اسنیپت چیست

اسنیپت چیست

کد های اسنیپت چیست ؟ کدهای خاصی برای نمایش ویژگی های یک صفحه میباشند. این کد ها به صورت خاصی ایجاد میشوند. کد های snippet کاربرد زیادی در بخش های مختلف بهینه سازی و انواع سئو سایت دارند. تا خدی که بر روی نتایج تأثیرات زیادی میگذارند. این موارد باعث متمایز شدن موضوع و یا در صورت رقابت شدید و عدم رعایت آن کاهش تمرکز یک مطلب در نتایج میشود. از این رو استفاده صحیح از کد های اسنیپت باعث افزایش ctr یا همان نرخ کلیک میشو. در این مطلب به معرفی و توضیحاتی در خصوص انواع اسنیپت ها داده ایم.

معرفی اسنیپت snippet :

اسنیپت یا به انگلیسی Snippet در حوزه برنامه نویسی رایانه به قسمتی کوچک از متن یا کدهای برنامه نویسی با قابلیت استفاده مجدد گفته می‌شود. این کد ها معمولا برای راحتی کار برنامه نویسان استفاده میشود. معمولا اسنیپت ها در قالب واحدهای عملیاتی کوچک به ماژول‌های بزرگتر برنامه نویسی افزوده می‌شوند و از آن‌ها برای تسهیل برنامه نویسی و انجام اعمال پرکاربرد استفاده می‌شود. در گوگل نیز این کد ها برای فهم بهتر و راحت تر موضوع صفحات استفاده میشود. واژه Snippet در موتور جستجوی گوگل در واقع به همان توضیحات یا Description هایی گفته می‌شود که زیر عنوان هر نتیجه یافته شده در صفحات نتایج جستجو نمایش داده می‌شود؛ در برخی موارد نیز منظور از آن، کل یک نتیجه شامل عنوان، نشانی وب و توضیحات آن است. در ادامه به اهمیت استفاده از اسنیپت ها میپردازیم.

اهمیت استفاده از اسنیپت snippet چیست :

اهمیت اسنیپت ها برای نمایش بهتر موضوع بسیار بالا میباشد.به این صورت که با نمایش بهتر خصوصیات یک مطلب مخاطبان هدف را به خوبی جذب میکند. از طرفی به دلیل افزایش ورودی از این نوع مخاطبان نرخ پرش نیز کاهش پیدا میکند. چرا که معمولا این مخاطبین زمان بیشتری را در سایت قرار میگیرند. از این رو تجربه کاربری نیز بهبود پیدا میکند. که نتیجه کلی آن نزدیک تر شدن به هدف یک موضوع فعالیت میباشد. که برای مثال این هدف یا فروش یا انجام خدمات خاص است. با اینحال استفاده از اسنیپت علاوه بر ارتباط مستقیم با مخاطبین برای کرالر های گوگل نیز اهمیت بالایی دارد. در ادامه توضیحاتی در این خصوص میدهیم.

https://seo-jumper.com/%d8%b3%d8%a6%d9%88-%d8%aa%d8%b6%d9%85%db%8c%d9%86%db%8c-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa/

مزایای اسنیپت ها :

جذب افزایش نرخ کلیک : اسنیپت ها عموما باعث جذب مخاطب میگردند. به دلیل تمایز در برخی موارد نیز باعث افزایش ترافیک سایت میشود. از طرفی نیز با افزایش ارتباط بیشتر با مخاطبین تأثیر زیادی بر افزایش کلیک دارد. به این صورت که با استفاده درست از اسنیپت ها امکان ارائه مطالب تصویری ، متنی و ویدیو با کاربران وجود دارد. از این رو برای نرخ کلیک اهمیت زیادی پیدا کرده است.

بهبود رتبه سایت : رتبه بندی سایت را از طریق افزایش سی تی آر و کلیک افزایش میدهد. از طرفی هم گوگل توجه بسیاری زیادی به اسنیپت ها دارد. چرا که به طور مستقیم با کاربران در ارتباط میباشد. از این رو کیفیت نتایج بالاتر میرود. که به دلیل هدف اصلی موتور های جستجو برای افزایش رضایت کاربران یکی از موارد مهم بشمار میرود.

افزایش ارتباط با کاربران : اسنیپت ها موارد زیادی را برای ارتباط بیشتر با کاربران در ناحیه جستجو به سایت ها میدهند. در گذشته تنها یک لینک حاوی یک متن کوتاه در نتایج جستجو نشان دهده میشد. به همین علت تنها ناحیه ارتباط با کاربران در آن صفحه فقط آن متن کوتاه بود. امروزه با پشرفت موتورهای جستجو به خصوص گوگل این موارد با اسنیپت ها بسیار زیادی شده است.

افزایش سرعت برسی سایت : با استفاده صحیح از کد های مناسب برای اسنیپت ها شناخت صفحه برای کرالر ها بسیار ساده میشود. این عمر به سرعت برسی کرالر ها برای شناخت صفحه کمک میکند. از این رو با شناخت بهتر صفحه ، زمان کوتاه تری برای نمایش صفحه در نتایج نیاز میباشد.

انواع اسنیپت ها :

اسنیپت ها شامل انواع مختلفی هستند. برخی از آن ها سوالاتی را جواب میدهند. برخی دیگر یک تصویر کوچک را به نمایش میگذارند. برخی هم به جواب و سوالات رایج میپردازند. به طور کلی انواع اسنیپت ها موارد زیر را شامل میشود.

  • متن
  • تصویر
  • لیست های شماره گذاری شده
  • چارت و نمودار
  • بخشی از یک ویدیو
  • و…

نتیجه گیری :

اسنیپت یا snippet به کد های ساده کننده بیان ویژگی های یک صفحه گفته میشود. به بیان ساده تر برای نمایش بهتر و ساده تر ویژگی های مرتبط با یک صفحه از کد های خاصی استفاده میکنند. این کد ها علاوه بر نمایش موارد مختلف در صفحه نتایج ، برای کرالر بهتر نیز کاربرد زیادی دارد. چرا که کرالر ها با شناخت این کد ها ، موضوع صحفهات را با سهولت بالاتری خواهند فهمید.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *