چه مدت طول می کشد تا نتایج سئو را ببیند؟

چه مدت طول می کشد تا نتایج سئو را ببیند؟

زمانی که شما در حال برنامه ریزی استراتژی بازاریابی خود هستید، معمولاً صاحبان کسب و کار می پرسند که “سئو چقدر طول می کشد تا نتایج را نشان دهد؟” کسب‌وکارها می‌خواهند تأثیر فوری بر سرمایه‌گذاری بازاریابی خود ببینند، اما سئو مانند تبلیغات پولی نیست، جایی که نتایج به محض روشن شدن کمپین‌های تبلیغاتی قابل مشاهده است. ایجاد موفقیت در سئو به زمان نیاز دارد.

اگر بی حوصله هستید و نمی دانید که آیا تلاش های سئوی شما ارزشش را دارد یا خیر، باید چشم انداز بلندمدتی داشته باشید. بهینه سازی موتور جستجو به ندرت نتایج فوری را ارائه می دهد، اما کاملاً ارزش وقت شما را دارد.

اگر سرعت را به رشد پایدار انتخاب کنید، این تاکتیک ها ممکن است در دراز مدت به شما آسیب برساند. گوگل و سایر موتورهای جستجو به طور خودکار به هر وب سایتی مشکوک می شوند که رتبه بندی جست و جوی آن ها به طور ناگهانی افزایش پیدا کند، زیرا احتمالاً تاکتیک های کلاه سیاه مسئول هستند. آنها برای شناسایی هرگونه استفاده از سئو کلاه سیاه هوشیار خواهند بود و ممکن است متوجه شوید که سایت شما جریمه شده است.

عوامل زیادی می توانند بر نتایج SEO شما تأثیر بگذارند. مدت زمانی که طول می کشد تا نتایج قابل توجهی را مشاهده کنید به اعتبار و سن سایت شما، هر جریمه ای که مانع رتبه شما شود و بسیاری موارد دیگر بستگی دارد.

این پست وبلاگ به این سوال پاسخ می دهد که “سئو چقدر طول می کشد تا کار کند؟” و فاکتورهای کلیدی را که بر زمان لازم برای دیدن نتایج قابل توجه از استراتژی سئوی شما تأثیر می گذارند، تجزیه کنید.

 

سفارش سئو سایت حرفه ای

 

چقدر طول می کشد تا نتایج سئو را ببینید؟

اکثر کارشناسان سئو معتقدند که حداقل شش تا نه ماه طول می کشد تا نتایج استراتژی سئو خود را مشاهده کنید. به طور معمول، پس از شش تا نه ماه، ممکن است شاهد افزایش در ترافیک ارگانیک و تبدیل ها باشید، و با تلاش های مداوم سئو، باید در ماه ها و سال های بعد شاهد رشد باشید.

هنگامی که محتوا و وب سایت خود را بهینه کردید، تجربه کاربری بهتری را برای بازدیدکنندگان فراهم می کنید. شما همچنین از قدرت جستجوی ارگانیک استفاده خواهید کرد. اکثر کسب و کارها اکثر ترافیک خود را از این منبع دریافت می کنند. سئو در دراز مدت نسبت به سایر استراتژی های بازاریابی مقرون به صرفه تر است زیرا محتوای همیشه سبز می تواند ماه ها و سال های آینده رتبه بندی خود را ادامه دهد.

چرا سئو یک فرآیند طولانی است؟

حتی اگر همه کارها را به درستی انجام دهید، باز هم برای نشان دادن نتایج تلاش‌های سئوی شما کمی صبر می‌طلبد. در اینجا چند دلیل وجود دارد که نشان می دهد سئو نتایج طولانی مدت را نشان می دهد:

ایجاد محتوای با کیفیت بالا که با هدف جستجوی کلمات کلیدی مهم مطابقت داشته باشد، زمان بر است.
گوگل محتوای «اثبات شده» را با سیگنال هایی مانند بک لینک یا توجه رسانه های اجتماعی که نشان می دهد محبوبیت دارد، ترجیح می دهد.
تکنیک‌های لینک‌سازی مورد تایید گوگل که در آن با ایجاد محتوای باکیفیت، لینک‌هایی به دست می‌آورید، زمان زیادی برای تولید می‌گیرد و دیگران کیفیت را از طریق معیارهایی مانند نرخ پرش، زمان صرف شده در یک صفحه و غیره تایید می‌کنند.
برای هر صفحه ای که بهینه سازی می کنید، گوگل باید بخزد، دوباره فهرست کند و در رتبه بندی صفحه شما تجدید نظر کند.
ایجاد اقتدار برند نیز به زمان نیاز دارد.
نکته اصلی این است که شما نمی توانید در این فرآیند عجله کنید.

هر سرویس SEO که لینک بیلدینگ کوتاه مدت ارائه می کند، معمولاً لینک های با کیفیت پایین را از یک شبکه وبلاگ خصوصی ارائه می دهد. حتی اگر مزایای کوتاه مدتی را مشاهده کنید، خطر جریمه شدن زیاد است.

رتبه‌بندی یک وب‌سایت جدید در ده نتیجه برتر در گوگل می‌تواند زمان زیادی طول بکشد، تا چندین سال، به خصوص اگر همه چیز را درست انجام ندهید. به گفته Ahref، میانگین صفحه در جایگاه اول SERP ها بیش از دو سال قدمت دارد. و بیش از 94٪ از نتایج صفحه اول قدیمی تر از یک سال هستند. از 5.7 درصد صفحاتی که در طی یک سال رتبه بندی شده اند، اکثریت قریب به اتفاق دو تا شش ماه به صفحه اول رسیده اند.

یکی از عوامل موثر در رتبه بندی سریع، داشتن رتبه دامنه بالا است. این اساسا به این معنی است که دامنه شما دارای بک لینک های زیادی از سایت های مرتبط در دسته خود است. این یک شاخص واضح از اعتماد و اقتدار در اینترنت است.

جدول زمانی مورد انتظار برای نتایج سئو

هر وب سایتی منحصر به فرد است و رتبه بندی به صنعت، تخصص و کلمات کلیدی شما بستگی دارد. با این حال، با درک آنچه در مراحل اولیه توسعه سئو باید انتظار داشته باشید، می توانید مراحل مورد نیاز برای رتبه بندی و مدت زمانی که سئو طول می کشد را درک کنید.

ماه اول – تحقیق و برنامه ریزی

سئو در هر وب سایت جدیدی با تحقیق شروع می شود. شما باید در مورد صنعت و جایگاه خود، رقبای خود و کلمات کلیدی که برای آنها رتبه بندی می کنند و اینکه سایت شما در حال حاضر چگونه در بازار قرار دارد تحقیق کنید.

برنامه ریزی کلمات کلیدی

کلمات کلیدی SEO شما عباراتی در محتوای وب شما هستند که به جستجوگران امکان می دهند سایت شما را از طریق موتورهای جستجو پیدا کنند. یک وب سایت بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو از همان عباراتی استفاده می کند که بازدید کنندگان آن استفاده می کنند. این کمک می کند تا جستجوگران را به سایت خود متصل کنید. کلمات کلیدی برای رتبه بندی در موتورهای جستجو ضروری هستند.

شما باید بدانید که مردم چگونه محصولات، خدمات و اطلاعات شما را جستجو می کنند تا راحت تر شما را پیدا کنند. کلمات کلیدی و سئو مستقیماً با اجرای یک کمپین بازاریابی موفق ارتباط دارند. به همین دلیل است که تهیه لیستی از کلمات کلیدی که می خواهید هدف قرار دهید یکی از اولین و مهمترین مراحل در هر طرح بهینه سازی موتور جستجو است. کلمات کلیدی برای سایر فعالیت های سئو شما اساسی هستند. ضروری است که مطمئن شوید کلمات کلیدی SEO شما بسیار مرتبط با مخاطبان شما هستند. انتخاب کلمات کلیدی مناسب به کاهش مدت زمان کارکرد سئو کمک می کند.

 

سفارش طراحی سایت فروشگاهی  و  مشاهده قیمت های طراحی سایت

سفارش طراحی سایت شرکتی و مشاهده قیمت ها و تعرفه های طراحی سایت

 

حسابرسی وب سایت

نتایج ممیزی وب سایت که امتیاز 99 را نشان می دهد
ممیزی وب سایت، عملکرد صفحه را قبل از هر گونه بهینه سازی موتور جستجو (SEO) یا طراحی مجدد وب سایت بررسی می کند. ممیزی وب سایت شما تعیین می کند که آیا برای دستیابی به اهداف ترافیکی شما بهینه شده است یا خیر و اگر نه، چگونه می توانید سایت خود را برای افزایش عملکرد بهبود بخشید.

ممیزی وب سایت معمولاً یک سایت را نه تنها از نظر محتوای آن بلکه از نظر عملکرد فنی آن نیز ارزیابی می کند. در نتیجه، ممیزی به شما این امکان را می‌دهد که استحکام زیرساخت‌ها و چارچوب فنی وب‌سایت خود را بررسی کنید، ارزیابی کنید که سایت شما تا چه حد برای موتورهای جستجو دوستانه است، و تعیین کنید که کاربران چقدر می‌توانند محتوای وب‌سایت شما را به طور مستقیم پیدا کنند.

با انجام ممیزی وب‌سایت، می‌توانید فرصت‌های سئوی از دست رفته را شناسایی کنید و هرگونه تلاش نادرست یا ضعیف سئو مانند پر کردن کلمات کلیدی و لینک‌های متن لنگر منطبق را در سراسر محتوای وب‌سایت خود برطرف کنید. شروع با یک برنامه استراتژیک به شما کمک می کند مدت زمان سئو را کاهش دهید.

ماه 2 – سئو فنی

اگر اهل فن آوری نیستید، سئوی فنی ممکن است بسیار زیاد به نظر برسد، اما برای کمپین سئوی شما ضروری است. سئو فنی به پاسخ به برخی از سوالات زیر کمک می کند:

آیا موتور جستجو می تواند به راحتی سایت من را بخزد یا کاوش کند؟
آیا سایت من برای کاربران تلفن همراه سازگار است؟
آیا می توان صفحات من را به راحتی ایندکس کرد؟
آیا زمان بارگذاری سریع صفحه دارم؟
آیا محتوای من به طور بهینه و کارآمد در یک سلسله مراتب طبیعی ساختار یافته است؟
آیا صفحات وب وجود دارند که باعث نفخ ایندکس می شوند؟
اگر تجربه ای با CMS ها دارید، از قبل با عوامل اولیه فنی سئو آشنا هستید. برای شما، منحنی یادگیری برای سئو فنی بسیار کمتر از افرادی است که هرگز با CMS سروکار نداشته اند. با این حال، اگر همه اینها بیش از حد شما را فراتر بگذارد، استخدام یک آژانس سئو برای رسیدگی به جنبه های فنی سئو ارزش سرمایه گذاری را دارد.

ماه 3 – ایجاد محتوا

ایجاد محتوای سئو پایه و اساس هر کمپین بازاریابی ارگانیک است. رتبه بندی یک وب سایت بدون محتوا غیرممکن است. نوشتن محتوا شامل ایجاد محتوایی است که در بین رقبای خود رتبه بالاتری دارد. این شامل محتوای با کیفیت با ساختار مناسب، پیوندهای داخلی، مراجع و محتوای بصری است. عوامل اولیه ای که در محتوای سئو باید در نظر گرفته شود، کلمات کلیدی، ساختار و سازمان است. محتوای بهینه شده برای سئو به گوگل کمک می کند تا کیفیت وب سایت را تعیین کند و آن را برای کاربران مرتبط در دسترس قرار دهد. تولید محتوا باید هرچه زودتر در کمپین شروع شود تا مدت زمان کمپین سئوی شما را کاهش دهد، زیرا برای ایجاد رتبه بندی زمان می برد. اگر در ماه اول شروع به تولید محتوا کردید، ممکن است سه ماه بعد نتایج اولیه را ببینید.

موتورهای جستجو می توانند از معیارهای مختلف تجربه کاربر مانند میانگین مدت زمان جلسه و نرخ پرش برای تعیین کیفیت صفحه استفاده کنند. به عنوان مثال، اگر آنها به سرعت پرش کنند، این احتمال وجود دارد که سایت شما آنچه را که به دنبال آن هستند ارائه نکرده باشد. تنوع محتوا به شما این امکان را می دهد که برای بخش های مختلف مخاطب جذاب باشید. شما می توانید انواع مختلفی از محتوای سئو را به وب سایت خود اضافه کنید:

پست‌های وبلاگ

معمولاً مقالاتی بین 1000 تا 2500 کلمه بالاتر از سایرین قرار می‌گیرند زیرا خوانندگان را برای مدت طولانی‌تری در صفحات نگه می‌دارند. جدا کردن محتوای خود با سرفصل ها و ارائه پاسخ های کامل به سوالات متداول به احتمال زیاد به رتبه بندی کمک می کند. پست‌های طولانی‌تر وبلاگ معمولاً به سؤالات عمیق‌تر پاسخ می‌دهند، که به کاربران اطلاعات بیشتری در مورد یک موضوع خاص می‌دهد.
مقالات: نوشته‌های ارزشمندی که احتمالاً در یک روزنامه یا مجله وجود دارد.
فهرست ها: فهرست ها برای گنجاندن انواع کلمات کلیدی به طور طبیعی عالی هستند و به راحتی قابل پیمایش هستند. نمونه‌هایی از فهرست‌ها عبارتند از «۷ بهترین مقصد سفر» یا «۱۰ بهترین صندلی اداری برای کمردرد».
راهنماها و صفحات ستونی: این صفحات احتمالاً بسیار طولانی تر از یک پست وبلاگ هستند و به دنبال پاسخ دادن به یک سؤال مهم تر هستند. این محتوا را می توان در یک صفحه قرار داد یا به چندین صفحه تقسیم کرد.

ماه چهارم – لینک سازی

یک گرافیک کارتونی که نمایشگرهای کامپیوتری را که با زنجیر به هم متصل شده اند نشان می دهد
همانطور که در حال نوشتن و انتشار محتوا هستید، باید زمانی را صرف تبلیغ محتوای خود کنید. زمان می برد تا دیگران محتوای شما را بیابند و به آنها لینک دهند. شما باید فعالانه با سایر وب سایت ها تماس بگیرید و آنها را تشویق کنید تا از طریق پست مهمان به سایت شما پیوند دهند.

لینک ها واحد پول وب هستند. پیوندهای سایت‌های دیگر مانند رأی‌هایی هستند که به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تشخیص دهند کدام صفحه در یک موضوع معین شایسته رتبه‌بندی در بالای نتایج جستجو است. وب‌سایت‌هایی که پیوندهای زیادی دارند، «معتبر» تلقی می‌شوند و با رتبه‌های بالا در گوگل پاداش می‌گیرند. سایت‌هایی که لینک‌های کم یا بدون لینک دارند، در شبکه‌های بین‌المللی مبهم خواهند بود.

هیچ رویکرد بهینه واحدی برای ایجاد لینک وجود ندارد و انتخاب تاکتیک های شما تا حد زیادی به صنعت، وب سایت، منابع و اهداف شما بستگی دارد.

لینک بیلدینگ فرآیند استراتژیک واداشتن سایر وب سایت ها برای پیوند دادن به صفحات وب سایت شما است. هدف این است که اعتبار صفحات خود را در چشم موتورهای جستجو تقویت کنید تا صفحات شما رتبه بالاتری داشته باشد و ترافیک ارگانیک بیشتری به ارمغان بیاورد. هر چه سریعتر بک لینک های با کیفیت بالا بسازید، زمان کمتری طول می کشد تا سئو کار کند.

بیشتر استراتژی های ساخت لینک کلاه سفید به دو مرحله ساده خلاصه می شود:

محتوای قابل توجهی ایجاد کنید که دیگران آن را ارزشمند می دانند
محتوای خود را با وب‌سایت‌های معتبر در اختیار وب‌مسترها قرار دهید تا بتوانند به سایت شما پیوند بزنند.
به گفته آندری لیپاتسف از گوگل، لینک ها یک عامل مهم رتبه بندی در گوگل هستند. بنابراین، اگر به دنبال کسب رتبه بالا در SERP هستید، به بک لینک از سایت های معتبر نیاز دارید.

ماه پنجم – مشارکت در رسانه های اجتماعی

سئو اجتماعی به رسانه های اجتماعی به عنوان ابزاری غیر مستقیم برای افزایش دید جستجو و رتبه بندی جستجوی ارگانیک اشاره می کند.

در حالی که رسانه‌های اجتماعی مستقیماً بر سئو تأثیر نمی‌گذارند، سیگنال‌های اجتماعی مانند لایک‌ها، نظرات و اشتراک‌گذاری‌هایی که از بازدیدکنندگانی که محتوای شما را در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند ایجاد می‌شود، به اعتمادسازی، افزایش آگاهی از نام تجاری و قرار گرفتن در معرض آن کمک می‌کند، که همه به طور غیرمستقیم به تقویت شما کمک می‌کنند. دید آنلاین و ترافیک

همچنین، لینک هایی که در پلتفرم های رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارید، قرار گرفتن در معرض برند را افزایش می دهند. آنها می توانند به روش های زیر بر بهینه سازی موتور جستجو تأثیر بگذارند:

  • طول عمر بیشتر پست های شما
  • بهبود دید آنلاین و ترافیک ارگانیک
  • شهرت برند را افزایش دهید
  • بهینه سازی موتورهای جستجوی محلی را تقویت می کند
  • توزیع گسترده محتوا
  • شناخت برند را افزایش دهید
  • لایک‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها و نظراتی که پست‌های وبلاگ شما دریافت می‌کنند، سیگنال‌های اجتماعی مهمی هستند که Google برای رتبه‌بندی وب‌سایت شما استفاده می‌کند.

ماه 6 – بهینه سازی نرخ تبدیل و تلاش مداوم در سئو

یک مرد کارتونی که روی یک لپ تاپ در مقابل یک مانیتور بزرگ کار می کند
هنگامی که محتوا را در آنجا قرار دادید و بک لینک دریافت کردید، باید نتایج را برای بهبود نرخ تبدیل خود تجزیه و تحلیل کنید. بهینه سازی نرخ تبدیل درصد بازدیدکنندگان وب سایت را افزایش می دهد که اقدامات مورد نظر خود را انجام می دهند، مانند پر کردن فرم یا تبدیل شدن به مشتری. در حالی که بهینه سازی برای تبدیل مستقیماً رتبه بندی موتورهای جستجو را بهبود نمی بخشد، به طور غیرمستقیم بر چندین معیار تأثیر می گذارد که بر رتبه بندی و موفقیت یک ابتکار سئو تأثیر می گذارد.

بهبود استفاده از وب سایت

بهینه سازی برای تبدیل به شما کمک می کند تا بازدید از صفحه و زمان در سایت را افزایش دهید. این به این دلیل است که بازدیدکنندگان به طور مؤثرتری با محتوایی که جستجو می کنند ارتباط برقرار می کنند.

افزایش فعالیت اجتماعی و تاثیر آن بر مدت زمان لازم برای سئو  سایت

فعالیت اجتماعی بالاتر با تجربه بازدیدکننده، اغلب تبدیل یا فروش، مرتبط است. همراستایی بهتر یک وب سایت با نیازهای بازدیدکنندگان، فراوانی تجربه های مثبت وب سایت را افزایش می دهد، که مشتریان شما را تشویق می کند تا محتوای شما را با دیگران در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند تا ترافیک بیشتری ایجاد کنند.

عملکرد بهتر برچسب ها و توضیحات عنوان
بهینه سازی تگ عنوان و توضیحات متا یکی از اجزای مهم هر کمپین سئو است. بهبود تگ‌های عنوان و توضیحات متا راه مهمی برای نشان دادن ارتباط شما با عبارات کلیدی جستجو است. با رتبه بالاتر در SERP، بازدیدکنندگان بیشتری را به دست خواهید آورد که به محتوای شما علاقه مند هستند.

عواملی که تعیین می کنند سئو چقدر طول می کشد تا کار کند

وقتی صحبت از سرعت دیدن نتایج می شود، باید عوامل مختلفی را در نظر گرفت. در اینجا چند عنصر وجود دارد که موفقیت سئو وب سایت را تعیین می کند:

  • کلمات کلیدی و عبارات جستجو
  • نام دامنه
  • رقابت
  • کسب و کار و مکان
  • محتوا
  • کلمات کلیدی و عبارات جستجو

کلمات کلیدی هستند که ترافیک مرتبط را به وب سایت شما هدایت می کنند. شما باید محتوایی ایجاد کنید که مستقیماً به آنچه مشتریان شما در جستجوی آن هستند پاسخ دهد. هنگامی که بهینه سازی کلمات کلیدی به درستی انجام شود، به شما این امکان را می دهد که بازدیدکنندگان با کیفیتی برای کسب و کار یا وبلاگ خود پیدا کنید.

محتوای بهینه شده برای سئو
محتوای شما باید استثنایی باشد تا مدت زمان کارکرد سئو را محدود کند. باید مرتبط و به خوبی نوشته شود تا کاربران بتوانند از آن ارزش کسب کنند و گوگل بتواند به درستی آن را رتبه بندی کند. اگر یک وب سایت ترافیک کافی دریافت نمی کند، مقصر اصلی این است که ضعیف نوشته شده است یا به درستی برای سئو بهینه سازی نشده است.

نام دامنه
اگرچه همیشه لازم نیست، داشتن نام دامنه مناسب می تواند به بهبود رتبه بندی جستجوی شما کمک کند. اگر در دسترس باشد، استفاده از نام کسب‌وکارتان به‌عنوان نام دامنه وب‌سایتتان به مشتریان کمک می‌کند شما را به راحتی پیدا کنند. همچنین می تواند به موتورهای جستجو کمک کند صفحات شما را به راحتی فهرست کنند و فروشگاه شما را به افرادی که به دنبال محصولات شما هستند نشان دهد.

مشاور سئو

 

نتیجه
رتبه بندی در موتورهای جستجو یک هدف قابل دستیابی است. با استراتژی، برنامه ریزی و اجرای صحیح، رسیدن به نتایج در یک سال واقع بینانه است.

فقط به یاد داشته باشید که سئو کار به زمان نیاز دارد. هرچه سریعتر بتوانید تمام تاکتیک های درست را اجرا کنید، سریعتر نتایج را خواهید دید. Coalition Technologies به جای تکیه بر آزمون و خطا، خدمات سئو را ارائه می دهد تا به شما کمک کند منحنی یادگیری خود را میانبر کنید و مطمئن شوید که موفقیت سئو را سریعتر مشاهده می کنید. برای جزئیات بیشتر در مورد مدت زمانی که سئو طول می کشد یا یاد بگیرید که چگونه می توانیم به شما کمک کنیم همین امروز با ما تماس بگیرید!

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *