کلمه کلیدی چیست

کلمه کلیدی چیست

کلمه کلیدی چیست ؟ به عباراتی که برای جستجو از طرف کاربر استفاده میشوند ، کیورد و یا کلمات کلیدی میگیند. به طور کلی کلمه کلیدی کلماتی اصلی سایت هستند. در واقع این کلمات هدف اصلی سایت برای دیده شدن در صفحه موتورهای جستجو میباشند. از طرفی تمامی فعالیت های مرتبط با بهینه سازی و سئو سایت ارتباط زیادی با کلمات کلیدی دارد. از این رو شناخت و برسی کلمات کلیدی و یا همان کیورد ها یکی از عوامل مهم پیش از شروع یادگیری سئو میباشد. از این رو در این مقاله به معرفی و برسی کلمات کلیدی خواهیم پرداخت.

معرفی کلمات کلیدی :

کلمات کلیدی، ایده ها و موضوعاتی هستند که خبر از کلیت محتوای سایت شما می دهند. در حیطه سئو، آنها کلمات یا عباراتی هستند که توسط کاربران در موتورهای جستجو، جستجو می شوند. اگر کل محتوای یک صفحه را بخواهید تنها در یک کلمه یا عبارت کوتاه خلاصه کنید، آن عبارت، کلمات کلیدی صفحه محسوب می شود. برای دیده شدن توسط گوگل باید از این عبارات به درستی استفاده کرد. همچنین یکی از موارد مهم ارتباط کیورد ها با موضوع سایت است. شما باید از مرتبط ترین کلمات کلیدی در صفحه استفاده کنید. با این عمل شانس بیشتری برای دیده شدن توسط موتورهعای جستجو را دارید. در ادامه به اهمیت استفاده صحیح از کلمات کلیدی را مورد برسی قرار میدهیم.

خدمات سئو سایت

اهمیت استفاده صحیح از کلمات کلیدی :

تا کیورد ها نقض اساسی در افزایش رتبه را دارند. از این رو اهمیت استفاده صحیح از کلمات کلیدی بسیار بالا است. به این دلیل که کاربران را به صفحات مرتبط با خواسته هایشان وصل می کنند. هدف شما از گرفتن رتبه خوب در نتایج جستجو، افزایش ترافیک طبیعی سایت از SERP (صفحه نتایج جستجو) است، و کلمات کلیدی که شما انتخاب می کنید، بر روی نوع ترافیک به دست آمده تاثیر می گذارد. در هنگام استفاده از کلمات کلیدی یکی از مهمترین عواملی که باید به آن دقت داشته باشید ، انتخاب صحیح کیورد ها میباشد. انتخاب صحیح کیورد ها نتیجه پایانی را تا حد زیادی متحول کند.

اهمیت انتخاب کیورد :

هر کیود از نظر رقابت و تعداد کسانی که از آن استفاده میکنند متفاوت است. لذا باید از بین آن ها بهینه ترین را انتخاب نمایید. چرا که این مورد باعث تأثیرگذاری سایت شود. از این رو اهمیت انتخاب کیورد ها بسیار بالا میباشد. انتخاب کلمات کلیدی نسبت به محتوا بیشتر معطوف به خواسته کاربران است. به خاطر اینکه ممکن است نوع توصیف شما از خدماتتان، متفاوت با چیزی باشد که کاربران به دنبال آن هستند. برای اینکه محتوای تولیدی شما، رتبه خوبی در نتایج جستجو کسب کرده و کاربران زیادی را به سمت خود جذب کند، می بایست ابتدا خواسته های آنها را بفهمید. زبان آنها را درک کرده و نوع محتوای درخواستیشان را پیدا کنید. شما می توانید این کار را از طریق صحبت مستقیم با مشتریان، گفتگو از طریق جوامع مجازی و همچنین ابزارهای آنلاین پیدا کردن کلمات کلیدی مانند Keyword planner انجام دهید. به طور کلی ابزار گوگل کیورد پلنر یکی از مهمترین ابزاراهای رایگان در این زمینه میباشد. نتیجه این ابزار به دلیل تعبلق داشتن به خود گوگل برای موتورجستجو گوگل قابل اتکا تر از دیگران است.

نحوه یافتن کلمات کلیدی :

نحوه یافتن کلمات کلیدی با استافده از ابزار های آن بسیار ساده است. همان طور که گفته شد اهمیت انتخاب کیورد ها بسیار مهم است. از این رو اطلاعات موجود در این ابزار ها باید قابل اعتماد باشند. به طور کلی می توانید برای دریافت و استفاده از کلمات کلیدی از نرم افزار های رایگان موجود مثل ابزار گوگل کیورد پلنر و یا همان googel keyword planer استفاده کنید. یکی دیگر از ابزارهای انتخاب کلمات کلیدی ابزار کیورد فایندر یا همان KWFinder است. این دو ابزار یکی از مهمترین موارد در این زمینه میباشند.

مشاور سئو سایت

با کمک این دو ابزار میتوانید عملیات بررسی کلمات کلیدی پر بازدید و در نهایت انتخاب کلمه کلیدی بسته به موقعیت سایت تان را انحام دهید. این موارد کیورد ها را بر اساس پر بازدید ترین و بیشترین تعداد جستجو دسته بندی میکنند. که باید طبق این اطلاعات اولیوت ها را تعیین کنید. زمانی که شما کلمه کلیدی را انتخاب و بر اساس آن متن و محتوا ایجاد کرده و در سایت بارگذاری می کنید در موتورهای جستجو کلمات کلیدی جدید، سوال و موضوعات جدید بسته به نوع محتوا ایجاد می شود که بهتر است از ابتدا به این مسائل دقیق تر فکر کنید.

نتیجه گیری :

اکیورد ها عبارات و کلمات کلیدی هستند. این عبارات به معنای کلمه هالی مهم سایت از نظر چیزی هستند که کاربران جستجو میکنند. از نظر بهینه سازی و سئو سایت تمامی تغییرات سایت باید بر اساس کلمات کلیدی پایه ریزی شود. از این رو یکی از موارد جدایی ناپذیر در خصوص هر گونه استفاده از سایت باید با کیورد های آن در ارتباط باشد.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *