راهنمای و ایده طراحی یک برگه 404 جذاب برای سایت

من دوست دارم صفحه خطای 404 را به عنوان صفحه کنترل آسیب شما در نظر بگیرم. مشتری شما فقط سعی کرد به صفحه ای از وب سایت شما برود و اکنون با ناامیدی مواجه شده است. صفحه خطای 404 بلافاصله در اوج ناامیدی به آنها خوشامد می گوید – چه فرصتی عالی برای شما که به آنها بگویید با یک پیام خطای صفحه سفید تولید شده توسط ماشین اهمیتی نمی دهید. گفت: هیچ کس تا به حال. اکنون وقت شماست که آن احساسات بد را منحرف کنید و راه حلی ارائه دهید که احساسات مثبت را القا می کند!

این پنج مرحله را دنبال کنید تا در راه ایجاد صفحات خطای سفارشی 404 باشید که باعث می‌شود مشتری احساس کند شما در کنار آنها هستید، حتی زمانی که محتوای شما نمی‌تواند وجود داشته باشد.

سفارش طراحی سایت فروشگاهی 

سفارش طراحی سایت شرکتی 

پنج نکته طراحی صفحه خطای 404 که بازدیدکنندگان را در سایت نگه می دارد

1. آن را با نام تجاری و روی برند نگه دارید
مارک دار نگه داشتن صفحه 404 به این معنی است که صفحه خطای 404 شما باید مشخص کند که بازدیدکننده هنوز در وب سایت شما است. این می تواند به این معنی باشد که صفحه خطای سفارشی 404 خود را در قالب وب سایت خود نگه دارید – با ناوبری استاندارد بالا و پاورقی – یا اگر یک صفحه سفارشی 404 را خارج از الگوی استاندارد خود می سازید، به سادگی مطمئن شوید که یک لوگو درج می کنید.

و اوه، یک لوگو چه تفاوتی می تواند ایجاد کند. سه مثال زیر را با هم مقایسه کنید: یک صفحه استاندارد 404 تولید شده توسط ماشین، یک صفحه سفارشی خارج از قالب وب سایت، و یک پیام 404 ساخته شده در قالب استاندارد وب سایت.

branded-404-error-pages

یک صفحه خطای استاندارد 404، یک صفحه سفارشی خارج از قالب وب سایت، و یک صفحه 404 ساخته شده در داخل قالب وب سایت.
دو گزینه دوم به روش های بسیار متفاوتی به صفحه خطای 404 نزدیک می شوند، اما هر دو مشخص می کنند که در کدام وب سایت هستید. در مورد اول، هیچ آرم و سرنخی وجود ندارد. چه کسی می داند دوست دارید کاربران شما کدام تجربه را ببینند؟

نگه داشتن صفحه خطای 404 در برند به این معنی است که هر کلمه و تصویری که استفاده می کنید دقیقاً شخصیت و لحن برند شما را نشان می دهد. اگر شما یک برند جدی مانند نیویورک تایمز هستید، پیام رسانی خود را حرفه ای و ساده نگه دارید. اگر صدای برند شما محاوره ای است و از یک خنده خوب در اینجا و آنجا قدردانی می کند، صفحه 404 شما می تواند زمان خوبی برای پرتاب یک شوخی یخ شکن باشد. اینکه عذرخواهی کنید یا تشکر کنید یا نه، به دستورالعمل های صوتی برند شما مربوط می شود. فقط شما می دانید که صدای برند شما چقدر رسمی و احمقانه اجازه می دهد. آن را کشف کنید و آن را به یک T. همیشه دنبال کنید.

در برگه -404- نام تجاری خود را حفظ کنید

صفحه 404 خود را با نام تجاری خود بسازید. آیا برند شما مانند نمونه سمت چپ جدی است یا مانند برند سمت راست احمقانه؟

2. آنچه اتفاق افتاده را تصدیق کنید

بازدیدکننده شما به دنبال یک صفحه بود و چیزی که می بیند آن صفحه نیست. با گفتن اینکه چه اتفاقی افتاده به آنها کمک کنید بفهمند چه اتفاقی افتاده است. شما می توانید این کار را با چرخش خود انجام دهید، اما به آنها بگویید که خطایی وجود دارد و – به یک دلیل یا آن دلیل – صفحه ای که به دنبال آن هستند پیدا نمی شود. می‌توانید انتخاب کنید که «یک دلیل یا دلیل دیگر» را مانند آدیداس در مثال مرکزی زیر ذکر کنید («شاید جابه‌جا شده باشد، یا شاید URL نادرست باشد»).

404-صفحات-خطا-به-آنها-چه اتفاقی افتاده است
هر یک از این نمونه های صفحه خطای 404 آن را همانطور که هست نشان می دهد. به بازدیدکنندگان خود کمک کنید بفهمند کجا هستند با گفتن اینکه محتوای آنها یافت نمی شود.
3. با نشان دادن شخصیت خود، دکمه برگشت را خنثی کنید
هنگامی که یک مشتری یک صفحه 404 ارائه می کند، آنها شگفت زده خواهند شد. آنها انتظار یک چیز را داشتند و چیز دیگری را می بینند. اجتناب ناپذیر است این که آیا این یک غافلگیر آزرده یا یک غافلگیر کننده خوشحال است به شما (و طراح وب شما) بستگی دارد. صفحات خطای 404 به ندرت دیده می شوند، پس چرا از شخصیت برند خود استفاده نکنید تا این اتفاق نادر را به خوبی به یاد ماندنی کنید؟

در نظر گرفتن:

استفاده از تصویر برند برای جذب بصری بازدیدکننده. با تصویر مناسب، حتی ممکن است بتوانید لحظه ناخوشایند “این آزاردهنده” بازدیدکننده خود را به یک تخم مرغ عید پاک که او را بیشتر دوست دارد تبدیل کنید.
روی-برند-تصاویر-2
صفحه خطای 404 شما زمان بسیار خوبی برای نشان دادن شخصیت شماست.

از سرفصل ها و متن اصلی خود استفاده کنید تا تبادل نظر انسانی تر شود. پذیرفتن عذرخواهی از یک همنوع بسیار ساده تر از پذیرش اخطار عدم دسترسی یک ربات است.
استفاده از زبان انسان

آیا می دانید آن لحظه ناخوشایند در هنگام شام که کسی فقط باید تنش را با یک شوخی از بین ببرد؟ این تاکتیک در 404 صفحه نیز معجزه می کند. هیچ کس دوست ندارد ناامید شود. گنجاندن یک شوخی با نام تجاری در صفحه 404 شما راهی عالی برای از بین بردن تنش “مشکلی پیش آمد و شما به آنچه می خواهید نرسیدید” است.
404-error-page-joke-examples

4. بهترین کاری را که می توانید برای خدمت به مشتری انجام دهید
“روی کاربر تمرکز کنید و همه چیز به دنبال خواهد داشت.” سخنان حکیمانه فر om Google با حقیقتی عمیق. بازدید کننده شما در دنیای سایبری زندگی می کند که در آن گزینه های خرید بی پایان احاطه شده است. اگر آنها سعی می کنند برخی از کفش ها را در وب سایت شما بخرند و وب سایت شما یک بن بست “صفحه یافت نشد” را ارائه می دهد، چاره ای جز استفاده از دکمه برگشت و رفتن به فروشگاه آنلاین کفش شخص دیگری برای خرید خود ندارند. مگر اینکه بتوانید از صفحه کنترل آسیب 404 خود برای ارائه منابعی استفاده کنید که به آنها کمک می کند آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند یا گزینه های جدیدی را که هرگز نمی دانستند به آنها نیاز دارند را کشف کنند …!

به نیازهای شخصیت های خود فکر کنید. نیازهای آنها چیست؟

زمانی که در این صفحه خطا قرار گرفتند، حدس‌زنی دقیقی در مورد آنچه که آنها در تلاش بودند انجام دهند، انجام دهید و پیوندهایی را ارائه دهید که به آنها در انجام آن کار کمک می‌کند. این می تواند باعث صرفه جویی در فروش شود، ناامیدی را به رضایت تبدیل کند و به پایین نگه داشتن نرخ پرش کمک کند.
404-error-pages- that-service-users

یک کادر جستجو و یک لینک به نقشه سایت خود اضافه کنید تا به راحتی بتوانند آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند.
گزینه 404-error-pages-search

در صورت نیاز به کمک، تماس آنها با شما را آسان کنید.
404-error-pages-contact-us

5. به خودتان خدمت کنید! آنچه را که نیاز داریدبه قیف تبدیل کنید

از این صفحه استفاده کنید تا به صفحات اصلی سایت خود لینک دهید. صفحه خطای 404 شما صفحه کنترل آسیب شماست، اما صفحه فرصت شما نیز هست. به یاد داشته باشید، ما در اینجا در تلاش هستیم تا ناملایمات را به فرصت تبدیل کنیم! این صفحه را فرصتی برای شما در نظر بگیرید تا توپ را در حال چرخش نگه دارید… و چرا سطح شیب دار را کج نکنید تا توپ به صورت استراتژیک به سمت یکی از قیف های تبدیل شما بچرخد؟ همیشه کاربر را در درجه اول نگه دارید، اما دلیلی وجود ندارد که فرض کنیم خوشحالی مشتری و تکمیل تبدیل متقابل هستند.

به عنوان مثال، اگر یکی از تبدیل‌های شما تولید سرنخ است، چرا مانند Hubspot پیوندی به صفحه آزمایشی رایگان خود ارائه نمی‌دهید؟ (نمونه زیر را ببینید.)

Hubspot-404
در این مثال، Hubspot کار بزرگی را انجام می دهد و ترافیک 404 خود را به سمت سه هدف تبدیل هدایت می کند.
نکته کلیدی این است که به آنها بگویید می خواهید چه کاری انجام دهند. اگر می‌خواهید لباس‌های زنانه بخرند، به آنها پیوندی بدهید که می‌گوید از بخش زنانه بخرید – آنها را به صفحه اصلی که ممکن است گم شوند یا حواسشان پرت شود، ارسال نکنید. در مثال Land’s End، در زیر، توجه کنید که آنها به شما پیوندهایی برای خرید کالاهای زنانه، مردانه و بچه‌ها، یا کالاهای خانگی می‌دهند، اما یک بار به صفحه اصلی مراجعه نمی‌کنند؟ هدف تبدیل آنها به وضوح افزایش فروش در چهار دسته برتر است.

landsend-404-crop
Land’s End از صفحه خطای 404 خود برای هدایت ترافیک به سمت چهار دسته خرید استراتژیک استفاده می کند.
صفحه خطای 404 نیز زمان خوبی است تا از آنها بخواهید که به شما در حل مشکل کمک کنند. هنگامی که مشکلی پیش می آید، صفحات خطا ارائه می شوند. گاهی اوقات این خطای کاربر است (مثلاً یک URL اشتباه تایپ شده)، اما گاهی اوقات یک خطای پنهان وب سایت (یک صفحه جابجا شده، حذف شده یا شکسته) است. با ورود به صفحه 404 شما، به احتمال زیاد بازدیدکننده شما به تازگی یک خطا را در وب سایت شما کشف کرده است. از این صفحه به عنوان فرصتی برای درخواست از آنها برای ارسال گزارش خطا برای شما استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که پیوندی را اضافه کنید که انجام اقدامات را برای آنها آسان کند.

404-page-report-errors
این سه نمونه صفحه خطای 404 از بازدیدکنندگان می خواهند که خطاها را گزارش کنند.
از طرف دیگر، مطمئن شوید که به آنها نمی گویید کاری را انجام دهند که نمی خواهید انجام دهند – مانند “در زمان دیگری برگردید”. شما می خواهید آنها در جای خود بمانند.

خطاهای 404 اجتناب ناپذیر هستند: فعال باشید!

دنیا جای ناقصی است. پیچ‌ها همیشه از بین می‌روند، URL‌ها اشتباه تایپ می‌شوند و – به همان اندازه که سعی می‌کنید از آن جلوگیری کنید – صفحات وب جابه‌جا، حذف یا حتی شکسته می‌شوند. از آنجایی که صفحات خطا اجتناب‌ناپذیر هستند، من رای می‌دهم که مسیر پیشگیرانه را در پیش بگیریم و بهترین صفحات ممکن برای کنترل آسیب را ایجاد کنیم.

از آنجایی که هر برندی متفاوت است، هرگز یک مدل یکسان برای اینکه صفحه خطای سفارشی 404 چگونه باید باشد وجود نخواهد داشت. در عوض، بازاریابان باید از پنج مرحله ذکر شده در این پست به عنوان راهنمایی برای ایجاد یک تجربه صفحه خطای سفارشی 404 استفاده کنند که نشان دهنده برند آنها باشد، به مشتریانشان خدمت کند و از اهداف تبدیل آنها پشتیبانی کند.

 

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *