انواع لینک هایی که بر سئو تاثیر منفی می گذارند?

بسیاری از وب مسترها در تعیین اینکه چه بک لینک هایی بر رتبه آنها در موتورهای جستجو تأثیر منفی می گذارد، با مشکل مواجه هستند. با این حال، چند نوع اصلی بک لینک وجود دارد که پتانسیل کاهش دید در موتورهای جستجو را دارند.

لینک های خریداری شده
درک این نکته مهم است که خرید لینک مشکلی ندارد. هزاران شرکت لینک‌هایی را در صفحات وب خریداری می‌کنند، زیرا این یک راه عالی برای دسترسی به افراد بیشتر است. در واقع، بسیاری از شرکت ها از طریق پیوندهایی که در صفحات وب مختلف خریداری کرده اند، بازگشت سرمایه مناسبی به دست می آورند.

با این حال، موتورهای جستجو از مدیران وب‌سایت‌ها می‌خواهند که لینک‌های پولی را با یک برچسب بدون دنبال کردن برچسب‌گذاری کنند، که به این معنی است که قدرت رتبه‌بندی از طریق پیوندها منتقل نمی‌شود.

وب مسترها باید از پرداخت هزینه برای پیوندهایی که انجام می دهند اجتناب کنند، به این معنی که لینک ها از قدرت رتبه بندی عبور می کنند. اگرچه تحقیقات نشان می‌دهد که لینک‌های پولی رتبه‌بندی موتورهای جستجو را افزایش می‌دهند، اما می‌توانند باعث جریمه‌های رتبه‌بندی شوند که اثرات فاجعه‌باری بر رتبه‌بندی موتورهای جستجو دارد.

لینک های غیر مرتبط
وب مسترها همچنین باید از دریافت لینک های نامربوط به وب سایت خود اجتناب کنند. به روز رسانی پنگوئن گوگل اهمیت فاکتورهای مختلف رتبه بندی را تغییر داد.

اساسا، اهمیت پیوندهای مرتبط را به شدت افزایش داد و در عین حال قدرت پیوندهای نامربوط را کاهش داد. به روز رسانی پنگوئن ارتباط پیوند را بسیار مهم کرد. فقط منطقی است که یک وب سایت در مورد هتل دارای پیوندهای مرتبط از وب سایت هایی باشد که در مورد هتل ها یا موارد مشابه هستند.

اگر انبوهی از بک لینک های نامربوط از قبل به رتبه بندی موتورهای جستجوی شما لطمه ای وارد نکرده اند، در این صورت شانس خوبی وجود دارد که در آینده به آن آسیب برساند. به زبان ساده، بهتر است از به دست آوردن بک لینک های نامربوط اجتناب کنید.

لینک های شکسته و مرده
خراب شدن بسیاری از پیوندهای یک وب سایت در مدت زمان طولانی غیر طبیعی نیست. چند لینک شکسته آسیب زیادی به رتبه شما وارد نمی کند، اما اگر یک وب سایت درصد زیادی از لینک های خود را از دست بدهد، می تواند بر رتبه بندی موتورهای جستجو تأثیر منفی بگذارد. پیوندهای خارجی و داخلی هر دو می توانند رتبه بندی موتورهای جستجو را در صورت شکستگی کاهش دهند، بنابراین ایده خوبی است که هر دو را پیگیری کنید.

پیوند شبکه ها
در چند سال گذشته، اینترنت شاهد افزایش گسترده شبکه های پیوندی بوده است. شبکه پیوند می تواند هر شبکه ای از ویژگی های وب باشد که تنها با هدف ایجاد بک لینک به یک وب سایت استفاده می شود. هر دو شبکه پیوند عمومی و خصوصی وجود دارد.

موتورهای جستجو علیه بزرگترین شبکه های لینک اقدام کرده اند. برخی از شبکه های پیوند از وب سایت هایی ساخته شده اند که منقضی شده اند در حالی که برخی دیگر با صدها وبلاگ میزبان رایگان ایجاد شده اند. نمی توان انکار کرد که شبکه های پیوند از قدرت رتبه بندی جدی برخوردار هستند.

اگر این کار را نمی‌کردند، موتورهای جستجو به چنین شبکه‌هایی اینقدر تهاجمی حمله نمی‌کردند. با این حال، در حالی که قدرت رتبه‌بندی شبکه‌های لینک می‌تواند بسیار قوی باشد، آنها همچنین با سطح بالایی از ریسک همراه هستند. با توجه به موضع بسیار سختگیرانه ای که موتورهای جستجو در برابر شبکه های پیوند، چه عمومی و چه خصوصی اتخاذ کرده اند، هر وب سایتی که از چنین شبکه هایی استفاده می کند در معرض خطر جریمه شدن قرار دارد.

در بدترین سناریو، یک وب سایت ممکن است حتی از فهرست جستجو حذف شود، که باعث از دست رفتن کلی ترافیک و رتبه بندی موتورهای جستجو می شود. بهتر است وب مسترها از دریافت لینک از هر نوع شبکه پیوندی خودداری کنند.

بک لینک های غنی از کلمات کلیدی
توضیح اینکه لنگر چیست، فایده ای ندارد. یک جستجوی سریع به این تعریف می رسد. به زبان ساده، این متنی است که برای پیوند دادن به یک وب سایت استفاده می شود. برای سال‌ها، بسیاری از مدیران وب‌سایت‌ها متن لنگر را دستکاری می‌کنند، زیرا موتورهای جستجوی اصلی از آن برای درک موضوع یک وب‌سایت استفاده می‌کنند.

در گذشته، امکان دریافت بک لینک به یک صفحه وب وجود داشت که همه آنها دقیقاً از متن لنگر یکسان استفاده می کردند و موتورهای جستجو برای لنگرهایی که بک لینک ها با آن ساخته شده بودند، صفحه وب را در رتبه بندی بسیار بالایی قرار می دادند. با این حال، زمان تغییر کرده است و به روز رسانی پنگوئن گوگل ضربه بزرگی به بک لینک های غنی از لنگر زد.

هنگامی که به روز رسانی پنگوئن منتشر شد، وب سایت هایی که دارای بک لینک های غنی از لنگر بودند، جریمه ای را تجربه کردند که بر رتبه بندی موتورهای جستجو تأثیر منفی گذاشت. هنگام به دست آوردن لینک، مدیران وب باید از دریافت بک لینک های بیش از حد با متن لنگر یکسان خودداری کنند. تعداد زیاد بک لینک های غنی از لنگر، رتبه بندی موتور جستجوی شما را در توالت مجازی پایین می آورد.

لینک های دایرکتوری با کیفیت پایین
بسیاری از خدمات ارائه یک وب سایت به انواع فهرست های وب با کیفیت پایین را ارائه می دهند. درک این نکته مهم است که چند فهرست وب با کیفیت بالا وجود دارد که ارزش دریافت بک لینک را دارند.

دایرکتوری های وب Yahoo، Best of Web و DMOZ مورد توجه موتورهای جستجو قرار می گیرند زیرا به شدت تعدیل شده اند. بک لینک از بسیاری از فهرست های وب با کیفیت پایین می تواند بر رتبه بندی موتورهای جستجو تأثیر منفی بگذارد.

در گذشته از این دایرکتوری ها سوء استفاده می شد، بنابراین موتورهای جستجو مجبور بودند وارد عمل شوند و ارزش آنها را به میزان قابل توجهی کاهش دهند. بسیاری از سئوکاران حرفه ای معتقدند که این دایرکتوری ها در واقع می توانند باعث جریمه شدن یک وب سایت شوند. این روزها، بهتر است فقط از دایرکتوری های برتر، که قبلا ذکر شد، بک لینک دریافت کنید.

ارتباط دادن

نوع دیگری از بک لینک که می تواند بر رتبه بندی موتورهای جستجو تاثیر منفی بگذارد، تبادل لینک است. اگرچه مطمئناً می توان با یک یا دو تبادل لینک زیر رادار ماند، اما دریافت بیشتر از آن می تواند باعث جریمه شود که باعث کاهش رتبه می شود.

درک این نکته مهم است که موتورهای جستجو با تبادل لینک های زیاد مشکل دارند. تعداد انگشت شماری از این بک لینک ها نباید ضرری داشته باشند، اما وقتی بیش از حد به دست می آیند، تبادل لینک می تواند برای رتبه بندی موتورهای جستجو سمی باشد.

تبادل لینک شامل دو وب سایت است که به یکدیگر پیوند می دهند. با این حال، زمانی است که تبادل لینک غیرطبیعی یا بیش از حد به نظر می رسد که مشکلات ایجاد می شود.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *