افزایش دهید.

وبلاگ Zapier کار بسیار خوبی در این زمینه انجام می دهد. آنها متوجه می شوند که کاربرانی که به سایت آنها می آیند احتمالاً در حال تحقیق در مورد بهترین روش ها برای خودکارسازی چیزها هستند.

ما کارها را خودکار می کنیم تا مجبور نباشیم آنها را به صورت دستی انجام دهیم، که باعث صرفه جویی در زمان می شود و به ما امکان می دهد کارهای دیگری را انجام دهیم که به قدرت مغز بیشتری نیاز دارند (یا سرگرم کننده تر هستند!).

بنابراین Zapier وبلاگ خود را بر بهره وری متمرکز کرده است. آن‌ها در مورد نحوه کار و نکات ابزار کار می‌کنند، نمونه‌هایی از برخی از بهترین راه‌ها را برای خودکار کردن مواردی که معمولاً به کار دستی نیاز دارند، ارائه می‌کنند، و همچنین اطلاعات خوبی در مورد علم بهره‌وری به‌عنوان یک کل ارائه می‌دهند.

من از آنها به عنوان مثال استفاده می کنم زیرا این یکی از معدود وبلاگ هایی است که به تنهایی به آن سر می زنم و مطالب جدید را مطالعه می کنم.

هنگامی که محتوای مفیدی ایجاد می کنید که به مخاطبان هدف شما کمک می کند تا وظایف خود را بهتر انجام دهند، سایت شما به مقصدی برای آنها تبدیل می شود. بنابراین ناخودآگاه باعث افزایش تعامل کاربران با سایت خود می شوید.

5. ناوبری و طراحی سایت خود را تمیز کنید و تاثیر آن بر افزایش تعامل کاربران با سایت

بسیاری از مشاغل کوچک و به سرعت در مقیاس بزرگ شروع می شوند. در حالی که این برای نتیجه بسیار عالی است، اغلب به این معنی است که وب سایت شما به عنوان یک منبع مهم برای اطلاعات جدید به پایان می رسد.

هر سه ماه یکبار بررسی کنید تا مطمئن شوید که طراحی و پیمایش وب سایت شما برای کاربران منطقی است.

به خاله یا برادرزاده خود یک کار اساسی برای انجام دادن در سایت خود بدهید، و اگر آنها در یافتن محل انجام این کار مشکل دارند، وقت آن است که آن را ساده تر کنید.

مشخص کنید که چه چیزی در دسته های سطح بالا قرار می گیرد و از آنجا به پایین سازماندهی کنید.

6. پیوند داخلی و پست های پیشنهادی را بهبود بخشید

برای افزایش تعامل کاربران با سایت یکی از بتدایی ترین کارها این است که به افراد کمک کنید محتوایی را پیدا کنند که بیشتر مرتبط با آنچه در حال حاضر در سایت شما به آن نگاه می کنند، بیابند.

بهترین راه برای انجام این کار، از طریق پیوندهای داخلی در قسمت های محتوای سایت و پست های پیشنهادی است.

هر بار که چیزی را ذکر می کنید که قبلاً در مورد آن نوشته اید، به آن پیوند دهید!

پست های خود را دسته بندی و برچسب گذاری کنید تا بتوانید بازدیدکنندگان وب سایت را پس از پایان خواندن به چیزی مشابه ارجاع دهید.

7. گزینه جستجوی سایت داشته باشید

اگر افراد وقتی در سایت شما هستند نتوانند آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند، آن را ترک کرده و در جای دیگری پیدا می کنند. بنابراین برای افزایش تعامل کاربران با سایت میتوانید گزینه های سرچ را در اختیار آنها قرار دهید.

داشتن یک گزینه خوب جستجو در سایت به کاربران امکان می دهد تمام محتوای موجود در دارایی دیجیتال شما را جستجو کنند تا بهترین مناسب را برای پاسخگویی به نیازهای خود بیابند.

و سپس می توانید از داده های جستجوی سایت خود برای نوشتن محتوای بیشتر استفاده کنید.

8. CTA ها را تا مرحله بعدی قیف پاک کنید

یکی از بزرگترین ناراحتی های حیوان خانگی من شخصی است که سعی می کند قبل از اینکه آماده شوم مرا از قیف پایین بیاندازد.

یادم می آید چند سال پیش به سایتی رفتم که تنها گزینه پیمایش «خرید» بود. من حتی محصول/خدمت را نمی دانستم و چرا باید آن را بخرم.

همین اصل باید برای محتوایی که در سایت خود ایجاد می کنید نیز رعایت شود.

اگر قسمت بالای قیف و اطلاعاتی است، از CTA خود برای هدایت افراد به محتوای مربوطه که در وسط قیف است استفاده کنید.

از آنجا می توانید مردم را به سمت پایین ترغیب به خرید کنید. بنابراین از این استراتژی برای افزایش تعامل کاربران با سایت و درنتیجه هدایت آنها به خرید استفاده کنید.

9. یک چت بات معرفی کنید

اگر قابلیت چت زنده را دارید، به کاربران این فرصت را بدهید که از یک فرد واقعی که متخصص است، سوال بپرسند. این کار علاوه براینکه می تواند باعث افزایش تعامل کاربران سایت شود، میتواند نرخ فروش را افزایش دهد.

در غیر این صورت، می‌توانید اسکریپت‌های ربات چت خودکار ایجاد کنید که می‌تواند به پاسخگویی به سؤالات اصلی سایت شما کمک کند و به کاربران این احساس را بدهد که رفتار شخصی‌شده‌تری دریافت می‌کنند.

اگر آنها نتوانند پاسخ سوالات خود را در جای دیگری از سایت شما بیابند، ربات چت می تواند آنها را در سایت شما نگه دارد و با محتوای پیشنهادی درگیر شود.

 

 

 

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *