نحوه رفع خطای 404 که در پست ها و صفحات وردپرس یافت نشد

نحوه رفع خطای 404 که در پست ها و صفحات وردپرس یافت نشده است چگونه است.

در حال مبارزه با نحوه رفع خطای 404 Not Found در پست ها و صفحات وردپرس هستید؟

این خطا ممکن است گاهی اوقات زمانی که شما یا یک بازدیدکننده سعی می کنید به صفحه خاصی در سایت خود دسترسی پیدا کنید ظاهر شود. به جای دیدن محتوایی که انتظار داشتید، پیامی مانند «خطای 404 یافت نشد» را می‌بینید.

خوشبختانه، این پیغام خطا معمولاً در صفحه خاص مورد نظر بومی سازی می شود. یعنی نباید هیچ بخش دیگری از سایت شما را تحت تأثیر قرار دهد (اگرچه در موارد نادر می تواند).

با این حال، این بدان معنا نیست که ناامید کننده نیست، و شما قطعاً می خواهید تمام تلاش خود را برای جلوگیری و رفع خطاهای 404 در سایت خود انجام دهید.

در این پست، همه چیزهایی که باید در مورد خطاهای 404 بدانید را پوشش خواهیم داد، از جمله موارد زیر:

  1. خطای 404 Not Found چیست و چه چیزی باعث آن می شود

  2. رفع خطاهای 404 در وردپرس

  3. رفع خطاهای 404 فردی در وردپرس

  4. مانیتورینگ سایت برای خطاهای 404

  5. ایجاد یک صفحه سفارشی 404 برای سایت شما

پیام خطای 404 یافت نشد به چه معناست؟

پیام خطای 404 یافت نشد زمانی ظاهر می شود که شما یا یکی از بازدیدکنندگانتان سعی می کنید از صفحه ای در سایت خود بازدید کنید که وجود ندارد.

این ممکن است به این دلیل باشد که صفحه هرگز وجود نداشته است، صفحه حذف شده (حذف شده است)، یا URL صفحه به یک URL دیگر تغییر کرده است.

برای مثال، فرض کنید یک پست وبلاگ در yoursite.com/2020-guide دارید. اگر پست را برای سال 2021 به‌روزرسانی کنید و URL را به yoursite.com/2021-guide تغییر دهید، هرکسی که سعی کند از URL اصلی راهنمای 2020 بازدید کند، خطای 404 را می‌بیند زیرا آن صفحه دیگر در آن URL وجود ندارد (مگر اینکه تنظیم کنید یک تغییر مسیر – در ادامه بیشتر در مورد آن!).

بیشتر اوقات، این خطا تنها زمانی ظاهر می‌شود که شخصی سعی می‌کند از یک URL موجود در سایت شما بازدید کند. یعنی این خطا بر محتوایی که وجود دارد تأثیر نمی گذارد.

با این حال، در شرایط نادر، یک فایل htaccess. خراب می تواند باعث شود که خطای 404 در کل سایت شما ظاهر شود.

 تغییرات خطا 404 :

پیام 404 Error Not Found بسته به میزبانی وب/سرور وب مورد استفاده شما، مرورگری که بازدیدکننده از آن استفاده می کند و نحوه پیکربندی سایت شما می تواند در چندین تغییر مختلف ظاهر شود.

در اینجا برخی از تغییرات رایج وجود دارد:

  1. خطای 404
  2. 404 پیدا نشد
  3. پیدا نشد
  4. صفحه یافت نشد
  5. URL درخواست شده در این سرور یافت نشد.
  6. خطای HTTP 404
  7. «ما نمی‌توانیم صفحه‌ای را که به دنبال آن هستید پیدا کنیم.»
  8. صفحه پیدا نمی شود

علت پیدا نشدن خطای 404 چیست؟

دو نوع خطای 404 وجود دارد که ممکن است با آنها مواجه شوید و علت احتمالی آن بستگی به نوع خطای آن دارد.

در زیر راه‌حل‌هایی را برای هر دو نوع مشکل اضافه می‌کنیم.

اگر بدون توجه به صفحه‌ای که می‌خواهید بازدید کنید، خطای 404 Not Found را مشاهده کردید، احتمالاً مشکل از ساختار پیوند دائمی سایت وردپرس یا فایل htaccess. است.

چیزی در جایی خراب شده است که باعث می شود سرور سایت شما فکر کند URL های سایت شما وجود ندارد. به نظر جدی می رسد، اما رفع آن معمولاً بسیار آسان است، بنابراین نگران نباشید.

 

 اگر خطای 404 Not Found را فقط در URL های خاص مشاهده می کنید (اما بقیه سایت شما کار می کند)، چندین مشکل بالقوه وجود دارد:

  • پیوندهای شکسته – ممکن است شخصی به صفحه ای در سایت شما پیوند دهد که وجود ندارد. این می تواند یک پیوند خارجی در سایت شخص دیگری یا یک پیوند داخلی در سایت خود شما باشد. وقتی افراد روی پیوند کلیک می کنند، آنها را به صفحه ای می برد که وجود ندارد و خطای 404 را ایجاد می کند.
  • URL های تغییر یافته – اگر URL یک قسمت از محتوا را تغییر دهید، ممکن است افرادی داشته باشید که همچنان سعی می کنند از URL قدیمی بازدید کنند که باعث خطای 404 می شود (مگر اینکه تغییر مسیر را تنظیم کنید).
  • اشتباهات املایی – ممکن است شخصی به طور تصادفی URL مورد نظر خود را اشتباه تایپ کرده باشد.

 

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *