بودجه مناسب برای بازاریابی آنلاین و دیجیتال مارکتینگ

آیا می خواهید کسب و کار خود را به صورت آنلاین توسعه دهید؟ بازاریابی دیجیتال می تواند به شما در ارتباط با مشتریان، افزایش فروش و تقویت تصویر برندتان کمک کند.با ایجاد یک بودجه دیجیتال مارکتینگ متناسب با برنامه مالی خود شروع کنید.
ایرانی ها هر روز ساعت هادر فضای مجازی سپری می کنند و بازاریابی دیجیتال را به یکی از موثرترین راه های ارتباط کسب و کارها با آنها تبدیل می کند. از طریق روش های آنلاین مختلف، بازاریابان می توانند با مخاطبان ارتباط برقرار کنند، پیام های برند را منتقل کنند و محصولات یا خدمات را تبلیغ کنند. با بسیاری از کانال ها و استراتژی های بازاریابی دیجیتال مختلف، می توانید یک برنامه بازاریابی دیجیتال متناسب با بودجه خود ایجاد کنید – صرف نظر از اندازه شرکت شما. در اینجا آنچه شما باید بدانید برای ایجاد یک بودجه بازاریابی دیجیتال برای کسب و کار خود آورده شده است.
در این پست به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد :
بودجه دیجیتال مارکتینگ شامل چه مواردی می شود؟
چگونه برای بازاریابی دیجیتال بودجه ایجاد کنیم
الگوی بودجه بازاریابی دیجیتال
عواملی برای هزینه های دیجیتال مارکتینگ

بودجه مورد نیاز برای دیجیتال مارکتینگ شامل چه مواردی می شود؟

بودجه دیجیتال مارکتینگ چه چیزی را شامل می شود؟
دیجیتال مارکتینگ یک اصطلاح گسترده است که شامل استراتژی های مختلفی است که برای تبلیغ یک تجارت، سازمان یا وب سایت به صورت آنلاین استفاده می شود. آنچه که باید برای آن بودجه اختصاص دهید بستگی به این دارد که در کدام کانال های بازاریابی دیجیتال سرمایه گذاری کرده اید. در اینجا هر کدام مستلزم چیست تا بتوانید نحوه بودجه بندی برای هر کدام را تعیین کنید:

بازاریابی رسانه های اجتماعی (SMM) استفاده از پلتفرم های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام، توییتر، لینکدین و تیک تاک برای دستیابی به مشتریان بالقوه است. بازاریابان رسانه های اجتماعی می توانند تبلیغات ایجاد کنند، پروفایل های برند بسازند و جستجوی ارگانیک را در هر پلتفرم بهبود بخشند.
بازاریابی محتوا ایجاد و به اشتراک گذاری محتوایی مانند ویدئوها، وبلاگ ها، تصاویر، اینفوگرافیک ها و غیره است. این استراتژی به ایجاد اعتبار و آگاهی از برند آنلاین کمک می کند. علاوه بر این، می تواند بر رتبه بندی موتورهای جستجو تأثیر بگذارد.
بازاریابی ایمیلی شکلی از بازاریابی مستقیم است که از ایمیل برای تبلیغ یک تجارت استفاده می کند. این می‌تواند شامل خبرنامه‌ها، هدایت‌کننده‌ها، اطلاع‌رسانی و ایمیل‌های تبلیغاتی باشد.
بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) یک استراتژی است که بر بهبود رتبه بندی ارگانیک یک وب سایت در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) تمرکز دارد. برای انجام این کار، متخصصان سئو پروفایل های بک لینک می سازند، عملکرد فنی وب سایت را بهبود می بخشند، محتوای درون صفحه را توسعه می دهند و تحقیقات کلمات کلیدی را برای پلتفرم انجام می دهند.
پرداخت به ازای کلیک (PPC) نوعی تبلیغات دیجیتالی است. تبلیغ کننده یک تبلیغ را در پلتفرمی مانند گوگل یا فیس بوک نمایش می دهد. سپس هر بار که کاربر روی تبلیغ کلیک می کند، نرخی از آنها دریافت می شود. این یک روش سازنده برای افزایش آگاهی از برند و افزایش ترافیک به وب سایت یا صفحه فرود شما است.
بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) استفاده ترکیبی از استراتژی های SEO و PPC برای افزایش دید وب سایت در SERP ها است.
البته اکثر کسب و کارها از ترکیبی از استراتژی های دیجیتال مارکتینگ برای دستیابی به نتایج مورد نظر خود استفاده می کنند. با درک کاملی از اینکه چگونه هر نوع بازاریابی دیجیتال می تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند، و همچنین هزینه آنها، می توانید یک استراتژی بازاریابی دیجیتال موثر و متناسب با بودجه خود ایجاد کنید.

نحوه ایجاد بودجه برای بازاریابی دیجیتال
هزینه های بازاریابی موجود خود را محاسبه کنید
اهداف بازاریابی دیجیتال خود را فهرست کنید
نتایج فصل های قبل را مرور کنید
انتخاب کنید از کدام کانال های بازاریابی دیجیتال در کمپین خود استفاده کنید
فاکتور در نمایندگی و هزینه های تولید
برای هزینه های اضافی جا بگذارید
بودجه خود را نهایی کنید

هزینه های بازاریابی موجود خود را محاسبه کنید
اکثر کارشناسان بازاریابی دیجیتال توصیه می کنند که برندها تقریباً 7 تا 10 درصد از درآمد کلی خود را صرف بازاریابی دیجیتال کنند. البته، این بدان معنی است که می تواند اختلاف زیادی بین آنچه کسب و کارها برای تلاش های بازاریابی خود هزینه می کنند وجود داشته باشد. کسب‌وکارهای بزرگ‌تر که درآمد بیشتری دارند، نسبت به کسب‌وکارهای کوچک‌تر، می‌توانند بودجه بیشتری را خرج کنند.

به خاطر داشته باشید، این یک استراتژی خوب برای حفظ سلامت مالی کسب و کار شما است – مطمئناً نمی خواهید برای بازاریابی بیش از حد هزینه کنید.

با این حال، میزان هزینه‌ای که کسب‌وکارها برای بازاریابی صرف می‌کنند ممکن است به صنعتی که در آن هستند بستگی داشته باشد. برای مثال، هزینه به ازای هر کلیک (CPC) برای کلمات کلیدی در صنایع پزشکی و خدمات خانگی بسیار بالا است، به‌ویژه در مقایسه با صنایعی مانند صنایع غذایی و آشامیدنی. این هزینه ها باعث افزایش بودجه کمپین های PPC در آن صنایع می شود. به این ترتیب، شرکت‌هایی که در صنایع رقابتی‌تر هستند ممکن است نیاز داشته باشند که بیشتر از سایرین به بودجه بازاریابی دیجیتال خود اختصاص دهند.

در حالی که هزینه های اولیه بازاریابی دیجیتال می تواند ناامید کننده باشد، یک کمپین خوب می تواند بازده سرمایه گذاری مثبت (ROI) را به همراه داشته باشد. این بدان معناست که کسب‌وکارها از تلاش‌های بازاریابی خود بیشتر از هزینه‌ای که برای آن هزینه می‌کنند، درآمد کسب می‌کنند.

اینکه کسب و کار شما چقدر باید به بازاریابی دیجیتال اختصاص دهد به سلامت مالی شما و همچنین صنعت، مخاطبان هدف و ارزش مادام العمر یک خرید بستگی دارد.

اهداف بازاریابی دیجیتال خود را فهرست کنید
به منظور تخصیص بودجه بازاریابی شما در کجا هزینه می شود، کل تیم شما باید با اولویت های کسب و کار شما هماهنگ باشد. تلاش های بازاریابی شما از چه اهدافی حمایت می کند؟ شما می خواهید مطمئن شوید که اهداف بازاریابی شما با چشم انداز استراتژیک کسب و کار برای رشد هماهنگ است.

این اهداف به شما کمک می کند تا درک کنید که می خواهید در کدام کانال های بازاریابی دیجیتال سرمایه گذاری کنید. برای مثال، اگر می خواهید اعتبار آنلاین ایجاد کنید، بازاریابی محتوا یک گزینه بازاریابی دیجیتال عالی برای کسب و کار شما خواهد بود، اما اگر می خواهید فروش را افزایش دهید، رسانه های اجتماعی را افزایش دهید. تبلیغات ممکن است مناسب تر باشد.

اینکه در نهایت چقدر برای بازاریابی بودجه بندی می کنید ممکن است به کانال بازاریابی دیجیتالی که در نهایت استفاده می کنید بستگی داشته باشد. به عنوان مثال، سئو به هیچ گونه هزینه تبلیغاتی نیاز ندارد، در حالی که کمپین های PPC این کار را انجام می دهند. بنابراین، کسب‌وکارهایی که در PPC سرمایه‌گذاری می‌کنند باید هزینه‌های خود را برای درج آگهی نیز حساب کنند.

به طور مشابه، بازاریابان ایمیل باید هزینه یک پلت فرم بازاریابی ایمیلی (مانند Mailchimp) را در نظر بگیرند، در حالی که بازاریابان محتوا ممکن است نیاز به استخدام طراحان گرافیک یا نویسندگان برای توسعه محتوا داشته باشند. چگونه بودجه آنها باید تقسیم شود بستگی دارد

کاملاً در محدوده پروژه باشید

حتماً هر هدف را نیز اولویت بندی کنید. اگر چندین کانال بازاریابی دیجیتال را مدیریت می کنید، باید تعیین کنید که چقدر از بودجه خود را می توانید به هر کدام اختصاص دهید. بسته به اهداف خود، ممکن است بخواهید 50 درصد از بودجه بازاریابی دیجیتال خود را بر روی سئو، 25 درصد در رسانه های اجتماعی و 25 درصد دیگر را بر روی PPC سرمایه گذاری کنید. چه تاثیری بر بقیه بودجه شما خواهد داشت؟

در نهایت، شما از اهداف تجاری خود برای ایجاد شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) استفاده خواهید کرد. آنها به شما کمک می کنند تأثیر تلاش های بازاریابی دیجیتال خود را اندازه گیری کنید. این می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • معیارهای وب سایت و ترافیک
  • تولید سرب
  • نرخ تبدیل
  • هزینه به ازای سرنخ تولید شده
  • نرخ کلیک (CTR)

در حالی که این بیشتر مهم است تا بتوانید موفقیت کمپین های خود را ردیابی کنید، ممکن است تأثیر زیادی بر بودجه بازاریابی شما نیز داشته باشد. اگر کمپین‌های شما خوب پیش می‌روند، استفاده از این داده‌ها برای نشان دادن اینکه بازاریابی دیجیتال ارزش هزینه کردن را دارد، آسان است. حتی ممکن است هنگام مذاکره درباره بودجه خود در آینده به شما اهرمی بدهد.

نتایج بودجه ای که خرج کردیند را از سه ماهه قبلی مرور کنید تا بتوانید آنها که بهتر نتیجه دادند را ادامه و مابقی را حذف کنید

علاوه بر این، نحوه انجام تلاش‌های بازاریابی دیجیتال شما در گذشته می‌تواند به شما در ایجاد استراتژی در آینده کمک کند. ایجاد یک بودجه دیجیتال مارکتینگ بدون اطلاعاتی که پشتیبان آن باشد، احمقانه است. اگر شرکت شما در گذشته تلاش‌های بازاریابی دیجیتالی انجام داده است، مهم است که آنچه را که انجام داده و انجام نداده است، مرور کنید.

برای مثال، این اطلاعات می تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید کدام استراتژی را در سه ماهه آینده ادامه دهید (یا متوقف کنید). اگر هیچ نتیجه تاثیرگذاری از یک کمپین PPC در فیس بوک ندیده اید، ممکن است زمان آن رسیده است که استراتژی خود را به جای ریختن پول بیشتر به پلتفرم، دوباره ارزیابی کنید.

نتایجی که در گذشته دیده‌اید نیز می‌تواند به شما در پیش‌بینی میزان مؤثر بودن کمپین‌ها و پیش‌بینی درآمد کمک کند. یک مدل استاندارد برای محاسبه تبدیل ها عبارت است از:

اندازه مخاطب x CTR x نرخ تبدیل = # تبدیل

سپس درآمد حاصل از این تبدیل ها را با بودجه بازاریابی خود مقایسه کنید تا ارزش تلاش های بازاریابی خود را مشخص کنید. اگر در سه ماهه گذشته 10000 دلار در کمپین رسانه های اجتماعی خرج کرده اید که منجر به درآمد 20000 دلاری شده است، ممکن است بخواهید در آینده بیشتر در آن کانال بازاریابی سرمایه گذاری کنید.

با درک میزان تأثیرگذاری هر کانال، می توانید تعیین کنید که بودجه شما چگونه باید تخصیص یابد.

از کدام کانال های بازاریابی دیجیتال برای استفاده در کمپین خود استفاده کنید
همانطور که در بالا توضیح دادیم، نحوه تخصیص بودجه بازاریابی دیجیتال به کانال هایی بستگی دارد که کسب و کار شما در آنها سرمایه گذاری کرده است. در اینجا چند چیز وجود دارد که باید بسته به کانال هایی که انتخاب کرده اید در بودجه خود لحاظ کنید:

بازاریابی رسانه های اجتماعی (SMM)

تولید محتوا (تصاویر، ویدئو، کپی و غیره)
فضای تبلیغاتی در هر پلتفرم
تحقیقات بازار
ایجاد پروفایل
بازاریابی محتوا

تولید محتوا (تصاویر، ویدئو، وبلاگ و غیره)
فریلنسرها یا کارکنان داخلی
پرداخت به پست در وب سایت های خارجی
بازاریابی ایمیلی

طراحی و توسعه
تنظیم و مدیریت لیست ایمیل
نرم افزار و ابزار بازاریابی ایمیلی
بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)

مدیریت محتوا
تحقیق کلمات کلیدی
لینک بیلدینگ
سئو فنی
ابزارهای سئو
پرداخت به ازای کلیک (PPC)

فضای تبلیغاتی
تحقیق کلمات کلیدی
تحقیقات بازار
تولید محتوا (تصاویر، ویدئو، کپی و غیره)
بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)

فضای تبلیغاتی
تحقیق کلمات کلیدی
لینک بیلدینگ
سئو فنی
ابزارهای سئو
هنگام فکر کردن به هر فرآیند تا جایی که می توانید دقیق باشید. میزان هزینه ای که می کنید بسته به مخاطبی که می خواهید به آن دسترسی پیدا کنید، رقابتی بودن صنعت شما، مدت زمان اجرای کمپین شما و بسیاری موارد دیگر متغیر است.

هرچه جزئیات بیشتری داشته باشید، بودجه شما دقیق تر خواهد بود و احتمال اینکه از هزینه های غیرمنتظره غافلگیر شوید کمتر می شود.

برای درک همه چیزهایی که باید در هنگام ایجاد بودجه بازاریابی دیجیتال در نظر بگیرید، بیایید آنچه را که برای ایجاد بودجه PPC انجام می شود در نظر بگیریم.

مثال بودجه بندی PPC
یک گل فروشی واشنگتن دی سی می خواهد تبلیغات گوگل را اجرا کند. آنها کلمه “تحویل گل” را هدف قرار می دهند. با این حال، هزینه هر کلیک برای این کلمه کلیدی 6 دلار است. یعنی اگر 10000 نفر روی تبلیغ خود کلیک کنند 60000 دلار از آنها دریافت می شود.

 

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *